Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #1 Skrevet 18. februar 2015 Hvorfor gjør dere ikke noe med det når katta deres pisser og driter hos naboene? Tror dere at det ikke går eller er dere bare late? Dere får de jo til å gjøre fra seg i en kasse inne. Hvorfor kan dere ikke lære de det samme ute, altså gjøre fra seg i en kasse ute? Er dere egentlig bare glad til fordi det blir mindre jobb på dere? Anonymous poster hash: 7734e...c53
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #2 Skrevet 18. februar 2015 ta deg en bolle HI Anonymous poster hash: 71274...12b
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #3 Skrevet 18. februar 2015 Hvorfor gjør dere ikke noe med det når katta deres pisser og driter hos naboene? Tror dere at det ikke går eller er dere bare late? Dere får de jo til å gjøre fra seg i en kasse inne. Hvorfor kan dere ikke lære de det samme ute, altså gjøre fra seg i en kasse ute? Er dere egentlig bare glad til fordi det blir mindre jobb på dere? Anonymous poster hash: 7734e...c53 Amen! Er møkk lei av å ha hagen full av dritt fra dyr jeg selv ikke velger å ha. Ta jobben med deres egne kjæledyr, ikke la oss som ikke vil/kan ha dem få møkkajobbene. Anonymous poster hash: 0d0f5...1a0
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #4 Skrevet 18. februar 2015 Jeg har ikke katt, har aldri hatt og skal aldri få. Men jeg vil tro det ikke er like enkelt å få en katt til å bruke kasse ute som inne. Skjønner uansett HI godt. Bor i leilighet og har ikek hage, men sandkassen på tunet er ubrukelig på grunn av kattedritt. Anonymous poster hash: 8e8d9...fb4
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #5 Skrevet 18. februar 2015 Kattene lever i en fri verden og det er lov å slippe de ut. Hvorfor ikke bosette deg i byen om katter plager deg. Da slipper du dette. Folk som deg er ....... Anonymous poster hash: 66807...b21
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #6 Skrevet 18. februar 2015 *katteeiere Anonymous poster hash: 89be2...28f
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #7 Skrevet 18. februar 2015 Kattene lever i en fri verden og det er lov å slippe de ut. Hvorfor ikke bosette deg i byen om katter plager deg. Da slipper du dette. Folk som deg er ....... Anonymous poster hash: 66807...b21 Det er slik nå, men det kommer antakelig på å bli slutt på det. Før kunne man slippe bikkjene fritt, det kan man ikke lenger. Det er mange som jobber for å få til strengere regler for katter - også dyrevenner. Anonymous poster hash: 8e8d9...fb4
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #8 Skrevet 18. februar 2015 Hundeeiere er ikke det spøtt bedre...for ikke å snakke om hesteeiere som lar to kilo dritt ligge igjen midt i turstien. Anonymous poster hash: 6dc77...147
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #9 Skrevet 18. februar 2015 Hundeeiere er ikke det spøtt bedre...for ikke å snakke om hesteeiere som lar to kilo dritt ligge igjen midt i turstien. Anonymous poster hash: 6dc77...147 Jo, hundeeiere er bedre. Selv om ikke alle plukker opp hundedritten, så gjør veldig mange det. Vis meg den katteieren som samler opp etter katta si. Anonymous poster hash: 8e8d9...fb4
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #10 Skrevet 18. februar 2015 Kattene lever i en fri verden og det er lov å slippe de ut. Hvorfor ikke bosette deg i byen om katter plager deg. Da slipper du dette. Folk som deg er ....... Anonymous poster hash: 66807...b21 Det er slik nå, men det kommer antakelig på å bli slutt på det. Før kunne man slippe bikkjene fritt, det kan man ikke lenger. Det er mange som jobber for å få til strengere regler for katter - også dyrevenner. Anonymous poster hash: 8e8d9...fb4 Så bra! Det er jo det beste for kattene at eierne får mer ansvar. Håper det ikke blir så enkelt å "bare ha katt" da... Noe av det værste jeg hører er at det er så enkelt med katt for de "ordner seg jo selv"...! Anonymous poster hash: b0d79...685
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #11 Skrevet 18. februar 2015 Har ikke katt selv, er rett og slett ikke så glad i dyr. Synes også det er irriterende med kattedritt i bed, og ikke mint ukastrerte hannkatter som pisser på døra. En grunn til at jeg takler dette litt bedre nå enn tidligre er at jeg leste en artikkel ang mus og rotter i byen. Hvor utrolig mye det hjelper at det er katter som fanger disse, hvis ikke hadde de florert enda mer. Så vil gjerne bytte litt dritt i bedet mot mindre mus, selvom jeg gjerne skulle sluppet begge deler Anonymous poster hash: 6f411...ae5
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #12 Skrevet 18. februar 2015 Hundeeiere er ikke det spøtt bedre...for ikke å snakke om hesteeiere som lar to kilo dritt ligge igjen midt i turstien. Anonymous poster hash: 6dc77...147 Jo, hundeeiere er bedre. Selv om ikke alle plukker opp hundedritten, så gjør veldig mange det. Vis meg den katteieren som samler opp etter katta si. Anonymous poster hash: 8e8d9...fb4 Og selv for de hjernedøde hundeeierene er det sjelden hundene gjør fra seg i hagene til folk. Jeg har ennå tilgode å fjerne ekskrementer fra hund (eller hest) i hagen. Anonymous poster hash: 0d0f5...1a0
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #13 Skrevet 18. februar 2015 Katter er vanedyr og det er faktisk enkelt å få en katt til å gjøre fra seg på egnet plass ( som ikke er naboens blomsterbedd ). Aldri hatt problemer med mine katter. De har sin plass under en busk i hagen min. Anonymous poster hash: 726c5...5e4
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #14 Skrevet 18. februar 2015 Herlighet, mener du at eier skal forfølge katten for å grave opp igjen driten katten graver ned? Katter er selvstendige dyr, de kan ikke sammenlignes med hunder som har blitt fremavlet for å passe vår "bruk" av dyret. Anonymous poster hash: 7fe37...4d3
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #15 Skrevet 18. februar 2015 Katter er vanedyr og det er faktisk enkelt å få en katt til å gjøre fra seg på egnet plass ( som ikke er naboens blomsterbedd ). Aldri hatt problemer med mine katter. De har sin plass under en busk i hagen min. Anonymous poster hash: 726c5...5e4 Og du mener at du har lært katten å bæsje akkurat der? Anonymous poster hash: 7fe37...4d3
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #16 Skrevet 18. februar 2015 Nabokattene her bruker hagen vår som driteplass. Til vår hunds største glede. For hun spiser kattebæsj. ..urk Så jeg er ute å samler kattebæsj i hagen titt og ofte hvis bikkja skal ut dit. Er jo ikke noe å gjøre med det. Sånn er det å bo rundt folk. Anonymous poster hash: 85e71...6f7
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #17 Skrevet 18. februar 2015 Herlighet, mener du at eier skal forfølge katten for å grave opp igjen driten katten graver ned? Katter er selvstendige dyr, de kan ikke sammenlignes med hunder som har blitt fremavlet for å passe vår "bruk" av dyret. Anonymous poster hash: 7fe37...4d3 Jeg mener det. Ditt dyr, ditt ansvar. Vi dekker sandkassen, men det har hendt at vi har glemt det, eller at venner av barna har brukt den mens vi er borte, uten å dekke den etterpå. Er det mitt ansvar å bytte all sanden etter at noens kjæledyr har ødelagt? Er det mitt ansvar å kjøpe ny vogn etter at en katt har hoppet inn gjennom vinduet i garasjen og tisset i den? Anonymous poster hash: 0d0f5...1a0
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #18 Skrevet 18. februar 2015 Katter er vanedyr og det er faktisk enkelt å få en katt til å gjøre fra seg på egnet plass ( som ikke er naboens blomsterbedd ). Aldri hatt problemer med mine katter. De har sin plass under en busk i hagen min. Anonymous poster hash: 726c5...5e4 Og du mener at du har lært katten å bæsje akkurat der?Anonymous poster hash: 7fe37...4d3 Ja:) Hadde kasse inne når kattene var kattunger. Når kattene skulle begynne å være ute tok jeg endel av sanden fra kassen, la det under treet og bar kattene bort. Blir som å lære kattene å gå på do i kasse. Som sagt: Katter er vanedyr og kan faktisk lære seg ett og annet triks. Anonymous poster hash: 726c5...5e4
*Miss Marple* Skrevet 18. februar 2015 #19 Skrevet 18. februar 2015 Katter er vanedyr og det er faktisk enkelt å få en katt til å gjøre fra seg på egnet plass ( som ikke er naboens blomsterbedd ). Aldri hatt problemer med mine katter. De har sin plass under en busk i hagen min. Anonymous poster hash: 726c5...5e4 Og du mener at du har lært katten å bæsje akkurat der?Anonymous poster hash: 7fe37...4d3 Ja:) Hadde kasse inne når kattene var kattunger. Når kattene skulle begynne å være ute tok jeg endel av sanden fra kassen, la det under treet og bar kattene bort. Blir som å lære kattene å gå på do i kasse. Som sagt: Katter er vanedyr og kan faktisk lære seg ett og annet triks. Anonymous poster hash: 726c5...5e4 Men det krever jo en ganske stor innsats i starten og mitt inntrykk er at de fleste katteeiere er svært fornøyde med å betegne katten som så uavhengig og klok at det ikke går an å lære dem noe som helst.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #20 Skrevet 18. februar 2015 Kattene lever i en fri verden og det er lov å slippe de ut. Hvorfor ikke bosette deg i byen om katter plager deg. Da slipper du dette. Folk som deg er ....... Anonymous poster hash: 66807...b21 Det er slik nå, men det kommer antakelig på å bli slutt på det. Før kunne man slippe bikkjene fritt, det kan man ikke lenger. Det er mange som jobber for å få til strengere regler for katter - også dyrevenner. Anonymous poster hash: 8e8d9...fb4 Så bra! Det er jo det beste for kattene at eierne får mer ansvar. Håper det ikke blir så enkelt å "bare ha katt" da... Noe av det værste jeg hører er at det er så enkelt med katt for de "ordner seg jo selv"...! Anonymous poster hash: b0d79...685 Ja, det er nettop tanken bak det. Hvis det stilles flere krav til kattehold, så blir det mer kostbart å ha katt. Katteeierne må ta ansvar, og kan ikke bare slippe katten fritt. Krav til chipping. Dette vil medføre færre katter, et bedre liv for de kattene som finnes - og mindre kattedritt i blomsterbed og sandkasser. Anonymous poster hash: 8e8d9...fb4
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #21 Skrevet 18. februar 2015 Katter er vanedyr og det er faktisk enkelt å få en katt til å gjøre fra seg på egnet plass ( som ikke er naboens blomsterbedd ). Aldri hatt problemer med mine katter. De har sin plass under en busk i hagen min. Anonymous poster hash: 726c5...5e4 Og du mener at du har lært katten å bæsje akkurat der?Anonymous poster hash: 7fe37...4d3 Ja:) Hadde kasse inne når kattene var kattunger. Når kattene skulle begynne å være ute tok jeg endel av sanden fra kassen, la det under treet og bar kattene bort. Blir som å lære kattene å gå på do i kasse. Som sagt: Katter er vanedyr og kan faktisk lære seg ett og annet triks. Anonymous poster hash: 726c5...5e4 Men det krever jo en ganske stor innsats i starten og mitt inntrykk er at de fleste katteeiere er svært fornøyde med å betegne katten som så uavhengig og klok at det ikke går an å lære dem noe som helst. Krever ikke noe mer innsats enn å lære kattene å ikke tisse og bæsje overalt innomhus. Katter et kloke og derfor kan de lære:) Å ha et godt forhold til naboene er viktig så da legger man ned en liten innsats. Har også lært kattene å sitte før de får mat. Oops! Kanskje på tide med en hobby? Anonymous poster hash: 726c5...5e4
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #22 Skrevet 18. februar 2015 Katter er vanedyr og det er faktisk enkelt å få en katt til å gjøre fra seg på egnet plass ( som ikke er naboens blomsterbedd ). Aldri hatt problemer med mine katter. De har sin plass under en busk i hagen min. Anonymous poster hash: 726c5...5e4 Og du mener at du har lært katten å bæsje akkurat der?Anonymous poster hash: 7fe37...4d3 Ja:) Hadde kasse inne når kattene var kattunger. Når kattene skulle begynne å være ute tok jeg endel av sanden fra kassen, la det under treet og bar kattene bort. Blir som å lære kattene å gå på do i kasse. Som sagt: Katter er vanedyr og kan faktisk lære seg ett og annet triks. Anonymous poster hash: 726c5...5e4 Jeg gjorde det samme med vår katt da vi hadde katt. Han gikk der i starten for å gjøre fra seg, men etter en stund sluttet han. Ikke alle katter er like, og det er nok mest tilfeldig at dette funket for dere Ellers er det nå en gang slik at selv katter har sin nytteverdi, og det ligger i katters natur å ferdes fritt og ikke i bånd. Det er rett og slett ikke mulig for en katteeier å følge med på hvor katten gjør fra seg. Dersom man bor i et boligfelt hvor 8-10 stykker har katt, så er det veldig vanskelig å vite hvilken katt som gjør fra seg hvor. Ellers er bæsj god gjødsel for plantene deres da damer Anonymous poster hash: 61c8f...91b
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #23 Skrevet 18. februar 2015 Katter er vanedyr og det er faktisk enkelt å få en katt til å gjøre fra seg på egnet plass ( som ikke er naboens blomsterbedd ). Aldri hatt problemer med mine katter. De har sin plass under en busk i hagen min. Anonymous poster hash: 726c5...5e4 Og du mener at du har lært katten å bæsje akkurat der?Anonymous poster hash: 7fe37...4d3 Ja:) Hadde kasse inne når kattene var kattunger. Når kattene skulle begynne å være ute tok jeg endel av sanden fra kassen, la det under treet og bar kattene bort. Blir som å lære kattene å gå på do i kasse. Som sagt: Katter er vanedyr og kan faktisk lære seg ett og annet triks. Anonymous poster hash: 726c5...5e4 Jeg gjorde det samme med vår katt da vi hadde katt. Han gikk der i starten for å gjøre fra seg, men etter en stund sluttet han. Ikke alle katter er like, og det er nok mest tilfeldig at dette funket for dere Ellers er det nå en gang slik at selv katter har sin nytteverdi, og det ligger i katters natur å ferdes fritt og ikke i bånd. Det er rett og slett ikke mulig for en katteeier å følge med på hvor katten gjør fra seg. Dersom man bor i et boligfelt hvor 8-10 stykker har katt, så er det veldig vanskelig å vite hvilken katt som gjør fra seg hvor. Ellers er bæsj god gjødsel for plantene deres da damer Anonymous poster hash: 61c8f...91b Og kjempefint til impregnering av barnetøy, har jeg hørt. Eller ikke. Jeg skjønner ikke at folk føler seg komfortable med å ha kjæledyr som skaper så mye bry for en uskyldig tredjepart. Har man dyr, får man ta jobben med dem. Anonymous poster hash: 0d0f5...1a0
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #24 Skrevet 18. februar 2015 Katter er vanedyr og det er faktisk enkelt å få en katt til å gjøre fra seg på egnet plass ( som ikke er naboens blomsterbedd ). Aldri hatt problemer med mine katter. De har sin plass under en busk i hagen min. Anonymous poster hash: 726c5...5e4 Og du mener at du har lært katten å bæsje akkurat der?Anonymous poster hash: 7fe37...4d3 Ja:) Hadde kasse inne når kattene var kattunger. Når kattene skulle begynne å være ute tok jeg endel av sanden fra kassen, la det under treet og bar kattene bort. Blir som å lære kattene å gå på do i kasse. Som sagt: Katter er vanedyr og kan faktisk lære seg ett og annet triks. Anonymous poster hash: 726c5...5e4 Men det krever jo en ganske stor innsats i starten og mitt inntrykk er at de fleste katteeiere er svært fornøyde med å betegne katten som så uavhengig og klok at det ikke går an å lære dem noe som helst.Krever ikke noe mer innsats enn å lære kattene å ikke tisse og bæsje overalt innomhus. Katter et kloke og derfor kan de lære:) Å ha et godt forhold til naboene er viktig så da legger man ned en liten innsats. Har også lært kattene å sitte før de får mat. Oops! Kanskje på tide med en hobby? Anonymous poster hash: 726c5...5e4 Du høres ut som en drømmekatteeier! Hadde bare alle vært som deg, og selv tatt ansvar for sitt eget dyrehold👍👏 Anonymous poster hash: 0d0f5...1a0
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #25 Skrevet 18. februar 2015 Herlighet, mener du at eier skal forfølge katten for å grave opp igjen driten katten graver ned? Katter er selvstendige dyr, de kan ikke sammenlignes med hunder som har blitt fremavlet for å passe vår "bruk" av dyret.Anonymous poster hash: 7fe37...4d3 Jeg mener det. Ditt dyr, ditt ansvar. Vi dekker sandkassen, men det har hendt at vi har glemt det, eller at venner av barna har brukt den mens vi er borte, uten å dekke den etterpå. Er det mitt ansvar å bytte all sanden etter at noens kjæledyr har ødelagt? Er det mitt ansvar å kjøpe ny vogn etter at en katt har hoppet inn gjennom vinduet i garasjen og tisset i den? Anonymous poster hash: 0d0f5...1a0 Vel, hvis du lar vinduet være åpent og du vet det er katter i nabolaget synes jeg faktisk du kan skylde deg selv.. Anonymous poster hash: 7fe37...4d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå