Gå til innhold

Lommepenger til en 17 åring.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 17 åring får dekket busskort og mobil og det han trenger av mat og klær. Så får han ukelønn på 100.- tydeligvis lite skjønner jeg...

Hva får man egentlig for 100 kr? Det dekker ikke en kinobilett engang.

Det syns jeg var veldig lite. Man har tross alt forsørgerplikt for barna sine og i det ligger det også litt lommepenger, syns jeg. Og da gjerne sånn at man har råd til både en brus og kino.

Penger man tjener ved en ev jobb kan spares og brukes til dyre hobbyer/klær, ikke til ting som er nødvendig når man er tenåring.

Anonymous poster hash: c4971...e7d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min 17 åring får dekket busskort og mobil og det han trenger av mat og klær. Så får han ukelønn på 100.- tydeligvis lite skjønner jeg...

Hva får man egentlig for 100 kr? Det dekker ikke en kinobilett engang.

Det syns jeg var veldig lite. Man har tross alt forsørgerplikt for barna sine og i det ligger det også litt lommepenger, syns jeg. Og da gjerne sånn at man har råd til både en brus og kino.

Penger man tjener ved en ev jobb kan spares og brukes til dyre hobbyer/klær, ikke til ting som er nødvendig når man er tenåring.

Anonymous poster hash: c4971...e7d

Er det en menneskerett å gå på kino hver uke? Hvis han vil på kino kan han vel spare 100kr til neste gang han får ukelønna. En syttenåring er nesten voksen, og å sponse dem med alt mulig utenom det nødvendige er bare tull synes jeg. 

Er det rart dagens ungdom er bortskjemte og giddalause? Gidder ikke gå på jobb, gidder ikke hjelpe til hjemme, de får jo alt de peker på likevel.

Anonymous poster hash: f40fc...6e4

Skrevet

Eg er lektor i vgs, og er heilt ueinig med majoriteten som skriv her. Mitt inntrykk er:

1. Det finst ikkje mange late tenåringar. Tenåringar har fullt opp med skule, trening og jobb. Langt dei fleste har jobb utanom skulen.

2. Ein 17-åring burde fokusere på skulearbeid, ikkje på å tene pengar. Som forelder er det ditt ansvar å forsørge barnet ditt. Dette inneber også kostnader til hygiene, klede og fritid, innanfor rimelegheitens grenser sjølvsagt. Berre omlag 70% av elevar på vgs kjem ut med eit vitnemål.....

Skrevet

Enig i at 100kr for 17 åring er lite , kunne økt til 200kr? Men 2500 i mnd? Sinnsykt . Er mer enn mange voksne har til lommepenger hver mnd til fjas. Og det er ingen menneskerett å gå på kino hver uke. Dagens ungdommer , enkelte av dem får et problem når de skal forsørge seg selv om de skal fortsette med det luksuslivet.

Skrevet

Eg er lektor i vgs, og er heilt ueinig med majoriteten som skriv her. Mitt inntrykk er:

1. Det finst ikkje mange late tenåringar. Tenåringar har fullt opp med skule, trening og jobb. Langt dei fleste har jobb utanom skulen.

2. Ein 17-åring burde fokusere på skulearbeid, ikkje på å tene pengar. Som forelder er det ditt ansvar å forsørge barnet ditt. Dette inneber også kostnader til hygiene, klede og fritid, innanfor rimelegheitens grenser sjølvsagt. Berre omlag 70% av elevar på vgs kjem ut med eit vitnemål.....

Amen!! :)

Anonymous poster hash: 55f04...ddc

Skrevet

Blir helt svett av å lese alle disse hjernedøde innleggene fra de som tenker hva de skal gi barna sine når de BLIR 17 og hva dere gir 17 åringen dere har.... 100 kr i uka???? HÆ???? Hva får man for 100 kr??? Og om man ønsker å gå på kino eller i slalåmbakken så må man spare de pengene og gå helt uten i et par uker så man har nok??? De som ikke får jobb eller de som må konsentrere seg fullt ut på skolen for å klare å klare å fullføre skolegangen sin? Er de bare late? Det er skyhøyt antall elever som dropper ut. Blir provosert av holdningene deres! Så om disse unge menneskene ikke får seg jobb så syr vi puter under armene deres og de er lat??? Alle som en??? IDIOTER!

Skrevet

Mange ungdommer stjeler det de vil ha. De har mye penger. De handler mat, drikke osv på butikken og spisesteder hver dag. I tillegg er det flere som kjøper seg plass i vennegjengen ved å spandere på andre. Jeg jobber med dette å ser eksempler på dette daglig. Det er en skremmende utvikling.

Anonymous poster hash: 7c19e...a27

Skrevet

Dersom tenåringen her vil ha mobil, kinoturer, fornøyelsen og merkeklær må han jobbe for å tjene pengene til det selv.

Han får selvsagt skolesaker, mat, klær, toalettsaker, månedskort og ferieturer med familien. Utover det får han niks og nada hvis ikke han jobber for det.

Han får ingen penger fast i uka eller måneden.

Anonymous poster hash: e8e4b...7c4

Skrevet

Blir helt svett av å lese alle disse hjernedøde innleggene fra de som tenker hva de skal gi barna sine når de BLIR 17 og hva dere gir 17 åringen dere har.... 100 kr i uka???? HÆ???? Hva får man for 100 kr??? Og om man ønsker å gå på kino eller i slalåmbakken så må man spare de pengene og gå helt uten i et par uker så man har nok??? De som ikke får jobb eller de som må konsentrere seg fullt ut på skolen for å klare å klare å fullføre skolegangen sin? Er de bare late? Det er skyhøyt antall elever som dropper ut. Blir provosert av holdningene deres! Så om disse unge menneskene ikke får seg jobb så syr vi puter under armene deres og de er lat??? Alle som en??? IDIOTER!

Er du blåst i hodet? Vet du hva kino og slålom koster!? Ikke alle har råd til å gi det til en unge hver uke.

Anonymous poster hash: e8e4b...7c4

Skrevet

Syns kanskje det var litt mye.... Mi fikk 800 i mnd. Når hun var 17. Hjalp henne med kleskjøp ol innen rimelighetens grenser.

Hadde uansett ikke hatt råd til å gitt så mye i lommepenger. Etterhvert fikk hun seg ekstrajobb, men det var ikke enkelt. Søkte og søkte.

Skrevet

Min 18-åring og 16-åring jobber ikke og de får 500kr hver i måneden. Klær,sko osv kjøper jeg for de etter behov.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...