Gå til innhold

Syk 4 åring alene hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om å la en febersyk 4 åring være alene hjemme mens lillesøster leveres i bhg? 4 åringen er helt utslått og ligger bare i ørska på sofaen. Levere i bhg og kjapt innom butikk for å kjøpe febernedsettende, tar ca 10 min tilsammen.

Anonymous poster hash: c00e9...ad2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer veldig an på 4 åringen. Synes 4 åringen det er greit, så går det vel bra. 

Anonymous poster hash: f5301...2cd
Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det. Enten ha lillesøster hjemme i dag, eller lever seinere når 4-åringen er litt mere oppegående.

Anonymous poster hash: bec66...e55
Skrevet

Hvis 10 minutter er reelle 10 minutter hadde jeg gjort det, så sant det var greit for 4-åringen.

Evt tatt det i to omganger.

Skrevet

Tenk om det begynner å brenne? Det er fredag den 13. Idag.

Anonymous poster hash: 4ab3b...f36

Skrevet

Jeg hadde tatt han med i bilen og pakket en dyne rundt han. Men om du må gå, og ikke har febernedsettende i hus syns jeg det er verrre. Hadde prøvd å få hjelp av noen.

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det- tenk om noe skjer med deg på veien? Da ville jeg i såfall gitt beskjed til noen som visste at du var ute og kunne komme hvis du ikke var tilbake innen rimelig tid!

Anonymous poster hash: c5d6d...2ca

Skrevet

Det hadde jeg aldri gjort! Tenk om han får feberkramper eller får feberfatasier og blir redd..

Gjest Julia1984
Skrevet

Hadde jeg virkelig ikke gjort. Med kjøring, levering, ut og inn av bil og kanskje kø i butikken....litt naivt å tro at dette tar 10 min. Ta barnet med eller spør en nabo e.l

Man kjører ikke fra en febersyk 4 åring.

Skrevet

Kjenner jeg blir stressa og lei meg at voksne (?) folk virkelig vurderer å kjøre fra en 4 åring alene, syk eller ei.

Anonymous poster hash: a12b3...c2c

Skrevet

Ikke en 4 åring nei, hadde det vært et gamlere barn (7 og oppover) så hadde jeg gjort det hvis barnet selv ville det.

Skrevet

Ja, det kan du. Plag ikke gutten med i bilen/gåtur om han er såpass slapp.. Det går fint. Har gjort  det med 5-åring, men det må selvfølgelig være greit for gutten da! Sett på en film og gi han en skål potetgull, så koser han seg nok.

Anonymous poster hash: 5a8a2...aaf
Skrevet

Jeg hadde blitt stressa av å vite at 4 åringen var alene, så jeg hadde ikke gjort det.

Anonymous poster hash: f1934...eed

Skrevet

Tenk om det begynner å brenne? Det er fredag den 13. Idag.

Anonymous poster hash: 4ab3b...f36

Jah, la oss alle basere avgjørelsene våre på overtro. ;)

Men jeg hadde nok ikke gjort det uansett dato. Om han hadde vært i ok form og klar, så kanskje. Men i den tilstanden tenker jeg det er større sjanse for at han blir redd og ikke skjønner hvor jeg er. Men så er mitt barn litt engstelig av seg da, jeg kjenner ikke ditt barn HI.

Anonymous poster hash: 641fc...774

Gjest Julia1984
Skrevet

Ja, det kan du. Plag ikke gutten med i bilen/gåtur om han er såpass slapp.. Det går fint. Har gjort det med 5-åring, men det må selvfølgelig være greit for gutten da! Sett på en film og gi han en skål potetgull, så koser han seg nok.

Anonymous poster hash: 5a8a2...aaf

*rister på hodet*

En febersyk 4 åring som bare sløver på sofaen er sikkert i stand til å vurdere om dette er forsvarlig eller ei...

Skrevet

Det er en grunn til at man får omsorgspenger helt til ungene er 12. Ta med deg barnet, eller ha minsta hjemme og hør om noen kan kjøpe paracet for deg.

Anonymous poster hash: 41080...c58
Skrevet

Hvis fireåringen er så i ørska hadde jeg holdt den andre hjemme.

Man blir veldig sårbar når man er fire og har feber. Tenk om han våkner og blir redd og går ut for å lete.

Det kan det faktisk bli en BV sak ut av.

Ikke for å være teit men det KAN skje.

Anonymous poster hash: a0190...4fb

Skrevet

Jeg vurderte det samme i går med min seksåring, men lot det være. Fikk heller pappan til å komme hjem fra jobben. En fireåring er for liten til det, spesielt en syk fireåring.

Anonymous poster hash: c5077...628

Skrevet

Nei, min 4-åring hadde nok fått panikk etter noen minutter bare. Altså, alene og syk og så liten. Nei, hadde bedt om hjelp der gitt.

Anonymous poster hash: 41ba8...d92

Skrevet

Nei! Tenk om det skjer noe på veien eller noe hjemme? En 4åring er alt for liten til å være hjemme alene.

Anonymous poster hash: 7e7fc...528

Skrevet

Det er da vel ingen som går i fra en 4 åring alene?!?!????? Selv om det " bare "

Er 10 min!

Anonymous poster hash: a5a29...8fd

Skrevet

Ta han med i bilen og la han sitte der mens du leverer barn, og kjøper smertestillende.... Da er du iallfall nær om det skulle være noe

Skrevet

Tenk HVIS noe skulle skjedd. Hadde du tilgitt deg selv da?

Anonymous poster hash: 6223d...ef9

Skrevet

Det hadde jeg aldri i verden gjort. Håper du tuller

Skrevet

Skjønner ikke at du vurderer det en gang. Syk eller ikke- en 4 åring skal ikke være alene hjemme! Støtter forslagene over om å vente eller å ha den andre ungen hjemme.

Få noen til å kjøpe febernedsettende til deg hvis det er krise. Personlig gir jeg ikke febernedsettende før ungene har over 39 i feber og er i dårlig form (bare ligger og døser). Spiser de og drikker de greit og kommuniserer bra lar jeg være.

Anonymous poster hash: a04ce...7a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...