Gå til innhold

Ja, da er det ikke lenge til terroren kommer til Norge, er

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere redde?

Anonymous poster hash: 5cff0...e8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, er ikke redd. Har du glemt ABB? Terror er ikke noe nytt. 

Anonymous poster hash: 45b1b...8cf
Skrevet

Ja nødbagen er selvsagt pakket😌

Anonymous poster hash: ffd2b...f91

Skrevet

Jeg er ikke redd. Men jeg tenker på at jeg er rimelig sikker på at det kommer til å skje et terrorangrep i Norge i ganske nær fremtid. Det er ingen god tanke, men kan ikke la meg spise opp av det heller! Terrorens mål er jo å skape frykt og hvis vi slutter å leve og bare sitter inne vil ikke det være mye til liv.

Men selvfølgelig tenker jeg på det. Og jeg synes ikke det er noe godt at min samboer jobber i Oslo sentrum, samme med fler nære familiemedlemmer. Jeg vet de i utgangspunktet er i utsatte posisjoner og det er jo nærliggende å tro at terror vil skje i hovedstaden..

Håper jeg tar feil!

Skrevet

Det er nok dessverre kun et spørsmål om tid før det skjer noe i Norge, men jeg er ikke redd. Jeg jobber med livsforsikring og ser at forferdelige ting skjer med vanlige mennesker hver eneste uke. Meningsløse ulykker og uventet sykdom. Terror er bare en av veldig mange ting man i teorien kan rammes av. Så hvis jeg skulle ha gått og engstet meg hver dag kunne jeg like gjerne ha fryktet hjernesvulst og promillekjørere. Man kan ikke leve et liv i frykt.

Anonymous poster hash: 7d402...460

Skrevet

Nei er ikke redd, har ikke vært så dum at jeg har bosatt meg midt i en stor by med familien. Bor på bygda og her skjer det nok ingenting. :)

Anonymous poster hash: a4f35...40b

Skrevet

Nei, finnes ikke redd. 

Anonymous poster hash: 09e14...640
Skrevet

Er ikke redd terror nei. Sannsynligheten for at det rammer meg eller mine er forsvinnende liten selvom vi bor i Oslo.

Mye annet jeg er mer redd for!

Anonymous poster hash: 85a80...e48

Skrevet

Tenker Oslo og Trondheim er mest utsatt pga synagogene. Vi bor langt derifra, så er ikke redd på egne vegne, men synes synd på dem som lever med frykt, som muligens blir berettiget.

Anonymous poster hash: ae203...a72

Skrevet

Jeg er ikke redd men jeg er redd på våre barns vegene, jeg er redd for de aller fleste religiøse , Muslimer, Kristene, jøder, osv som rammes pga misstenliggjøring .

Jeg blir tist av tanken på at trangsynte ledere kan få sånn makt over en verden og at det er lov å drepe bare for at vi ikke tenker likt.

Anonymous poster hash: 11916...e6e

Skrevet

Vi lever i en stadig farligere verden, det er voldelige konflikter over alt. Terroren har allerede rammet oss hardt, våre bar og ungdom ble brutalt drept på Utøy. Ofrenes familie lider som følge av dette, jeg kan ikke se bort ifra det siden det var en nordmann som gjorde det og ikke en muslim.

Anonymous poster hash: d125e...f29

Skrevet

Ja, slik går det når vi importerer hjernevaskede mennesker. Islam har spredd seg som kreft gjennom Europa i en stund nå, og vi ser terroren rammer stadig nærmere.

Det er veldig trist og veldig synd.

Anonymous poster hash: 49d78...58c
Skrevet

Nja... Vil ikke si jeg er så redd egentlig og det plager meg ikke i hverdagen, men jeg er forberedt på at noe kommer til å skje. At noe skjer i år. 

Men jeg syns Danmark og København er utrolig nært da, veldig merkelig å se terrorbilder fra gater jeg gikk i for bare få uker siden. verden er så globalisert at et hvert terrorangrep i Europa føles utrolig nært. 

Jeg er takknemmelig for at jeg kan gå rundt i gatene i byen min og føle meg trygg. Jeg er ikke redd for bomber eller skudd, og bare det er jeg veldig takknemmelig for. Slik lever bare et fåtall av menneskene her i verden. 

Men jeg er litt ekstra redd for de jeg kjenner og er glad i som bor i Oslo, selv om det ikke er gitt at terror vil slå ned akkurat der om noe skjer her til lands.

Anonymous poster hash: 0dc51...6ef
Skrevet

Jeg er ikke redd for mitt eller min families liv ifbm terror. Til det bor vi for for langt unna "hovedmålene".

Men, jeg synes det er trist at vi i nærmeste framtid kommer til å oppleve terror. Selv om familien min og jeg slipper unna, er det noen som kommer til å bli skadet, og kanskje til og med drept. 

Det jeg er redd for er konsekvensene av terroren. Det skapes større og større splid mellom religionene for hver gang slik terror inntreffer. Det er ikke til å unngå, og det er vel akkurat det fundamentalistiske (og gale) muslimer vil..Skape en slik splid at alle etter hvert blir nærmest tvunget til å velge side. Samfunnet er på vei mot et slags religiøst opprør og jeg frykter hva som da kommer til å skje!

Skrevet

Vi lever i en stadig farligere verden, det er voldelige konflikter over alt. Terroren har allerede rammet oss hardt, våre bar og ungdom ble brutalt drept på Utøy. Ofrenes familie lider som følge av dette, jeg kan ikke se bort ifra det siden det var en nordmann som gjorde det og ikke en muslim.

Tvert i mot, vi lever i en av de fredeligste periodene i historien. Som Clinton har sagt, "follow trend lines, not headlines". Antall drap er synkende, vold mot kvinner er synkende, vold mot barn er synkende samt at barn er tryggere, demokratisering er stigende og et flertall av verdens nasjoner er nå demokratiske, folkemord (ensidig drap på ikkestridende) viser lavere tall enn i toppårene, som var 1940-tallet (Hitler, Stalin, Japan). Krig har endret karakter, så de massive stridsvognslagene og sjøslagene er omtrent forsvunnet, skyttergravshelvetet er borte, interstatlige kriger ligger nå rundt 30 mens toppen lå rundt 50 rett etter den kalde krigen, mens intrastatlige kriger også ligger langt under toppen som kom etter avslutningen av den kalde krigen på tidlig nittitall. Antall drepte i krig var på sitt aller laveste i 2005, og har steget noe siden (Syria). Det kan lønne seg å se på fakta, og ha i bakhodet at nyhetsdekningen aldri har vært mer massiv og at ingen rapporterer fra de stedene ingenting skjer.

Skrevet

Hvorfor kommer alltid dette svaret i slike diskusjoner? ABB drepte mange som terrorist, så da har man ikke rett til å frykte andre terrorister?

Hvor mange ble drept av ABB og hvor mange har muslimske terrorister drept på verdensbasis de siste 10 årene? En vesentlig forskjell! 

Terror er ikke nytt, nei. ABB var heller ikke den første terroristen i verden. SLutt å dra inn han i alle diskusjoner om terror!

Anonymous poster hash: 449e7...d42

Skrevet

Jeg har kaffe, dopapir og bananer pakket i nødbagen.

Jeg vet hvor håndkleet mitt er, jeg er klar.

Skrevet

Hvorfor kommer alltid dette svaret i slike diskusjoner? ABB drepte mange som terrorist, så da har man ikke rett til å frykte andre terrorister?

Hvor mange ble drept av ABB og hvor mange har muslimske terrorister drept på verdensbasis de siste 10 årene? En vesentlig forskjell! 

Terror er ikke nytt, nei. ABB var heller ikke den første terroristen i verden. SLutt å dra inn han i alle diskusjoner om terror!

Terror er ikke noe nytt i Norge. Ei heller kan en forutse hva som kan skje. Å stigmatisere en hel folkegruppe er rasistisk og bidrar ikke til annet enn å skape mer hat. 

Skrevet

Det er faktisk IKKE muslimske ekstremister som har stått for flest terrorangrep de siste året, men fundamentalistiske kristne. Tygg litt på den, du!

Anonymous poster hash: f6168...bb0

Skrevet

Jeg er ikke redd for terror, men jeg hadde vært det om jeg var jøde.

Dét gjør meg redd.

Anonymous poster hash: 82194...0c2

Skrevet

Nei jeg lever ikke livet mitt i frykt for å dø.

Frykt er akkurat det terroristene ønsker å oppnå, hvorfor gi dem seieren ferdig innpakket med silkebånd?

Skrevet

Dette er et helt naturlig tilsvar på HIs påstand om "at det ikke er lenge til terroren kommer til Norge". Terroren har allerede kommet til Norge. ABBs ugjerninger var et av de verste terroranslagene i Europa i moderne tid. Kun Beslan-tragedien, Dubrovka-teateret i Moskva og Madrid i 2004 overgår antall drepte. Så det blir litt fjernt å sitte og lure på om vi er redde for at terroren skal komme hit når vi allerede er så ekstremt hardt rammet av terror.

Skrevet

Tvert i mot, vi lever i en av de fredeligste periodene i historien. Som Clinton har sagt, "follow trend lines, not headlines". Antall drap er synkende, vold mot kvinner er synkende, vold mot barn er synkende samt at barn er tryggere, demokratisering er stigende og et flertall av verdens nasjoner er nå demokratiske, folkemord (ensidig drap på ikkestridende) viser lavere tall enn i toppårene, som var 1940-tallet (Hitler, Stalin, Japan). Krig har endret karakter, så de massive stridsvognslagene og sjøslagene er omtrent forsvunnet, skyttergravshelvetet er borte, interstatlige kriger ligger nå rundt 30 mens toppen lå rundt 50 rett etter den kalde krigen, mens intrastatlige kriger også ligger langt under toppen som kom etter avslutningen av den kalde krigen på tidlig nittitall. Antall drepte i krig var på sitt aller laveste i 2005, og har steget noe siden (Syria). Det kan lønne seg å se på fakta, og ha i bakhodet at nyhetsdekningen aldri har vært mer massiv og at ingen rapporterer fra de stedene ingenting skjer.

Dette innlegget er så utrolig bra og viktig. Applaus for at du nyanserer med saklighet og fakta. Folk her på forumet leser for mye VG...

Skrevet

Jeg har lest samme statistikk, men følelsen jeg sitter med er at verden blir farligere, det er krig "overalt". Kanskje media og sosiale medier har skylden, men det skjer noe forferdelig nesten hver uke.

Skrevet

Dette er et helt naturlig tilsvar på HIs påstand om "at det ikke er lenge til terroren kommer til Norge". Terroren har allerede kommet til Norge. ABBs ugjerninger var et av de verste terroranslagene i Europa i moderne tid. Kun Beslan-tragedien, Dubrovka-teateret i Moskva og Madrid i 2004 overgår antall drepte. Så det blir litt fjernt å sitte og lure på om vi er redde for at terroren skal komme hit når vi allerede er så ekstremt hardt rammet av terror.

Takk, tror mange "lurer" seg med å tenke at ABB var et enkelttilfelle, men høyreekstremismen er på fremmarsj i hele Europa. Jeg vil ikke at mine nærmeste skal rammes av terror, uansett hvem som står bak!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...