Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #1 Skrevet 20. februar 2015 Er 2500 i lomepenger greit? Det skal dekke klær, men ikke yttertøy, og sko, sminke, cafe og kino etc. men ikke organiserte aktiviteter eller mobil. Anonymous poster hash: d0997...ba3
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #2 Skrevet 20. februar 2015 Det var mye.. Hva gjør h*n for pengene? En 17 åring burde jobbe! Anonymous poster hash: ee958...c9b
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #3 Skrevet 20. februar 2015 17-åringer skaffer deltidsjobb om de ønsker lommepenger. Anonymous poster hash: b89b6...f36
HvittHus Skrevet 20. februar 2015 #4 Skrevet 20. februar 2015 Det er mer enn jeg og mannen har i lommepenger gitt. Her får 17 åringen 700kr i måneden. I tillegg jobber h*n og tjener egne penger.
Pobie Skrevet 20. februar 2015 #5 Skrevet 20. februar 2015 Synes en 17-åring kan tjene sine egne lommepenger.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #6 Skrevet 20. februar 2015 17 åringer skal enten få det "nødvendige" av foreldrene, eller, om de trenger penger til å kjøpe dyre ting, må de tjene dem selv. Om noen få år har jeg tre tenåringer i huset, og det er uaktuelt med 7500 i lommepenger... Anonymous poster hash: 8bb2d...ddf
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #7 Skrevet 20. februar 2015 Er 2500 i lomepenger greit? Det skal dekke klær, men ikke yttertøy, og sko, sminke, cafe og kino etc. men ikke organiserte aktiviteter eller mobil. Anonymous poster hash: d0997...ba3 2500 kr er sykt mye. Vi gir 150 kr i uka mot rydding av rom. Og 500 kr hver 14 dag, for å gå på skolen. (Fosterbarn) Anonymous poster hash: b0422...382
MMP Skrevet 20. februar 2015 #8 Skrevet 20. februar 2015 Hjelpes! Med 3 barn... så ser jeg jeg kanskje i fremtiden må skaffe meg ekstrajobber.... ellers så kan jo ungene kanskje jobbe litt selv? Tror jeg heller til siste alternativ!
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #9 Skrevet 20. februar 2015 Oi...bortskjemt much? Anonymous poster hash: 7008a...6ac
Gjest Skrevet 20. februar 2015 #10 Skrevet 20. februar 2015 Herregud til tull på deg kvinnemenneske!! Latsabben bør heller få seg en jobb, enn å snylte på foreldrene!
*Miss Marple* Skrevet 20. februar 2015 #11 Skrevet 20. februar 2015 Hos oss får 17 åringen 1000 kr mnd. Det skal dekke sminke, cafe, kino, klær (ikke skiklær og yttertøy ellers) og ellers små 'nødvendigheter'. For dette hjelper hun til der det trengs, passer lillesøster når det trengs,handler osv. 2500 syns jeg var ganske mye.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #12 Skrevet 20. februar 2015 200kr i uka gir vi. Da skal rommet ryddes og klær legges til vask. Støvsuger eget rom og gangen i 2.etg. Om hun ønsker mer penger må hun støvsuge stue og kjøkken, tørke støv i stua og vaske over stuegulvet. Da "tjener" hun en ekstra 200lapp. Anonymous poster hash: d67b5...24f
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #13 Skrevet 20. februar 2015 Er 2500 i lomepenger greit? Det skal dekke klær, men ikke yttertøy, og sko, sminke, cafe og kino etc. men ikke organiserte aktiviteter eller mobil. Anonymous poster hash: d0997...ba3 2500 kr er sykt mye. Vi gir 150 kr i uka mot rydding av rom. Og 500 kr hver 14 dag, for å gå på skolen. (Fosterbarn) Anonymous poster hash: b0422...382 Gir 100kr uka til 7 åring jeg da... Men det er til lørdagsgodt som hun vil ha for seg selv Evt sparing/leker. Hennes valg! Da kjøper jeg ikke småtteri til henne eller leker som regel utenom bursdager etc .. Det hender men er ikke en regel. Vil tippe at det blir ca 1000kr mnd ved 17års alder? Mot husarbeid og andre plikter feks. Det får dekke alt av sminke og fritid, så kan vi foreldre betale idrett og klær/sko.. Innen rimelighetens grenser. Vil hun ha mer blir det jobb ! Anonymous poster hash: be7d2...aa6
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #14 Skrevet 20. februar 2015 Her er det ikke enkelt å få seg jobb. Hva med de som ikke får seg jobb? Det er klart at de skal hjelpe til hjemme. Men sorry! Under 1000 kr i måneden er lite. Ikke mye de får gjort. Spesielt om det forventes at de skal spare til dyrere ting i tillegg.men de må selvsagt bidra hjemme Anonymous poster hash: 55f04...ddc
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #15 Skrevet 20. februar 2015 Be jenta skaffe seg jobb! I en alder av 17 er de absolutt store nok, og bør lære seg til å jobbe for egne penger. Husarbeid og pass av søsken i ny og ne bør være en forventning og ikke noe hun får betalt for. Da jeg var på den alderen begynte jeg å passe andres barn, fikk inn litt lommepenger fra dette. Jobb finner man, om man leter og er aktiv! Anonymous poster hash: f8137...b1c
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #16 Skrevet 21. februar 2015 Min 17 åring har ikke fast jobb....ikke lett å få seg eks butikkjobb her Anonymous poster hash: 33f6b...e5e
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #17 Skrevet 21. februar 2015 Alle dere som maser om jobb: hva om tenåringen faktisk ikke er i stand til å jobbe? Jeg har nemlig en tenåring som er alvorlig psykisk syk, h*n er ikke i stand til å jobbe, og det handler ikke om latskap, men om lidelsens karakter. Jeg gir h*n gladelig en fornuftig sum penger i måneden uten å forlange noe som helst tilbake, for det er ikke noe å forlange, h*n er for syk. Men dere mener vel bare at jeg bare syr puter under armene på h*n? Anonymous poster hash: 03451...945
Gjest Julia1984 Skrevet 21. februar 2015 #18 Skrevet 21. februar 2015 Nå har ikke jeg så store barn. Noe lommepenger hjemmefra skal de få, men håper de får seg jobb også. Men ikke at de skal jobbe så mye at det går utover skolearbeid. Nevøen min jobber myyyye....skole er ekstremt viktig for det avgjør faktisk hvilke utdanning man kan komme inn på etter vg
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #19 Skrevet 21. februar 2015 Min 17 åring har ikke fast jobb....ikke lett å få seg eks butikkjobb herAnonymous poster hash: 33f6b...e5e Da kan man finne seg andre jobber, barnevakt, gå med avisen etc. Anonymous poster hash: 48ec4...175
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #20 Skrevet 21. februar 2015 Alle dere som maser om jobb: hva om tenåringen faktisk ikke er i stand til å jobbe? Jeg har nemlig en tenåring som er alvorlig psykisk syk, h*n er ikke i stand til å jobbe, og det handler ikke om latskap, men om lidelsens karakter. Jeg gir h*n gladelig en fornuftig sum penger i måneden uten å forlange noe som helst tilbake, for det er ikke noe å forlange, h*n er for syk. Men dere mener vel bare at jeg bare syr puter under armene på h*n? Anonymous poster hash: 03451...945 Du begriper vel at det her menes frisk ungdom? Er alt for mange late tenåringer, jeg gikk ut av vgs for åtte år side, og jobbet annenhver helg pluss ekstra i ferier. Skjønner ikke helt at helgejobb kan gå ut over skolearbeidet, da er man i såfall bra ustrukturert. De få som ikke jobbet på vgs sleit med å få seg jobb etter endt skolegang, de hadde jo ikke peiling på jobblivet. Erfaring er kjempeviktig for fremtidige jobber. Anonymous poster hash: f40fc...6e4
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #21 Skrevet 21. februar 2015 Jeg har jobbet siden jeg var 16. Jobbet en ettermiddag i uken og annen hver helg. Så tjente egne penger og var ansvarlig. Fikk samtidig alt av klær og aktivivteter av foreldrene mine. Fikk ikke en fast sum, men alt jeg trengte, når jeg trengte det. Regner med at mine barn også vil ta seg en jobb, men jeg tenker da ikke at de skal "klare seg selv" på lønnen. Har fortsatt tenkt å dekke det meste for dem. Har vokst opp slik selv, dvs alltid fått mye av foreldre, men har blitt veldig ansvarsfull likevel. Anonymous poster hash: 2f716...0ad
Kliko Skrevet 21. februar 2015 #22 Skrevet 21. februar 2015 Jeg fikk 2500 kr I lommepenger fra jeg var 16 til jeg ble 19 fordi jeg spilte fotball på høyt nivå (så høyt det går Ann I Norge I hverfall😁) og fikk ikke gått på skole,jobba og trent. Men uten noen grunn til å ikke jobbe, er det mye! Jeg dekka mobilenregning, busskortet, klær og alt selv med de pengene jeg fikk!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #23 Skrevet 21. februar 2015 Alle dere som maser om jobb: hva om tenåringen faktisk ikke er i stand til å jobbe? Jeg har nemlig en tenåring som er alvorlig psykisk syk, h*n er ikke i stand til å jobbe, og det handler ikke om latskap, men om lidelsens karakter. Jeg gir h*n gladelig en fornuftig sum penger i måneden uten å forlange noe som helst tilbake, for det er ikke noe å forlange, h*n er for syk. Men dere mener vel bare at jeg bare syr puter under armene på h*n? Anonymous poster hash: 03451...945 Ja Anonymous poster hash: 7008a...6ac
husetfullt Skrevet 21. februar 2015 #24 Skrevet 21. februar 2015 Min 17 åring får dekket busskort og mobil og det han trenger av mat og klær. Så får han ukelønn på 100.- tydeligvis lite skjønner jeg...
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #25 Skrevet 21. februar 2015 Min 17 åring får dekket busskort og mobil og det han trenger av mat og klær. Så får han ukelønn på 100.- tydeligvis lite skjønner jeg... Tull. Han kan få seg en jobb hvis han vil ha mer. Anonymous poster hash: f40fc...6e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå