Anonym bruker Skrevet 12. februar 2015 #26 Skrevet 12. februar 2015 Hos oss er regelen alle eller under halvparten av guttene /jentene. Det fungerer greit nok. Sist bursdag ble kun noen få invitert fordi et par av guttene i en lang periode oppførte seg lite hyggelig mot vår sønn. Jeg ser ingen grunn til å invitere plageånder i bursdag, men da ble også flere "uskyldige" utelatt. Jeg kan ikke se at man har en forpliktelse til å arrangere fest for hele klassen. Man skal passe på at ikke noen stadig ekskluderes, men det skal også være en hyggelig opplevelse for bursdagsbarnet og oss som foreldre. Anonymous poster hash: 1ff60...41b
Roheryn Skrevet 12. februar 2015 #27 Skrevet 12. februar 2015 Her er 2/3 av klassen jenter, så å dele etter kjønn blir litt rart enten man har gutt eller jente. Løsningen for alle hittil (1. Kl) har vært å slå sammen de som har bursdag på ca samme tid, invitere alle og låne gymsalen (som vi får låne gratis hvis hele klassen er invitert). Ungene kan løpe og herje, opprydningen blir forholdsvis enkel, arbeidet fordeles på flere foreldre og man slipper å ta stilling til hvem man skal invitere. Genial løsning når man får prøvd det :-) Blir det? Vi var 14 jenter og 7 gutter, og det var helt vanlig å dele etter kjønn. Men litt fint at noen tenker sånn, her er det nå en klasse hvor det bare er 1 jente, og hun blir aldri invitert i bursdager. Hverken foreldrene til guttene i klassen eller til jentene i klassene over og under føler noe ansvar for å inkludere henne. Anonymous poster hash: 9ecb4...404 de er 25 i klassen, hvorav såvidt jeg husker 18 jenter og 7 gutter. 18 jenter blir veldig mange hvis man skal inkludere alle, og bare 7 av 25 blir litt lite (mens alle 25 blir veldig mye)? Jeg ville tenkt det om jeg hadde gutt i alle fall. Men nå har jeg jente, så problemstillingen for min del er at det står mellom 18 og 25, og begge deler er alt for mye til vår normalstørrelse enebolig... Uansett var poenget at det å låne gymsal, slå sammen feiringer og invitere hele klassen er genialt på mer enn én måte. Jeg ser i alle fall fram til å kunne dele byrden med et par andre foreldre når jeg er høygravid og snuppa fyller 7
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2015 #28 Skrevet 12. februar 2015 Vi bor i utlandet, og her pleier man å ha små bursdager med gjester som like godt kan komme fra skolen som fra nabolaget eller aktiviteter. Ingen som gjør en stor sak av å være invitert eller ikke, og det synes jeg er befriende ift Norge der bursdager er så innmarri viktig. I år skal gutten ha 7 gjester: bestevenninne 1 som er 2 kull eldre, bestevenninne 2 som er 1 årskull over, 1 gutt og 2 jenter som er i samme kull som han og 1 gutt og 1 jente som er i kullet under. Så langt i år er han "bare" blit invitert til 1 bursdag, og han synes det er helt greit, det gjelder de fleste uansett. Tror han blir invitert i bursdag til en kompis fra forrige skole i mars, ellers tar vi det hele med stor ro. Anonymous poster hash: 98d71...561
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå