Gå til innhold

Kan man melde til BV fordi barn sitter usikret i bil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Følger en kjent blogger på Snapchat. Hun er på ferie med barnet sitt og barnet sitter helt usikret i bilen. Er ikke det litt uansvarlig?

Anonymous poster hash: 06c51...a81

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehh... tror nok bv har viktigre ting å bruke ressursene sine på. Ville heller sendt henne en mld om det om jeg var deg, for det er jo absolutt ikke bra å gjøre dette

Anonymous poster hash: aed5c...1ab
Skrevet

Følger en kjent blogger på Snapchat. Hun er på ferie med barnet sitt og barnet sitter helt usikret i bilen. Er ikke det litt uansvarlig?

Hvor er hun på ferie da? Om det er i syden og de kjører taxi er sjansen for å få bilsete lik null...... Det er mange av oss som har måttet bite i det sure eplet og transportert barna med mindre sikring enn ønskelig.... Skulle alle ferierende nordmenn meldes til barnevernet tror jeg de får det travelt. ..

Anonymous poster hash: 6f6ab...ad5

Skrevet

Hvor er hun på ferie da? Om det er i syden og de kjører taxi er sjansen for å få bilsete lik null...... Det er mange av oss som har måttet bite i det sure eplet og transportert barna med mindre sikring enn ønskelig.... Skulle alle ferierende nordmenn meldes til barnevernet tror jeg de får det travelt. ..

Anonymous poster hash: 6f6ab...ad5

De er i Marokko. Jeg har helt forståelse for argumentet ditt og har gjort det samme selv, men jeg har da også forsøkt å begrense bilkjøring mest mulig. De har en privat guide som kjører dem rundt overalt og på utflukter og diverse. Hele reisefølget sitter i baksetet på bilen usikret.

Skrevet

Tror ikke det er noe vits idet!

Skrevet

Hvis det hadde vært i Norge kunne du ha meldt det til politiet. Det er forbudt å ikke sikre barn i bil.

Skrevet

Hadde sendt melding. Er like farlig, om ikke mer farlig, å sitte usikret i bil i Marokko som i Norge

Anonymous poster hash: 02e9a...b46
Gjest ronja røverdatter
Skrevet

"Kjære barnevernet.  Jeg har sett bilder av BloggerX sitte med barnet sitt i baksetet i en bil i Marokko. Dere må gripe inn her..."

Jeg håper virkelig at barnevernet bruker de få resursene sine på noe annet enn nordmenn som gjør det man ofte må gjøre når man er ute og reiser og besøker andre kulturer enn vår.  

Skrevet

"Kjære barnevernet.  Jeg har sett bilder av BloggerX sitte med barnet sitt i baksetet i en bil i Marokko. Dere må gripe inn her..."

Jeg håper virkelig at barnevernet bruker de få resursene sine på noe annet enn nordmenn som gjør det man ofte må gjøre når man er ute og reiser og besøker andre kulturer enn vår.  

Situasjonen for barnet er like farlig. Spiller da ingen rolle om barnet sitter usikret i bilen på E6 eller i Marokko. Når omsorgspersoner velger å utsette barnet for fare så mener jeg at man man bør melde det til bv.

Skrevet

Ikke hi. Men hun har barnet sittende på fanget til og med uten sele. De få gangene hun har sele så er det bare den ene delen som går over magen.

Klager og på at hun fryser, mens datteren går med tynnere klær, enn henne.

Anonymous poster hash: df0a3...4f9

Skrevet

Ikke hi. Men hun har barnet sittende på fanget til og med uten sele. De få gangene hun har sele så er det bare den ene delen som går over magen.

Klager og på at hun fryser, mens datteren går med tynnere klær, enn henne. Anonymous poster hash: df0a3...4f9

Hvem er dette?

Anonymous poster hash: b0f0c...599

Skrevet

Du står fritt til å melde bekymring for et barn når som helst.

I den barneverntjenesten jeg jobber hadde vi ikke åpnet undersøkelsessak på de opplysningene du kommer med her.

Anonymous poster hash: b2f18...6ed
Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Situasjonen for barnet er like farlig. Spiller da ingen rolle om barnet sitter usikret i bilen på E6 eller i Marokko. Når omsorgspersoner velger å utsette barnet for fare så mener jeg at man man bør melde det til bv.

Det er ingen farlig situasjon.  Jo, det er tryggere med sikring, men det er uansett kun en liten sjans for at det skal gå galt.  Det er mange andre ting man kan gjøre med barn som er farligere enn å kjøre uten sikring i bil.  Det betyr ikke at vi ikke er nøye på sikring i bil når sikringen er tilgjengelig, men det at andre land har andre regler enn oss, hindrer oss ikke å reise dit  Det er antageligvis mye større sjans for at barne skal bli skadet på lekeplassen eller hjemme enn at noe skal skje i en bil.  Selv om det selvfølgelig kan skje.

Skrevet

Det er ingen farlig situasjon.  Jo, det er tryggere med sikring, men det er uansett kun en liten sjans for at det skal gå galt.  Det er mange andre ting man kan gjøre med barn som er farligere enn å kjøre uten sikring i bil.  Det betyr ikke at vi ikke er nøye på sikring i bil når sikringen er tilgjengelig, men det at andre land har andre regler enn oss, hindrer oss ikke å reise dit  Det er antageligvis mye større sjans for at barne skal bli skadet på lekeplassen eller hjemme enn at noe skal skje i en bil.  Selv om det selvfølgelig kan skje.

Hjelper fint lite om de kræsjer og unger blir skadet eller dør. At det er ufarlig for barn å sitte usikret i bil er det dummeste jeg har hørt. Sikring kan være forskjellen på liv eller død, et liv som funksjonsfrisk eller et liv med skader og smerter. Hva velger du for ditt barn?

Det er langt større sjangse for død i bilulykke enn i ulykker i hjemmet eller på lekeplassen.

"Barn som er sikret i tråd med offisielle anbefalinger eller krav har over 50% lavere risiko for å bli drept eller skadd enn usikrede barn", Tryggtrafikk. 50% er ganske mye, vil jeg si. Og det ER å utsette barnet for fare som kan resultere i død. Nytter ikke å være etterpåklok eller komme med at lekeplassen er farligere når en bil dundrer inn i dere i 90 km i timen og barnet sitter usikret i baksetet. BANG! Det er for sent......

Skrevet

Håper du tuller hi. Blir for dumt dette her

Skrevet

I går satt hun ikke på fanget, men ved siden av mamma. Bilbeltet dinglet fint ved siden av. Det går fint å ta med en beltestol fra Norge, tenker jeg.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

50% er er en stor forhøyet risiko, men når sjansen i utgangspunktet er veldig liten for at noe skal skje, snakker vi likevel om en liten risiko.  

Skrevet

50% er er en stor forhøyet risiko, men når sjansen i utgangspunktet er veldig liten for at noe skal skje, snakker vi likevel om en liten risiko.  

Jeg er ikke enig og det er helt utrolig at foreldre velger å utsette barna for noe som gir 50% forhøyet risiko for død eller lemlestelse. Det er uansvarlig og farlig. Dårlig omsorg, rett og slett.

Og hva er forskjellen på å kjøre usikret på E6 og i Marakko? Om denne damen hadde gjort dette i Norge ville det vært ramaskrik.

Skrevet

I går satt hun ikke på fanget, men ved siden av mamma. Bilbeltet dinglet fint ved siden av. Det går fint å ta med en beltestol fra Norge, tenker jeg.

Hvis barnet sitter i beltestol, så er barnet sikkert så stort at barnet like greit kan sitte på pute/vanlig sete? Trodde det var snakk om sikring av babyer her...

Anonymous poster hash: d1795...5e1

Skrevet

Jeg er ikke enig og det er helt utrolig at foreldre velger å utsette barna for noe som gir 50% forhøyet risiko for død eller lemlestelse. Det er uansvarlig og farlig. Dårlig omsorg, rett og slett.

Og hva er forskjellen på å kjøre usikret på E6 og i Marakko? Om denne damen hadde gjort dette i Norge ville det vært ramaskrik.

Forskjellen er kun den at bilstoler i Marokko er så og si umulig å oppdrive. Ingen bruker dem, det er ikke marked for det. Skal selv til midtøsten i år og jeg må fint drasse med meg bilstol til baby hjemmefra. 

Anonymous poster hash: 648c4...e2e

Skrevet

Forskjellen er kun den at bilstoler i Marokko er så og si umulig å oppdrive. Ingen bruker dem, det er ikke marked for det. Skal selv til midtøsten i år og jeg må fint drasse med meg bilstol til baby hjemmefra. 

Anonymous poster hash: 648c4...e2e

Nettopp.Man tar med det man trenger for å sikre barna sine. Flott :)

Skrevet

En 4 åring som bruker beltestol kan ikke bare sitte på en pute nei!!

Anonymous poster hash: abe77...6f0

Skrevet

En 4 åring som bruker beltestol kan ikke bare sitte på en pute nei!!

Anonymous poster hash: abe77...6f0

Men det er likevel bedre med pute og bilbelte enn null sikring overhodet

Anonymous poster hash: bd2a2...129

Gjest Julia1984
Skrevet

Vi tar ALLTID med bilseter til alle 3 barna på ferie. Det er ganske villmannskjøring i syden... i Frankrike var det verst...glad vi hadde med norske seter.

Skrevet

Vi tar ALLTID med bilseter til alle 3 barna på ferie. Det er ganske villmannskjøring i syden... i Frankrike var det verst...glad vi hadde med norske seter.

Haha i Frankrike. Skal innrømme at de kjører som griser inne i Paris. Men de har da bilstoler der! Kjøpt flere helt fine bilstoler der. Akkurat som de vi bruker her.

Anonymous poster hash: 73ae1...d3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...