Gå til innhold

Syk 4 åring alene hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor reelt er det at det tar 10 minutter? Levering, kle av også butikken?

Jeg er ingen hysterisk mamma, men å la en 4-åring som er i ørska være alene hjemme hadde jeg aldri gjort.

Hva hvis han får feberkramper? Blir redd?

Jeg hadde latt lillesøster være hjemme og bedt mannen komme hjem med paracet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Hadde ikke latt en frisk fireåring vært alene hjemme i ti min engang.

Og jeg er ikke av den hysteriske typen, men sånt gjør man bare ikke.

Anonymous poster hash: 3bbc1...529

Skrevet

Ville tatt med 4 åringen og heller latt barnet sove i bilen imens jeg var innom i bhg og butikken. Da er det i det minste mennesker rundt hvis det skulle skje noe :)

Hadde ikke reist fra 4 åringen nei.... Hva om det brenner, barnet får kraftig feber eller det skjer noe med deg på veien, eller at det er mye trafikk/veiarbeid  og det plutselig tar 1 time istedenfor 10 min...

Skrevet

En 4 åring?? Herlighet, snart er 2 åringene hjemme alene også....

"Hvis 4 åringen synes det er greit"? Ærlig talt, 4 åringen er langt ifra ferdig utlært når det kommer til situasjoner som kan oppstå. En 4 åring har aldri i livet noe å gjøre hjemme alene!

Skrevet

Derfor har man alltid paracet liggende hjemme når man har små barn i hus.

Skremmende å lese at du i det hele tatt vurderer å gå fra en febersyk 4 åring. Man gjør bare ikke det og det gjør at jeg faktisk tviler på dine omsorgsevner

Anonymous poster hash: a12b3...c2c

Skrevet

Støtter alle de negative her. Utrolig at du vurderer det!!

Anonymous poster hash: 1a5d5...c5d

Skrevet

Hvis det faktisk bare tok 10 minutter ville jeg muligens gjort det, men jeg fatter ikke at det skal være mulig å gjøre det så fort. I praksiss hadde jeg brukt lengre tid selv om både barnehagen og butikken hadde ligget i samme hus som jeg bor.

Anonymous poster hash: 2ed40...1bd
Skrevet

Min gutt på 4,5 år var flere ganger alene hjemme. Men da Max 10 minutter, jeg hadde som oftest glemt å handle noe.

Vi har enkel mobil han kan bruke. Kun trykke på en knapp så ringer det til meg, en annen knapp til far, morfar og farmor.

Vi bor i rekkehus med mye naboer rundt.

Men han hadde aldri vært hjemme alene om han var syk. Ikke de eldre barna heller, høy feber eller veldig dårlig allmentilstand så får ikke 13 åringen heller være hjemme alene. (Og han er jo hjemme alene timesvis andre ganger!)

Anonymous poster hash: 6ba77...67e

Skrevet

Hvor er hi da? I butikken?

Skrevet

Hi her.

Jeg hadde aldri i verden turt det, tenker særlig med tanke på feberkramper og at ungen kan bli redd.

Det er pappan som har gjort dette og han har null forståelse når jeg prøver å forklare han at dette kunne gått ille.

Hi

Anonymous poster hash: c00e9...ad2

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det. Ha tatt han med i bilen. Hvorfor må du levere søsken i bhg da?? Bli hjemme!!

Anonymous poster hash: 8e926...d86

Skrevet

Vis mannen din denne tråden!

Man går ikke fra en 4åring.

Anonymous poster hash: eb3f0...dea

Skrevet

Men hvis dette tar 10 min til sammen, så må det jo legges til grunn at bhg og butikk er i nabohuset, evt huset bortenfor. Alt annet, vil jo ta lengre tid, inkl å slenge lillesøster i bilen og kjøre. Så jeg tok det egentlig som en selvfølge at bhg lå nærmest vegg i vegg.

Jeg kunne godt ha gått i vaskekjelleren i 10 min m min 4-åring hjemme foran tv, f.eks.

Men hvis man skal kjøre bil og levere, da må det da nødvendigvis ta mer enn 10 min?

Skrevet

Begynner seriøst å tvile på de som sier dette er greit. .... Man lar ikke en 4 åring være alene altså! -uansett så KAN ting skje...

Anonymous poster hash: 61ef5...814

Skrevet

Jeg har gjort det med min 4,5-åring. Han var ikke veldig syk (ørevond, feberfridagen) og ønsket ikke å være på apoteket for å kjøpe Ibux. Med sykkel alene tok det meg mye kortere tid enn til fots med han, han fikk derfor lov til å være alene hjem å se på tv.

Men der vi bor er det forventet at 4-åringene kan gå på skolen selv, så jeg har nok endret synes mitt på hvor selvstendig barn kan være etter at jeg forlot Norge.

Men dette er forøvrig aldri noe jeg ville gjort uten at gutten selv var enig om det. Nå er han 5,5 år, og skal jeg ute for et eller annet får han velge om han blir med eller ikke.

Anonymous poster hash: 71a19...430

Skrevet

Har aldri gjort det, men kunne gjort det med fireåringen min. Men ville vurdert barnet og situasjonen. Det kan jo skje noe med deg eller barnet om du har det med også.. ting kan skje, men det skal MYE til

Anonymous poster hash: 6c5e7...a1c
Skrevet

Det er helt utrolig at noen engang tenker på å forlate en 4 åring hjemme!!! 

Hadde jeg vært nabo med noen som hadde gått fra sin 4 åring hjemme hadde jeg ringt barnevernet! 

Min som er 7.5 år har aldri vært alene hjemme, han vil ikke så da synst jeg det er greit.
Han er ute alene i gaten da.

Anonymous poster hash: 07393...5c3
Skrevet

Jeg lot 5 åringen være alene da jeg leverte minsten i bhg. Det var i januar, han blir 6 i mars. Jeg ba samboer ringe han på hustlf én gang i løpet av de 20 minuttene jeg var borte, for å høre at det gikk bra. Så sa jeg fra til samboer når jeg var hjemme. Tilfelle det skjedde noe underveis. Det gikk helt fint.

Skrevet

Jeg hadde aldri gjort det

Skrevet

Ja, det kan du. Plag ikke gutten med i bilen/gåtur om han er såpass slapp.. Det går fint. Har gjort  det med 5-åring, men det må selvfølgelig være greit for gutten da! Sett på en film og gi han en skål potetgull, så koser han seg nok.

Anonymous poster hash: 5a8a2...aaf

Jeg er lettere sjokkert.

Ikke bare hadde du forlatt en febersyk 4 åring.

Men i tillegg hadde du foret ham med potetgull som han lett kan sette i halsen.

Anonymous poster hash: e55f9...cdc

Skrevet

Oppegående, normale og ansvarsbevisste går ikke fra febersyke (eller friske) 4 åringer alene.

Hadde ikke gått fra febersyke barn overhodet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...