Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #26 Skrevet 18. februar 2015 Herlighet, mener du at eier skal forfølge katten for å grave opp igjen driten katten graver ned? Katter er selvstendige dyr, de kan ikke sammenlignes med hunder som har blitt fremavlet for å passe vår "bruk" av dyret.Anonymous poster hash: 7fe37...4d3 Jeg mener det. Ditt dyr, ditt ansvar. Vi dekker sandkassen, men det har hendt at vi har glemt det, eller at venner av barna har brukt den mens vi er borte, uten å dekke den etterpå. Er det mitt ansvar å bytte all sanden etter at noens kjæledyr har ødelagt? Er det mitt ansvar å kjøpe ny vogn etter at en katt har hoppet inn gjennom vinduet i garasjen og tisset i den? Anonymous poster hash: 0d0f5...1a0 Vel, hvis du lar vinduet være åpent og du vet det er katter i nabolaget synes jeg faktisk du kan skylde deg selv.. Anonymous poster hash: 7fe37...4d3 Så hvis det er katter i nabolaget så må man ha vinduene lukket? Alltid? Anonymous poster hash: 8e8d9...fb4
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #27 Skrevet 18. februar 2015 Eller kanskje det har vært en gjeste-bæsjer på ferde? Anonymous poster hash: 89be2...28f
aanonym Skrevet 18. februar 2015 #28 Skrevet 18. februar 2015 Hvorfor gjør dere ikke noe med det når katta deres pisser og driter hos naboene? Tror dere at det ikke går eller er dere bare late? Dere får de jo til å gjøre fra seg i en kasse inne. Hvorfor kan dere ikke lære de det samme ute, altså gjøre fra seg i en kasse ute? Er dere egentlig bare glad til fordi det blir mindre jobb på dere?Anonymous poster hash: 7734e...c53 Det er dessverre ikke noe å gjøre med det, det er umulig å kontrollere hvor en utekatt går. Det er dessverre sånn det er å bo i et tett nabolag. Jeg på min side fordrar ikke hunder som gneldrer eller studenter som har fest, men jeg tåler det helt greit.
aanonym Skrevet 18. februar 2015 #29 Skrevet 18. februar 2015 Hvorfor gjør dere ikke noe med det når katta deres pisser og driter hos naboene? Tror dere at det ikke går eller er dere bare late? Dere får de jo til å gjøre fra seg i en kasse inne. Hvorfor kan dere ikke lære de det samme ute, altså gjøre fra seg i en kasse ute? Er dere egentlig bare glad til fordi det blir mindre jobb på dere?Anonymous poster hash: 7734e...c53 Det er dessverre ikke noe å gjøre med det, det er umulig å kontrollere hvor en utekatt går. Det er dessverre sånn det er å bo i et tett nabolag. Jeg på min side fordrar ikke hunder som gneldrer eller studenter som har fest, men jeg tåler det helt greit. Hundeeiere er ikke det spøtt bedre...for ikke å snakke om hesteeiere som lar to kilo dritt ligge igjen midt i turstien.Anonymous poster hash: 6dc77...147 Jo, hundeeiere er bedre. Selv om ikke alle plukker opp hundedritten, så gjør veldig mange det. Vis meg den katteieren som samler opp etter katta si. Anonymous poster hash: 8e8d9...fb4 Jeg pleier å ta en runde på våren og plukke opp litt her og der, også i andres blomsterbed. Mange som gjør det.
aanonym Skrevet 18. februar 2015 #30 Skrevet 18. februar 2015 (endret) Hvorfor gjør dere ikke noe med det når katta deres pisser og driter hos naboene? Tror dere at det ikke går eller er dere bare late? Dere får de jo til å gjøre fra seg i en kasse inne. Hvorfor kan dere ikke lære de det samme ute, altså gjøre fra seg i en kasse ute? Er dere egentlig bare glad til fordi det blir mindre jobb på dere?Anonymous poster hash: 7734e...c53 Det er dessverre ikke noe å gjøre med det, det er umulig å kontrollere hvor en utekatt går. Det er dessverre sånn det er å bo i et tett nabolag. Jeg på min side fordrar ikke hunder som gneldrer eller studenter som har fest, men jeg tåler det helt greit. Hundeeiere er ikke det spøtt bedre...for ikke å snakke om hesteeiere som lar to kilo dritt ligge igjen midt i turstien.Anonymous poster hash: 6dc77...147 Jo, hundeeiere er bedre. Selv om ikke alle plukker opp hundedritten, så gjør veldig mange det. Vis meg den katteieren som samler opp etter katta si. Anonymous poster hash: 8e8d9...fb4 Jeg pleier å ta en runde på våren og plukke opp litt her og der, også i andres blomsterbed. Mange som gjør det. Kattene lever i en fri verden og det er lov å slippe de ut. Hvorfor ikke bosette deg i byen om katter plager deg. Da slipper du dette.Folk som deg er .......Anonymous poster hash: 66807...b21 Det er slik nå, men det kommer antakelig på å bli slutt på det. Før kunne man slippe bikkjene fritt, det kan man ikke lenger. Det er mange som jobber for å få til strengere regler for katter - også dyrevenner. Anonymous poster hash: 8e8d9...fb4 Jeg kan ikke tenke meg at det vil "bli slutt på" løse katter. Det er helt umulig. Hvem skulle kontrollere det? Endret 18. februar 2015 av aanonym
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #31 Skrevet 18. februar 2015 Hvorfor gjør dere ikke noe med det når katta deres pisser og driter hos naboene? Tror dere at det ikke går eller er dere bare late? Dere får de jo til å gjøre fra seg i en kasse inne. Hvorfor kan dere ikke lære de det samme ute, altså gjøre fra seg i en kasse ute? Er dere egentlig bare glad til fordi det blir mindre jobb på dere?Anonymous poster hash: 7734e...c53 Det er dessverre ikke noe å gjøre med det, det er umulig å kontrollere hvor en utekatt går. Det er dessverre sånn det er å bo i et tett nabolag. Jeg på min side fordrar ikke hunder som gneldrer eller studenter som har fest, men jeg tåler det helt greit. Hundeeiere er ikke det spøtt bedre...for ikke å snakke om hesteeiere som lar to kilo dritt ligge igjen midt i turstien.Anonymous poster hash: 6dc77...147 Jo, hundeeiere er bedre. Selv om ikke alle plukker opp hundedritten, så gjør veldig mange det. Vis meg den katteieren som samler opp etter katta si. Anonymous poster hash: 8e8d9...fb4 Jeg pleier å ta en runde på våren og plukke opp litt her og der, også i andres blomsterbed. Mange som gjør det. Kattene lever i en fri verden og det er lov å slippe de ut. Hvorfor ikke bosette deg i byen om katter plager deg. Da slipper du dette.Folk som deg er .......Anonymous poster hash: 66807...b21 Det er slik nå, men det kommer antakelig på å bli slutt på det. Før kunne man slippe bikkjene fritt, det kan man ikke lenger. Det er mange som jobber for å få til strengere regler for katter - også dyrevenner. Anonymous poster hash: 8e8d9...fb4 Jeg kan ikke tenke meg at det vil "bli slutt på" løse katter. Det er helt umulig. Hvem skulle kontrollere det? Ved at det blir like forbudt som løse hunder. Anonymous poster hash: 8e8d9...fb4
aanonym Skrevet 18. februar 2015 #32 Skrevet 18. februar 2015 Hvorfor gjør dere ikke noe med det når katta deres pisser og driter hos naboene?Tror dere at det ikke går eller er dere bare late?Dere får de jo til å gjøre fra seg i en kasse inne. Hvorfor kan dere ikke lære de det samme ute, altså gjøre fra seg i en kasse ute? Er dere egentlig bare glad til fordi det blir mindre jobb på dere?Anonymous poster hash: 7734e...c53 Det er dessverre ikke noe å gjøre med det, det er umulig å kontrollere hvor en utekatt går. Det er dessverre sånn det er å bo i et tett nabolag.Jeg på min side fordrar ikke hunder som gneldrer eller studenter som har fest, men jeg tåler det helt greit. Hundeeiere er ikke det spøtt bedre...for ikke å snakke om hesteeiere som lar to kilo dritt ligge igjen midt i turstien.Anonymous poster hash: 6dc77...147 Jo, hundeeiere er bedre. Selv om ikke alle plukker opp hundedritten, så gjør veldig mange det. Vis meg den katteieren som samler opp etter katta si. Anonymous poster hash: 8e8d9...fb4 Jeg pleier å ta en runde på våren og plukke opp litt her og der, også i andres blomsterbed. Mange som gjør det. Kattene lever i en fri verden og det er lov å slippe de ut. Hvorfor ikke bosette deg i byen om katter plager deg. Da slipper du dette.Folk som deg er .......Anonymous poster hash: 66807...b21 Det er slik nå, men det kommer antakelig på å bli slutt på det. Før kunne man slippe bikkjene fritt, det kan man ikke lenger. Det er mange som jobber for å få til strengere regler for katter - også dyrevenner. Anonymous poster hash: 8e8d9...fb4 Jeg kan ikke tenke meg at det vil "bli slutt på" løse katter. Det er helt umulig. Hvem skulle kontrollere det? Ved at det blir like forbudt som løse hunder. Anonymous poster hash: 8e8d9...fb4 [/quot Hvorfor gjør dere ikke noe med det når katta deres pisser og driter hos naboene?Tror dere at det ikke går eller er dere bare late?Dere får de jo til å gjøre fra seg i en kasse inne. Hvorfor kan dere ikke lære de det samme ute, altså gjøre fra seg i en kasse ute? Er dere egentlig bare glad til fordi det blir mindre jobb på dere?Anonymous poster hash: 7734e...c53 Det er dessverre ikke noe å gjøre med det, det er umulig å kontrollere hvor en utekatt går. Det er dessverre sånn det er å bo i et tett nabolag.Jeg på min side fordrar ikke hunder som gneldrer eller studenter som har fest, men jeg tåler det helt greit. Hundeeiere er ikke det spøtt bedre...for ikke å snakke om hesteeiere som lar to kilo dritt ligge igjen midt i turstien.Anonymous poster hash: 6dc77...147 Jo, hundeeiere er bedre. Selv om ikke alle plukker opp hundedritten, så gjør veldig mange det. Vis meg den katteieren som samler opp etter katta si. Anonymous poster hash: 8e8d9...fb4 Jeg pleier å ta en runde på våren og plukke opp litt her og der, også i andres blomsterbed. Mange som gjør det. Kattene lever i en fri verden og det er lov å slippe de ut. Hvorfor ikke bosette deg i byen om katter plager deg. Da slipper du dette.Folk som deg er .......Anonymous poster hash: 66807...b21 Det er slik nå, men det kommer antakelig på å bli slutt på det. Før kunne man slippe bikkjene fritt, det kan man ikke lenger. Det er mange som jobber for å få til strengere regler for katter - også dyrevenner. Anonymous poster hash: 8e8d9...fb4 Jeg kan ikke tenke meg at det vil "bli slutt på" løse katter. Det er helt umulig. Hvem skulle kontrollere det? Ved at det blir like forbudt som løse hunder. Anonymous poster hash: 8e8d9...fb4 Igjen: hvem skulle kontrollere det?
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #33 Skrevet 18. februar 2015 Det kommer aldri til å bli forbudt med løse katter. Dream on bitches! Det er ikke engang lov å avlive friske hjemløse katter, fordi de også har sin funksjon. Hvis dere plages slik av naboens katter, så gå å snakk med dem istedet for å sitte her å surpotte dere. Min katt er gammel og innekatt nå, men hadde hun fortsatt gått ute, og det var et problem for naboene at hun gikk i bedet deres, og at de var voksne nok til å snakke til meg om det, så hadde jeg gladelig kjøpt inn FelineAway og slikt til naboen som hun kunne spraye og lagt der hun ville for å prøve å holde katten borte. Et enkelt tips til dere som ikke er voksne nok til å ta en prat med naboen - prøv med pepper i bedet. Anonymous poster hash: 90f5b...550
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #34 Skrevet 18. februar 2015 Katter er vanedyr og det er faktisk enkelt å få en katt til å gjøre fra seg på egnet plass ( som ikke er naboens blomsterbedd ). Aldri hatt problemer med mine katter. De har sin plass under en busk i hagen min. Anonymous poster hash: 726c5...5e4 Og du mener at du har lært katten å bæsje akkurat der?Anonymous poster hash: 7fe37...4d3 Ja:) Hadde kasse inne når kattene var kattunger. Når kattene skulle begynne å være ute tok jeg endel av sanden fra kassen, la det under treet og bar kattene bort. Blir som å lære kattene å gå på do i kasse. Som sagt: Katter er vanedyr og kan faktisk lære seg ett og annet triks. Anonymous poster hash: 726c5...5e4 Men det krever jo en ganske stor innsats i starten og mitt inntrykk er at de fleste katteeiere er svært fornøyde med å betegne katten som så uavhengig og klok at det ikke går an å lære dem noe som helst. Lurer på hva slags katteeiere du kjenner, for de i min omgangskrets med katt har alltid vært svært nøye på å trene opp katten. Er ikke en stor innsats å trene en katt forresten, de er intelligente dyr som tar hintet kjapt. Vår lærte seg hvor hun skulle på do innen et par dager. Anonymous poster hash: ef65d...831
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #35 Skrevet 18. februar 2015 Det kommer aldri til å bli forbudt med løse katter. Dream on bitches! Det er ikke engang lov å avlive friske hjemløse katter, fordi de også har sin funksjon. Hvis dere plages slik av naboens katter, så gå å snakk med dem istedet for å sitte her å surpotte dere. Min katt er gammel og innekatt nå, men hadde hun fortsatt gått ute, og det var et problem for naboene at hun gikk i bedet deres, og at de var voksne nok til å snakke til meg om det, så hadde jeg gladelig kjøpt inn FelineAway og slikt til naboen som hun kunne spraye og lagt der hun ville for å prøve å holde katten borte. Et enkelt tips til dere som ikke er voksne nok til å ta en prat med naboen - prøv med pepper i bedet. Anonymous poster hash: 90f5b...550 Ser poenget ditt, men det er ikke alltid så lett å vite hvilken katt sågar gjort fra seg. Ser jeg dem i aksjon jager jeg dem selvfølgelig bort. Vet ikke helt hvilken katt som hører hjemme hvor heller, for her kryr det virkelig av dem. Anonymous poster hash: 0d0f5...1a0
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #36 Skrevet 18. februar 2015 Lykke til med skader på tusenvis etter storinnovasjon av gnagere når det blir slutt på utekatter. Anonymous poster hash: 42157...e16
amandine Skrevet 18. februar 2015 #37 Skrevet 18. februar 2015 Katter er vanedyr og det er faktisk enkelt å få en katt til å gjøre fra seg på egnet plass ( som ikke er naboens blomsterbedd ). Aldri hatt problemer med mine katter. De har sin plass under en busk i hagen min. Anonymous poster hash: 726c5...5e4 Og du mener at du har lært katten å bæsje akkurat der?Anonymous poster hash: 7fe37...4d3 Ja:) Hadde kasse inne når kattene var kattunger. Når kattene skulle begynne å være ute tok jeg endel av sanden fra kassen, la det under treet og bar kattene bort. Blir som å lære kattene å gå på do i kasse. Som sagt: Katter er vanedyr og kan faktisk lære seg ett og annet triks. Anonymous poster hash: 726c5...5e4 Men det krever jo en ganske stor innsats i starten og mitt inntrykk er at de fleste katteeiere er svært fornøyde med å betegne katten som så uavhengig og klok at det ikke går an å lære dem noe som helst.Krever ikke noe mer innsats enn å lære kattene å ikke tisse og bæsje overalt innomhus. Katter et kloke og derfor kan de lære:) Å ha et godt forhold til naboene er viktig så da legger man ned en liten innsats. Har også lært kattene å sitte før de får mat. Oops! Kanskje på tide med en hobby? Anonymous poster hash: 726c5...5e4 Skulle ønske det var du som eide kattene i mitt nabolag. Jeg er såååå lei drit i hagen!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #38 Skrevet 18. februar 2015 Lykke til med skader på tusenvis etter storinnovasjon av gnagere når det blir slutt på utekatter. Anonymous poster hash: 42157...e16 Det er ikke kattene man vil ha vekk, men avføringen deres. Anonymous poster hash: 7734e...c53
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #39 Skrevet 18. februar 2015 Båndtvang på hunder kom på grunn av angrep på dyr og mennesker, ikke for at det skulle bli lettere å plukke opp driten etter de.Grunnen til at en katt velger å gå på do i en sandkasse inne er for at de ønsker å grave ned noe av avføringen, setter du derimot kattedoen like ved maten deres vil du aldri klare å få de til å gå på den doen, da vil de gå på do andre steder inne.Som andre sier, prøv med pepper først, for om det ikke er den ene nabokatten som kommer så er det den andre for markere at dette er deres revir, så om du ikke vil være på krigstien med alle naboer som har katter kan det være lurt å finne ut av det selv.Ellers så må jeg si at det er skremmende å se hvor mange flere rotter og mus det er overalt i Norge nå som det begynner å bli så få katter som går ute. Anonymous poster hash: 6310f...dec
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #40 Skrevet 18. februar 2015 Selv foretrekker jeg bæsj nedgravd i blomsterbed rundt om kring enn å tråkke i en diger ruke med hundemøkk på fortauet. Deilig. Anonymous poster hash: 77efc...b69
Plutselig_gravid Skrevet 19. februar 2015 #41 Skrevet 19. februar 2015 Her vi bor er det så ille at vi ikke kan la dørene stå åpen sommertid.. Både inventar inne og ute har blitt nedpisset... passasjersetet i bilen, vognene, barnas sykler oSV. Yngstemann kunne ikke engang sove i vogn, ute på vår egen veranda... Hagen vår er ubrukelig før vi har tatt runden vår med å plukke opp bæsj...Vi har prøvd å snakke med eierne, sprutet vann, sånne kuler osv. Det hjelper lite, ingenting.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #42 Skrevet 19. februar 2015 Her vi bor er det så ille at vi ikke kan la dørene stå åpen sommertid.. Både inventar inne og ute har blitt nedpisset... passasjersetet i bilen, vognene, barnas sykler oSV. Yngstemann kunne ikke engang sove i vogn, ute på vår egen veranda... Hagen vår er ubrukelig før vi har tatt runden vår med å plukke opp bæsj...Vi har prøvd å snakke med eierne, sprutet vann, sånne kuler osv. Det hjelper lite, ingenting. Slik var det der vi bodde før også. Kunne ikke ha verandadøren eller vindu i første etg åpne på sommeren. Ble helt klaustrofobisk inne. En vår vi kom igjen fra påskefjellet plukket jeg over 30 hauger med katteekskrementer i den lille hagen vår. Hagen måtte scannes hver dag før barna fikk gå ut. Vogn og bilsete ødelagt. Nærmeste nabo hadde ukastrert hannkatt som holdt leven natten lang, men det nyttet ikke å prate med dem. Var sjeleglad da vi kunne flytte derfra. Får fortsatt kattebæsj i hagen her vi har flyttet nå, men ikke på langt nær så ille (selv om jeg gjerne skulle slippe). Enkelte katteeiere vil bare ikke innse at pelsdottene deres nedsette andres livskvalitet. Heldigvis finnes det de som tar ansvar for eget dyrehold også. Anonymous poster hash: 0d0f5...1a0
Plutselig_gravid Skrevet 19. februar 2015 #43 Skrevet 19. februar 2015 Her vi bor er det så ille at vi ikke kan la dørene stå åpen sommertid.. Både inventar inne og ute har blitt nedpisset... passasjersetet i bilen, vognene, barnas sykler oSV. Yngstemann kunne ikke engang sove i vogn, ute på vår egen veranda... Hagen vår er ubrukelig før vi har tatt runden vår med å plukke opp bæsj...Vi har prøvd å snakke med eierne, sprutet vann, sånne kuler osv. Det hjelper lite, ingenting. Slik var det der vi bodde før også. Kunne ikke ha verandadøren eller vindu i første etg åpne på sommeren. Ble helt klaustrofobisk inne. En vår vi kom igjen fra påskefjellet plukket jeg over 30 hauger med katteekskrementer i den lille hagen vår. Hagen måtte scannes hver dag før barna fikk gå ut. Vogn og bilsete ødelagt. Nærmeste nabo hadde ukastrert hannkatt som holdt leven natten lang, men det nyttet ikke å prate med dem. Var sjeleglad da vi kunne flytte derfra. Får fortsatt kattebæsj i hagen her vi har flyttet nå, men ikke på langt nær så ille (selv om jeg gjerne skulle slippe). Enkelte katteeiere vil bare ikke innse at pelsdottene deres nedsette andres livskvalitet. Heldigvis finnes det de som tar ansvar for eget dyrehold også. Anonymous poster hash: 0d0f5...1a0 Ja i fjor var det så ille at jeg hadde lyst å flytte. Jeg kan godta mye når det kommer til katter, men nå synes jeg det har blitt ekstremt. Der vi bodde før var det mange flere katter enn det er her vi bor nå. Likevel var det ikke et problem der. Litt bæsj i hagen tåler jeg Men når katteierne ikke viser noen forståelse så blir jeg litt ilter inni meg. I fjor kunne vi ikke engang sitte på verandaen å grille eller spise frokost ute. Naboens katter var så klengete. Hoppet opp på bordet og forsynte seg med maten osv. Til og med hageslangen skremte dem bort. Katteieren lo og syntes det var så søtt Blæææ....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå