Gå til innhold

Kan man melde til BV fordi barn sitter usikret i bil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En 4 åring som bruker beltestol kan ikke bare sitte på en pute nei!!

Anonymous poster hash: abe77...6f0

Men det er likevel bedre med pute og bilbelte enn null sikring overhodet

Anonymous poster hash: bd2a2...129

Hvorfor ikke? Pute er godkjent for barn som er så og så tunge og så og så høye. Er barnet over 135 cm, spiller det ingen rolle om barnet er 4 eller 10 år, stolene er ikke lenger sikre. Det samme hvis barnet er over vektgrensa for stolen.

Anonymous poster hash: d1795...5e1

Videoannonse
Annonse
Gjest Julia1984
Skrevet

Vi tar ALLTID med bilseter til alle 3 barna på ferie. Det er ganske villmannskjøring i syden... i Frankrike var det verst...glad vi hadde med norske seter.

Haha i Frankrike. Skal innrømme at de kjører som griser inne i Paris. Men de har da bilstoler der! Kjøpt flere helt fine bilstoler der. Akkurat som de vi bruker her.

Anonymous poster hash: 73ae1...d3a

Fint det. Men det vet vi aldri på forhånd før vi reiser. .så for å være på den sikre siden tar vi med egne tilpassete seter. Det gjør vi neste gang også.

Skrevet

Vi tar ALLTID med bilseter til alle 3 barna på ferie. Det er ganske villmannskjøring i syden... i Frankrike var det verst...glad vi hadde med norske seter.

Haha i Frankrike. Skal innrømme at de kjører som griser inne i Paris. Men de har da bilstoler der! Kjøpt flere helt fine bilstoler der. Akkurat som de vi bruker her.

Fint det. Men det vet vi aldri på forhånd før vi reiser. .så for å være på den sikre siden tar vi med egne tilpassete seter. Det gjør vi neste gang også.

Hahaha, ordentlig Ola Pottit-mentalitet, når folk tror at KUN Norge i hele verden er sivilisert land, der man kjører bil penest, har best seter, best helsevesen, best mat og best alt. Blæh... Dere er klare over at det er kun 5 millioner nordmenn i verden, og mange mange flere innbyggere i de fleste vest-europeiske land, USA og Australia? Ikke noe rart mange tror nordmenn er arrogante blærer...

Gjest Julia1984
Skrevet

Hahaha, ordentlig Ola Pottit-mentalitet, når folk tror at KUN Norge i hele verden er sivilisert land, der man kjører bil penest, har best seter, best helsevesen, best mat og best alt. Blæh... Dere er klare over at det er kun 5 millioner nordmenn i verden, og mange mange flere innbyggere i de fleste vest-europeiske land, USA og Australia? Ikke noe rart mange tror nordmenn er arrogante blærer...

En ting er at folk får kritikk for å ikke sikre barna...men at jeg får kritikk for at jeg tar med bilsetene til barna mine på ferie???

Da får jeg være Ola Pottit....gjør meg ikke noe.

Skrevet

Hmmm. Vi var i Frankrike på 2 år siden da yngste var 1 år. Vi fikk ikke tak i bakovervendt sete og brukte MYE tid på å søke opp dette. Så hvorfor ikke ta med sete og heller bruke ferien sin på hyggeligere ting?

Anonymous poster hash: bd2a2...129
Skrevet

En ting er at folk får kritikk for å ikke sikre barna...men at jeg får kritikk for at jeg tar med bilsetene til barna mine på ferie???

Da får jeg være Ola Pottit....gjør meg ikke noe.

Du får kritikk av meg fordi du tror at KUN norske seter (som forresten ikke blir produsert i Norge) er godt nok tilpasset til dine barn. Har barna dine en spesiell anatomi som avviker fra alle andre sin? Selvfølgelig får ikke dere bakovervendte seter til seksåringer i Frankrike, men merker som Maxi Cosi og flere andre produseres nettopp i Frankrike og Nederland, mens de har ingen fabrikker i Norge. Har vært selv på ferie i Nederland, og man kan ikke sammenligne utvalget (og prisen!) på bilstoler der og her i Norge. Stolene som koster 4000 her får man til 800 kroner der borte, og i mange forskjellige farger. I tillegg kan ekspeditørene der være behjelpelige med montering.

Skrevet

Har feriert endel i Hellas, Spanina og Kypros, og får alltid tak i likeså flotte bilseter til ungene - uansett alder. Nå har jeg bare den minste og fikk et bakovervent sete gjennom AVIS i fjor på Rhodos. Er bare å spørre, så får man svar :)

Gjest Julia1984
Skrevet

Jeg tar ikke med setene for at "norsk" er best. Jeg tar med seter for da vet jeg 100% at vi har seter som passer fra dag 1. Vi var i Tyskland før nr 3 ble født og fikk ikke tak i tilfredstillelse de seter første feriedag. Synes ikke det er ok. Bilutleien hadde kun forovervendte seter som heller ikke var av nyeste sort.

Jeg synes det er det beste å ta med egne seter...ikke fordi de er "norske".

Gjest Julia1984
Skrevet

Når det er sagt...bruker ikke bakovervendt til en 6 åring. .men til barna under 4 år. Den gang vi var i Tyskland hadde jeg en på 1.5 år.

Skrevet

Du må jo bare melde hvis du føler for det. Men meldingen kommer til å bli henlagt.

Barnevernkonsulent

Anonymous poster hash: 7d3de...eb4

Skrevet

OMG! Pass heller på deres egne barn enn å studere disse bloggerne sine bilder med lupe. Dette er jo helt sykt. Hva et det egentlig som ligger bak her, misunnelse, fritidsproblemer eller hva....!

Omtanke for barnet til den aktuelle bloggeren er det i hvertfall ikke.

Skrevet

OMG! Pass heller på deres egne barn enn å studere disse bloggerne sine bilder med lupe. Dette er jo helt sykt. Hva et det egentlig som ligger bak her, misunnelse, fritidsproblemer eller hva....!

Omtanke for barnet til den aktuelle bloggeren er det i hvertfall ikke.

Jeg har ikke studert bilder med lupe. Dette er filmer som hun legger ut på Snapchat. Jeg synes at dette er dumt gjort, fordi hun setter barnet sitt i fare og samtidig viser det til 5000 følgere. Hva har det med omtanke for datteren å gjøre?

Anonymous poster hash: 06c51...a81

Skrevet

Dere som tar med seter til barna fra Norge, dere tar kanskje ikke taxi? Greit nok om man har leiebil, men å drasse det med i en taxi? Hvor gjør dere av setet når dere kommer frem dit dere skal da? Hvis dere skal på bytur, bærer dere flere store bilseter med dere?

Jeg lurer oppriktig på dette altså...

Anonymous poster hash: 54b2c...dbc

Gjest Julia1984
Skrevet

Dere som tar med seter til barna fra Norge, dere tar kanskje ikke taxi? Greit nok om man har leiebil, men å drasse det med i en taxi? Hvor gjør dere av setet når dere kommer frem dit dere skal da? Hvis dere skal på bytur, bærer dere flere store bilseter med dere?

Jeg lurer oppriktig på dette altså...

Anonymous poster hash: 54b2c...dbc

Tar ikke taxi nei. Har leiebil. Må vi ta taxi i løpet av ferien passer vi på at taxi har barnesete.

Barna mine sitter aldri usikret i bil. Aldri.

Skrevet

Fikk ikke tak i bakovervendt setet med leiebil i frankrike så tok med egen. I spania har de vi kunne få med leiebil sett heller slitte ut og var kun forovervendt her og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...