Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #1 Skrevet 22. februar 2015 Min venninne sin datter sover på eget rom noe hun har gjort siden fødselen. Er dette vanlig? Jeg har faktisk ikke hørt om det før. Til de som lurer så er kontakten mellom mor og barn god, barnet får all den kjærligheten hun trenger. Anonymous poster hash: c70aa...ef7
Lykkelig_3barns_mor Skrevet 22. februar 2015 #2 Skrevet 22. februar 2015 Har hørt de som har latt barn sove på eget rom fra starten av, men det er kun et fåtall. Tror ikke det er veldig vanlig nei😊
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #3 Skrevet 22. februar 2015 Ikke blant noen jeg kjenner. Anonymous poster hash: 2dcc0...a14
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #4 Skrevet 22. februar 2015 Ikke veldig vanlig nei, mye mer praktisk å ha de nært på natten mtp amming osv. Anonymous poster hash: f9d12...c18
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #5 Skrevet 22. februar 2015 Ikke vanlig og ikke er det anbefalt heller, pga økt fare for krybbedød.. Anonymous poster hash: af7d0...c8c
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #6 Skrevet 22. februar 2015 Det er ikke normalt nei, men dersom det fungerer for dem, er det heller ikke noe galt med det. Vår yngste ble forresten flyttet på eget rom når hun bare var 6-7 uker siden hun ble veldig forstyrret av oss. Våknet bare vi vred litt på oss.Etter at hun kom på eget rom fikk vi alle mye bedre søvn. Anonymous poster hash: abd44...f12
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #7 Skrevet 22. februar 2015 jeg sov på eget rom fra dag 1. vet ikke om det var in i tiden da? var starten av 90-tallet. var en tanke om å lage faste rutiner fra fødselen. gikk jo bra men jeg kommer ikke til å gjøre det med mine barn. hadde ikke greid å slappe av med den nyfødte på eget rom, ville vært redd for at noe skulle skje. Anonymous poster hash: 11fa8...d2c
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #8 Skrevet 23. februar 2015 I mange vestlige land utenom Norge er det helt vanlig praksis. Jeg var en avviker fordi babyen sov på rommet vårt i begynnelsen (skulle jo være den perfekte moren etter norsk standard) men jeg ga opp prosjektet etter 1 mnd da den eneste som fikk sove var mannen (som kan sove gjennom hyletokter). Deretter ble det rommet rett ved siden på gutten. Kommer til å gjøre det samme med nestemann, vi begynner på samme rom og han flytte ut dersom det ikke fungerer. Det er praktisk ift amming og sikkert veldig trygt for alle, men når man mister melken av utmattelse hjelper det ikke stort. Jeg sover så lett at jeg klarer knapt å dele rom med mannen, en baby som kremter og lager masse små lyder gikk bare ikke. Anonymous poster hash: 4fbb2...894
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 23. februar 2015 #9 Skrevet 23. februar 2015 Mine har sovet på eget rom fra dag 1 og sovet fra 7 til 7😊
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #10 Skrevet 23. februar 2015 Kjenner til en familie hvor førstemann sov på eget rom fra dag 1 og sov hele natten gjennom (men sov bare to svært korte dagdupper). Det er overhode ikke vanlig. Som regel krever en nyfødt nærhet, mat og stell flere ganger hver natt. Anonymous poster hash: e7e3d...086
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #11 Skrevet 23. februar 2015 Ikke vanlig og ikke er det anbefalt heller, pga økt fare for krybbedød.. Anonymous poster hash: af7d0...c8c Det er økt fare for krybbedød å samsove. Anonymous poster hash: 07dc7...04b
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #12 Skrevet 23. februar 2015 Mine har sovet på eget rom fra dag 1 og sovet fra 7 til 7Min sov også på eget rom, sov dårlig med oss, og det var det beste for alle. Anonymous poster hash: 07dc7...04b
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #13 Skrevet 23. februar 2015 Det er langt fra vanlig, men for noen få fungerer det best sånn. Jeg vet om et par som gjorde det sånn, der var mannen helt avhengig av å sove med vinduet på vidt gap året rundt så barnet ville jo blitt veldig kaldt. Der sov barnet på eget rom og mammaen gikk inn dit og ammet. Anonymous poster hash: 7c5c2...6d6
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #14 Skrevet 23. februar 2015 Nei, ikke vanlig. Anonymous poster hash: 195c2...4a6
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #15 Skrevet 23. februar 2015 Folk får gjøre som de vil for meg. Men jeg husker godt hvordan det var med en nyfødt. Jeg lå og lyttet etter henne, ville være i nærheten. Hadde aldri klart å slappe av i et annet rom. Anonymous poster hash: 5fb63...c25
Marriet Skrevet 23. februar 2015 #16 Skrevet 23. februar 2015 (endret) Ikke vanlig og ikke er det anbefalt heller, pga økt fare for krybbedød.. Anonymous poster hash: af7d0...c8c Det er økt fare for krybbedød å samsove.Anonymous poster hash: 07dc7...04b Tror du må lese litt videre. Ved trygg og sikker samsoving reduseres krybbedødfaren men det må praktiseres rett. Endret 23. februar 2015 av Marriet
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #17 Skrevet 23. februar 2015 Tvillingene våre sov på eget rom, var ikke plass til to senger til på soverommet vårt. Hvis vi skulle gnudd dem inn måtte de stått rett under vinduet. Soverommene har dør imellom, så var bare tre meter unna meg. Anonymous poster hash: ce87f...0c0
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #18 Skrevet 23. februar 2015 Ikke vanlig, og ikke anbefalt. Øker sjansen for krybbedød. Anonymous poster hash: 09bd6...ea5
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #19 Skrevet 23. februar 2015 Jeg er litt sjokkert over at noen fortsatt er så uopplyste at de tør å legge en nyfødt på eget rom, det øker jo tross alt risikoen for krybbedød! Selvsagt går det helt fint med alle de som ikke dør i krybbedød, noe som jo vil være nesten alle, men hvorfor ta sjansen. Ingen kan jo på forhånd vite om akkurat sitt barn er i risikosonen. Anonymous poster hash: 38768...ea9
DramaMama Skrevet 23. februar 2015 #20 Skrevet 23. februar 2015 Jeg kjenner ingen som har nyfødt på eget rom, og det har geller ikke vært aktuelt her. Jeg hadde ikke klart å slappe av med babyen i et annet rom, dessuten er det veldig praktisk å slippe å gå ut av senga for å amme. Vi flyttet eldste da hun var nærmere 1 år, og jeg fikk nesten ikke sove i begynnelsen da heller, enda det er vegg i vegg med rommet vårt...
Iselilja Skrevet 23. februar 2015 #21 Skrevet 23. februar 2015 Jeg er på en måte fristet til det når nestemann kommer. Jeg sover ekstremt lett, og våkner av det minste grynt. Jeg ville derimot aldri våget å gjøre det i praksis, på grunn av den økte faren for krybbedød. Her blir det nærhet og kos døgnet gjennom, søvnen får jeg ta igjen om noen år
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #22 Skrevet 23. februar 2015 Nei, kjenner ingen. For min del hadde det ikke fungert, jeg må hele tiden sjekke at de puster og har det bra. Jeg sov faktisk en natt på gjesteværelse for å hente inn litt ekstra energi, mens mannen sov hos den nyfødte. Jeg våknet dyvåt av svette av et mareritt over at den nyfødte hadde stoppet å puste, jeg var helt hysterisk! Anonymous poster hash: 01557...c63
MillaCamilla Skrevet 23. februar 2015 #23 Skrevet 23. februar 2015 Jeg ville aldri gjort det. For meg var det viktigere å ha de i nærheten enn at de og jeg fikk 12 timers søvn...
LilleShabbyChic Skrevet 23. februar 2015 #24 Skrevet 23. februar 2015 Vårt barn sov på eget rom fra 2,5 mndr. Da var jeg inne å ammet ca 2 ganger ila natten, i stedet for 4-5 ganger. Det var deilig, og vi hadde kamera-babycall så jeg følte det var helt forsvarlig. Hele familien sov bedre. Håper vi kan gjøre det samme med nr 2 men det kommer Ann på barnet. Da vi la han inn på eget rom ved 2,5 mndr var det bare for å se, og det gikk over all forventning
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #25 Skrevet 23. februar 2015 Vet bare om en baby som har sovet på eget rom. Moren røyker så det er vel derfor regner jeg med Anonymous poster hash: a69f1...473
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå