Gå til innhold

Positiv test hjemme, negativ hos legen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok en urintest hos legen idag, legen mente den var negativ. Tok også blodprøve som måler hcg, men får ikke svar riktig enda, sendt inn til Fürst eller noe. Men tok to identiske tester fra samme produsent istad, den øverste er tatt i min urin (3-4 timer siden sist urinering), den nederste er tatt i vann ved samme tidspunkt.. Jeg synes den er klart positiv. Men hvorfor var den da negativ hos legen?

Jeg har fått streker på en annen type billigstrimmel også, men dog litt svakere, men likevel tydelig og med farge. Tok en Clearblue digital som viste "ikke gravid", på samme urin som den jeg ga til legen... Kan det ha vært noe galt med urinen?

Men hva gjør jeg nå, da? Jeg går på medisiner som MÅ avsluttes ved et svangerskap, og erstattes med annen medisin, så det haster mildt sagt å finne ut av det (har testet i noen uker, for å følge med nettopp av denne grunnen). Ekspertene sier at ved positiv test, skal man over på annen medisin. Kommer av den grunn IKKE til å ta medisinen min idag, vil ikke risikere noe...

Skal jeg mase på legen igjen i morgen og si at jeg får positive tester her hjemme? Følte meg skikkelig dum istad da jeg satt der og han mente testen var negativ... Blodprøven har jeg ikke fått svar på enda.

Anonymous poster hash: f71fb...32c

post-42-0-27747400-1424103197_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forresten så skulle jeg hatt mensen for en uke siden.

Skrevet

Du er ikke gravid. Ta medisinen din.

Anonymous poster hash: ac6ba...de3

Skrevet

Jeg hadde ikke tolket det bildet av testene som gravid... og om legen også sier nei så hadde jeg nok lagt det fra meg.

Anonymous poster hash: 640d8...241
Skrevet

Du er ikke gravid. Ta medisinen din. Anonymous poster hash: ac6ba...de3

Hvordan kan du si det når testen har to streker?

Skrevet

Kan også være at du opplever en såkalt tidlig sa, og at hcg allerede har begynt å synke igjen. Evt at urinen var veldig utvannet hos legen? Men det er merkelig dersom du er en uke over ikm og du tester negativt hos lege. 

Anonymous poster hash: ef954...6e1
Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Hvordan kan dere si at den øverste testen ikke er positiv!?

Jeg skjønner godt at du er forvirra! Da jeg var gravid med første skjedde det samme, positiv test hjemme, negativ dagen etter hos legen. Hcg var derimot der den skulle ligge ifht hvor langt jeg var på vei, en uke sener var også testen hos legen positiv.

Kanskje de ikke har like sensitive tester? Kjøp en digital test?

Kan også være at du har vært gravid men at det har "stoppet opp"..

Skrevet

Kan også være at du opplever en såkalt tidlig sa, og at hcg allerede har begynt å synke igjen. Evt at urinen var veldig utvannet hos legen? Men det er merkelig dersom du er en uke over ikm og du tester negativt hos lege.  Anonymous poster hash: ef954...6e1

Ja, men kanskje hans test ikke er sensitiv?

Skrevet

Kjøp en ny Clear Blue, ta denne i morgen tidlig.

Dersom denne også er negativ, er du nok ikke gravid. Dersom denne er positiv, ring legen på ny :)!

Skrevet

Hvordan kan dere si at den øverste testen ikke er positiv!?

Jeg skjønner godt at du er forvirra! Da jeg var gravid med første skjedde det samme, positiv test hjemme, negativ dagen etter hos legen. Hcg var derimot der den skulle ligge ifht hvor langt jeg var på vei, en uke sener var også testen hos legen positiv.

Kanskje de ikke har like sensitive tester? Kjøp en digital test?

Kan også være at du har vært gravid men at det har "stoppet opp"..

Jeg tok en digital, som viste "ikke gravid", merkelig nok, men de billige testene sjekker jo bare om man har hcg i urinen, clearblue tester om man har mer enn en viss prosent hcg. Jeg er dritforvirret..

Skrevet

Testen med clearblue og testen hos legen var fra samme urin forresten, kan det ha vært noe galt med urinen? Det skal ikke komme så sterke skyggestreker, med farge?

Skrevet

både clearblue digital og testene de har hos legen må man ha ganske høye hcg nivå..jeg har hørt 25 miu, om det stemmer kan jeg ikke si 100%.

Og mange av strimmeltestene slår ut på under 20 og noen helt nede i 10 miu

Skrevet

1.: SLUTT med de billigtestene, det eneste dere tjener på de er hodebry!

2.: Du får svar på hcg-prøven i morgen og vil da vite med sikkerhet hvordan du skal forholde deg fremover.

3.: Pust med magen.

Anonymous poster hash: ddf15...332

Skrevet

både clearblue digital og testene de har hos legen må man ha ganske høye hcg nivå..jeg har hørt 25 miu, om det stemmer kan jeg ikke si 100%.

Og mange av strimmeltestene slår ut på under 20 og noen helt nede i 10 miu

Ja, de billige er sensitive, de sjekker jo om det er hcg i urinen. Men stigningen av hcg burde vel være så høy at den slår ut hos legen om et par dager, men ringer inn der. Får ta med testene og vise da?

Jeg håper jeg får blodprøvesvar i morgen, hvor lang tid pleier det å ta? Legen sa at de som henter prøver ikke hadde vært der enda idag så han skulle få sendt med min idag..

Skrevet

kjemisk graviditet gir utslag på billigtester.

Anonymous poster hash: 5f9da...bf7
Skrevet

kjemisk graviditet gir utslag på billigtester.

Anonymous poster hash: 5f9da...bf7

Nei, kjemiske graviditeter produserer ikke hcg. Det er hele definisjonen på en kjemisk graviditet. 

Ta en ny test i morgen HI, den på bildet er uten tvil positiv. 

Anonymous poster hash: 0e285...011

Skrevet

De billigtestene slår vel ut så fort et egg er befruktet, men det er vel statistisk sett flere befruktede egg som går til grunne enn som faktisk fester seg i livmoren. Derfor clearblue ikke slår ut før hcg-nivået er så høyt at det faktisk har festet seg et egg i livmor. Ingen vits å vite om alle de befruktede eggene som bare blør ut...

Anonymous poster hash: 4b018...187

Skrevet

De billigtestene slår vel ut så fort et egg er befruktet, men det er vel statistisk sett flere befruktede egg som går til grunne enn som faktisk fester seg i livmoren. Derfor clearblue ikke slår ut før hcg-nivået er så høyt at det faktisk har festet seg et egg i livmor. Ingen vits å vite om alle de befruktede eggene som bare blør ut...

Anonymous poster hash: 4b018...187

Alle graviditetstest baserer seg på hcg, det produseres ikke hcg før et befruktet egg har festet seg. 

Anonymous poster hash: 0e285...011

Skrevet

Jeg testet positivt hos legen 9 dpo, (visste ikke at jeg var gravid så hadde ikke testet noe selv) Da jeg kom hjem testet jeg med strimmel fra billigtester og der kom det en svak, men godt synlig strek. Alle produserer jo ulikt med hcg, men jeg tror ikke testene hos legen er så lite sensitive. Siden min svake strek ga klart utslag hos legen så ville jeg tro deres tester er minst like sensitive som de jeg hadde hjemme.  Men bra du har tatt blodprøve. 

Anonymous poster hash: ef954...6e1
Skrevet

De billigtestene slår vel ut så fort et egg er befruktet, men det er vel statistisk sett flere befruktede egg som går til grunne enn som faktisk fester seg i livmoren. Derfor clearblue ikke slår ut før hcg-nivået er så høyt at det faktisk har festet seg et egg i livmor. Ingen vits å vite om alle de befruktede eggene som bare blør ut...Anonymous poster hash: 4b018...187

Man produserer vel ikke hcg før egget er festet.

Skrevet

1.: SLUTT med de billigtestene, det eneste dere tjener på de er hodebry!

2.: Du får svar på hcg-prøven i morgen og vil da vite med sikkerhet hvordan du skal forholde deg fremover.

3.: Pust med magen.

Anonymous poster hash: ddf15...332

Dette er jo bare tull. Clearblue foreksempel er svært lite sensitiv og kan ofte være negativ mye lenger enn foreksempel rfsu sin.

Anonymous poster hash: 52abf...86f

Skrevet

Jeg testet positivt hos legen 9 dpo, (visste ikke at jeg var gravid så hadde ikke testet noe selv) Da jeg kom hjem testet jeg med strimmel fra billigtester og der kom det en svak, men godt synlig strek. Alle produserer jo ulikt med hcg, men jeg tror ikke testene hos legen er så lite sensitive. Siden min svake strek ga klart utslag hos legen så ville jeg tro deres tester er minst like sensitive som de jeg hadde hjemme.  Men bra du har tatt blodprøve.  Anonymous poster hash: ef954...6e1

Ja, men legene bruker vel forskjellige tester kanskje? Ikke godt å si... Men en blodprøve lyver ikke, men må ha svar i morgen :)

Skrevet

Mitt legekontor bruker clear blue, mitt forrige legekontor brukte strimler.

Men du må bare vente på svar på blodprøven og er ikke sikkert at du får svar i morgen.

Anonymous poster hash: 086a8...e2e

Skrevet

Jeg vil helst ikke mene noe om dine tester, men jeg har opplevd positiv test hjemme og negativ test hos lege dagen etter. Da tok de blodprøve som kom tilbake positiv.

Skrevet

kjemisk graviditet gir utslag på billigtester.Anonymous poster hash: 5f9da...bf7

Nei, kjemiske graviditeter produserer ikke hcg. Det er hele definisjonen på en kjemisk graviditet.  Ta en ny test i morgen HI, den på bildet er uten tvil positiv.  Anonymous poster hash: 0e285...011
Det skal jeg gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...