Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #1 Skrevet 10. februar 2015 Hei! For et par uker siden begynte jeg å jobbe i BHG, noe jeg har hatt lyst til siden jeg var ei lita jente. MEN jeg ble overrasket over mengden drittprat det er blant de ansatte. Det er alltids noe å klage på, noe å bry seg med, ganske sikker på at de går gjennom hele foreldrelista i løpet av en dag. De er veldig falske og overfladiske mens foreldre leverer/henter, men så fort de er ute av døra starter drittpraten om hvordan de ser ut, hvordan de oppdrar ungene osv osv. En som jobber der pleier til og med å vise fingeren til døra etter at noen foreldre går ut. Det jeg lurer på er, er det sllik over alt? Er det vanlig? Jeg trives nemlig veldig godt sammen med barna, og elsker selve jobben, men dette miljøet gjør virkelig at jeg vil bytte jobb. Anonymous poster hash: cc24d...9bc
Gjest Julia1984 Skrevet 10. februar 2015 #2 Skrevet 10. februar 2015 Høres ut som du har valgt feil barnehage. Dårlig moral!
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 10. februar 2015 #3 Skrevet 10. februar 2015 Ja, det er ganske vanlig dessverre. Jeg har jobbet mye som vikar i bhger og har opplevd det mange ganger. Og jeg har også opplevd at om de ikke liker foreldrene, liker de ikke ungen heller!
Birdie Birdie Nam Nam Skrevet 10. februar 2015 #4 Skrevet 10. februar 2015 Kødder du? Det der må du ta opp med styrer. I dag!
fine-phine Skrevet 10. februar 2015 #5 Skrevet 10. februar 2015 Jeg har jobbet i flere bhg og ikke opplevd det en eneste gang. Tvert i mot har de trådt veldig forsiktig. Kan være lurt å finne en ny arbeidsplass.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #6 Skrevet 10. februar 2015 Jeg har jobbet i to barnehager (vikar), og må si at det er en del skitsnakking om foreldrene ja. Det kan gå på personlighet, klær, utseende generelt, måten å prate på, hvordan de er med ungene... ja, det meste blir vel egentlig diskutert. Det er mest de yngre som holder på slik da, er mitt inntrykk. Tror dessverre det er ganske vanlig. Anonymous poster hash: dcfac...662
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #7 Skrevet 10. februar 2015 Jeg har jobbet i to barnehager (vikar), og må si at det er en del skitsnakking om foreldrene ja. Det kan gå på personlighet, klær, utseende generelt, måten å prate på, hvordan de er med ungene... ja, det meste blir vel egentlig diskutert. Det er mest de yngre som holder på slik da, er mitt inntrykk. Tror dessverre det er ganske vanlig. Anonymous poster hash: dcfac...662 Min oppfatning er omvendt - vi er 3 stk under 30 i bhg jeg jobber i, og 6 stk over 40. Det er disse over 40 som står for skitsnakken, mens vi under 30 som regel trekker oss litt unna. Anonymous poster hash: cc24d...9bc
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #8 Skrevet 10. februar 2015 Jeg har jobbet i tre barnehager. Opplevde det du beskriver i første barnehage. Når tilkallingsvikarer var der var de mer forsiktig med snakket, men blandt de faste ansatte fikk både foreldre og ansatte som ikke var tilstede slengt masse dritt om seg. I de to andre barnehagene jeg jobbet i var det ikke sånn i det hele tatt. Mye bedre der de ansatte har fokus på barna og et positivt arbeidsmiljø seg imellom. Opplever at det har mye å si hvordan sjefen er, om h*n tar tak i problemer, om h*n er konfliktsky. Det skal nok desverre en veldig sterk og tydelig sjef til for å ordne opp i et slikt miljø, og det er det nok ikke der du er siden det har glidd ut slik Anonymous poster hash: 5d46b...e36
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #9 Skrevet 10. februar 2015 Har jobbet i to bhg, og d der kan da umulig være nirmalt!? Har jobbet med blide, positive damer Anonymous poster hash: e7a55...93b
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #10 Skrevet 10. februar 2015 Ja, det er ganske vanlig dessverre. Jeg har jobbet mye som vikar i bhger og har opplevd det mange ganger. Og jeg har også opplevd at om de ikke liker foreldrene, liker de ikke ungen heller! :(:( Anonymous poster hash: 11337...d61
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #11 Skrevet 10. februar 2015 Jobber selv i bhg og det er ikke sånn hos meg, heldigvis! Anonymous poster hash: e8cdb...2dc
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #12 Skrevet 10. februar 2015 Jeg har jobbet i tre barnehager. Opplevde det du beskriver i første barnehage. Når tilkallingsvikarer var der var de mer forsiktig med snakket, men blandt de faste ansatte fikk både foreldre og ansatte som ikke var tilstede slengt masse dritt om seg. I de to andre barnehagene jeg jobbet i var det ikke sånn i det hele tatt. Mye bedre der de ansatte har fokus på barna og et positivt arbeidsmiljø seg imellom. Opplever at det har mye å si hvordan sjefen er, om h*n tar tak i problemer, om h*n er konfliktsky. Det skal nok desverre en veldig sterk og tydelig sjef til for å ordne opp i et slikt miljø, og det er det nok ikke der du er siden det har glidd ut slik Anonymous poster hash: 5d46b...e36 Hva var forskjellen på den første, og de to andre barnehagene? Stor/liten, kommunal/privat? I bykjernen/landet? Tenker på hvor jeg bør søke for å unngå dette tullet ! HI Anonymous poster hash: cc24d...9bc
Hjertefru Skrevet 10. februar 2015 #14 Skrevet 10. februar 2015 Det vil vel alltid være en del snakk blant arbeidstakere som jobber med mennesker/klienter. Av og til er det faglig, og litt dritsnakk tror jeg er uunngåelig for å holde ut hvis jobbsituasjonen er ganske tøff. Det finnes jo sikkert foreldre som er kravstore og urimelige. Men hvis det er sånn som du beskriver hi vil jeg si det er en ukultur på arbeidsplassen. Da må ledelsen inn og rydde opp.
klg,2 boys now:) Skrevet 10. februar 2015 #15 Skrevet 10. februar 2015 Jobber i liten Bhg og vi har det absolutt ikke sånn.koselig blide kollegaer. Har jobbet med noen 40++ som dessverre var litt sånn
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #16 Skrevet 10. februar 2015 ta det opp med sjefen. Tror h*n er klar over problemet. De fortsetter gjerne pratingen selv om h*n er der, og h*n kan til tider også ta del i samtalen. Å kjefte på dem blir som å kjefte på sjefen, og trenger virkelig disse pengene, så vil ikke risikere å få sparken etter et par uker heller, hvis du skjønner! Hehe Anonymous poster hash: cc24d...9bc
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #17 Skrevet 10. februar 2015 Huff, det der hjelper jo ikke på selvbildet til oss usikre førstegangsforeldre som allerede tror at alle andre dømmer oss nord og ne for al vi gjør og sier... Håper ikke det er vanlig! Når det er sagt så er det jo kanskje vanlig at når man jobber med andre mennesker så har man litt å si om dem også - opplevde det da jeg jobbet i butikk - ansatte kunne fortelle om kravstore/urimelige/koko kunder under lunsjen. Og vi foreldre mener jo også ting om barnehageansatte. Vi studenter mener MYE om foreleserne våre... Problemet blir når det blir ufint, og foran barna, og generelt ekkelt og uproft Man kan mene hva man vil, men man trenger ikke vise eller fortelle om det... Anonymous poster hash: f155f...28b
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #18 Skrevet 10. februar 2015 Tror dessverre ikke det er uvanlig. Min erfaring fra barnehage var stikk motsatt. Vi fikk klar beskjed fra styrer om at det ikke skulle snakkes om verken barn, foreldre eller kolleger. Det var antakelig ikke forbudt å kommentere til en kollega at moren til den og den hadde så fin kåpe i dag, men regelen var null snakking. Hvis vi lurte på noe eller var misfornøyde med noe, skulle vi komme til styrer. Det var et veldig godt arbeidsmiljø! Anonymous poster hash: 3ea65...837
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #19 Skrevet 10. februar 2015 Jeg har jobbet i tre barnehager. Opplevde det du beskriver i første barnehage. Når tilkallingsvikarer var der var de mer forsiktig med snakket, men blandt de faste ansatte fikk både foreldre og ansatte som ikke var tilstede slengt masse dritt om seg. I de to andre barnehagene jeg jobbet i var det ikke sånn i det hele tatt. Mye bedre der de ansatte har fokus på barna og et positivt arbeidsmiljø seg imellom. Opplever at det har mye å si hvordan sjefen er, om h*n tar tak i problemer, om h*n er konfliktsky. Det skal nok desverre en veldig sterk og tydelig sjef til for å ordne opp i et slikt miljø, og det er det nok ikke der du er siden det har glidd ut slik Anonymous poster hash: 5d46b...e36 Hva var forskjellen på den første, og de to andre barnehagene? Stor/liten, kommunal/privat? I bykjernen/landet? Tenker på hvor jeg bør søke for å unngå dette tullet ! HI Anonymous poster hash: cc24d...9bc Den første var en 1,5 avdelings privat barnehage på bygda. De to andre er en 4 avdelings og en to avdelings kommunal barnehage. Jeg vet om både private og kommunale barnehager som er både gode og dårlige på dette. Men tror det vil være enklere at slike forhold oppstår i mindre private barnehager. Anonymous poster hash: 5d46b...e36
skjotta Skrevet 10. februar 2015 #20 Skrevet 10. februar 2015 ta det opp med sjefen. Tror h*n er klar over problemet. De fortsetter gjerne pratingen selv om h*n er der, og h*n kan til tider også ta del i samtalen. Å kjefte på dem blir som å kjefte på sjefen, og trenger virkelig disse pengene, så vil ikke risikere å få sparken etter et par uker heller, hvis du skjønner! Hehe Anonymous poster hash: cc24d...9bc gå foran med et godt eksempel. :"jeg synes ikke det er riktig å snakke slik om foreldre og barn"
Violeta Skrevet 10. februar 2015 #22 Skrevet 10. februar 2015 Jeg har vært i fem barnehager og har ikke opplevd det.
Jojo x3 Skrevet 10. februar 2015 #23 Skrevet 10. februar 2015 Huff så trist! Redd for at når man snakker negativt til hverandre om foreldrene kan det negative påvirke andre ting i barnehagen også. Noe så ukoselig! Kan det tas opp på et møte? Med styrer?
Major HotLips Houlihan Skrevet 10. februar 2015 #24 Skrevet 10. februar 2015 Du har begynt i feil barnehage. Dessverre har barna det også
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #25 Skrevet 10. februar 2015 Dette høres jo veldig spesielt ut. Jeg er leder i bhg og hadde aldri akseptert at mine kolleger hadde snakket om foreldre på en negativ måte. Hadde en ansatt vist fingeren etter foreldre hadde vedkommende blitt oppsagt på dagen! Anonymous poster hash: eb908...a24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå