Gå til innhold

Inspirert ....overnatting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da kan man ikke reise utenlands heller da mens barnet er hos barnevakt?

For som du skriver i hi, hvis det hadde skjedd noe syns du det er ekkelt og ikke kunne være der. Da spiller det vel ingen rolle om barnet er hos klassekamerater eller hos besteforeldrene. Du er jo ikke der uansett?

Men man skal stole på barnevakter sine, uavhengig av hvem de er. Så da må man stole på at de kan ta seg av barnet uansett hva som evt. skulle skjedd.Anonymous poster hash: a7ab4...b2d

Må jeg bare forsvare hi her. Er litt annerledes å ha barnet sitt hos besteforeldre hvor barnet har vært fra de var små enn hos en i klassen hvor man ikke kjenner foreldrene så godt som barnets besteforeldre???

Enig her.

Hadde jeg skulle vært barnevakt på denne måten ville jeg også hatt beskjed om det.

Når en klassekamerat av sønnen mi overnatter her regner jeg med at jeg kan ringe om noe uforutsett skjer. Har også hatt et barn her som ville hjem om kvelden, han var utrøstelig. Jeg har ikke bil heller og er alene så da måtte foreldrene hente. Når barna seg imellom ønsker å overnatte på denne måten forventer jeg at foreldrene er tilgjengelige på tlf.

Om de har spesielle planer må de gi beskjed slik at en vet det. Skal de ut å bli drita full ville jeg enten hatt nr til andre jeg kunne kontaktet om noe skulle skje, eller jeg måtte ha kjent barna godt.

Jeg er også besøkshjem og har et ekstra barn her noen helger. Så uten bil og flere barn kan jeg ikke bare forlate om et besøk skulle bli syk og jeg ikke var klar over at overnattingen betydde at jeg hadde fullstendig ansvar for alt som kunne skje den natten.

Om mitt barn/ barnet jeg har her avogtil skulle trenge lege på natten forventer jeg jo at jeg kan ringe foreldrene til den som overnatter og at de henter.

Anonymous poster hash: 6de81...861

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå bruker vi veldig lite barnevakt selv. Men hvis barnet vårt skal sove hos noen så kan jeg gjerne ta meg en tur på kino, eller ut for og spise. Men sier da alltid i fra.

Men jeg har hatt barn her hvor foreldrene har vært på fest/reise, vi har da selvfølgelig en plan om noe skulle skje. Det jeg mente var at når man velger og ha barnevakt fordi man skal ut å reise da f. eks. så spiller set jo ingen rolle hvor barnet er så lenge det er trygt? At alle føler seg trygge på situasjonen. Om det skjer noe å man er på tur så kan man ikke være tilgjengelig uansett om barnet er hos besteforeldre eller klassekamerater.

Nå har vi et veldig tett forhorhold til alle barnet evt. sover hos. Liker selv at vi er i nærheten, men om vi velger og reise må jeg jo stole på de som har barnet vårt.

Nå er det vel en gang sånn at hvis noen trenger barnevakt er det vel ofte fordi de skal noe. Men da sier man jo i fra til de barnet skal være hos.

Hvis venninen til hi visste at foreldrene skulle på fest, syns jeg det er dårlig gjort og henge dem ut i ettertid. Da burde hun heller sagt nei til å være barnevakt. Jeg regner med at hun visste at foreldrene skulle ut på byen.

Anonymous poster hash: a7ab4...b2d

Skrevet

Her var det barna som ville overnatte, foreldrene trengte egentlig ikke fri. De informerte ikke om at de tok ei fyllekule

Skrevet

Her var det barna som ville overnatte, foreldrene trengte egentlig ikke fri. De informerte ikke om at de tok ei fyllekule

Så mye du vet om disse folkene du ikke kjenner 😆

Anonymous poster hash: cd34b...ff6

Skrevet

Da er det ikke greit i mine øyne. Forventer at foreldrene kan hente om noe uforutsett skulle skje.

Skrevet

Jeg er enig med deg. Hvis min 7 åring er på overnatting hos klassekamerat liker jeg å være i nærheten og hvertfall ikke på en fyllekule e.l

Det er noe annet hvis de er hos besteforeldrene som de har kjent hele livet

Så for oss som ikke har familie rundt oss skal aldri ha mulighet til å kunne ta oss en tur ut sammen og spise en bedre middag med noen glass vin til, kunne delta på julebord eller andre tilstelninger der det er alkohol innblandet?

Anonymous poster hash: d5203...c42

Skrevet

Da kan man ikke reise utenlands heller da mens barnet er hos barnevakt?

For som du skriver i hi, hvis det hadde skjedd noe syns du det er ekkelt og ikke kunne være der. Da spiller det vel ingen rolle om barnet er hos klassekamerater eller hos besteforeldrene. Du er jo ikke der uansett?

Men man skal stole på barnevakter sine, uavhengig av hvem de er. Så da må man stole på at de kan ta seg av barnet uansett hva som evt. skulle skjedd.Anonymous poster hash: a7ab4...b2d

Må jeg bare forsvare hi her. Er litt annerledes å ha barnet sitt hos besteforeldre hvor barnet har vært fra de var små enn hos en i klassen hvor man ikke kjenner foreldrene så godt som barnets besteforeldre???

Dette stemmer no ikke alltid. Her kjenner barna mine foreldrene til vennene sine mye bedre en besteforeldrene sine da de går inn og ut der nesten daglig. Besteforeldrene sine ser de 4-5 ganger i året.

Og hvis jeg ikke stolte på at barnet mitt var i de tryggeste hender, hadde jeg heller ikke latt de overnatte der.

Men, for all del. Første gangene barna mine overnattet borte så passet jeg på at enten jeg eller mannen var tilgjengelig i tilfelle krise. Men, da var barna 4-5 år og i barnehage.

Skrevet

Jeg ville selv likt å kunne få tak i foreldre edru hvis jeg har ansvar for barnet . Og hvis mitt barn er på overnatting vil jeg og selv være edru og i nærheten. Ser dog at folk ser forskjellig på dette.

Nå har jo ditt barn ADHD så det blir jo litt anderledes med barn som ikke alltid oppfører seg som forventet. Skjønner godt at du vil være tilgjengelig.

Jeg kjenner kompisene til barna mine og takler det som kommer av ting om foreldrene ikke er å få tak i.

Hva tenker du skal skje på en natt? Sykdom? (Fikser både det og tar barnet på legevakt om nødvendig), vil hjem? Hva skal skje?

Vi har hatt overnatting av et barn der et søsken døde brått. Da fraktet vi overnattingsgjesten til sykehuset etter ønske fra foreldrene. Ellers har jeg aldri opplevd å måtte ringe foreldre på overnatting. Vi har ofte overnatting av ungenes kompiser.

Jeg skjønner ikke hva du tenker du trenger foreldrene til?

Anonymous poster hash: 537a3...ed0

Skrevet

Jeg er enig med deg. Hvis min 7 åring er på overnatting hos klassekamerat liker jeg å være i nærheten og hvertfall ikke på en fyllekule e.l

Så for oss som ikke har familie rundt oss skal aldri ha mulighet til å kunne ta oss en tur ut sammen og spise en bedre middag med noen glass vin til, kunne delta på julebord eller andre tilstelninger der det er alkohol innblandet?

Er vel ingen menneskerett å få barnfri når en har valgt å få barn?! Merkelig måte å se ting på.

Og selvfølgelig kan en dra på både julebord og weekendtur som forelder. Poenget er jo at en må skaffe barnevakt som er klar over ansvaret de har. At de vet at dere ikke er tilgjengelig, at det ikke er andre de kan kontakte om noe skulle skje og at de har mulighet til å ta fatt i uforutsette ting som skulle skje.

I HI sitt eksempel var vel ikke barnevakten klar over at de skulle ut og drikke seg full begge to, så da er det jo langtfra avtalt.

Skrevet

Er vel ingen menneskerett å få barnfri når en har valgt å få barn?! Merkelig måte å se ting på.

Og selvfølgelig kan en dra på både julebord og weekendtur som forelder. Poenget er jo at en må skaffe barnevakt som er klar over ansvaret de har. At de vet at dere ikke er tilgjengelig, at det ikke er andre de kan kontakte om noe skulle skje og at de har mulighet til å ta fatt i uforutsette ting som skulle skje.

I HI sitt eksempel var vel ikke barnevakten klar over at de skulle ut og drikke seg full begge to, så da er det jo langtfra avtalt.

Det var vel strengt tatt det jeg ville frem til... Men, Julia1984 mener det er kun hos besteforeldre man kan overnatte hos hvis man skal på noe som gjør at man ikke sitter klar og kan hente til enhver tid. Det vil da medføre at oss ikke har mulighet til å kunne delta på noe som par før barna flytter hjemmefra.

Men, for all del. Når man har vært dum nok til å få barn så er man dømt til et liv som sosialt avstumpet hvis man ikke bor i umiddelbar nærhet til foreldrene sine...

Skrevet

Det var vel strengt tatt det jeg ville frem til... Men, Julia1984 mener det er kun hos besteforeldre man kan overnatte hos hvis man skal på noe som gjør at man ikke sitter klar og kan hente til enhver tid. Det vil da medføre at oss ikke har mulighet til å kunne delta på noe som par før barna flytter hjemmefra.

Men, for all del. Når man har vært dum nok til å få barn så er man dømt til et liv som sosialt avstumpet hvis man ikke bor i umiddelbar nærhet til foreldrene sine...

Det var vel ikke kun besteforeldre , men er da forskjell på å overlate barn til folk du/ barnet kjenner godt og nye bekjentskap ??
Gjest Julia1984
Skrevet

Hallo? Forskjell å dra ut å spise middag med litt vin etc...enn "på fylla" og mest trolig være utilgjengelig på telefon?

Ser du virkelig ikke forskjellen?

Skrevet

Måtte plutselig å hente jentungen som var på overnatting hos venninne i gata. De kjennerjverandre godt, inn og ut av dørene, samme klasse, overnattet mange ganger.

Hun var lei seg for et eller annet, nå er det fiksa oppi. Om ikke vi hadde vært tilgjengelig hadde det vært fint med en plan B, at besteforeldre eller andre kunne hentet. Kan jo bli litt nye å håndtere for den de overnatter hos.

Skrevet

Måtte plutselig å hente jentungen som var på overnatting hos venninne i gata. De kjennerjverandre godt, inn og ut av dørene, samme klasse, overnattet mange ganger.

Hun var lei seg for et eller annet, nå er det fiksa oppi. Om ikke vi hadde vært tilgjengelig hadde det vært fint med en plan B, at besteforeldre eller andre kunne hentet. Kan jo bli litt nye å håndtere for den de overnatter hos.

Ja slikt er jo ikke uvanlig 😊 liker å vite at jeg kun er en tlf samtale unna barna mine

Skrevet

Alle tenker ikke likt

Anonymous poster hash: 8b024...f04

Skrevet

Godt vi er forskjellige

Anonymous poster hash: cd34b...ff6

Skrevet

Ser ikke på det som et problem. Men jeg hadde ikke dratt på fylla om det var første gangen ungen sov borte en plass. Men har man fri så må man nå kunne gjøre hva man vil. Skal man aldri kunne ta seg en fest lenger siden man har fått barn liksom?

Anonymous poster hash: 8489c...6ec

Skrevet

Ja slikt er jo ikke uvanlig liker å vite at jeg kun er en tlf samtale unna barna mine

På den andre siden hadde nok de fleste normale barn, på dine barns alder, bare hatt godt av å måtte innfinne seg med å klare seg uten mamma i noen timer selv om de ble lei seg.

Anonymous poster hash: f5aa4...6c9

Skrevet

Fikk du ikke snakket godt nok ut om dette med venninna di? Utrolig spesielt å legge ut så detaljerte hendelser på nettet, HI. Og du gjør det ikke akkurat sjeldent heller. Nettvett er en fin ting.

Anonymous poster hash: ef77f...387
Skrevet

Reagerer mer på din oppførsel hi, enn de stakkars foreldrene som tok seg en fest..

Du virker virkelig forstyrret..

Anonymous poster hash: e04f2...61c

Skrevet

Jeg hadde ikke følt det ok og drikke masse max 2 små gl vin eller en likør, ville holt meg godt på matta, slik er jeg nå og når barna er hos besteforeldre, tenker bestandig hva im noe skjer!

Skrevet

Så jeg som mista begge foreldrene mine som barn kan aldri dra på fylla, da besteforeldre er eneste gode nok barnevakt til slik? Slapp av, har ikke vært drita på årevis

Anonymous poster hash: edecb...a97

Skrevet

Hvis barnet har besøk av en klassekamerat og foreldrene er på byen og fester,er det ok? Begge på fylla, synes det er ekkelt jeg, hvis mitt barn var på overnatting og jeg ikke skulle vært edru hvis det skulle skjedd noe .

Haha, selvfølgelig er det greit.

Man har da gjerne barnevakt eller barna på overnatting fordi man skal på fest eller ut på byen.

Jeg hadde derimot ikke latt barna overnatte hos noen jeg ikke hadde tillit til at hadde tatt godt vare på dem om noe hadde skjedd.

Anonymous poster hash: 2e634...59a

Skrevet

Folk her inne er hysteriske i blant....

Anonymous poster hash: 2e634...59a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...