Gå til innhold

Dere med 3 barn, hvordan ..


Anbefalte innlegg

Skrevet

 

Vi er i nesten samme situasjon som dere, hi. Vi er to voksne og to barn, og nr tre er på vei. Vi bor på 90 kvm, to soverom. Foreløpig sover minste inne hos oss, men vi flytter han snart inn til søsteren. Så får babyen som snart kommer, sove inne hos oss. Vi er på utkikk etter enebolig, men her hvor vi bor, ca 30 min utenfor Oslo, koster en enebolig fra 4 mill, og da får man ikke spesielt med luksus. Med samlet inntekt på ca 900.000, er 4 mill max av det vi får i boliglån i banken. Jeg skjønner ikke hvordan folk som tjener mindre enn oss får det til!

Hvor bor dere da, hi? Sånn ca?Anonymous poster hash: 25e0c...90c

Man kan jo flytte enda litt lenger fra byen? Vi bor 40 min fra oslogrensa, får mye fint til under tre mill her. Fire mill er mye med den inntekten og tre barn.Anonymous poster hash: b2b7e...c55

Da lurer jeg på om dere bor på øst eller vestsiden av Oslofjorden? Evt nord? Vi bor i retning Drammen, og fordi vi har 4 stk besteforeldre kun 10 minutter unna, vil vi gjerne bli i området mtp barnevakter. Her er det nesten ingenting til under 4 mill, og hvis du er heldig og finner noe, kan du banne på at det enten blir en heftig budrunde, eller at det er råteskader eller lignende på huset. Så derfor har vi foreløpig ikke kommet oss videre, for vi trives jo egentlig i denne lille leiligheten. Den skulle bare vært litt større... :-/

 

Anonymous poster hash: 25e0c...90c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fem barn, seks soverom, tre stuer og tre bad. Og furtebu til mannen i garasjen :D

 

Anonymous poster hash: 3c10c...0ee

Skrevet

Vi er to voksne og 3 barn. Bor på 90 kvm med tre soverom. De to eldste har hvert sitt rom og minsten (2 år) sover inne med oss. Ser oss om etter noe større med ett eller to ekstra soverom, og helst loftsstue/kjellerstue i tillegg. Men det er svindyrt her...

 

Anonymous poster hash: da689...0a1

Gjest Moonstruck
Skrevet

Problemet er ikke å dele soverom- problemet (slik jeg ser det) er at når barna blir større slutter de å ta med besøk hjem når de ikke har muligheten til å "gjemme seg litt bort".

Skrevet

Vi er 2 voksne og 3 barn , eldste er 15 og bor nå hos mor, men hun har eget rom her.

Vi har da 4 soverom, leilighet i kjelleren og 2 etg til bruk. Grunnflate på ca 70 kvm.

Vi har også hund, 3 katter, 2 kaniner og hamster ;)

Men nå ønsker vi et barn til og skal bygge garasje med leilighet på toppen og ta i bruk kjelleren selv ;)

Skrevet

3 barn. 4 soverom. Flyttet til større hus da jeg ble gravid med nr 3. Men soverommmene der vi bodde før var så små at barna ikke kunne delt. Hadde soverommene vært større er det ingen grunn til at de minste ikke kunne delt rom

 

Anonymous poster hash: 431c4...fc0

Skrevet

3 barn 7 soverom og 3 stuer i huset vårt. Hadde aldri klart å leve på så lite plass som dere har.. :o Hadde følt meg kvalt.. og ungene hadde nok krangla forferdelig mye...

 

Bor heldigvis på landet der man får billige store hus:)

 

Anonymous poster hash: b42de...0a1

Skrevet

Da jeg var yngre ( er 32 år), så vokste jeg opp med 3 brødre og vi hadde 3 soverom. Leiligheten vi vokste opp i var rundt 105 kvm. Jeg måtte dele soverom med lillebroren min til jeg var 17 år, da flyttet nemlig begge eldste brødrene våres for å studere. Vi fikk så hvert vårt rom. Tro eller ei så syns jeg det var helt greit å dele rom med han. Begge tok hensyn til hverandre, og lite krangling. Jeg setter virkelig pris på den tida vi delte rom i lag. Det har lært og tilegnet begge flere gode egenskaper som vi har pr dags dato. Samtidig har det styrket søsken forholdet vårt. Det er tre år forskjell mellom meg og han, mens det er bare to år mellom meg og han ene eldre broren min, selv det så har jeg et bedre forhold til lillebroren min :) Det samme har mine unger med han. De og han forguder hverandre :) :)

 

Jeg har forøvrig to unger, og vi har 4 soverom i huset og et stort TV stue i tillegg. Deilig å ha masse plass å boltre seg på :)

 

Anonymous poster hash: f2e88...8c4

Skrevet

Vi har 4 soverom + at ungene har egen leke/tv-stue:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...