Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #1 Skrevet 11. februar 2015 Det står spesifikt i teksten at det er beregnet på enslige, økonomisk dårlig stilte barnefamilier etc. Men vi får jo aldri lån der uansett. Vi trenger en bolig med fire soverom og det får vi ikke for under 4 mill her. Bare et lite hjertesukk fra meg. Ja, jeg vet at det ikke er en menneskerett å eie, men det er likevel sårt å være de "fattige" som ikke eier egen bolig. Kan ikke se at vi noen gang skal kunne eie, med mindre vi vinner i Lotto Anonymous poster hash: efbf7...64d
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #2 Skrevet 11. februar 2015 Hva er kravene for å få lån da? utenom at du må ha dårlig råd. Kan jeg få det mens jeg har overgangsstønad? Eller må jeg vente til jeg har fast jobb? Anonymous poster hash: f956e...5e8
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #3 Skrevet 11. februar 2015 Hva er kravene for å få lån da? utenom at du må ha dårlig råd. Kan jeg få det mens jeg har overgangsstønad? Eller må jeg vente til jeg har fast jobb? Anonymous poster hash: f956e...5e8 Det er jeg usikker på, men man får jo uansett ikke lån man ikke kan betjene. Anonymous poster hash: efbf7...64d
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #4 Skrevet 11. februar 2015 Søk grunnlån i Husbanken! Det kommunale lånet du har lest om er for de med dårligst råd, men grunnlån kan de fleste få! Boligen må være under 150m2, samt noen andre krav, men da får dere billig lån! Se Husbanken.no. Du søker direkte til dem, ikke via kommunen. Anonymous poster hash: c7126...63b
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #5 Skrevet 11. februar 2015 Søk grunnlån i Husbanken! Det kommunale lånet du har lest om er for de med dårligst råd, men grunnlån kan de fleste få! Boligen må være under 150m2, samt noen andre krav, men da får dere billig lån! Se Husbanken.no. Du søker direkte til dem, ikke via kommunen. Anonymous poster hash: c7126...63b Takk for svar. Vi skal prøve men regner ikke med det går. Har funnet et fantastisk objekt på under 150 kvm som faktisk er nybygg, men likevel rimeligere enn rønnene av hus som er rundt her, over 50 år gamle med opprinnelig standard. Så er bare lei meg i dag. Vi får prøve Husbanken men tviler på at det går hi Anonymous poster hash: efbf7...64d
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #6 Skrevet 11. februar 2015 Er i samme situasjon selv. Kjedelig å være de eneste som leier .. Kan man få 100% finansiering gjennom husbanken via grunnlån? Anonymous poster hash: 20f2b...85b
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #7 Skrevet 11. februar 2015 Søk grunnlån i Husbanken! Det kommunale lånet du har lest om er for de med dårligst råd, men grunnlån kan de fleste få! Boligen må være under 150m2, samt noen andre krav, men da får dere billig lån! Se Husbanken.no. Du søker direkte til dem, ikke via kommunen. Anonymous poster hash: c7126...63b Takk for svar. Vi skal prøve men regner ikke med det går. Har funnet et fantastisk objekt på under 150 kvm som faktisk er nybygg, men likevel rimeligere enn rønnene av hus som er rundt her, over 50 år gamle med opprinnelig standard. Så er bare lei meg i dag. Vi får prøve Husbanken men tviler på at det går hi Anonymous poster hash: efbf7...64d Hvorfor tviler du? Har du link til nybygget, så kan jeg kjapt se om det kvalifiserer til Husbanklån? Anonymous poster hash: c7126...63b
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #8 Skrevet 11. februar 2015 Søk grunnlån i Husbanken! Det kommunale lånet du har lest om er for de med dårligst råd, men grunnlån kan de fleste få! Boligen må være under 150m2, samt noen andre krav, men da får dere billig lån! Se Husbanken.no. Du søker direkte til dem, ikke via kommunen. Anonymous poster hash: c7126...63b Takk for svar. Vi skal prøve men regner ikke med det går. Har funnet et fantastisk objekt på under 150 kvm som faktisk er nybygg, men likevel rimeligere enn rønnene av hus som er rundt her, over 50 år gamle med opprinnelig standard. Så er bare lei meg i dag. Vi får prøve Husbanken men tviler på at det går hi Anonymous poster hash: efbf7...64d Hvorfor tviler du? Har du link til nybygget, så kan jeg kjapt se om det kvalifiserer til Husbanklån? Anonymous poster hash: c7126...63b Jeg tviler fordi vi ikke har høy nok inntekt. Har ikke så lyst til å linke, men det er en del av en tomannsbolig, ca 140 kvm, 3 soverom (1 i første etasje hvor det også er stue, kjøkken, bad og bod). hi Anonymous poster hash: efbf7...64d
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #9 Skrevet 11. februar 2015 Søk grunnlån i Husbanken! Det kommunale lånet du har lest om er for de med dårligst råd, men grunnlån kan de fleste få! Boligen må være under 150m2, samt noen andre krav, men da får dere billig lån! Se Husbanken.no. Du søker direkte til dem, ikke via kommunen. Anonymous poster hash: c7126...63b Takk for svar. Vi skal prøve men regner ikke med det går. Har funnet et fantastisk objekt på under 150 kvm som faktisk er nybygg, men likevel rimeligere enn rønnene av hus som er rundt her, over 50 år gamle med opprinnelig standard. Så er bare lei meg i dag. Vi får prøve Husbanken men tviler på at det går hi Anonymous poster hash: efbf7...64d Hvorfor tviler du? Har du link til nybygget, så kan jeg kjapt se om det kvalifiserer til Husbanklån? Anonymous poster hash: c7126...63b Jeg tviler fordi vi ikke har høy nok inntekt. Har ikke så lyst til å linke, men det er en del av en tomannsbolig, ca 140 kvm, 3 soverom (1 i første etasje hvor det også er stue, kjøkken, bad og bod). hi Anonymous poster hash: efbf7...64d Jeg skjønner! Hva har dere brutto da? Og hvor mange i husstanden? Anonymous poster hash: c7126...63b
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #10 Skrevet 11. februar 2015 Er i samme situasjon selv. Kjedelig å være de eneste som leier .. Kan man få 100% finansiering gjennom husbanken via grunnlån? Anonymous poster hash: 20f2b...85b Nei, må ha minst 20% i egenkapital eller lån et annet sted. Anonymous poster hash: c7126...63b
skjotta Skrevet 11. februar 2015 #11 Skrevet 11. februar 2015 Lureri? Dere kan ikke låne mer enn dere kan betjene noen steder. Senk kravene og finn noe dere har råd til.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #12 Skrevet 11. februar 2015 Men altså. Om dere tjener for lite til å få grunnlån, kvalifiserer dere nok til å få Husbanklån gjennom kommunen. Men boligen må tilfredsstille visse krav. Anonymous poster hash: c7126...63b
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #13 Skrevet 11. februar 2015 Man kan jo ikke få mer i lån enn hva man klarer. Samme har en venninne som har laveste sats AAP, så er hun så sur fordi hun ikke kan få 2,2 mill i lån fra husbanken, for å kjøpe leilighet med husleie på 4500 kr. Har spurt henne hvordan hun skal klare å betale det, nei det visste hun ikke. Men det var fortsatt dårlig gjort. Nå bor hun jo faktisk i samme leilighet gjennom kommunen og betaler 8000 kr i mnd. Jeg er enslig mor selv, og har bare en mill i lån, jeg har jo full forståelse for at banken ikke vil gi meg mer. Anonymous poster hash: ed3a5...20a
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #14 Skrevet 11. februar 2015 Lureri? Dere kan ikke låne mer enn dere kan betjene noen steder. Senk kravene og finn noe dere har råd til. Selvsagt kan man ikke det og det forstår jeg. Men jeg syns likevel at det er unødvendig å "reklamere" med at disse lånene er beregnet for vanskeligstilte familier og enslige, og så er det nettopp disse som ikke kan betjene lånet. For vår del skjedde det noe uforutsett som gjorde at vi har endt her vi er. Og senke kravene? Vi har ikke andre krav enn at det må være plass til oss, men når til og med nedslitte rønner ligger på 4-5 mill, er det ikke mye å gjøre.. hi Anonymous poster hash: efbf7...64d
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #15 Skrevet 11. februar 2015 Lureri? Dere kan ikke låne mer enn dere kan betjene noen steder. Senk kravene og finn noe dere har råd til. Selvsagt kan man ikke det og det forstår jeg. Men jeg syns likevel at det er unødvendig å "reklamere" med at disse lånene er beregnet for vanskeligstilte familier og enslige, og så er det nettopp disse som ikke kan betjene lånet. For vår del skjedde det noe uforutsett som gjorde at vi har endt her vi er. Og senke kravene? Vi har ikke andre krav enn at det må være plass til oss, men når til og med nedslitte rønner ligger på 4-5 mill, er det ikke mye å gjøre.. hi Anonymous poster hash: efbf7...64d Da må man flytte til et sted med billigere boliger da. Lånene gjennom kommunen er for vanskeligstilte. Vi med 800.000 tjente for mye for å få det. Men Husbankens grunnlån fikk vi, ca 3 mill. Boligen verdt 4 mill++ Anonymous poster hash: c7126...63b
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #16 Skrevet 11. februar 2015 Jo du HAR høye krav! 4 soverom er ikke en nødvendighet men noe dere ØNSKER! Anonymous poster hash: f956e...5e8
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #17 Skrevet 11. februar 2015 Hvorfor kan ikke barna dele rom? Det er jo tross alt ingen krise. De kan dere kjøpe noe rimelige og mindre inntil dere får bedre råd. Hva legger du i plass nok? Jeg er selv oppvokst med å dele rom med søsteren min og kjenner mange barn som gjør det nå også. Anonymous poster hash: 1dc08...65b
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #18 Skrevet 11. februar 2015 Lureri? Dere kan ikke låne mer enn dere kan betjene noen steder. Senk kravene og finn noe dere har råd til. Selvsagt kan man ikke det og det forstår jeg. Men jeg syns likevel at det er unødvendig å "reklamere" med at disse lånene er beregnet for vanskeligstilte familier og enslige, og så er det nettopp disse som ikke kan betjene lånet. For vår del skjedde det noe uforutsett som gjorde at vi har endt her vi er. Og senke kravene? Vi har ikke andre krav enn at det må være plass til oss, men når til og med nedslitte rønner ligger på 4-5 mill, er det ikke mye å gjøre.. hi Anonymous poster hash: efbf7...64d Da må man flytte til et sted med billigere boliger da. Lånene gjennom kommunen er for vanskeligstilte. Vi med 800.000 tjente for mye for å få det. Men Husbankens grunnlån fikk vi, ca 3 mill. Boligen verdt 4 mill++ Anonymous poster hash: c7126...63b Vi har 600.000,- per i dag så ingen håp for oss. Og når man har barn som er etablert i mange år på skole og i nabolaget, så er det ikke bare å flytte. Vi bor jo tross alt ikke på gaten. Men men, vi klarer oss vi. Er bare litt trist akkurat i dag. hi Anonymous poster hash: efbf7...64d
skjotta Skrevet 11. februar 2015 #19 Skrevet 11. februar 2015 Lureri? Dere kan ikke låne mer enn dere kan betjene noen steder. Senk kravene og finn noe dere har råd til. Selvsagt kan man ikke det og det forstår jeg. Men jeg syns likevel at det er unødvendig å "reklamere" med at disse lånene er beregnet for vanskeligstilte familier og enslige, og så er det nettopp disse som ikke kan betjene lånet. For vår del skjedde det noe uforutsett som gjorde at vi har endt her vi er. Og senke kravene? Vi har ikke andre krav enn at det må være plass til oss, men når til og med nedslitte rønner ligger på 4-5 mill, er det ikke mye å gjøre.. hi Anonymous poster hash: efbf7...64d billigere område, dele soverom.... der er MANGE som får disse lånene når de ikke ville fått lån i noen bank. Mange får lån til egenkapital osv. Dersom du senker kravene og bor trangt noen år vil pengene dere betaler inn på lånet bli oppspart som egenkapital, sammen med verdiskaping kan dere skaffe dere større/bedre bolig om noen år. De aller fleste må klatre litt på boligmarkedet før de ender opp der de vil være.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #20 Skrevet 11. februar 2015 Hvorfor kan ikke barna dele rom? Det er jo tross alt ingen krise. De kan dere kjøpe noe rimelige og mindre inntil dere får bedre råd. Hva legger du i plass nok? Jeg er selv oppvokst med å dele rom med søsteren min og kjenner mange barn som gjør det nå også. Anonymous poster hash: 1dc08...65b Barna er i svært forskjellig alder, så det å dele rom er ikke helt optimalt. Men vi klarer oss, var bare et lite hjertesukk. hi Anonymous poster hash: efbf7...64d
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #21 Skrevet 11. februar 2015 Lureri? Dere kan ikke låne mer enn dere kan betjene noen steder. Senk kravene og finn noe dere har råd til. Selvsagt kan man ikke det og det forstår jeg. Men jeg syns likevel at det er unødvendig å "reklamere" med at disse lånene er beregnet for vanskeligstilte familier og enslige, og så er det nettopp disse som ikke kan betjene lånet. For vår del skjedde det noe uforutsett som gjorde at vi har endt her vi er. Og senke kravene? Vi har ikke andre krav enn at det må være plass til oss, men når til og med nedslitte rønner ligger på 4-5 mill, er det ikke mye å gjøre.. hi Anonymous poster hash: efbf7...64d Da må man flytte til et sted med billigere boliger da. Lånene gjennom kommunen er for vanskeligstilte. Vi med 800.000 tjente for mye for å få det. Men Husbankens grunnlån fikk vi, ca 3 mill. Boligen verdt 4 mill++ Anonymous poster hash: c7126...63b Vi har 600.000,- per i dag så ingen håp for oss. Og når man har barn som er etablert i mange år på skole og i nabolaget, så er det ikke bare å flytte. Vi bor jo tross alt ikke på gaten. Men men, vi klarer oss vi. Er bare litt trist akkurat i dag. hi Anonymous poster hash: efbf7...64d Har dere snakket med kommunen? Ring dem og avtal et møte! Tipper dere kan få startlån. Forstår at du er trist! Var deppa selv når jeg trodde vi aldri fikk hus i nabolaget vi ønsket. Det ordner seg for snille jenter:) Klem til deg Anonymous poster hash: c7126...63b
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #22 Skrevet 11. februar 2015 Lureri? Dere kan ikke låne mer enn dere kan betjene noen steder. Senk kravene og finn noe dere har råd til. Selvsagt kan man ikke det og det forstår jeg. Men jeg syns likevel at det er unødvendig å "reklamere" med at disse lånene er beregnet for vanskeligstilte familier og enslige, og så er det nettopp disse som ikke kan betjene lånet. For vår del skjedde det noe uforutsett som gjorde at vi har endt her vi er. Og senke kravene? Vi har ikke andre krav enn at det må være plass til oss, men når til og med nedslitte rønner ligger på 4-5 mill, er det ikke mye å gjøre.. hi Anonymous poster hash: efbf7...64d billigere område, dele soverom.... der er MANGE som får disse lånene når de ikke ville fått lån i noen bank. Mange får lån til egenkapital osv. Dersom du senker kravene og bor trangt noen år vil pengene dere betaler inn på lånet bli oppspart som egenkapital, sammen med verdiskaping kan dere skaffe dere større/bedre bolig om noen år. De aller fleste må klatre litt på boligmarkedet før de ender opp der de vil være. Ok, men får man lån til både egenkapital og selve lånet da? Eller må det søkes på forskjellige steder? Og hvis man søker om høyere enn man får, får man da avslag eller evt beskjed om hvor mye man får i lån? Takk for støtte. hi Anonymous poster hash: efbf7...64d
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #23 Skrevet 11. februar 2015 Lureri? Dere kan ikke låne mer enn dere kan betjene noen steder. Senk kravene og finn noe dere har råd til. Selvsagt kan man ikke det og det forstår jeg. Men jeg syns likevel at det er unødvendig å "reklamere" med at disse lånene er beregnet for vanskeligstilte familier og enslige, og så er det nettopp disse som ikke kan betjene lånet. For vår del skjedde det noe uforutsett som gjorde at vi har endt her vi er. Og senke kravene? Vi har ikke andre krav enn at det må være plass til oss, men når til og med nedslitte rønner ligger på 4-5 mill, er det ikke mye å gjøre.. hi Anonymous poster hash: efbf7...64d Da må man flytte til et sted med billigere boliger da. Lånene gjennom kommunen er for vanskeligstilte. Vi med 800.000 tjente for mye for å få det. Men Husbankens grunnlån fikk vi, ca 3 mill. Boligen verdt 4 mill++ Anonymous poster hash: c7126...63b Vi har 600.000,- per i dag så ingen håp for oss. Og når man har barn som er etablert i mange år på skole og i nabolaget, så er det ikke bare å flytte. Vi bor jo tross alt ikke på gaten. Men men, vi klarer oss vi. Er bare litt trist akkurat i dag. hi Anonymous poster hash: efbf7...64d Har dere snakket med kommunen? Ring dem og avtal et møte! Tipper dere kan få startlån. Forstår at du er trist! Var deppa selv når jeg trodde vi aldri fikk hus i nabolaget vi ønsket. Det ordner seg for snille jenter:) Klem til deg Anonymous poster hash: c7126...63b Tusen takk Kanskje jeg skal gjøre det ja, det var lurt. Har jo ingenting å tape. Takk hi Anonymous poster hash: efbf7...64d
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #24 Skrevet 11. februar 2015 Lureri? Dere kan ikke låne mer enn dere kan betjene noen steder. Senk kravene og finn noe dere har råd til. Selvsagt kan man ikke det og det forstår jeg. Men jeg syns likevel at det er unødvendig å "reklamere" med at disse lånene er beregnet for vanskeligstilte familier og enslige, og så er det nettopp disse som ikke kan betjene lånet. For vår del skjedde det noe uforutsett som gjorde at vi har endt her vi er. Og senke kravene? Vi har ikke andre krav enn at det må være plass til oss, men når til og med nedslitte rønner ligger på 4-5 mill, er det ikke mye å gjøre.. hi Anonymous poster hash: efbf7...64d billigere område, dele soverom.... der er MANGE som får disse lånene når de ikke ville fått lån i noen bank. Mange får lån til egenkapital osv. Dersom du senker kravene og bor trangt noen år vil pengene dere betaler inn på lånet bli oppspart som egenkapital, sammen med verdiskaping kan dere skaffe dere større/bedre bolig om noen år. De aller fleste må klatre litt på boligmarkedet før de ender opp der de vil være. Ok, men får man lån til både egenkapital og selve lånet da? Eller må det søkes på forskjellige steder? Og hvis man søker om høyere enn man får, får man da avslag eller evt beskjed om hvor mye man får i lån? Takk for støtte. hi Anonymous poster hash: efbf7...64d Dette får du vite om du ringer kommunen. Hvilken kommune/fylke bor du i? Anonymous poster hash: c7126...63b
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #25 Skrevet 11. februar 2015 Kanskje det finnes andre bydeler som er finere å bo i enn du tror, hvor man får mer for pengene? Anonymous poster hash: 1dc08...65b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå