Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #1 Skrevet 19. februar 2015 Jeg har ein gutt på 10 år og vi sliter med og få skulebøker inn i kvardagen. Vi har gjort mykje for å få det inn i kvardagen igjen. Takker for tips korleis ein kan prøve og få det inn igjen ? Kom med mangen forslag Anonymous poster hash: b6bf5...49c
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #2 Skrevet 19. februar 2015 Ingen som har noen løsninger for å få skulebøkene inn i skulekvardagen ? Anonymous poster hash: b6bf5...49c
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #4 Skrevet 19. februar 2015 Han har ikkje skulebøker dei få timane han er på skule. Lekser har han ikkje. Anonymous poster hash: b6bf5...49c
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #5 Skrevet 19. februar 2015 Det er litt vanskelig å forstå hva du egentlig spør om? Anonymous poster hash: e6528...513
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #6 Skrevet 19. februar 2015 Korleis å få skulebøker inn i kvardagen igjen. Kva sier det deg da ? Anonymous poster hash: b6bf5...49c
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #8 Skrevet 19. februar 2015 Har ikke skolebøker på skolen og ingen lekser? Høres rart ut.. Anonymous poster hash: 600c6...280
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #9 Skrevet 19. februar 2015 Kanskje bøkene ligger i bilen som ble parkert i feil garasje? Anonymous poster hash: 7a9a0...5e9
Sint naken biltyv Skrevet 19. februar 2015 #10 Skrevet 19. februar 2015 Skjønner ikke hva du spør om. Skule angst? Skolebøker? Atte hæ?!
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #11 Skrevet 19. februar 2015 Ok da fårstår dokke ikkje kva skule angst er og når ein ikkje har bøker i timen el lekse. Når ein spør korleis få skulebøker in i kvardagen på skule igjen ? Kva betyr det da. Det står svart på kvit. Forteller meg kor trangsynte folk er her inne. Anonymous poster hash: b6bf5...49c
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #12 Skrevet 19. februar 2015 Ønsker du at de skal lese mer på skolen og ha mer lekser i steden for gruppearbeid osv? Anonymous poster hash: 25350...7c0
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #13 Skrevet 19. februar 2015 Det er veldig vanskelig å forstå hva du skriver, HI. Du formulerer deg underlig og har så mange skrivefeil at det er vanskelig å få en sammenheng ut av teksten. Forstår jeg deg riktig, at det er slik: -Barnet ditt har skoleangst/skolevegring? -Han er på skolen færre timer enn vanlig og han har ikke skolebøker når han er der? -Du ber om råd og erfaringer i forhold til å få ham til å akseptere å ha skolebøker igjen? Jeg tenker at dersom det er dette du lurer på, bør du diskutere det med PPT, BUP og skolen. De kjenner gutten og situasjonen hans. Anonymous poster hash: aa833...961
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #14 Skrevet 19. februar 2015 Ja men vi skjønner jo ikke hva du mener! Hvor er skolebøkene, og hvor vil du egentlig ha dem? Hvorfor er de ikke på skolen? Jeg skjønner ikke. Anonymous poster hash: 400fd...10c
3barnsmamma'n:-) Skrevet 19. februar 2015 #15 Skrevet 19. februar 2015 Hvis noen skal kunne hjelpe deg med det du lurer på, så er det jo greit å vite hvorfor gutten din ikke har skolebøker i timene, eller hvorfor han ikke har lekser. På hvilken måte har han skoleangst? Er han redd for læreren, medelever, mobbing eller vegrer han seg for skolearbeidet? Har han alltid vert sånn? Har han noen diagnoser og er ppt inne i bildet? Vesentlige ting å vite hvis noen skal komme med konstruktive svar til deg
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #16 Skrevet 19. februar 2015 Kjære HI, nå har flere her inne lest innleggene dine, og ingen av oss skjønner hva du mener, da er det kanskje på tide å tenke på at du formulerer deg litt uforståelig.. Da skjønner du vel selv at det er forklaringene dine det står på, og ikke vi som svarer deg? Anonymous poster hash: d3e02...e64
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #17 Skrevet 19. februar 2015 Det er veldig vanskelig å forstå hva du skriver, HI. Du formulerer deg underlig og har så mange skrivefeil at det er vanskelig å få en sammenheng ut av teksten. Forstår jeg deg riktig, at det er slik:-Barnet ditt har skoleangst/skolevegring?-Han er på skolen færre timer enn vanlig og han har ikke skolebøker når han er der?-Du ber om råd og erfaringer i forhold til å få ham til å akseptere å ha skolebøker igjen? Jeg tenker at dersom det er dette du lurer på, bør du diskutere det med PPT, BUP og skolen. De kjenner gutten og situasjonen hans. Anonymous poster hash: aa833...961 Ja det er det som ligger i spørsmålet og vil ha tips og lure ting for å få bøker inn i kvardagen igjen. Bup,ppt og skule er i systemet. Og jeg spør dokke der ute om tips triks og etc ? Anonymous poster hash: b6bf5...49c
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #18 Skrevet 19. februar 2015 Ok da fårstår dokke ikkje kva skule angst er og når ein ikkje har bøker i timen el lekse. Når ein spør korleis få skulebøker in i kvardagen på skule igjen ? Kva betyr det da. Det står svart på kvit. Forteller meg kor trangsynte folk er her inne.Anonymous poster hash: b6bf5...49c Trangsynt? Forklar hva skole angst er da? Eller skoleangst for å være pirkete. Jeg vet godt hva skolevegring er, men det handler ikke om bøker g lekser. Læreren bør vel være den som forteller hvordan dere skal få bøker og lekser inn igjen i skolehverdagen. Anonymous poster hash: 88b69...4bb
Gjest ronja røverdatter Skrevet 19. februar 2015 #19 Skrevet 19. februar 2015 Hvis barnet ditt har skoleangst, HI, er bøker det siste du skal tenke på. Ingen her kan fortelle deg hvordan dere skal løse dette, for skoleangst er forskjellig fra person til person. Dessuten er det vel ikke din oppgave å "få bøkene tilbake" - det er en jobb som må gjøres sammen med skolen - ppt og bup. Hvorfor er du så opptatt av dette med bøkene?
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #20 Skrevet 19. februar 2015 Hvis barnet ditt har skoleangst, HI, er bøker det siste du skal tenke på. Ingen her kan fortelle deg hvordan dere skal løse dette, for skoleangst er forskjellig fra person til person. Dessuten er det vel ikke din oppgave å "få bøkene tilbake" - det er en jobb som må gjøres sammen med skolen - ppt og bup. Hvorfor er du så opptatt av dette med bøkene? Og spørsmålet mitt er korleis få skulebøker inn i kvardagen TIPS TD ? Det jeg blir stilt spørsmål om her er Om angsten,ppt bup. Er det det jeg spørr om og kva har dokke meg angsten til min sønn ? Anonymous poster hash: b6bf5...49c
MammantilNurket Skrevet 19. februar 2015 #21 Skrevet 19. februar 2015 Er det snakk om skolevegring eller leksenekt? Be om et møte med kontaktlærer og/eller sosiallærer Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #22 Skrevet 19. februar 2015 Det er tydelig en del her som ikke har hørt om skoleangst, så en kort generell forklaring hadde kanskje vært greit å ha med i hi.. Hva med å begynne med å lese noen vanlige bøker hjemme? Få opp interessen litt for lesing før man begynner med skolebøker? Anonymous poster hash: 600c6...280
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #23 Skrevet 19. februar 2015 Jeg spør om råd og tips korleis få skulebøker inn i kvardagen pga Angst. Så får jeg høre alt anna rundt det jeg ikkje spør om. Bup, ppt , skulen og kva slags angst og etc. Spurte jeg om det ? Anonymous poster hash: b6bf5...49c
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #24 Skrevet 19. februar 2015 Det er tydelig en del her som ikke har hørt om skoleangst, så en kort generell forklaring hadde kanskje vært greit å ha med i hi.. Hva med å begynne med å lese noen vanlige bøker hjemme? Få opp interessen litt for lesing før man begynner med skolebøker? Anonymous poster hash: 600c6...280 Takker for tipset. Kom med fleire. Jeg noterer Det er slike ting jeg spør om ikkje rundt mitt barn. Anonymous poster hash: b6bf5...49c
Gjest ronja røverdatter Skrevet 19. februar 2015 #25 Skrevet 19. februar 2015 Hvis barnet ditt har skoleangst, HI, er bøker det siste du skal tenke på. Ingen her kan fortelle deg hvordan dere skal løse dette, for skoleangst er forskjellig fra person til person. Dessuten er det vel ikke din oppgave å "få bøkene tilbake" - det er en jobb som må gjøres sammen med skolen - ppt og bup. Hvorfor er du så opptatt av dette med bøkene? Og spørsmålet mitt er korleis få skulebøker inn i kvardagen TIPS TD ? Det jeg blir stilt spørsmål om her er Om angsten,ppt bup. Er det det jeg spørr om og kva har dokke meg angsten til min sønn ? Anonymous poster hash: b6bf5...49c Wow. Jeg håper virkelig at du bare er ute etter noen å krangle med i dag og at du ikke virkelig har et barn med skoleangst. Det siste krever nemlig svært godt samarbeid med andre mennesker og åpenhet for å høre på andre mennesker og samarbeide med dem. Lykke til videre, HI, uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå