Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #1 Skrevet 23. februar 2015 Jeg og mannen har et vennepar som KONSEKVENT kommer 10-15 (noen ganger 20 minutter) før avtalt tid ved lunsjer, kaffebesøk, middager osv. Det er så irriterende!!! De har ikke barn selv ennå, mens vi har en 2-åring + at jeg nå snart er høygravid..Godt mulig jeg nå fremstår som et uorganisert rotehue, men jeg liker faktisk å ha de siste 10-15 minuttene før en avtale til å f.eks tørke over bordene, dekke på, moppe over gulvet, skifte klær eller freshe opp sminken min FØR besøket har kommet inn døra! Er det jeg som er rar her eller er det venneparet vårt som egentlig er litt uhøflige?? Anonymous poster hash: 42ff7...009
Pobie Skrevet 23. februar 2015 #2 Skrevet 23. februar 2015 Ja, jeg synes det er uhøflig. Men hvis de alltid kommer 15 minutter for tidlig, avtal alt til 15 minutter senere, så ankommer de når du vil
Kamomille Skrevet 23. februar 2015 #3 Skrevet 23. februar 2015 10 min før synes jeg er helt innafor! Å konsekvent komme 30 min eller tidligere enn avtalt synes jeg er utidig.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #4 Skrevet 23. februar 2015 10-15 min før er ok. Særlig til oss da vi har et stykke reisevei og trafikken kan være håpløs å spå. Da må man tåle at folk langveisfra bommer litt. Men når naboen er invitert synes jeg vel man kan komme til tiden. Anonymous poster hash: fdf54...ca2
Brennheite Badeand Skrevet 23. februar 2015 #5 Skrevet 23. februar 2015 Hvis de konsekvent gjør det så er det vel egentlig bare å ta høyde for det, og sørge for å være klare litt før. Eller alternativt sette dem i arbeid når de kommer for tidlig, mulig det har en effekt
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #6 Skrevet 23. februar 2015 Er helt enig i at man bør være litt fleksibel hvis de har litt reisevei, men de bor bare 10-12 min. kjøring fra oss så det er egentlig ikke en unnskyldning heller! Kanskje vi byrde begynne å ta høyde for at de kommer tidlig, men jeg synes i grunn det er litt unødvendig at det er VI som må ta hensyn til at DE er uhøflige...:-/ HI Anonymous poster hash: 42ff7...009
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #7 Skrevet 23. februar 2015 Hvis de er som meg (dvs veldig opptatt av punktlighet), kan det hene at de foretrekker å komme frem for tidlig fremfor å risikere å være for sent. Jeg er som regel 10-15 min for tidlig overalt, men skal hos noen venter jeg i bilen eller tar en tur i nabolaget slik at jeg ringer på døren på nøyaktig avtalt tid. Det verste jeg vet er folk som dukker opp 20-30 minutter for sent, ikke minst om de skylder på at de har barn. Det er fryktelig uhøflig. Anonymous poster hash: 54d71...99c
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #8 Skrevet 23. februar 2015 Hvis de er som meg (dvs veldig opptatt av punktlighet), kan det hene at de foretrekker å komme frem for tidlig fremfor å risikere å være for sent. Jeg er som regel 10-15 min for tidlig overalt, men skal hos noen venter jeg i bilen eller tar en tur i nabolaget slik at jeg ringer på døren på nøyaktig avtalt tid. Det verste jeg vet er folk som dukker opp 20-30 minutter for sent, ikke minst om de skylder på at de har barn. Det er fryktelig uhøflig. Anonymous poster hash: 54d71...99c Jeg syns det er mer frekt å komme 15 min for tidlig enn 15 min for sent, men jeg sittet selvfølgelig fra når jeg blir forsinket. Anonymous poster hash: ceab4...f55
Mamma_til_2 Skrevet 23. februar 2015 #9 Skrevet 23. februar 2015 Da får dere begynne og legge på en halvtime hvist dere feks skal spise kl 18.00 spise 18.30 til dem så får dere spise 18.15 ☺
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #10 Skrevet 23. februar 2015 Skal ikke bære lett å være gjest. Kommer man noen minutter før er man frekk, kommer man noen minutter over er en frekk. Så det man bør gjøre er å sirkulere i nabolaget og se psyko ut, stille seg forran døra like før og ringe på i det klokka slår hel. Det kan høres ut som om HI får besøk av disse menneskene ofte. Da er de vel så gode venner at om de ser deg uten det tredje laget med sminke, om de ser deg tørke av den ene smulen av bordet ellet rett på duken er ikke det krise. Er heller en stemningsletter. Samtidig er du enormt dårlig til å planlegge hvis du ikke klarer å være ferdig med dette innen 10minutter før gjestene kommer. Anonymous poster hash: 770b8...5b7
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #11 Skrevet 23. februar 2015 Hv med å si: så bra at dere kom litt tidlig, kan dere se etter barna mens jeg gjør de siste forberedelsene? Anonymous poster hash: 6ad2d...ee0
Gjest 5 andre Skrevet 23. februar 2015 #12 Skrevet 23. februar 2015 (endret) Hvis vi skal møtes ute, så merker ikke jeg at de kommer for tidlig, men mer en 10-15 min for sent er da litt kjedelig... Hjemme hos meg, er jeg ikke så opptatt av tiden. Det er vennene mine, og det er hyggelig at de kommer på besøk. Er jeg ikke klar, må de bare vente litt. Maten er sjeldent ferdig på slaget, så da tåler jeg å vente litt hvis de også er litt forsinket. Jeg synes det er mye rart en skal bruke energi på å irritere seg over... Endret 23. februar 2015 av 5 andre
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #13 Skrevet 23. februar 2015 Hvis de er som meg (dvs veldig opptatt av punktlighet), kan det hene at de foretrekker å komme frem for tidlig fremfor å risikere å være for sent. Jeg er som regel 10-15 min for tidlig overalt, men skal hos noen venter jeg i bilen eller tar en tur i nabolaget slik at jeg ringer på døren på nøyaktig avtalt tid. Det verste jeg vet er folk som dukker opp 20-30 minutter for sent, ikke minst om de skylder på at de har barn. Det er fryktelig uhøflig. Anonymous poster hash: 54d71...99c Hvorfor er der uhøflig å 'skylde på' at man har barn? Har du barn selv så vet du at det kan skje ting i siste liten som gjør at man kommer for sent, feks barnet bæsjer på seg med full lekkasje og må ikke bare ha ny bleie, men også nye klær. Dette har faktisk skjedd oss to ganger de siste par månedene. Jeg tenker at vertene våre foretrekker å få besøk av et rent, glad barn enn et skittent, stinkende og gråtende barn...? Anonymous poster hash: c65d2...aec
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #14 Skrevet 23. februar 2015 10-15 er da ikke noe å irritere seg over? Det er helt ok, mener jeg da. Om de kom 1 time før, så hadde jeg sett problemet. Men 10-15 min? Du får finne noe bedre å irritere deg over Anonymous poster hash: 4c2f0...5c0
klg,2 boys now:) Skrevet 23. februar 2015 #15 Skrevet 23. februar 2015 Helt tidlig enn sent. Verste som finnes er folk som konsekvent kommer forsent.resprktløst overfor andres tid.
Mandala Skrevet 23. februar 2015 #16 Skrevet 23. februar 2015 Skal man ikke kunne komme 15 min tidligere? Herregud, alt folk reagerer på. Høres slitsomt ut.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #17 Skrevet 23. februar 2015 Svigerfamilien min kommer konsekvent 30-60 minutter før tiden. Da snakker man uhøflig syns jeg. Midt i forberedelser og har da for all del ikke tid til å sitte ned med besøket. Anonymous poster hash: 218e4...632
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #18 Skrevet 23. februar 2015 Er det kongen som pleier å komme til dere? Vanlige folk kan underholde seg selv mens vertene gjør seg ferdig. Anonymous poster hash: 278a9...941
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #19 Skrevet 23. februar 2015 Kanskje vi byrde begynne å ta høyde for at de kommer tidlig, men jeg synes i grunn det er litt unødvendig at det er VI som må ta hensyn til at DE er uhøflige...:-/ HI Anonymous poster hash: 42ff7...009 Men du har jo valget, det er bare deg, ikke de, det går utover at du blir irritert. Dersom det er konsekvent ville jeg begynt å invitere de et kvarter "for sent" heller enn å gå å irritere seg. Anonymous poster hash: 525a1...7ca
moota m storebror&lillebror Skrevet 23. februar 2015 #20 Skrevet 23. februar 2015 Jeg synes ikke det er frekt at venner kommer 10-15 min for tidlig. Når vi har invitert venner eller familie så er jeg klar over at de kan begynne å komme når det er 15 min igjen til tiden vi har invitert. Det synes jeg er helt greit.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #21 Skrevet 23. februar 2015 15 min før synes jeg da overhodet ikke er frekt. Det må man da regne med. Selv er jeg veldig opptatt av å komme i tide, og kommer heller 10 min før enn etter. Selv foretrekker jeg at gjestene kommer 15 min før enn, 15 min forsinket. Anonymous poster hash: 8f581...192
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #22 Skrevet 23. februar 2015 Hos oss er det ikke nøye om de kommer før tiden, da har man jo plutselig litt ekstra hjelp på kjøkkenet Nå bruker svigers å komme ofte 30-60 min før middagen er klar så det gjør meg fint lite. Utrolig hvor fort matlagingen går når man har noen å skravle med på kjøkkenet. Men kommer folk 15 + min over tiden da begynner jeg å bli litt irritert, men ikke noe jeg går å ergrer meg over flere dager... Anonymous poster hash: b7156...ed7
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #23 Skrevet 23. februar 2015 Så folk er noenlunde konsekvente gjør det meg ingenting. :-) Inviterer vi mine foreldre klokka 4 er de her litt over 3. Mine svigerforeldre er her derimot nærmere 5. Det samme med ulike vennepar, noen kommer alltid for tidlig, noen alltid presis og andre sent. Vi innretter oss jo bare etter dem som kommer. 😊 Anonymous poster hash: b181f...e14
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #24 Skrevet 23. februar 2015 Hvis de er som meg (dvs veldig opptatt av punktlighet), kan det hene at de foretrekker å komme frem for tidlig fremfor å risikere å være for sent. Jeg er som regel 10-15 min for tidlig overalt, men skal hos noen venter jeg i bilen eller tar en tur i nabolaget slik at jeg ringer på døren på nøyaktig avtalt tid. Det verste jeg vet er folk som dukker opp 20-30 minutter for sent, ikke minst om de skylder på at de har barn. Det er fryktelig uhøflig. Anonymous poster hash: 54d71...99c Jeg syns det er mer frekt å komme 15 min for tidlig enn 15 min for sent, men jeg sittet selvfølgelig fra når jeg blir forsinket. Anonymous poster hash: ceab4...f55 Totalt uenig med deg. Det er gjestene som eventuelt skal vente på maten, og ikke maten som skal vente på gjestene. Selvfølgelig er det greit at gjestene kommer 15 minutter før tiden! Anonymous poster hash: e835e...8b3
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #25 Skrevet 23. februar 2015 Hvis de er som meg (dvs veldig opptatt av punktlighet), kan det hene at de foretrekker å komme frem for tidlig fremfor å risikere å være for sent. Jeg er som regel 10-15 min for tidlig overalt, men skal hos noen venter jeg i bilen eller tar en tur i nabolaget slik at jeg ringer på døren på nøyaktig avtalt tid. Det verste jeg vet er folk som dukker opp 20-30 minutter for sent, ikke minst om de skylder på at de har barn. Det er fryktelig uhøflig.Anonymous poster hash: 54d71...99c Hvorfor er der uhøflig å 'skylde på' at man har barn? Har du barn selv så vet du at det kan skje ting i siste liten som gjør at man kommer for sent, feks barnet bæsjer på seg med full lekkasje og må ikke bare ha ny bleie, men også nye klær. Dette har faktisk skjedd oss to ganger de siste par månedene. Jeg tenker at vertene våre foretrekker å få besøk av et rent, glad barn enn et skittent, stinkende og gråtende barn...? Anonymous poster hash: c65d2...aec Ja da, men jeg har venner og svoger som konsekvent er 30-60 minutter forsinket og alltid trekker kortet om at de har barn som forklaring. Gitt at yngstemann til svoger er 10, begynner den å være litt oppbrukt, kan du si. Og ingen av disse ringer for å si ifra. Jeg har barn, jeg er punktlig. Er jeg mot all formodning forsinket, ringer jeg for å si ifra, mobilen kan tross brukes til andre ting enn å oppdatere Instragram kontoen. Men det er helt klart at ting kan fort skje med barn, og man skal være fleksibel. Men fleksibilitet trenger ikke være ensbetydende med uorganisert, og for en vert som har barn, en lunsj som er 1 time forsinket pga sene gjester er heller ikke helt optimalt. Anonymous poster hash: 54d71...99c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå