Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #1 Skrevet 13. februar 2015 det er fordi barna våres skal gjennom det. For ei tett dame. http://www.tv2.no/2015/02/12/nyheter/motstander/underholdning/meslinger/6553294 Anonymous poster hash: 687e6...b5c
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #2 Skrevet 13. februar 2015 Nå er det ikke IQen sin skuespillere blir kjendiser for da.. Anonymous poster hash: b3eeb...49b
Luksusdyret Skrevet 13. februar 2015 #3 Skrevet 13. februar 2015 Får høre hva hun sier hvis hennes datter får meslinger eller røde hunder når hun blir gravid, og ikke er vaksinert. For et nek. Selvfølgelig, sykdommer er der for en grunn. Fordi bakterier og virus oppstår og sprer seg rundt. Vi hadde også spanskesyken og pest av en grunn, men det betyr ikke at det er bra å få dem tilbake.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #4 Skrevet 13. februar 2015 Hun andre i artikkelen er jo enda dummere. Meslinger er ok, men polio ville hun vaksinert mot? Jaha. Så hun mener hun er opplyst nok til å kunne velge for barnet sitt hvilken sykdom som er greit å få, og hvilke som ikke er det? Man kan i teorien dø av begge to, og hvilke følgesykdommer man får har man ingen mulighet til å spå på forhånd. Fy søren så dumme enkelte folk er. De er OVERBEVIST om at vaksiner er farlig. Når skal folk skjønne at forskning er en smule mer fornuftig enn masse svada som kommer fra folk som absolutt ikke er helsepersonell eller forsker? Anonymous poster hash: b3eeb...49b
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #5 Skrevet 13. februar 2015 Hun mener vel at det er bra med et naturlig frafall av "svake" individer da, at det er bra for menneskerasen at div sykdommer rydder litt i rekkene så de svakeste dør. For jeg regner jo med at hun også da mener at vi har alle sykdommer for en grunn, også hjernehinnebetennelse, tuberkulose, aids osv... Anonymous poster hash: e0598...cb3
Luksusdyret Skrevet 13. februar 2015 #6 Skrevet 13. februar 2015 Hun mener vel at det er bra med et naturlig frafall av "svake" individer da, at det er bra for menneskerasen at div sykdommer rydder litt i rekkene så de svakeste dør. For jeg regner jo med at hun også da mener at vi har alle sykdommer for en grunn, også hjernehinnebetennelse, tuberkulose, aids osv... Anonymous poster hash: e0598...cb3 Så lenge disse svake individene er hennes barn da... men det tenker hun kanskje ikke på, at det kan skje dem?
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #7 Skrevet 13. februar 2015 Jeg har også stusset over at de sier på TV at meslinger er den farligste sykdommen av alle. I mitt hode så er meslinger en sykdom alle hadde på nesten lik linje som vannkopper for bare 50 år siden. Når jeg leser på helsesider fra USA så advarer de jo der mot vannkopper og viser til at antall dødsfall av vannkoper er gått drastisk ned etter de begynte å vaksiner mot det. Om jeg måtte velge mellom Polio og meslinger trur jeg nok jeg også ville gått for meslinger. Anonymous poster hash: 5a2e4...fb6
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #8 Skrevet 13. februar 2015 Selvsagt ville du det, polio er en grusom sykdom. Anonymous poster hash: b3eeb...49b
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #9 Skrevet 13. februar 2015 Selvsagt ville du det, polio er en grusom sykdom. Anonymous poster hash: b3eeb...49b Måtte google litt, Det er faktisk "kun" 1% av de som får polio som får lammelser. http://www.felleskatalogen.no/medisin/sykdom/polio Anonymous poster hash: 5a2e4...fb6
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #11 Skrevet 13. februar 2015 Jeg hadde meslinger som nyfødt baby. Har aldri tenkt over at det kunne gått skikkelig gale, for har alltid sett på meslinger som litt uskyldig.. Men jeg vaksinerer mine barn for det om. Anonymous poster hash: 177e9...816
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #12 Skrevet 13. februar 2015 Jeg hadde meslinger som nyfødt baby. Har aldri tenkt over at det kunne gått skikkelig gale, for har alltid sett på meslinger som litt uskyldig.. Men jeg vaksinerer mine barn for det om. Anonymous poster hash: 177e9...816 Da jeg gikk på skolen fikk en klassevenninne meslinger, og hjernebetennelse som ettersykdom. Det er riktignok ganske sjeldent, men hun svevde lenge mellom liv og dør. Lå på sykehuset i 3 mnd tror jeg, mistet nesten et helt skoleår.... En nabo her er døv, det er hun fordi mammaen hennes fikk røde hunder da hun var gravid. Helt frem til midten av 70-tallet var den vanligste årsaken til at barn ble født døve at mor fikk røde hunder i svangerskapet. Anonymous poster hash: e0598...cb3
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #13 Skrevet 13. februar 2015 For 10 prosent av de som blir smittet, kan meslinger være svært alvorlig. Fremdels dør en million barn av komplikasjoner til meslinger globalt, selv om mange blir vaksinert. Vil si at en av ti er et skremmende høyt tall. Vannkopper kan være svært alvorlig for nyfødte og personer med nedsatt immunsystem, så disse burde holdes unna smitte. Ellers er den regnet som en mild barnesykdom. I dag er vel mmr vaksinen svært viktig å ta, da det faktisk er en fare for å bli smittet. Anonymous poster hash: 70d60...19b
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #14 Skrevet 13. februar 2015 Det er vel også sånn at man ikke er fullt beskyttet før man får dose nr to i 6.klasse? Så barn som bare har fått første dose kan bli smittet og få et mildt forløp av sykdommen, og da smitte andre og spre sykdommen videre selv om de er vaksinert. Jo flere som nekter å vaksinere seg, jo større sjanse er det jo for at det vil skje, og at sykdommen sprer seg og begynner skape problemer igjen... Sånn som det er nå, hvor de aller fleste vaksinerer seg er jo de uvaksinerte beskyttet fordi sykdommene er nærmest utryddet i Norge, men sånn vil det ikke fortsette å være om det blir mange som dropper vaksina. Anonymous poster hash: e0598...cb3
Sint naken biltyv Skrevet 13. februar 2015 #15 Skrevet 13. februar 2015 Blir kvalm av så dumme mennesker. Driter i andre barn og tenker kun på seg selv. Det verste er at de sikkert ikke er flaue over seg selv engang. Uintelligente mennesker😳
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #16 Skrevet 13. februar 2015 Får håpe ikke barna hennes blir syke, får ettervirkninger og kan lese om dette på nett etterpå. Greit å vite hva som er grunen til at mange barn får kreft da. Tenker det samme gjelder der; er for å få bort de svake i samfunnet?! Ekle mennesker. Ble kvalm av hele artikkelen. Anonymous poster hash: a214a...7c7
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #17 Skrevet 13. februar 2015 Hmm, vi har vaksinert barna våres, men vi har ikke gitt noen boostervaksiner (skolevaksiner). Dvs. de har bare fått en dose MMR. Er det mulig å sjekke om de er imune med blodprøve og så heller gi dose 2 om det viser seg at de ikke har utviklet imunitet? Anonymous poster hash: 5a2e4...fb6
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #18 Skrevet 13. februar 2015 min nevø ble vaksinert ihht vaksinasjonsprogrammet men fikk likevel røde hunder som 6 åring, kan noen forklare meg hvorfor? Anonymous poster hash: 47079...5b9
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #19 Skrevet 13. februar 2015 min nevø ble vaksinert ihht vaksinasjonsprogrammet men fikk likevel røde hunder som 6 åring, kan noen forklare meg hvorfor? Anonymous poster hash: 47079...5b9 Fordi de aller fleste vaksiner ikke git 100% beskyttelse. Noen ned mot 30-40% (mange influensavaksiner) og mange rundt 95% (som meslinger). Mange lurer på hvorfor meslinger er så farlig og hvorfor de skal vaksinere. Jeg tenker at det mest av alt handler om solidaritet med dem som ikke kan vaksinere seg av helse- eller aldersmessige årsaker. Ved at alle vi andre vaksinerer oss så skaper vi flokkimmunitet for dem som ikke kan. Synes ærlig talt det er litt ego å ikke vaksinere seg eller barna sine. Anonymous poster hash: 7f84d...e46
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #20 Skrevet 13. februar 2015 min nevø ble vaksinert ihht vaksinasjonsprogrammet men fikk likevel røde hunder som 6 åring, kan noen forklare meg hvorfor? Anonymous poster hash: 47079...5b9 Vaksinen er ca 90% effektiv, slik at det er mulig å få sykdommen, men i mild variant selv om du er vaksinert.Han kan eventuelt være så gammel at det bare var jenter som fikk vaksinen da han var liten. Anonymous poster hash: 82239...e89
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #21 Skrevet 13. februar 2015 min nevø ble vaksinert ihht vaksinasjonsprogrammet men fikk likevel røde hunder som 6 åring, kan noen forklare meg hvorfor? Anonymous poster hash: 47079...5b9 De er ikke 100% beskyttet før de får dose to på barneskolen (tror det er i 6.klasse). Så man kan bli smittet i perioden mellom de dosene. Er derfor de har litt panikk i USA over oppblomstringen av sykdommene. De vaksinerte barna som bare har fått første dose kan bli smittet og smitte andre selv om de får en mildere utgave av sykdommen. Anonymous poster hash: e0598...cb3
Hjertefru Skrevet 13. februar 2015 #22 Skrevet 13. februar 2015 Historieløse mennesker som skal ha alt så "naturlig". Det naturlige er jo at halvparten av barna dine dør før de når tenåra. Det skjedde min oldemor. Dessuten er jo vaksiner "naturlig" hvis det er et poeng. Se heller på den overdrevne antibiotikabruken vi har hatt i de siste tiårene, snart har vi jo ikke antibiotika som virker lenger. DET er skremmende.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #23 Skrevet 13. februar 2015 Hva gjør meslinger mer naturlig enn tuberkulose, AIDS, hepatitt, polio osv. Vil de at ungene skal få det også? Noen er bare så dumme at det er et skummelt. Sølje Bergmann har jo tidligere kommet med ganske idiotiske utsagn i media, så litt vansklig å ta henne seriøst. Lurer på hva døtrene synes når de i voksen alder blir gravide med risiko for å få røde hunder? Anonymous poster hash: 8b9f4...fd9
februarprins2013 Skrevet 14. februar 2015 #24 Skrevet 14. februar 2015 helt utrolig at det går an. meslinger er kanskje ikke farlig i seg selv,men du får ganske ofte hjernehinnebetennelse etterpå som er veldig farlig og svært dødlig
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #25 Skrevet 14. februar 2015 min nevø ble vaksinert ihht vaksinasjonsprogrammet men fikk likevel røde hunder som 6 åring, kan noen forklare meg hvorfor? Anonymous poster hash: 47079...5b9 Fordi de aller fleste vaksiner ikke git 100% beskyttelse. Noen ned mot 30-40% (mange influensavaksiner) og mange rundt 95% (som meslinger). Mange lurer på hvorfor meslinger er så farlig og hvorfor de skal vaksinere. Jeg tenker at det mest av alt handler om solidaritet med dem som ikke kan vaksinere seg av helse- eller aldersmessige årsaker. Ved at alle vi andre vaksinerer oss så skaper vi flokkimmunitet for dem som ikke kan. Synes ærlig talt det er litt ego å ikke vaksinere seg eller barna sine. Anonymous poster hash: 7f84d...e46 Da regner jeg med du vaksinerer deg mot influensa hvert år også, i solidaritet til alle som ikke tåler en influensa. I norge dør 1000 mennesker hvert år av influensa, minst 500 av de kunne vi ungått med vaksine. Men når det gjelder influensa så er vi plutselig ikke så solidariske lenger, for vi tåler jo en influensa. Merkelig. Anonymous poster hash: 5a2e4...fb6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå