Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #26 Skrevet 23. februar 2015 Min eldste på 10 år må minnes på å vaske seg og pusse tenner HVER dag. Og hun blir like sur hver gang jeg sier hun må dusje. Selvom hun har hatt gym på skolen og vært på trening etterpå. For hun dusja jo etter gym, så hva er da poenget? Hun HATER å bruke tid på ting hun ikke anser som viktig. Derimot er hun veldig selvstendig når det kommer til å dra på butikken å handle for meg, passe lillebror mens jeg dusjer, lager mat til seg selv, kan være hjemme alene hele dagen, etc. Sønnen min på 7 er en vimekopp! Han kan ikke krysse veien alene engang, og hver gang han har vasket hender må jeg spørre om han brukte såpe.... Så det trenger ikke være noe feil i oppdragelsen, de får beskjed, hver dag, men de glemmer det like fort! Anonymous poster hash: c7881...e0c Dette var kjent. Jeg holder fremdeles på med 14-åringen.Tannpuss, klesskifte o.l. må han minnes på. Hver dag. Tar det aldri slutt? Anonymous poster hash: 51463...064 Noen ting går bare ikke inn.... har forresten forsøkt å få mannen til å vaske gulvet en gang i uka i 8 år og. Tar ikke beskjeder han heller gitt Anonymous poster hash: c7881...e0c
Smaaen Skrevet 23. februar 2015 #27 Skrevet 23. februar 2015 Helt normalt, det koster da ikke deg så mye å minne dem på det. Din egen vil bli akkurat lik. De andre benytter helt sikkert litt sjansen når du ikke følger med. Det er helt normalt. Min kom hjem fra vinterferie hos slektninger, og han hadde ikke byttet undertøy hver da selv om han vet godt at det skal ha. Han har rett og slett benyttet sjansen når ingen sa noe. Helt normalt. Du forventer for mye.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #28 Skrevet 23. februar 2015 Du legger åpenbart litt mye i hva som ble skrevet i hovedinnlegget, som var det jeg svarte på. Jeg tolker det som at far maser men det når ikke inn. Akkurat som her. Så jo. Det kan sammenlignes. Anonymous poster hash: c7881...e0c Ja, dette er riktig. Anonymous poster hash: c477d...e05 Men da ser du at det ikke er så unormalt;-) Anonymous poster hash: c7881...e0c Ja, det ser jeg Og helt ærlig så var jo det litt ålreit å lese faktisk. Anonymous poster hash: c477d...e05
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #29 Skrevet 23. februar 2015 Helt normalt, det koster da ikke deg så mye å minne dem på det. Din egen vil bli akkurat lik. Jeg har egne på samme alder, og de har veldig klare rutiner som jeg har skrevet lenger opp. De har visst i mange år at undertøy og sokker byttes hver dag, ullundertøy kan man ha i noen dager, pysj i to-tre netter og resten av klærne i to-tre dager. Jeg trenger aldri følge med på dem lenger, de ordner alt helt selv. Og jo, jeg syns det koster meg litt når jeg skal ha avgårde en haug med unger på morgenen og må følge et par av dem med haukeblikk. Men som sagt, ser at det er normalt. Anonymous poster hash: c477d...e05
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #30 Skrevet 23. februar 2015 Helt normalt, det koster da ikke deg så mye å minne dem på det. Din egen vil bli akkurat lik. Jeg har egne på samme alder, og de har veldig klare rutiner som jeg har skrevet lenger opp. De har visst i mange år at undertøy og sokker byttes hver dag, ullundertøy kan man ha i noen dager, pysj i to-tre netter og resten av klærne i to-tre dager. Jeg trenger aldri følge med på dem lenger, de ordner alt helt selv. Og jo, jeg syns det koster meg litt når jeg skal ha avgårde en haug med unger på morgenen og må følge et par av dem med haukeblikk. Men som sagt, ser at det er normalt. Anonymous poster hash: c477d...e05 Kanskje det å være sammen med dine barn om morgenen gjør at de lærer seg gode rutiner? Mine er sånn som dine, de sluntrer aldri unna selv om jeg ikke følger med, så ei anna her oppe sier! Det er en selvfølge for de, for sånnn har det vært siden de ble født!:-) Anonymous poster hash: e6e01...5c0
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #31 Skrevet 23. februar 2015 Helt normalt, det koster da ikke deg så mye å minne dem på det. Din egen vil bli akkurat lik. Jeg har egne på samme alder, og de har veldig klare rutiner som jeg har skrevet lenger opp. De har visst i mange år at undertøy og sokker byttes hver dag, ullundertøy kan man ha i noen dager, pysj i to-tre netter og resten av klærne i to-tre dager. Jeg trenger aldri følge med på dem lenger, de ordner alt helt selv. Og jo, jeg syns det koster meg litt når jeg skal ha avgårde en haug med unger på morgenen og må følge et par av dem med haukeblikk. Men som sagt, ser at det er normalt. Anonymous poster hash: c477d...e05 Kanskje det å være sammen med dine barn om morgenen gjør at de lærer seg gode rutiner? Mine er sånn som dine, de sluntrer aldri unna selv om jeg ikke følger med, så ei anna her oppe sier! Det er en selvfølge for de, for sånnn har det vært siden de ble født!:-) Anonymous poster hash: e6e01...5c0 Håper det :-) akkurat som mine har lært seg å spise ny mat etter å ha blitt påvirket av dem. For mine barn har da sine greier de også,som må jobbes med ;-) Anonymous poster hash: c477d...e05
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #32 Skrevet 24. februar 2015 Mitt største barn måtte minnes på å dusje, og pusse tenner helt til hun ble 13 år. Da ble plutselig hygiene viktig, og hun dusjer daglig, og pusser tennene hver dag, gjerne flere ganger. Min 7 åring, må og bli fortalt at han skal dusje og pusse tenner. Jeg finner alltid nye klær til han, da legger han de gamle på vaskerommet. Ellers hadde han bare brukt de gamle. Anonymous poster hash: 8f36b...062
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå