Gå til innhold

Du med barn og ny samboer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om man vil bli samboer med en som har barn så ser jeg for meg at en deler på alt. Man trer jo inn i rolle som stemor/stefar.

Stesvigerfar har alltid tatt seg av mannen og søskene hans som sine egne. Nå som vi får barn så trer han inn som fullverdig og superstolt bestefar og kommer sikkert til å kjøpe alt babyen trenger.

Jeg tenker at om en blir sammen med en som barn så er det all in.

Men da regner jeg også med at stefar eller stemor blir sett på som en likeverdig voksen i familien. Denne holdningen om at du kan godt få betale, men bland deg ikke inn i oppdragelse, er en holdning som er godt utbredt.

Anonymous poster hash: caf88...117

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når dere skal på ferie og turer feks.. Deler dere utgiftene på 2 (dere voksne) eller betaler du for deg og dine barn og han for seg selv?

Hvordan gjør dere dette i det daglige med barnehage, SFO og middag etc. Deler dere disse utgiftene på to eller utifra inntekt, eller tar du deg og dine?

Har ikke flytta sammen med min kjæreste enda, men virker som han har holdninger som "det blir jo fort dyrt for deg og 2 unger".. Jeg vil jo Evt komme veldig mye dårligere ut av det hvis vi skal fordele sluk da jeg mister både dobbel barnetrygd, overgangsstønad (kun 800kr da men) og stønad til barnetilsyn ..

Anonymous poster hash: f7760...1e9

Vi har alltid delt!! Fra vi var kjærester. Gniene mannfolk er dte verste som fins

Anonymous poster hash: ac359...952

Skrevet

Om han er så gnien i startfasen av et forhold, hvordan tror du da han blir etter hvert som årene går? En ting er å prøve og feile om man er alene, men man har ikke samme mulighet når det er barn inne i bildet.

Tenk deg nøye om.

Anonymous poster hash: bd4fd...c4e
Skrevet

Dump mannen sier jeg bare. Fra dag en har manne min og jeg delt på alt om ikke han bare har betalt alt selv da. Dte skal bare mangel, får man seg dame med barn så skal barnet inkluderes.

Skrevet

Vi har felles økonomi.

Vi har begge et visst beløp hver i måneden til fri benyttelse. Alt annet av penger går i felleskassen og til bufferkontoen. Det er aldri noen gang snakk om dine og mine penger. Det er våre penger.

Anonymous poster hash: f48ea...04a

Skrevet

Om han er så gnien i startfasen av et forhold, hvordan tror du da han blir etter hvert som årene går? En ting er å prøve og feile om man er alene, men man har ikke samme mulighet når det er barn inne i bildet.

Tenk deg nøye om.

Anonymous poster hash: bd4fd...c4e

Signerer. Gniene mannfolk er noe av det minst sjarmerende som finnes. Og jeg har som regel tjent mest i samtlige av mine forhold. Likevel mener jeg at en mann som sitter på sine eiendeler som Gollum i Ringenes herre og hele tiden diskuterer hva som er mitt og ditt, ikke er klar for familielivet. Min eks var sånn - vi bodde i et hus som han kjøpte fra før vi ble sammen, og møblene var også hans. Jeg betalte mesteparten av løpende utgifter, mens han påpekte HVER eneste dag at det er HANS hus, HANS møbler osv. For så å bli overrasket over hvorfor jeg ikke var så ivrig på husarbeid i HANS hus. :D Dette er ikke hovedgrunnen, men en av mange grunnene til at det ble slutt. Ble så irritert på denne mitt-ditt-greia til slutt, at det ikke var å leve med.

Gjest enlitenfraatilå
Skrevet

Uff, jeg hadde revurdert å flytte inn med en mann som kom med slike holdninger mot meg og min sønn. Alvorlig talt, flytter man sammen blir man en familie. Han her høres det ut som er mer interresert i hvordan han kan tjene i kroner og øre på å flytte inn med dere,.ikke på hvordan han kan bidra,

Tenk deg godt om, "alt" kommer til å bli en kilde til potensielt konflikt mellom dere. For alltid! 

Skrevet

Her betaler han halve husleien, halv strøm og internett. Så har vi en matkonto vi begge setter en fast sum i måneden på. Han 3000 kr, og jeg 5000 kr. Jeg har 2 barn.

Ser ikke helt hvorfor han skal betale for mine barn. Jeg får jo bidrag fra far som skal gå til og betale for barna, så må jeg jo betale selv og. Jeg skal jo ikke tjene mye penger på å få samboer. Han skal betale for seg selv. Ved at vi deler på husleie, strøm og internett så hjelper jo det meg.

Skjønner veldig godt at en mann ikke vil sitte og betale alt for barna dine.

Anonymous poster hash: 959be...6c3

Aldri forventet at en mann skulle betalt alt for barna mine .. Men jeg kommer jo dårligere økonomisk ut av det med lavere inntekt samt to unger å betale for og mindre støtte da jeg ikke vil være aleneforsørger. Jeg vil da ikke ha råd til ferier etc mens han vil få mye bedre råd.

Var bare et spm hvordan andre gjør det !

Anonymous poster hash: f7760...1e9

Hvis du flytter sammen med han sparer du penger på husleie/lån, strøm, kommunale avgifter osv. så alt i alt kommer du ikke dårligere fra det økonomisk?

Men jeg er ikke uenig med deg altså, HI.

Anonymous poster hash: e3875...3ae

Skrevet

Jeg flyttet sammen med kjæresten min ifjor sommer, og vi begge har barn fra før.
Mitt barn er hos oss hele tiden utenom annenhver helg, for da er hun hos pappaen sin.

Hans barn er hos oss annenhver uke.

Vi har åpnet en felleskonto som vi setter inn lik sum hver mnd. Av disse pengene skal gå til strøm, kommunale avgifter, get/internett, bil/bensin og mat. Vi tok også julegaver fra denne kontoen, da satt vi inn litt mer noen mnd før desember. Vi har også tatt penger herfra om vi skal gjøre noe.
I påsken har vi leid oss hytte og da må vi spytte inn mer penger på felleskontoen.

Foreløbig så er det hans rekkehus, men jeg skal kjøpe meg inn. Jeg har arv på kontoen så jeg har endel egenkaptial.

Klær til barna står vi for selv. Jeg kjøper til mitt og han til sine. Men vi er ikke helt nazi.

Samboeren min tjener litt mer enn meg. Men vi har ganske lik lønn i forhold til andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...