Gå til innhold

Tror dere på det at vi har flere liv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt sikker.. Ser det på barna mine. Når de er små henger det igjen ting fra tidligere. Eldste "kunne" feks kjøre bil før han hadde sett noen gjøre det. Clutche, gasse etc. Noen ord har også dukket opp (på andre språk) Eldste har fortalt om ting han opplevde "før", ting jeg vet har skjedd.

Anonymous poster hash: e602c...d46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Jeg er realist, jeg tror på det som kan bevises/jeg har opplevd selv. 

Anonymous poster hash: 84e7b...8b8
Skrevet

Jeg håper det. Livet jeg lever nå har vært vanskelig og tungt, om det finnes flere liv håper jeg at jeg er så heldig å få oppleve ett godt, sunt og friskt liv.

Anonymous poster hash: c20fd...de2
Skrevet

Jeg er helt sikker.. Ser det på barna mine. Når de er små henger det igjen ting fra tidligere. Eldste "kunne" feks kjøre bil før han hadde sett noen gjøre det. Clutche, gasse etc. Noen ord har også dukket opp (på andre språk) Eldste har fortalt om ting han opplevde "før", ting jeg vet har skjedd.

Da jeg var 2-3 år så jeg et bilde av et sted på tv (tv'en stod på uten lyd) og fortalte mamma "husker du da vi var der?". Mamma fortalte at det lå i et helt annet land og at vi aldri hadde vært der. Jeg sa at jo, det hadde vi. Mamma fortsatte å hevde at vi ikke hadde vært der.

Jeg prøvde å forklare hvor vi gikk der og hvordan det så ut rundt, hva vi gjorde, og også at det ikke var så mye folk der "den gangen" vi var der. Mamma hevdet igjen at vi aldri har vært der. Da så jeg bare på henne og sa klippefast "kanskje du ikke husker at du har vært der, men JEG husker det, og jeg vet jeg har vært der, men vi snakket ikke på samme måten da som vi gjør nå, så kanskje det er derfor du ikke husker det".

Jeg har enda ikke vært der, men fremdeles så vet jeg at jeg har vært der før. En gang skal jeg tilbake dit :)

Anonymous poster hash: 3f2b0...702

Skrevet

Dytter denne tråden, da jeg synes dette er et utrolig interessant tema!

Jeg har en venninne som har vært på "seanser" eller hva man skal kalle det, blant annet med Lilli Bendriss, og har fått vite ting både fra tidligere liv og ting fra dette livet som ingen andre enn nær familie kunne vite. Dette er en venninne jeg har kjent hele livet og som jeg stoler 100% på.

Har kjempelyst til å prøve regresjon selv, men har ikke turt enda... Vet ikke helt hvor jeg skal henvende meg heller.. Er det ikke litt spooky å gjøre det selv (typ youtube-lært)??? Hva om man "mister kontrollen"? Vet ikke om det går an, da men.. Ser for meg noen skumle greier àla spiritisme.. ;-) ?

Hører gjerne mer her fra dere som har erfaringer!!

Når det gjelder religion, så synes jeg faktisk ikke at det krasjer i det hele tatt! Jeg er selv kristen, men tenker at det kan jo være mye vi skal gjennom før vi er ferdige med våre jordeliv :-)

Anonymous poster hash: 87bca...c25
Skrevet

Dytter denne tråden, da jeg synes dette er et utrolig interessant tema!

Jeg har en venninne som har vært på "seanser" eller hva man skal kalle det, blant annet med Lilli Bendriss, og har fått vite ting både fra tidligere liv og ting fra dette livet som ingen andre enn nær familie kunne vite. Dette er en venninne jeg har kjent hele livet og som jeg stoler 100% på.

Har kjempelyst til å prøve regresjon selv, men har ikke turt enda... Vet ikke helt hvor jeg skal henvende meg heller.. Er det ikke litt spooky å gjøre det selv (typ youtube-lært)??? Hva om man "mister kontrollen"? Vet ikke om det går an, da men.. Ser for meg noen skumle greier àla spiritisme.. ;-) ?

Hører gjerne mer her fra dere som har erfaringer!!

Når det gjelder religion, så synes jeg faktisk ikke at det krasjer i det hele tatt! Jeg er selv kristen, men tenker at det kan jo være mye vi skal gjennom før vi er ferdige med våre jordeliv :-)

Anonymous poster hash: 87bca...c25

Jeg har prøvd YouTube, og man mister overhodet ikke kontroll. Du blir ikke hypnotisert og du kommer ikke i en transe.

Du henter bare frem minner 😊 det er veldig avslappet og behagelig egentlig!

Anonymous poster hash: 64466...04e

Skrevet

Da jeg var 2-3 år så jeg et bilde av et sted på tv (tv'en stod på uten lyd) og fortalte mamma "husker du da vi var der?". Mamma fortalte at det lå i et helt annet land og at vi aldri hadde vært der. Jeg sa at jo, det hadde vi. Mamma fortsatte å hevde at vi ikke hadde vært der.

Jeg prøvde å forklare hvor vi gikk der og hvordan det så ut rundt, hva vi gjorde, og også at det ikke var så mye folk der "den gangen" vi var der. Mamma hevdet igjen at vi aldri har vært der. Da så jeg bare på henne og sa klippefast "kanskje du ikke husker at du har vært der, men JEG husker det, og jeg vet jeg har vært der, men vi snakket ikke på samme måten da som vi gjør nå, så kanskje det er derfor du ikke husker det".

Jeg har enda ikke vært der, men fremdeles så vet jeg at jeg har vært der før. En gang skal jeg tilbake dit :)

Wow så spennende 😃😃😃👍

Skrevet

Jeg håper jeg slipper å leve en gang til for å si det sånn. Det holder med det livet jeg har nå :P

Anonymous poster hash: 921f0...51d
Skrevet

Flere liv? Nei. Flere dimensjoner? Ja. Jeg tror at man muligens lever parallelle liv i ulike dimensjoner slik at vi ikke ser hverandre og at deja vu og flashbacks muligens er opplevelser i andre dimensjoner. At man lever noenlunde like liv, men tar ulike avgjørelser.

Anonymous poster hash: 12aa1...ae0

Lever vi da det andre livet når vi sover i dette livet? Bare lurer...

Skrevet

Ja og jeg husker flere ting fra tidligere liv. Har bl.a vært adelsdame i England, Nonne/ slumsøster i Danmark og bondekone i Frankrike under Napoleons krigen. Har også vært tjener i et tempel i Atlantis. Anonymous poster hash: 254ed...e78

Merklig det der hvorda alle har levd liv i områder og epoker de kan, eller tror de kan, noe om......

Anonymous poster hash: aeda8...f1e

Skrevet

Dere som har prøvd det på youtube, kan dere konkret fortelle hva man gjør der, gi en kort oppsummering?

Samme med regresjon?

Anonymous poster hash: f6623...fcc
Skrevet

Nå er det en del år siden jeg prøvde regresjon, men jeg lå på en benk med lukkede øyne, rolig musikk, og startet med at jeg gikk ned en trapp. Jeg fikk møte hjelperen min, en svært gammel vis mann, lignet veldig på Gandalf fra ringenes herre, bare at denne hadde på seg litt mer fancy troll klær, og en stor spiss troll hatt. Så gikk vi inn i den verdenen, som var mitt tidligere liv, først fikk man bare se hvor det var, og ca tid når det var, så fikk man se forskjellige deler, man står på utsiden og ser på.

Anonymous poster hash: db66b...e1b
Skrevet

Ja og jeg husker flere ting fra tidligere liv. Har bl.a vært adelsdame i England, Nonne/ slumsøster i Danmark og bondekone i Frankrike under Napoleons krigen. Har også vært tjener i et tempel i Atlantis.

Anonymous poster hash: 254ed...e78

Hahahahaha! 

Anonymous poster hash: 261aa...4d7

Skrevet

Dere som har prøvd det på youtube, kan dere konkret fortelle hva man gjør der, gi en kort oppsummering?

Samme med regresjon?

Anonymous poster hash: f6623...fcc

Det er en slags meditasjon.

Du ligger deg ned, puster rolig og tømmer hodet for tanker. I videoen er det en stemme som hjelper deg til å visualisere og hente frem minner. Du er hele tiden bevisst og tilstede, du bare mediterer fram minner.

Er kjempespennende!

Skrevet

Men koss kan en vite at en ser ting fra tidligere liv og at det Ikkje bare er fantasien som dikter opp ting.

Skrevet (endret)

Det håper jeg ikke, for når jeg er dau har jeg planer om å sove!

Endret av Gulltopp med Knoll og Tott
Gjest flykræsj
Skrevet

Men koss kan en vite at en ser ting fra tidligere liv og at det Ikkje bare er fantasien som dikter opp ting.

Det er et meget godt spørsmål 😉
Skrevet

Jeg tror vi lever flere liv, men ikke en uendelig rekke med liv.

Har hele livet hatt en "hjemlengsel" som jeg ikke kan forklare eller utdype noe særlig, men tror det er til det som er etterpå. Altså etter livet på jorden, hvor enn mange det er.

Jo mer jeg tenker på det, jo mer håper/tror/mener jeg at dette er mitt siste liv her, for jeg er sliten og lei, og jeg vil "hjem". Og jeg er ikke engang 30 år enda.

Anonymous poster hash: 5dec1...87a
Skrevet

Jeg kan bare svare for min egen del.

Jeg så for eks at jeg bodde i en slitt gammel hytte i en mørk skog, jeg var dypt ulykkelig og utestengt fra samfunnet.

Jeg så mye frykt og vonde opplevelser knyttet til skogen, og det gav mening.

Jeg har hele mitt liv vært livredd for å gå i skogen alene. Gå tur alene er helt ok, gå i fjellet alene er en befrielse. Men jeg får panikk i skog. Føler meg jaget!

Jeg så også at jeg ble skutt i brystet, slik døde jeg.

Det som er spennende med dette er at jeg i dette liv har et blodrødt fødselsmerke på brystet.

De sier jo at fødselsmerker er arr fra tidligere liv.

Jeg er ikke god på å visualisere eller bruke fantasien.. Men under regresjon var det som en film som spilte. Det var ikke jeg som tvang frem noe. Det kom bare rullende frem.

Skrevet

Wow så spennende

Kom på en ting til. Leste for mange år siden to romaner på et annet språk, som bl.a. blandet inn en spesiell historisk person. Begynte å stusse da jeg "protesterte" i meg selv på beskrivelser av ulike steder i dette landet (jeg har ikke vært der), og ikke minst, ble oppriktig indignert over at denne personen ble fremstilt i romanen slik h*n ble, samtidig som jeg fikk opp "X (et kjælenavn som ikke stod i boken og jeg aldri hadde hørt) er da aldri slik, vet det blir påstått, men X er virkelig ikke slik privat!!!".

Jeg stusset veldig, fordi jeg aldri har hatt noe forhold til dette landet eller historien der, og i hvert fall ikke at den personen hadde et bestemt kjælenavn som ikke ligner personens virkelige navn.

Dette var før internet sin tid, og jeg sjekket aldri noe mer.

Mange år senere var jeg hos ei som driver med såkalt "reading", var der av en helt annen grunn, men før hun gikk inn på det hun skulle så fikk hun plutselig opp masse bilder av det hun påstod var meg i et tidligere liv. Da levde jeg i det landet, i samme samfunnsklasse/omgangskrets som den historiske personen fra de to romanene jeg hadde lest 15 år tidligere og var visstnok nær venn med personen. Jeg hadde ALDRI sagt noe til noen om det jeg følte da jeg leste de bøkene.

Jeg for noen år siden prøvde jeg å sjekke litt, og da fant jeg at innerste familiekrets og noen få nære venner av den personen brukte det kallenavnet jeg hadde brukt da jeg leste romanene.

Ikke vet jeg, men det blir litt for stort sammentreff for meg til å være tilfeldig.

Skrevet

Ang fantasi, så er det helt klart lett å ramle i den fella når man er uerfaren, men det er himmelvid forskjell mellom fantasi og "ekte vare". Fantasi er styrt av personligheten mens intuisjon er styrt av sjelen.

Anonymous poster hash: 254ed...e78
Skrevet

Dere som brukte regresjon, kan dere anbefalle noen seriøse folk som kunne hjelpe?

Anonymous poster hash: ae9d2...573

Skrevet

Flere liv? Nei. Flere dimensjoner? Ja. Jeg tror at man muligens lever parallelle liv i ulike dimensjoner slik at vi ikke ser hverandre og at deja vu og flashbacks muligens er opplevelser i andre dimensjoner. At man lever noenlunde like liv, men tar ulike avgjørelser.

Lever vi da det andre livet når vi sover i dette livet? Bare lurer...

Kanskje? Vi bruker bare en brøkdel av hjernekapasiteten vår. Hele verden består av det vi oppfatter i hjernen. Ingen oppfatter nøyaktig det samme. Hvem vet hvor mange liv vi kan leve samtidig kun ved hjelp av hjernekapasiteten?

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Ja det er jeg sikker på at vi gjør. Har gjennom utdanningen min til regresjonsterapeut sett flere liv jeg har levd og fått tatt del i mange spennende reiser tilbake til tidligere liv.

Har stor respekt for at regresjon er et verktøy og ikke underholdning, og har sett hvor forløsende det er for folk å oppleve sine tidligere liv som de trenger å se på der og da.

Skrevet

Det er et meget godt spørsmål 😉

Flykrasj, ikke kræsj! Sorry, jeg måtte bare.

Anonymous poster hash: 97223...4c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...