mamma til adhd gutt<3 Skrevet 22. februar 2015 #1 Skrevet 22. februar 2015 Hvis barnet har besøk av en klassekamerat og foreldrene er på byen og fester,er det ok? Begge på fylla, synes det er ekkelt jeg, hvis mitt barn var på overnatting og jeg ikke skulle vært edru hvis det skulle skjedd noe .
klg,2 boys now:) Skrevet 22. februar 2015 #2 Skrevet 22. februar 2015 Ikke noe jeg selv hadde kommet til og gjort. Men hvis ungen hadde ligget der mange ganger og foreldrene skulle på ett arrangement hadde det vært noe annet
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #3 Skrevet 22. februar 2015 Så fremt det er informert om til de barnet overnatter hos, så ja, det er helt innafor. Om det er lurt kommer jo an på hvor vant barnet er med å overnatte borte, hvor trygt barnet er på de voksne som er til stede osv. Anonymous poster hash: ffacd...868
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 22. februar 2015 Forfatter #4 Skrevet 22. februar 2015 Dette er snakk om en vanlig fyllekule og ikke mennesker man kjenner godt
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #5 Skrevet 22. februar 2015 Jeg er litt usikker på om jeg forstod spørsmålet ditt rett, men dersom jeg gjordet, så er det vel greit? Vi fester veldig sjeldent og er aldri på byn, men de gangene vi er på fest/har fest hjemme, så er jo barna nødvendigvis på overnatting hos noen andre. Ene gangen vi hadde fest, for et par år siden, var tre av barna hos besteforeldre og siste hos en kamerat lenger borte i gaten. Foreldrene visste at vi skulle ha fest (10 års bryllupsdag), og det var de som hadde tilbudt seg at sønnen vår kunne sove der siden guttene våre går i samme klasse. Anonymous poster hash: b539b...739
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #6 Skrevet 22. februar 2015 Hva er problemet? Barnet er hos andre og i trygge hender. Om jeg ville latt barnet overnatte hos folk jeg ikke kjenner så godt? Neppe. Men det blir en annen diskusjon. Anonymous poster hash: d8e2c...245
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #7 Skrevet 22. februar 2015 Hvorfor er ikke det greit? Foreldrene har fri og du har ansvaret for barnet. Anonymous poster hash: 33cb7...abd
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 22. februar 2015 Forfatter #8 Skrevet 22. februar 2015 Jeg synes det er merkelig i alle fall.. Men ser jeg kanskje er alene med å se det slik .
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #9 Skrevet 22. februar 2015 Jeg synes det er merkelig i alle fall.. Men ser jeg kanskje er alene med å se det slik . Hva legger du i å "kjenne godt" da? Vi har fire barn som alle, heldigvis, har mange gode venner. Noen av foreldrene møter vi på ganske ofte fordi vi f.eks. bor i samme nabolag, andre fordi barna går på samme fritidsaktivitet, noen fordi vi er satt opp på diverse dugnader på samme tid, osv, mens andre igjen har jeg knapt hilst på. Med de to yngste barna møter vi jo på foreldrene og småprater litt år barna hentes/levers, mens de eldste barna kan ha venner der vi ikke en gang har møtt foreldrene. De er så store nå at de ikke blir hentet og levert, og vi må basere oss på det de forteller. Men det er ingen av disse foreldrene, med ett unntak, jeg vil si at jeg kjenner godt. Jeg har et inntrykk av dem og liker eller misliker dem, småprater med dem og vær og vind osv, men kjenner dem jo ikke godt. Likevel har barna mine overnattet hos noen av dem, og deres barn hos oss. Hva foreldrene deres gjør når barna er hos oss, det aner jeg faktisk ikke. Er ikke det ganske vanlig da, slik som vi har det? Anonymous poster hash: b539b...739
Englenemine Skrevet 22. februar 2015 #10 Skrevet 22. februar 2015 Hadde jeg aldri gjort selv og ville ikke syntes det var komfortabelt å ikke kunne få tak i en av foreldrene edru om noe skulle skje eller om barnet fikk veldig hjemlengsel. Barnevakt for sånne festligheter ville jeg valgt f eks bestemor el annen nær familie ungene var fullstendig trygg på .
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #11 Skrevet 22. februar 2015 Etter innleggene og dømme så syns jeg du finner noe galt med alle andre jeg. Hva vi gjør når sønnen er på overnatting bryr ikke foreldrene seg noe om, jeg bryr meg heller ikke om hva de andre gjør. Vi har da hatt overnattingsgjester her nettopp fordi mor og far trenger barnepass. Men det er klart, både barna og vi er trygge på hverandre. Barnet kan like gjerne slå seg vrangt hos bestemor som hos en klassekompis. Anonymous poster hash: a7ab4...b2d
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #12 Skrevet 22. februar 2015 Kan du ikke heller skive innlegg den dagen du møter folk du ikke finner noe galt med? Anonymous poster hash: 6de81...861
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #13 Skrevet 22. februar 2015 Jeg synes det er helt ok. Jeg har ansvaret for barnet og skjer det noe er jeg i stand til å ta vare på det eller i verste fall bringe barnet til legevakten. Anonymous poster hash: 9be44...425
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #14 Skrevet 22. februar 2015 Har du hatt barn på overnatting der dette har skjedd? Anonymous poster hash: 0cbfd...7a1
Gjest Julia1984 Skrevet 22. februar 2015 #15 Skrevet 22. februar 2015 Jeg er enig med deg. Hvis min 7 åring er på overnatting hos klassekamerat liker jeg å være i nærheten og hvertfall ikke på en fyllekule e.l Det er noe annet hvis de er hos besteforeldrene som de har kjent hele livet
Gjest ronja røverdatter Skrevet 22. februar 2015 #16 Skrevet 22. februar 2015 Jeg ser ikke problemet. Spesielt ikke ettersom du vet at foreldrene ikke er tilgjengelige. Jeg setter pris på å vite om og hvordan jeg kan få tak i foreldrene om det er Men dersom jeg vet at jeg ikke får tak i foreldrene, så forholder jeg meg veldig fint til det. Om jeg ville gått på byen og drukket meg full når jeg har barnevakt? Nei, men det er fordi jeg ikke drikker meg full. Men jeg kunne fint gått på byen og drukket et par glass vin eller en øl eller to.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #17 Skrevet 22. februar 2015 Har du opplevd dette nå i helga? I så fall er det da 3 ganger på en uke noe 'rart' skjer med et barn i dine øyne...... Jeg må ha et utrolig kjedelig liv. Anonymous poster hash: 735a1...72a
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 22. februar 2015 Forfatter #18 Skrevet 22. februar 2015 Har du opplevd dette nå i helga? I så fall er det da 3 ganger på en uke noe 'rart' skjer med et barn i dine øyne...... Jeg må ha et utrolig kjedelig liv. Anonymous poster hash: 735a1...72a Nei ikke skjedd meg, men noen jeg kjenner opplevde det. Historien kom opp på en venninne kveld
Gjest ronja røverdatter Skrevet 22. februar 2015 #19 Skrevet 22. februar 2015 Og hva er problemet da, ADHD-mamma? Hva er det som er så merkelig, som du skriver?
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #20 Skrevet 22. februar 2015 Reagerer mest på at voksne mennesker skal på fyllekule.... Hatt mange barn på overnatting her. Alltid får vi tlf nr til besteforeldre e.l hvis foreldrene ikke er tilgjengelig. Anonymous poster hash: e58da...83f
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 22. februar 2015 Forfatter #21 Skrevet 22. februar 2015 Jeg ville selv likt å kunne få tak i foreldre edru hvis jeg har ansvar for barnet . Og hvis mitt barn er på overnatting vil jeg og selv være edru og i nærheten. Ser dog at folk ser forskjellig på dette.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #22 Skrevet 22. februar 2015 Jeg ville selv likt å kunne få tak i foreldre edru hvis jeg har ansvar for barnet . Og hvis mitt barn er på overnatting vil jeg og selv være edru og i nærheten. Ser dog at folk ser forskjellig på dette. Ja. Du er utrolig spesiell. Anonymous poster hash: 0cbfd...7a1
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #23 Skrevet 22. februar 2015 Da kan man ikke reise utenlands heller da mens barnet er hos barnevakt? For som du skriver i hi, hvis det hadde skjedd noe syns du det er ekkelt og ikke kunne være der. Da spiller det vel ingen rolle om barnet er hos klassekamerater eller hos besteforeldrene. Du er jo ikke der uansett? Men man skal stole på barnevakter sine, uavhengig av hvem de er. Så da må man stole på at de kan ta seg av barnet uansett hva som evt. skulle skjedd. Anonymous poster hash: a7ab4...b2d
Gjest Julia1984 Skrevet 22. februar 2015 #24 Skrevet 22. februar 2015 Da kan man ikke reise utenlands heller da mens barnet er hos barnevakt? For som du skriver i hi, hvis det hadde skjedd noe syns du det er ekkelt og ikke kunne være der. Da spiller det vel ingen rolle om barnet er hos klassekamerater eller hos besteforeldrene. Du er jo ikke der uansett? Men man skal stole på barnevakter sine, uavhengig av hvem de er. Så da må man stole på at de kan ta seg av barnet uansett hva som evt. skulle skjedd.Anonymous poster hash: a7ab4...b2d Må jeg bare forsvare hi her. Er litt annerledes å ha barnet sitt hos besteforeldre hvor barnet har vært fra de var små enn hos en i klassen hvor man ikke kjenner foreldrene så godt som barnets besteforeldre???
Iiiiik Skrevet 22. februar 2015 #25 Skrevet 22. februar 2015 Jeg kan godt være utilgjengelig når to av mine tre er på overnatting. Midterste har hatt det med å måtte hjem litt etter at de har lagt seg, så med ham er jeg alltid tilgjengelig hvis han er borte. Om noen reiser bort for å gå på kino, er ute og drikker eller på hyttetur, vil jeg gjerne vite det hvis mine unger har overnattingsgjester.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå