Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #26 Skrevet 21. februar 2015 Jeg skjønner hva HI mener, ig hun sammenligner ikke depresjon med det å være sliten eller stresset. Men at de samme personene som tyr til kunstige substanser for å få sove feks, setrer spørsmålstegn ved et glass vin eller to en vanlig hverdag er dobbeltmoralsk. Jeg jobber i helsevesenet ig vi har mange ganger diskutert bruk av sovemedisin. Vi er skjønt enige om at det hadde vært mye bedre for pasientene å få seg et glass vin eller cognac for å slappe av enn en Zopiclone... Å, nå kjente jeg at jeg gleder meg til etter fødselen hvor vi kan kose oss med et glass vin innimellom:-) Anonymous poster hash: 711c8...7fb HI Godt det er noen som ser poenget mitt uten å misforstå HELE greia Anonymous poster hash: 56839...928
Iiiiik Skrevet 21. februar 2015 #27 Skrevet 21. februar 2015 Jeg er til en viss grad enig i sammenligningen mellom alkohol og innsovningstabletter, men HI skriver om antidepressiva. Dessuten kan jeg ikke fri meg fra å tenke at det er en viss grad av usikkerhet eller dårlig samvittighet som ligger under når det er så ille at folk mener noe om det. Hvis du hadde vært helt helt sikker på at det var OK, burde det vel ikke spilt noen rolle hva andre mente? Det å la være å spise, det å overspise, det å røyke og det å drikke, er ikke gode problemløsningsferdigheter noe av det.
Tabitha Skrevet 21. februar 2015 #28 Skrevet 21. februar 2015 Bearbeide problemer? Men det kan jo være mange som har problemer de ikke kan noe for, som familiekonflikter. Ser at alkohol på en måte kan hjelpe, men vær oppmerksom på at effekten kan avta. Som det heter i en sang. "I used to do a little but the little wouldn't do it so the little got more and more..." Har man ikke noen religiøse prinsipper for avhold, er det vel mange som prøver alkohol mot stress og evt angst og depresjon.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #29 Skrevet 21. februar 2015 Du sammenligner alkoholbruken din med medisinbruk fordi det du driver med er selvmedisinering. Den voldsomme selvforsvarsposisjonen din bekrefter det. Bli sinna om du vil, men jeg tror du har et problem. Anonymous poster hash: 0ad06...730
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #30 Skrevet 21. februar 2015 Du er en svært uvitende kvinne, og du vil ikke høre på fornuft, ta det opp med din lege, forhåpentligvis vil vedkommende forklare deg forskjellen. Anonymous poster hash: 34207...582
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #31 Skrevet 21. februar 2015 Tror det er tre typer mennesker som svarer her. Den ene er de som bruker medisiner og føler de må forsvare det. Den andre er de som ALDRI drikker alkohol og synes det er styggedom. den tredje er de som ikke kan ra seg et glass vin for kosens skyld (hvor en avslappende følelse i kroppen følger), men hyrer inn barnevakt to ganger i året og drar på flatfylla... Jaja. Anonymous poster hash: 711c8...7fb
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #32 Skrevet 21. februar 2015 Snakk om å lage storm i et vannglass og vri det HI skriver. Selvsagt kan man slappe av med et glass vin uten å være alkoholiker. Det gir en god følelse i kroppen. Det gjør også kaffe, sjokolade, te, yoga, jogging... Hver sitt stimuli! trenger langt ifra bety misbruk eller strake veien til alkoholisme. Forstår poenget ditt. Kanskje de som tar medisiner føler for å forsvare seg? Anonymous poster hash: e5d9b...007
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #33 Skrevet 21. februar 2015 Snakk om å lage storm i et vannglass og vri det HI skriver. Selvsagt kan man slappe av med et glass vin uten å være alkoholiker. Det gir en god følelse i kroppen. Det gjør også kaffe, sjokolade, te, yoga, jogging... Hver sitt stimuli! trenger langt ifra bety misbruk eller strake veien til alkoholisme. Forstår poenget ditt. Kanskje de som tar medisiner føler for å forsvare seg? Anonymous poster hash: e5d9b...007 Enig med deg og HI. Er det virkelig et faresignal når man tar et glass vin for å slappe av? Ser det er flere som sier at HI er på jordet, men jeg ser ingen som faktisk forklarer hvorfor de mener HI er på jordet. Anonymous poster hash: 9ce2b...ab0
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #34 Skrevet 21. februar 2015 Kjære hi. Jeg jobber i helsevesenet. Antidepressiva tuller med kjemien til hjernen din, det gjør ikke alkohol i samme grad. Fortsett slik du gjør. Anonymous poster hash: dd60c...53b
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #35 Skrevet 21. februar 2015 Jeg drikker ikke alkohol (fordi jeg ikke liker smaken), men tar av og til en paralgin forte for å slappe av. Er det greit også? Anonymous poster hash: bafbc...af2
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #36 Skrevet 21. februar 2015 Tror det er tre typer mennesker som svarer her. Den ene er de som bruker medisiner og føler de må forsvare det. Den andre er de som ALDRI drikker alkohol og synes det er styggedom. den tredje er de som ikke kan ra seg et glass vin for kosens skyld (hvor en avslappende følelse i kroppen følger), men hyrer inn barnevakt to ganger i året og drar på flatfylla... Jaja. Anonymous poster hash: 711c8...7fb Jeg tilhører ikke noen av gruppene du beskriver her. Jeg er nok litt som deg. Men undres over hva du vil oppnå med denne tråden? Å starte en diskusjon på de premissene du har satt vitner for meg om noen tankeprosesser hos deg som heller i retning av at du egentlig er bekymret over eget forbruk, eller at du er det ubevisst og derfor havner i en veldig defensiv posisjon. Synes forøvrig ikke at det har vært noe særlig med pekefingre her. Anonymous poster hash: 6de19...27e
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #37 Skrevet 21. februar 2015 Tror det er tre typer mennesker som svarer her. Den ene er de som bruker medisiner og føler de må forsvare det. Den andre er de som ALDRI drikker alkohol og synes det er styggedom. den tredje er de som ikke kan ra seg et glass vin for kosens skyld (hvor en avslappende følelse i kroppen følger), men hyrer inn barnevakt to ganger i året og drar på flatfylla... Jaja. Anonymous poster hash: 711c8...7fb Jeg tilhører ikke noen av gruppene du beskriver her. Jeg er nok litt som deg. Men undres over hva du vil oppnå med denne tråden? Å starte en diskusjon på de premissene du har satt vitner for meg om noen tankeprosesser hos deg som heller i retning av at du egentlig er bekymret over eget forbruk, eller at du er det ubevisst og derfor havner i en veldig defensiv posisjon. Synes forøvrig ikke at det har vært noe særlig med pekefingre her. Anonymous poster hash: 6de19...27e Jeg er ikke HI .. bare en som evner å skjønne hva hun skriver :-) Anonymous poster hash: 711c8...7fb
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #38 Skrevet 21. februar 2015 Jeg har vært på antidepressiva og jeg har selvmedisinert med alkohol. Begge har sine problemer, men det var vanskeligere å komme seg unna alkoholen. Anonymous poster hash: fc22a...31e
Gjest Gul stjerne Skrevet 21. februar 2015 #39 Skrevet 21. februar 2015 Jeg støtter deg deg fullt og helt, fortsett med rødvin. Antidepressiva bør unngås så lenge som mulig, heia rødvin! Hilsen høyt utdannet innen helse og og livet ☺
skjotta Skrevet 21. februar 2015 #40 Skrevet 21. februar 2015 Tror det er tre typer mennesker som svarer her. Den ene er de som bruker medisiner og føler de må forsvare det. Den andre er de som ALDRI drikker alkohol og synes det er styggedom. den tredje er de som ikke kan ra seg et glass vin for kosens skyld (hvor en avslappende følelse i kroppen følger), men hyrer inn barnevakt to ganger i året og drar på flatfylla... Jaja. Anonymous poster hash: 711c8...7fb Hva med meg da? Jeg tar ingen medisiner, drikker gjerne en øl eller 2 ett par ganger i året og synes fest er gøy selv om jeg er edru men har ikke Vært "på flatfyll" siden jeg var 18 (og det er leeeeenge siden) Jeg skjønner hva hi sier, men jeg er ikke enig. jeg synes at avhengighet er avhengighet samme hva man er avhengig av. Den dagen man må ha noe for å oppnå noe man må oppnå er man avhengig. Om man må ha medisiner for å fungere så.er man avhengig og må man ha alkohol for å slappe av er man avhengig. så er der gradene av avhengighet og de formildende omstendighetene. Jeg mener, dersom man er et ikke fungerende vrak uten medisinene, så er nok medisinene det beste valget av pest og kolera. Dersom man drikker en gang i uka for å sove bedre så skader man ingen. så lenge man er ærlig med seg selv og bevisst muligheten for eskalering så ser jeg ikke problemet, men når min far prøver å overbevise meg om at han ikke er alkoholiker så ser jeg jo hvor lett det er å leve i benektelse, og hvor dumt det blir for alle som ser det.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 21. februar 2015 #41 Skrevet 21. februar 2015 Jeg ser ikke noe galt i å drikke et glass rødvin på en tirsdag eller hvilken-som-helst-dag. Men at du må ha det for å slappe av gir meg litt dårlige vibber. Hadde du drukket fordi du hadde lyst på, det smaker godt, det hever smaken på maten, hadde det vært greit. Men du "trenger" det for å slappe av, roe deg ned og komme gjennom en vanskelig tid. Det er ikke bra.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #42 Skrevet 22. februar 2015 Står det noe sted at hi MÅ ha vin for å slappe av? Hun sier hun liker å ta et glass vin for å slappe av... vesensforskjell? Anonymous poster hash: 711c8...7fb
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #43 Skrevet 22. februar 2015 Bare det å sammenligne antidepresiva med alkohol er for meg et dårlig tegn. Jeg gråter en skvett jeg når jeg er lei meg (slik som da kjæresten din skulle forlate deg). Kjenner hvordan følelsen etser innvendig, før jeg går videre i livet. Jeg har opplevd litt av hvert her i livet av vonde ting, og tro meg, å legge følelsene til sides er aldri en god ide. De blir liksom liggende å ulme før de plutselig blusser opp igjen... La meg snakke om svigerforeldrene mine; De har akkurat samme holdningen som du, vin må de ha for å slappe av og takle den stressende hverdagen. Det startet med 1 vinglass noen få dager i uken, etterhvert ble det hver dag, mens nå er det flere glass hver bidige dag. De greier faktisk ikke en kveld uten vin, men tror du de har innsett de har et problem? Nei, de innser rett og slett ikke at de er avhengige. Jeg drikker ikke så mye vin, men jeg er glad i eplecider. Drikker fast en eplecider til alle gode måltider, ca. 3 ganger i uken. Men jeg har aldri tenkt at denne cideren brukes som en "virkelighetsflukt" eller et avslapningsmiddel. Anonymous poster hash: 060ed...4e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå