Gå til innhold

Dere med 3 barn, hvordan ..


Anbefalte innlegg

Skrevet

bor dere? Har alle 4 soverom?

 

Vi venter nr.3 og leier leilighet med 2 soverom. Barna deler rom nå og det går jo greit så lenge babyen sover på vårt rom med oss.

 

Men vi skal kjøpe bolig snart, og her vi bor er prisene så høye at jeg ikke tror vi kommer til å få råd til noe annet enn en leilighet med 2 soverom (samme utforbi bykjernen), altså vi vil bo likt som nå (men litt større leilighet).

 

Hvordan gjør man da med 2 soverom og 5 personer etter hvert som barna når tenårene? Eldste er 6år.

 

Bygge hems? Oss foreldre sove i stua? Men likevel vil jo minstemann ikke ha eget rom...



Anonymous poster hash: 628fc...e30
Videoannonse
Annonse
Skrevet

 

bor dere? Har alle 4 soverom?

 

Vi venter nr.3 og leier leilighet med 2 soverom. Barna deler rom nå og det går jo greit så lenge babyen sover på vårt rom med oss.

 

Men vi skal kjøpe bolig snart, og her vi bor er prisene så høye at jeg ikke tror vi kommer til å få råd til noe annet enn en leilighet med 2 soverom (samme utforbi bykjernen), altså vi vil bo likt som nå (men litt større leilighet).

 

Hvordan gjør man da med 2 soverom og 5 personer etter hvert som barna når tenårene? Eldste er 6år.

 

Bygge hems? Oss foreldre sove i stua? Men likevel vil jo minstemann ikke ha eget rom...

 

Anonymous poster hash: 628fc...e30

Vi er 5 stk på 2 soverom. Går helt greit det. Vi er en close family så.

 

Anonymous poster hash: 68327...cb7

Skrevet

vi har 5 soverom og evt et 6 som nå brukes som en liten kjellerstue

Vi har bygget ut, fra 100kvm til 250kvm



Anonymous poster hash: 625bd...0fc
Skrevet

 

bor dere? Har alle 4 soverom?

 

Vi venter nr.3 og leier leilighet med 2 soverom. Barna deler rom nå og det går jo greit så lenge babyen sover på vårt rom med oss.

 

Men vi skal kjøpe bolig snart, og her vi bor er prisene så høye at jeg ikke tror vi kommer til å få råd til noe annet enn en leilighet med 2 soverom (samme utforbi bykjernen), altså vi vil bo likt som nå (men litt større leilighet).

 

Hvordan gjør man da med 2 soverom og 5 personer etter hvert som barna når tenårene? Eldste er 6år.

 

Bygge hems? Oss foreldre sove i stua? Men likevel vil jo minstemann ikke ha eget rom...

 

Anonymous poster hash: 628fc...e30

Vi er 5 stk på 2 soverom. Går helt greit det. Vi er en close family så.

 

Anonymous poster hash: 68327...cb7

 

 

Sover barna på ett og dere på ett? Hvor gamle er de?

 

Anonymous poster hash: 628fc...e30

Skrevet (endret)

Vi er 3 barn og 2 voksne. 210 kvm og 5 soverom😊 Vi har også to katter og en hund.

Endret av Sint naken biltyv
Skrevet

3 barn, 2 voksne og en hund. Bor på 100 kvm, 3 soverom. Savner ærlig talt et ekstra soverom, men det går helt greit foreløpig. Vi kommer til å se på mulighetene til å bygge på et ekstra etterhvert, for ser ikke helt at eldste og yngste kan dele til evig tid. 



Anonymous poster hash: f8e52...465
Skrevet

 

 

 

bor dere? Har alle 4 soverom?

 

Vi venter nr.3 og leier leilighet med 2 soverom. Barna deler rom nå og det går jo greit så lenge babyen sover på vårt rom med oss.

 

Men vi skal kjøpe bolig snart, og her vi bor er prisene så høye at jeg ikke tror vi kommer til å få råd til noe annet enn en leilighet med 2 soverom (samme utforbi bykjernen), altså vi vil bo likt som nå (men litt større leilighet).

 

Hvordan gjør man da med 2 soverom og 5 personer etter hvert som barna når tenårene? Eldste er 6år.

 

Bygge hems? Oss foreldre sove i stua? Men likevel vil jo minstemann ikke ha eget rom...

 

Anonymous poster hash: 628fc...e30

Vi er 5 stk på 2 soverom. Går helt greit det. Vi er en close family så.

 

Anonymous poster hash: 68327...cb7

Sover barna på ett og dere på ett? Hvor gamle er de?

 

Anonymous poster hash: 628fc...e30

Eldste har rom alene. De minste sover hos oss. Skal vel flytte mellomste inn til storebror etterhvert.

 

Anonymous poster hash: 68327...cb7

Skrevet

Vi er 2 voksne og 4 barn, har et hus på ca 250 kvm og 6 soverom (det ene brukes som kleskott). Vi har typiske lavtlønnsyrker begge to, men bor i en mindre by på sørlandet så boligprisene er naturlig nok helt annerledes enn f.eks på sentrale østlandet.

 

Jeg vokste opp i et hus med for lite soverom og delte med min 3 år yngre søster. Det gikk helt greit så lenge vi var barn, og selv om det forsåvidt gikk greit da vi var tenåringer også førte det til at vi aldri var hjemme. Vi valgte jo særlig i helgene å være hos venner som ihvertfall hadde eget soverom og gjerne hos de som hadde en kjellerstue e.l. tilgjengelig. Da jeg som 17-åring fikk min første skikkelige kjæreste kunne jeg jo naturlig nok ikke ha han på overnatting hjemme hos meg samtidig som han hadde eget soverom i kjelleren ved siden av en kjellerstue han stort sett disponerte alene var det der jeg var i helgene. Var jeg ikke sammen med han var jeg sammen med venninner, og da hos de venninnene. Samme med søsteren min, siden vi delte rom var ingen av oss hjemme i helgene...



Anonymous poster hash: c093e...9a2
Skrevet

 

 

 

 

bor dere? Har alle 4 soverom?

 

Vi venter nr.3 og leier leilighet med 2 soverom. Barna deler rom nå og det går jo greit så lenge babyen sover på vårt rom med oss.

 

Men vi skal kjøpe bolig snart, og her vi bor er prisene så høye at jeg ikke tror vi kommer til å få råd til noe annet enn en leilighet med 2 soverom (samme utforbi bykjernen), altså vi vil bo likt som nå (men litt større leilighet).

 

Hvordan gjør man da med 2 soverom og 5 personer etter hvert som barna når tenårene? Eldste er 6år.

 

Bygge hems? Oss foreldre sove i stua? Men likevel vil jo minstemann ikke ha eget rom...

 

Anonymous poster hash: 628fc...e30

Vi er 5 stk på 2 soverom. Går helt greit det. Vi er en close family så.

 

Anonymous poster hash: 68327...cb7

Sover barna på ett og dere på ett? Hvor gamle er de?

 

Anonymous poster hash: 628fc...e30

Eldste har rom alene. De minste sover hos oss. Skal vel flytte mellomste inn til storebror etterhvert.

 

Anonymous poster hash: 68327...cb7

1,3 og 12 år gamle :)

 

Anonymous poster hash: 68327...cb7

Skrevet

5 i fam og bor på ca 280 kvm. Barna har vært sitt soverom, men sover sammen på eldstemanns. Vi har 4 rom til vi kan gjøre om til soverom dersom vi ønsker, men de er kontor, kjellerstue og trimrom.

 

Når gutta har besøk er de i fellesrom. Jenta vil ha besøk på sitt rom.

 

Ved liten plass ville jeg hatt 1 soverom til barna og 1 lekerom. Når de blir større kunne ee av samme kjønn delt.

 

Anonymous poster hash: 7c327...2f2

Skrevet

Her har alle 3 barna hvert sitt soverom, i tillegg til at de har en loftsstue :)



Anonymous poster hash: 584b6...818
Skrevet

Barna er 3,4 og 6 og for øyeblikket har vi bare ETT soverom.

Noe som går forbausende bra.

Om to uker sånn ca, er renoveringen ferdig, og da får alle sitt eget soverom på ca18kvam



Anonymous poster hash: 2b6b8...c9a
Skrevet

Vi er i nesten samme situasjon som dere, hi. Vi er to voksne og to barn, og nr tre er på vei. Vi bor på 90 kvm, to soverom. Foreløpig sover minste inne hos oss, men vi flytter han snart inn til søsteren. Så får babyen som snart kommer, sove inne hos oss. Vi er på utkikk etter enebolig, men her hvor vi bor, ca 30 min utenfor Oslo, koster en enebolig fra 4 mill, og da får man ikke spesielt med luksus. Med samlet inntekt på ca 900.000, er 4 mill max av det vi får i boliglån i banken. Jeg skjønner ikke hvordan folk som tjener mindre enn oss får det til!

Hvor bor dere da, hi? Sånn ca?

 

Anonymous poster hash: 25e0c...90c

Skrevet

Vi er i nesten samme situasjon som dere, hi. Vi er to voksne og to barn, og nr tre er på vei. Vi bor på 90 kvm, to soverom. Foreløpig sover minste inne hos oss, men vi flytter han snart inn til søsteren. Så får babyen som snart kommer, sove inne hos oss. Vi er på utkikk etter enebolig, men her hvor vi bor, ca 30 min utenfor Oslo, koster en enebolig fra 4 mill, og da får man ikke spesielt med luksus. Med samlet inntekt på ca 900.000, er 4 mill max av det vi får i boliglån i banken. Jeg skjønner ikke hvordan folk som tjener mindre enn oss får det til!

Hvor bor dere da, hi? Sånn ca?

 

Anonymous poster hash: 25e0c...90c

Man kan jo flytte enda litt lenger fra byen? Vi bor 40 min fra oslogrensa, får mye fint til under tre mill her. Fire mill er mye med den inntekten og tre barn.

 

 

Anonymous poster hash: b2b7e...c55

Skrevet

Har 100 kvm, 3 soverom. Eldste får beholde sitt alene (han er 6 år eldre enn mellomste og blir 9 år eldre enn yngst), babyen som kommer til sommeren vil sove på vårt rom en stund før hun evt får dele med mellomste på 3. Vi har mulighet til å gjøre om tv-stue i 2 etg til soverom på sikt. 



Anonymous poster hash: 14a7b...081
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Bor på ca 160 kvm og har 4 soverom. De to eldste ligger på samme rom da, men de har hvert sitt

Skrevet

Vi har tre barn og tre soverom. Di to minste på ett år deler. Håper å bygge ut huset om noen år.

 

Anonymous poster hash: 10874...566

Skrevet

3 barn, 2 voksne og en hund. Har 4 små soverom. Kjellerstuen brukes mye av ungene.

Skrevet

Planlegger nummer tre. Alle barna får hvert sitt soverom (babyen skal sove med oss første året siden det er anbefalt). Vi har også loftstue og kjellerstue.

 

Anonymous poster hash: eec74...baf

Skrevet

Tre barn som alle har eget soverom. Jeg ser på det som et must. I tillegg har de tv stue i 2. etg.

 

Jeg savner gjesterom...

 

Anonymous poster hash: 17dc7...09d

Skrevet

Vi har fire barn da, ikke tre, men vi bor i en stor enebolig med 5 soverom, pluss loftstue og kjellerstue. Vi bodde en god stund i et hus med 3 soverom og ingen ekstra stue. Det fungerte veldig greit framt il eldstemann ble ca 10 år, da ble det rett og slett litt kjipt for både han og oss. Han lengtet etter et sted hvor han kunne være alene med venner, vi begynte å savne litt mer voksentid noen kvelder. Heldigvis kunne vi flytte bare kort tid etter det.

 

Jeg ville kanskje prioritert å flytt lenger unna sentrum dersom jeg var dere. Alt går, og mange lever fint på lite plass hele livet, men i vårt samfunn er det blitt litt sånn at både barn og foreldre foretrekker litt privatliv, og det blir vanskelig med en liten plass når barna blir litt eldre.



Anonymous poster hash: 86f80...e2f
Skrevet

Tre barn, to voksne og en katt. Vi har syv soverom, men bruker bare tre. De to minste deler rom og ofte vil eldste også sove der sammen med dem. Huset er 290 kvm.

 

Anonymous poster hash: 3e138...15b

Skrevet

160 kvm, 5 soverom, og kjellerstue. Foreløpig bruker vi bare tre av soverommene, så minste ligger inne hos oss.. :)

Skrevet

Vi har fire soverom, ett gjesteromnog kjellerstue..

 

Kun to soverom i bruk da barna vil bo på samme rom.. 10, 8 og 5 år

 

Anonymous poster hash: 8d4a7...664

Skrevet

Tenker de tre barna da bør få det største rommet på deling 😊

 

Det er da heller ikke sikkert dere blir boende på samme sted alltid. Det kan jo være dere plutselig finner ut dere vil flytte på landet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...