Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #1 Skrevet 10. februar 2015 Jeg fryser ustanselig og i dag var intet unntak. Var på fotballtrening og frøs helt sinnsykt på beina, spesielt storetærne. Jeg prøvde å være i bevegelse hele tiden, hoppet og hoppet for å få tilbake følelsen i beina. Til slutt dovnet de helt bort, før det plutselig gjorde sinnsykt!!!! vondt. Ringte legevakt som ikke visste helt hva d var, men sku snakke med lege. Lurte på om det var blåmerke? Men jeg frøs jo helt vilt i begge stortærne, og har spilt mange år her og der, men aldri hatt blåmerke der før. Har så vondt, hva tenker dere?? Anonymous poster hash: d5e0b...d6d
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #2 Skrevet 10. februar 2015 Huff, det der så ikke noe bra ut:-( Tør ikke å si hva det kan være, for jeg aner ikke. Få sjekka det så fort som mulig! Anonymous poster hash: 55ed0...0cc
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #3 Skrevet 10. februar 2015 Frostskade :-( stakkars... Anonymous poster hash: ab2b2...00d
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #4 Skrevet 10. februar 2015 Kom deg på legevakten du. God bedring. Anonymous poster hash: 01041...b2a
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #5 Skrevet 10. februar 2015 Legevakten hadde ikke vært borte i akkurat dette, men sa jeg måtte kontakte fastlege i morgen.. HI Anonymous poster hash: d5e0b...d6d
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #6 Skrevet 10. februar 2015 Da drar du bare ned på legevakten og krever å bli tilsett av legen. Etterhvert er det sannsynlig du såpass smerter at det vil være påtrengende nødvendig med smertelindring. Anonymous poster hash: 01041...b2a
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #7 Skrevet 10. februar 2015 Da drar du bare ned på legevakten og krever å bli tilsett av legen. Etterhvert er det sannsynlig du såpass smerter at det vil være påtrengende nødvendig med smertelindring. Anonymous poster hash: 01041...b2a Akkurat det tør jeg ikke:(!Ikke får jeg på meg sko heller... Anonymous poster hash: d5e0b...d6d
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #8 Skrevet 10. februar 2015 Man kan jo miste tær ved frostskade :-( Anonymous poster hash: ab2b2...00d
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #9 Skrevet 10. februar 2015 Jeg ville dratt til legevakt for å vist de frem, og evt fått råd om behandling. . Ser ut som frostskade. Anonymous poster hash: 81e45...195
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #10 Skrevet 10. februar 2015 http://nhi.no/forside/forstehjelp/akuttmedisin/frostskader-23423.html?page=1 Her er link... Anonymous poster hash: 81e45...195
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #11 Skrevet 10. februar 2015 Takk dere snille damer. Jeg har så vondt her jeg ligger.... Får holde ut til i morgen vel:/ Anonymous poster hash: d5e0b...d6d
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #12 Skrevet 10. februar 2015 Takk dere snille damer. Jeg har så vondt her jeg ligger.... Får holde ut til i morgen vel:/ Anonymous poster hash: d5e0b...d6d Det der ville jeg dratt på legevakten med! Hvis det skulle være frostskade så kan jo det bli alvorlig. Dra til legevakten og få en lege til å sjekke det. Det "verste" som kan skje er at du får vite at det er ufarlig. Hvis det derimot er noe som trenger behandling så bør du få det nå og ikke vente. Anonymous poster hash: 845d7...5a3
Oktoberknøttet Skrevet 11. februar 2015 #13 Skrevet 11. februar 2015 Det der ser veldig ut som noe for legevakta ja. AU!
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #14 Skrevet 11. februar 2015 De sa det ikke var noe akutt men at jeg måtte ringe fastlege i morgen.. Fy fader, det verker så inn i granskauen😰 Får holde ut med smertestillende til i morgen og håpe fastlege har mulighet for time på så kort varsel... Anonymous poster hash: d5e0b...d6d
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #15 Skrevet 11. februar 2015 De sa det ikke var noe akutt men at jeg måtte ringe fastlege i morgen.. Fy fader, det verker så inn i granskauen😰 Får holde ut med smertestillende til i morgen og håpe fastlege har mulighet for time på så kort varsel... Anonymous poster hash: d5e0b...d6d Hvis du har så vondt at du må ta smertestillende pga at du har frostskader så RING! Anonymous poster hash: 9806d...b93
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #16 Skrevet 11. februar 2015 De sa det ikke var noe akutt men at jeg måtte ringe fastlege i morgen.. Fy fader, det verker så inn i granskauen😰 Får holde ut med smertestillende til i morgen og håpe fastlege har mulighet for time på så kort varsel... Anonymous poster hash: d5e0b...d6d Hvis du har så vondt at du må ta smertestillende pga at du har frostskader så RING! Anonymous poster hash: 9806d...b93 De sa det ikke var så akutt!Ligger nede på sofaen, kjennes ut som om tuppene på tærne er revet av! Men det er sikkert mye akutt på legevakta i dag. Får holde ut frem til kl 08.00. Anonymous poster hash: d5e0b...d6d
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #17 Skrevet 11. februar 2015 De sa det ikke var noe akutt men at jeg måtte ringe fastlege i morgen.. Fy fader, det verker så inn i granskauen😰 Får holde ut med smertestillende til i morgen og håpe fastlege har mulighet for time på så kort varsel... Anonymous poster hash: d5e0b...d6d Hvis du har så vondt at du må ta smertestillende pga at du har frostskader så RING! Anonymous poster hash: 9806d...b93 De sa det ikke var så akutt!Ligger nede på sofaen, kjennes ut som om tuppene på tærne er revet av! Men det er sikkert mye akutt på legevakta i dag. Får holde ut frem til kl 08.00. Anonymous poster hash: d5e0b...d6d Hvorfor spør du her da?? Det høres akuty ut. Legevakta har tatt feil før. Da ringer du og sier du er bekymra og at du har sinnsykt vondt. Men det virker ikke som du egentlig ville ha noen råd her. Anonymous poster hash: 9806d...b93
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #18 Skrevet 11. februar 2015 De sa det ikke var noe akutt men at jeg måtte ringe fastlege i morgen.. Fy fader, det verker så inn i granskauen😰 Får holde ut med smertestillende til i morgen og håpe fastlege har mulighet for time på så kort varsel... Anonymous poster hash: d5e0b...d6d Hvis du har så vondt at du må ta smertestillende pga at du har frostskader så RING! Anonymous poster hash: 9806d...b93 De sa det ikke var så akutt!Ligger nede på sofaen, kjennes ut som om tuppene på tærne er revet av! Men det er sikkert mye akutt på legevakta i dag. Får holde ut frem til kl 08.00. Anonymous poster hash: d5e0b...d6d Hvorfor spør du her da?? Det høres akuty ut. Legevakta har tatt feil før. Da ringer du og sier du er bekymra og at du har sinnsykt vondt. Men det virker ikke som du egentlig ville ha noen råd her. Anonymous poster hash: 9806d...b93 Jeg tok kontakt en gang til etter råd. Anonymous poster hash: d5e0b...d6d
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #20 Skrevet 11. februar 2015 ,,,, Anonymous poster hash: b74db...3af
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #21 Skrevet 11. februar 2015 Jeg har ikke sett bildet, men vil gi deg noen tips. Kjøp ullsåler, de kan klippes til så de passer i skoene. G sport har varmesåler som aktiveres i luft som du klistrer under sokkene, varer i ca 6 timer. Dette har hjulpet meg for jeg fryser lett. Du kan også kjøpe varmesåler med batteri, litt mer omstendig. Og selvsagt varme støvler som er litt ekstra store og varme ullsokker. Hvis du må stå stille lenge på samme sted, stå på et sitteunderlag. Anonymous poster hash: 941b5...796
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #22 Skrevet 11. februar 2015 Har legevakten sett bilde av tærne dine eller har du bare snakket med dem? Jeg ville nok prøvd å ringe dem på ny. Er det like vondt? Anonymous poster hash: 772da...705
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #23 Skrevet 11. februar 2015 Har legevakten sett bilde av tærne dine eller har du bare snakket med dem? Jeg ville nok prøvd å ringe dem på ny. Er det like vondt? Anonymous poster hash: 772da...705 Hei. Er kanskje bittelitt bedre i dag, men fortsatt veldig vondt. Har ikke vært utendørs i dag pga får ikke på meg sko. Forsøkte å ringe legen istad, men kommer ikke gjennom pga kø. Det verker enda og prikker.. Anonymous poster hash: d5e0b...d6d
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #24 Skrevet 11. februar 2015 Hei. Er kanskje bittelitt bedre i dag, men fortsatt veldig vondt. Har ikke vært utendørs i dag pga får ikke på meg sko. Forsøkte å ringe legen istad, men kommer ikke gjennom pga kø. Det verker enda og prikker.. Anonymous poster hash: d5e0b...d6d Du ringte legen "i stad" først? Du burde jo hatt en akuttime hos legen i dag og fått en vurdering. Dette er tafatt, hi.... men din helse, ditt valg. Anonymous poster hash: 845d7...5a3
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #25 Skrevet 11. februar 2015 Her er forresten bilde fra i dag.... Ingen har sett på det enda. Anonymous poster hash: d5e0b...d6d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå