Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #26 Skrevet 24. februar 2015 Min mann er 48 år, sprek og ung til sinns, jeg er 30 og vi venter felles barn.. På hvilken måte er det egoistisk når vi begge har helse til det ? Anonymous poster hash: c3347...f69 Som jeg har nevnt tidligere i tråden så øker risken for alvorlige psykiske lidelser hos barn for far er over 40. Anonymous poster hash: 5150f...fce Det at risikoen øker betyr jo ikke at risikoen er stor for det enkelte paret. Det er ikke noe jeg ville lagt vekt på, kanskje bortsett fra hvis det var mye schizofreni i familien. Anonymous poster hash: 5aaf1...b40 Det er nok ikke så enkelt. Dette er snakk om risiko hvor det IKKE ligger til familien. Risiko for schizofreni dobles da mannen er 40, sammenlignet med når han er 20, og er tre ganger større om mannen er 50. Årsaken er mest sannsynlig dårlig arvemateriale siden sæden er "gammel". Annet enn schizofreni ser man en økning av autisme, psykisk utviklingshemning og Alzheimers. Anonymous poster hash: 5150f...fce
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #27 Skrevet 24. februar 2015 Min mann er 48 år, sprek og ung til sinns, jeg er 30 og vi venter felles barn.. På hvilken måte er det egoistisk når vi begge har helse til det ? Anonymous poster hash: c3347...f69 Som jeg har nevnt tidligere i tråden så øker risken for alvorlige psykiske lidelser hos barn for far er over 40. Anonymous poster hash: 5150f...fce Det at risikoen øker betyr jo ikke at risikoen er stor for det enkelte paret. Det er ikke noe jeg ville lagt vekt på, kanskje bortsett fra hvis det var mye schizofreni i familien. Anonymous poster hash: 5aaf1...b40 Det er nok ikke så enkelt. Dette er snakk om risiko hvor det IKKE ligger til familien. Risiko for schizofreni dobles da mannen er 40, sammenlignet med når han er 20, og er tre ganger større om mannen er 50. Årsaken er mest sannsynlig dårlig arvemateriale siden sæden er "gammel". Annet enn schizofreni ser man en økning av autisme, psykisk utviklingshemning og Alzheimers. Anonymous poster hash: 5150f...fce Hva skal du oppnå med å skrive slikt? Skremme folk? Anonymous poster hash: fc1fe...fe7
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #28 Skrevet 24. februar 2015 Min mann er 48 år, sprek og ung til sinns, jeg er 30 og vi venter felles barn.. På hvilken måte er det egoistisk når vi begge har helse til det ? Anonymous poster hash: c3347...f69 Som jeg har nevnt tidligere i tråden så øker risken for alvorlige psykiske lidelser hos barn for far er over 40. Anonymous poster hash: 5150f...fce Det at risikoen øker betyr jo ikke at risikoen er stor for det enkelte paret. Det er ikke noe jeg ville lagt vekt på, kanskje bortsett fra hvis det var mye schizofreni i familien. Anonymous poster hash: 5aaf1...b40 Det er nok ikke så enkelt. Dette er snakk om risiko hvor det IKKE ligger til familien. Risiko for schizofreni dobles da mannen er 40, sammenlignet med når han er 20, og er tre ganger større om mannen er 50. Årsaken er mest sannsynlig dårlig arvemateriale siden sæden er "gammel". Annet enn schizofreni ser man en økning av autisme, psykisk utviklingshemning og Alzheimers. Anonymous poster hash: 5150f...fce Hva skal du oppnå med å skrive slikt? Skremme folk? Anonymous poster hash: fc1fe...fe7 Spørsmålet var om det er egoistisk. Jeg svarer. Det er egoistisk fordi man risikerer sykdommer, ikke pga alder i seg selv. Alle kan falle fra, ung alder er ingen garanti. Da er det verre med hva man kan utsette barnet for. Anonymous poster hash: 5150f...fce
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #29 Skrevet 24. februar 2015 Og hvor har du de opplysningene / fakta fra ? Anonymous poster hash: bb5ff...4d6
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #30 Skrevet 24. februar 2015 Og hvor har du de opplysningene / fakta fra ? Anonymous poster hash: bb5ff...4d6 Googler du litt så finner du mange forskningsresultater vedrørende dette. http://bjp.rcpsych.org/content/183/5/405 Anonymous poster hash: 5150f...fce
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #31 Skrevet 24. februar 2015 Jeg har barn med en som er 13 år eldre .Selv om han er godt voksen .Er han lite med barnet.Merkelig mannen er jo snart 50 år.Mange udugelige mannfolk i godt voksen alder,. Anonymous poster hash: 914bd...bdd
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #32 Skrevet 24. februar 2015 Min manns far var 42 år da han ble født. Svigerfar er åre yngre enn min mormor, altså han kunne vært oldefar til barna våre. Anonymous poster hash: 42eb5...899 Her høres det mer ut som om din mor og mormor var meget tidlig ute med å få barn framfor at din svigerfar var gammel... Anonymous poster hash: 75323...d0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå