Gå til innhold

Svigermor mener jeg er for gammel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun terper konstant på hvor modig hun synes jeg er som orker å gå gravid en gang til...jeg er jo tross alt blitt 33 år gammel!

At jeg i det hele tatt vil ha et tredje barn er jo utrolig i og med at vi har vært så heldig å få en av hvert kjønn fra før, så hvorfor vi skal ha flere er jo bare uforståelig.

Er jeg virkelig blitt så gammel? Er i uke 28 nå og vi har en datter på 6 år og en sønn på 4 år som gleder seg veldig til å få en baby i hus.

Forstår ikke helt agendaen hennes ved å konstant kommentere alderen min og hvor sliten jeg kommer til å være..eller hvor gammel jeg er før jeg får "friheten" tilbake....

Anonymous poster hash: dcab7...0d9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min svigermor fikk også sjokk da jeg skulle ha nr 3 i en alder av 37 år!

Og det var fordi vi hadde jo et barn av hvert kjønn fra før, så hva i alle dager skulle vi med nr 3???

(Alderen var hun ferdig med å messe om for mange år siden, hun fikk selv sine barn før hun ble 20...)

Anonymous poster hash: 121b4...e52

Skrevet

Hils fra meg og si at det der er bare tull. 33 var kanskje gammelt på 70-tallet, men i dag er det vel bare et par år eldre enn gjennomsnittsalder på førstegangs?!

Jeg har en ettåring nå og er 46, ikke mer sliten nå enn som tyveåring. Takler bla nattevakt bedre nå.

Skrevet

Du kan svare at du ikke er for gammel, siden du ble gravid!

Jeg fikk mitt første 33 år gammel, og det var ikke spesielt slitsomt. Der jeg kommer fra, er det helt vanligmfor kvinner med høyere utdannelse å ikke ha sitt første barn før 35 års alderen, og jeg reflekterte egentlig aldri over saken.

Min mormor (født rundt 1. verdens krig) fikk sitt siste barn 45 år gammel. Helt uventet, såklart. Men på denne tiden, før prevensjon fantes, var det ikke uvanlig at man fikk en overraskelse like før overgangsalderen. Det går seg til, som det meste.

Vet ikke hvor gammel din svigermor er, men hun trenger en reality check...

Anonymous poster hash: 7f732...f30

Skrevet

Hun terper konstant på hvor modig hun synes jeg er som orker å gå gravid en gang til...jeg er jo tross alt blitt 33 år gammel!

At jeg i det hele tatt vil ha et tredje barn er jo utrolig i og med at vi har vært så heldig å få en av hvert kjønn fra før, så hvorfor vi skal ha flere er jo bare uforståelig.

Er jeg virkelig blitt så gammel? Er i uke 28 nå og vi har en datter på 6 år og en sønn på 4 år som gleder seg veldig til å få en baby i hus.

Forstår ikke helt agendaen hennes ved å konstant kommentere alderen min og hvor sliten jeg kommer til å være..eller hvor gammel jeg er før jeg får "friheten" tilbake....

Mi svigermor var 33 då ho fekk førstemann, og måtte gå mange gonger til kontroll, fordi ho var så gamal mor!  Eg var 37 og 39, og hadde ikkje nokon ekstra kontrollar. I ein periode skulle alle ha barn medan dei var i 20 åra, og dei skulle ha to stk.  No er trenden at ein får barn i 30  - 40 åra, og slik var det jo og før p-pilla var oppfunne.

Skrevet

Tenker jo litt som dere, det er jo mer vanlig å få barn i 30-årene nå enn det var tidligere når hun poppet dem ut. 

Men argumentet om at jeg bør være fornøyd med en av hvert kjønn forstår jeg bare ikke...er det ikke lov til å få flere da? er vi litt grådige som ønsker oss en stor familie og som elsker å være med barna våres så mye som mulig?

Hun sliter endel med å bli eldre selv og har passert 60 for et par år siden...tror hun føler seg bedre ved å minne meg på at jeg også begynner å dra på årene, å være ung og vakker har alltid vært viktig for henne..

HI

Skrevet

Tenker jo litt som dere, det er jo mer vanlig å få barn i 30-årene nå enn det var tidligere når hun poppet dem ut.

Men argumentet om at jeg bør være fornøyd med en av hvert kjønn forstår jeg bare ikke...er det ikke lov til å få flere da? er vi litt grådige som ønsker oss en stor familie og som elsker å være med barna våres så mye som mulig?

Hun sliter endel med å bli eldre selv og har passert 60 for et par år siden...tror hun føler seg bedre ved å minne meg på at jeg også begynner å dra på årene, å være ung og vakker har alltid vært viktig for henne..

HI

Jeg som svarte over her at min svigermor er likens.

Her tror jeg det bunner litt i misunnelse. Svigermor ønsket seg jente og fikk to gutter... Derfor er hun veldig opphengt i dette med kjønn!

Skrevet

HI

Jeg som svarte over her at min svigermor er likens.

Her tror jeg det bunner litt i misunnelse. Svigermor ønsket seg jente og fikk to gutter... Derfor er hun veldig opphengt i dette med kjønn!

Du kan kanskje ha rett i det...svigermor fikk to gutter ganske tett i alder før hun syv år senere bestemte seg for at hun ville ha en til (en datter) det ble en gutt. Hun prater alltid mye om det at hun trodde hun skulle få en datter.

Men litt merkelig å bli misunnelig på oss for at vi fikk en av hver....

Skrevet

Gi F i svigermor

Hun er nok bare misunnelig

Anonymous poster hash: 1caa3...726

Skrevet

Min er slik hun og.

Om jeg var deg ville jeg ha svart at "uff, da synes du vel selv at du er utgammel i forhold!"

Anonymous poster hash: 48f41...0cb

Skrevet

Har hun glemt hvordan det var i gamle dager da kvinner poppet jevnt ut babyer fra de var 19 år til de var 45 år?

Anonymous poster hash: 784d0...d1d

Skrevet

Skjønner henne godt. Du er jo i grenseland

Anonymous poster hash: 1dfd8...d22

Skrevet

Skjønner henne godt. Du er jo i grenseland

Anonymous poster hash: 1dfd8...d22

Haha, trollertrollera...

Anonymous poster hash: 21653...181

Skrevet

Hils fra meg og si at det der er bare tull. 33 var kanskje gammelt på 70-tallet, men i dag er det vel bare et par år eldre enn gjennomsnittsalder på førstegangs?!

Jeg har en ettåring nå og er 46, ikke mer sliten nå enn som tyveåring. Takler bla nattevakt bedre nå.

stakkars unge som har en så gammel mor

Anonymous poster hash: 82b16...2d3

Skrevet

Oi, såpass? Hadde no du vært nærmere 45! Ikke det at det har noe å so uansett. Hva skal jeg sommer nr 1 i en alder av 31 da? Tro,og går det noen år før nr to kommer hvis vi kan få flere!

Anonymous poster hash: 6fb8d...2ed

Skrevet

Hils fra meg og si at det der er bare tull. 33 var kanskje gammelt på 70-tallet, men i dag er det vel bare et par år eldre enn gjennomsnittsalder på førstegangs?!Jeg har en ettåring nå og er 46, ikke mer sliten nå enn som tyveåring. Takler bla nattevakt bedre nå.

stakkars unge som har en så gammel mor Anonymous poster hash: 82b16...2d3
fysj så frekk du er!!! Skam deg!

Anonymous poster hash: 6fb8d...2ed

Skrevet

Hils fra meg og si at det der er bare tull. 33 var kanskje gammelt på 70-tallet, men i dag er det vel bare et par år eldre enn gjennomsnittsalder på førstegangs?!Jeg har en ettåring nå og er 46, ikke mer sliten nå enn som tyveåring. Takler bla nattevakt bedre nå.

stakkars unge som har en så gammel mor Anonymous poster hash: 82b16...2d3

Stakkars dine barn som har en så frekk mor

Anonymous poster hash: 066ef...e3b

Skrevet

Slik er det bare, noen svigermødre MÅ bare ha noe å klage på, og lite som passer så godt som en svigerdatter da.. Selv er jeg ikke kjent med dette, min svigermor er god som gull, så må si jeg føler med dere som sliter med forholdet til de..
Gi faen i hennes mening, deres valg, dere gleder dere ;)

Skrevet

Jeg er straks 44 og venter nr 4. Hun hadde vel dånt da, din svigermor:)

Det er jeg forresten litt redd for at min kommer til å gjøre når jeg tenker meg om også :)

Anonymous poster hash: 50e5b...c0d

Skrevet

Er 36 når jeg forhåpentligvis blir gravid igjen. De andre barna går på skole. Tror begge familiene kommer til å få paddesjokk hvis jeg blir gravid :D

33 er da ingenting!! Seriøst... Si at du var overrasket selv over at du fortsatt hadde eggløsning hehe :P

Anonymous poster hash: eb873...215

Skrevet

hehe..jeg fikk selv nr 3 da jeg var 30 og fikk høre av min bestemor på 75 at hun trodde jeg var ferdig med barn nå som jeg var 30 år gammel.. var tydeligvis gammel som 30 åring på hennes tid.

Skrevet

For å si det slik, de på barselgruppa sammen med meg når jeg fikk gutten, var alt fra (inkludert meg) 23 år til 45 år.. De i 40 årene hadde fått nr 3-5.. Resten av oss nr 1-2.. 33 år nå til dags, er jo da mange prøver på sitt første barn, pga utdanning osv..

Skrevet

Høres ut som hun er misunnelig på deg? Selv om det høres rart ut... 33 er ikke akkurat gammelt. 

Anonymous poster hash: e3640...58b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...