Gå til innhold

Vi har meslinger for en grunn,

Anbefalte innlegg

Skrevet

min nevø ble vaksinert ihht vaksinasjonsprogrammet men fikk likevel røde hunder som 6 åring, kan noen forklare meg hvorfor?

Anonymous poster hash: 47079...5b9

Fordi de aller fleste vaksiner ikke git 100% beskyttelse. Noen ned mot 30-40% (mange influensavaksiner) og mange rundt 95% (som meslinger).

Mange lurer på hvorfor meslinger er så farlig og hvorfor de skal vaksinere. Jeg tenker at det mest av alt handler om solidaritet med dem som ikke kan vaksinere seg av helse- eller aldersmessige årsaker. Ved at alle vi andre vaksinerer oss så skaper vi flokkimmunitet for dem som ikke kan. Synes ærlig talt det er litt ego å ikke vaksinere seg eller barna sine.

Anonymous poster hash: 7f84d...e46

Da regner jeg med du vaksinerer deg mot influensa hvert år også, i solidaritet til alle som ikke tåler en influensa. I norge dør 1000 mennesker hvert år av influensa, minst 500 av de kunne vi ungått med vaksine. Men når det gjelder influensa så er vi plutselig ikke så solidariske lenger, for vi tåler jo en influensa. Merkelig.

Anonymous poster hash: 5a2e4...fb6

Influensavaksinen anbefales derfor på det sterkeste til alle de som har for svake immunforsvar til den å tåle belastningen en influensa er. Dessverre er det ikke alle i den målgruppen som følger oppfordringen.

Jeg tar vaksinen hvert år ja, ikke for min egen del, men fordi jeg er helsepersonell og treffer mennesker med svakt immunforsvar hver dag.

Anonymous poster hash: 4e906...888

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Historieløse mennesker som skal ha alt så "naturlig". Det naturlige er jo at halvparten av barna dine dør før de når tenåra. Det skjedde min oldemor. Dessuten er jo vaksiner "naturlig" hvis det er et poeng. Se heller på den overdrevne antibiotikabruken vi har hatt i de siste tiårene, snart har vi jo ikke antibiotika som virker lenger. DET er skremmende.

Døde din oldemor før hun nådde tenåra?

Sorry, måtte bare:)

Anonymous poster hash: 2924f...252

Skrevet

min nevø ble vaksinert ihht vaksinasjonsprogrammet men fikk likevel røde hunder som 6 åring, kan noen forklare meg hvorfor?Anonymous poster hash: 47079...5b9

Fordi de aller fleste vaksiner ikke git 100% beskyttelse. Noen ned mot 30-40% (mange influensavaksiner) og mange rundt 95% (som meslinger).  Mange lurer på hvorfor meslinger er så farlig og hvorfor de skal vaksinere. Jeg tenker at det mest av alt handler om solidaritet med dem som ikke kan vaksinere seg av helse- eller aldersmessige årsaker. Ved at alle vi andre vaksinerer oss så skaper vi flokkimmunitet for dem som ikke kan. Synes ærlig talt det er litt ego å ikke vaksinere seg eller barna sine.  Anonymous poster hash: 7f84d...e46

Da regner jeg med du vaksinerer deg mot influensa hvert år også, i solidaritet til alle som ikke tåler en influensa. I norge dør 1000 mennesker hvert år av influensa, minst 500 av de kunne vi ungått med vaksine. Men når det gjelder influensa så er vi plutselig ikke så solidariske lenger, for vi tåler jo en influensa. Merkelig. Anonymous poster hash: 5a2e4...fb6

Det er bare noen grupper som strengt tatt er anbefalt å ta influenavaksinen.

Anonymous poster hash: 81291...4c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...