Gå til innhold

På tide å dele permisjonen med far damer!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på hvem hun tenker at skal komme og takke og rose henne for at hun er så flink til å jobbe.

Skrevet

Lurer på hvem hun tenker at skal komme og takke og rose henne for at hun er så flink til å jobbe.

Kanskje far og barn som får et bedre forhold!? Kun 10 uker til far er helt latterlig. 

Anonymous poster hash: 63634...9b2

Skrevet

Ja, dette var en fyldig artikkel til å slå i bordet med! Har hun forsket på mors psykiske helse også?

Skrevet

Den dagen min mann kan amme...

Anonymous poster hash: b781e...7e1

Skrevet

Tenker at mors helse psykisk og fysisk bør være med i en sånn rapport.. er jo helt naturstridig for en mamma å forlate babyen sin i mange timer hver dag.

Anonymous poster hash: e605c...2b9

Skrevet

Hva er det slags kritiske følger dere mener det skal ha for mors psykiske og fysiske helse at hun går tilbake til jobb etter 6 mnd?

Jeg fullammet til 5,5 mnd, delte permisjon 50/50 med min mann og hverken jeg eller barnet tok skade av at jeg gikk tilbake til jobb.

Anonymous poster hash: 772a3...634

Skrevet

Sier som hun over, den dagen min mann kan amme.. Forrige nektet flaske, prøvde ALT! Så hadde nok blitt en veldig stressende permisjonstid for far, mor og barn om han måtte komme på jobb til meg hver 3-4 time for amming.. 

Anonymous poster hash: 72006...c8e
Skrevet

Hva er det slags kritiske følger dere mener det skal ha for mors psykiske og fysiske helse at hun går tilbake til jobb etter 6 mnd?

Jeg fullammet til 5,5 mnd, delte permisjon 50/50 med min mann og hverken jeg eller barnet tok skade av at jeg gikk tilbake til jobb.

Anonymous poster hash: 772a3...634

Jeg har i alle fall ikke vært klar for å forlate babyen min flere timer daglig etter 6 mnd. Alle instinkter i meg har gitt meg stort ubehag bare av å dra på butikken alene. Jeg tror jeg hadde blitt veldig deprimert og stresset om jeg ble tvunget i jobb uten å kunne ha med babyen min på 6 mnd. 

Skrevet

Ikke pokker om jeg drar fra babyen min flere timer daglig hver dag. Far kan heller få flere uker oppå de ukene han alt får, ikke ta av mine.

Anonymous poster hash: 77957...da8

Skrevet

Hvis far kan ta deler av svangerskapet og alle kroppslige endringer det kan medføre, og amming i tillegg... så selvfølgelig, da er det bare å dele permisjonen også.

Ellers er det flott at man har valgmuligheter, så kan man gjøre det som er best for familien.

Anonymous poster hash: 51fc5...2dd
Skrevet

Nei takk ;) Han må gjerne gå hjemme etter min permisjon med kontantstøtte, men jeg vil være hjemme med barnet.mitt så lenge jeg.kan for jeg vet at det blir tøft nok med de timene når barnet nærmer seg 1 år uansett, ved 6 mnd hadde aldri gått.

Skrevet

Ikke pokker om jeg drar fra babyen min flere timer daglig hver dag. Far kan heller få flere uker oppå de ukene han alt får, ikke ta av mine.

Anonymous poster hash: 77957...da8

Du har jo bare 10 uker, resten er felles. 

Skrevet

Jeg delte ikke med mannen, han fikk det meste. Jeg var hjemme i 3 mndr, så overtok han. Likt med begge barna. Funket supert for oss. Ammet ikke, da, siden det ikke fantes melk.

Anonymous poster hash: a904e...ae8

Skrevet

Jeg er nok veldig skeptisk til dette. Joda far kan nok fint klare å ta seg av barnet han også, det tviler jeg ikke på, men for at dette skal funke bør han også ta mye av alt det andre, som husarbeid, matlaging, handel, våkenetter osv. Det bør være likt for mor og far når de kommer hjem etter jobb også. At har det vært slik at han har gjort et minimum av jobb hjemme når hun har permisjon bør det være det samme for henne når han tar permisjon. Har sett flere tilfeller der far driter i hus og hjem, for når barnet sover så skal han lese til en eksamen.
Har også opplevd at menn er blitt hedret for de har vært så flink å ta seritifiseringer når de var i permisjon, noe som sender ut helt feil signal. Jeg gav beskjed om det også, så det ble nå stille om det. De måtte gjerne skrive at den personen hadde tatt sertifisering, men ikke at han hadde gjort det når han hadde permisjon.
Så jeg ville nok sett typen an før jeg delte noe permisjon.

Anonymous poster hash: e3ce5...c1a
Skrevet

Må si jeg er utrolig glad for at jeg ikke trengte å dele den dyrebare permisjonstiden med noen!! Svangerskapspermisjon burde være mors tid. Noe annet er biologisk fullstendig unaturlig. Ja, far er viktig, men hvorfor så dårlig tid? Ungen bor jo hjemme i stort sett alltid 18 år. Minst!! Far har myyyye tid til å være sammen med barnet da (hvis han gidder!)

Stakkars mødre som blir presset ut i jobb før de er klar, fordi det er "pappaen for faen"!!

Skrevet

Ja jøss! En økonomiprofessor sine meninger om tilknytningspsykologi tar jeg skikkelig på alvor..

Tror heller jeg forholder meg til mennesker med kompetanse på området.

Anonymous poster hash: 5a5a8...653

Skrevet

Her var jeg hjemme 8 mnd og far 7 mnd. Herlig å se at far og datter har et godt forhold og både datter og far stortrives hjemme ❤ Vi har måtte ta en del ulønna da..

Anonymous poster hash: eafd2...843

Skrevet

Og selvsagt tar han hoveddelen i husoppgavene. Jeg har knapt rørt verken vaskemaskin eller moppen siden jeg begynte i jobb :)

Anonymous poster hash: eafd2...843

Skrevet

Hun er økonom. Selvsagt vil hun mene at far kan ta mer permisjon - nettopp fordi det er økonomisk gunstig for arbeidsgiver og for samfunnet.

Anonymous poster hash: ce76d...b91
Skrevet

Æsj, blir bare irritert av slikt. Ikke pokker om jeg gir fra meg noe av permisjonen "min". Her i huset får ikke far ta sine ti uker før senere. Jeg går ulønna etter perm frem til bhgstart i august 2016, da er minsten halvannet år nesten. DET funker best i vår husholdning, og far er helt enig i det :)

Anonymous poster hash: 0e15f...eea
Skrevet

Kanskje far og barn som får et bedre forhold!? Kun 10 uker til far er helt latterlig.

Du vet at far kan knytte bånd hver morgen og kveld, fridager, ferie og helger?

Her lyser vår lille på fem måneder opp når pappa kommer. Hun hyler av fryd og spreller.

Ellers er jeg enig i at far må få slippe mer til.

Anonymous poster hash: a3722...af5

Skrevet

Her var det mange utdaterte syn på saken, egentlig litt overraskende. Med bim er neppe representativt for majoriteten av foreldre i Norge. 

Det er faktisk ingen i min omgangskrets som ikke deler fellesdelen med far. Total misforståelse at fellesdelen er "mor sin", derav et tilbake steg at den spesifikke ble fedrekvoten redusert. 

Her deler vi 50/50, noe annet er for oss helt unaturlig. 

Skrevet

Her var det mange utdaterte syn på saken, egentlig litt overraskende. Med bim er neppe representativt for majoriteten av foreldre i Norge.

Det er faktisk ingen i min omgangskrets som ikke deler fellesdelen med far. Total misforståelse at fellesdelen er "mor sin", derav et tilbake steg at den spesifikke ble fedrekvoten redusert.

Her deler vi 50/50, noe annet er for oss helt unaturlig.

Så bra for dere og din omgangskrets.

Anonymous poster hash: b5327...cf1

Skrevet

Jeg tror heller ikke at dette forumet er helt representativt.

Her er det nok mange som er Mamma med stor M, og mange som har god tid på dagen :Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...