Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #26 Skrevet 9. februar 2015 ja dessverre. Det er to voksne damer på over tretti, de har egentlig ingenting med hverandre å gjøre, men har mange likhetstrekk. Den ene er psykopat og den andre er bare ond. Anonymous poster hash: f704a...67e
Iiiiik Skrevet 9. februar 2015 #27 Skrevet 9. februar 2015 Jeg tror ingen mennesker er gjennomført onde. Jeg tror noen er mer egosentriske fra fødselen av og også at noen mangler empati. Med manglende oppfølging når det gjelder sosial kompetanse, å være utsatt for overgrep av ulike slag, kan i tillegg en sterk krenkbarhet og raseri bygge seg opp. Onde handlinger har ofte en "god" hensikt. Det er vel ikke for ingenting at man sier at veien til Helvete er fylt med gode intensjoner.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #28 Skrevet 9. februar 2015 Ja. Og hun har akkurat vunnet en pris for det motsatte..mens hun tyranniserer de i nære relasjoner rundt seg. Dessverre et klassisk eksempel på psykopatens fremferd. Anonymous poster hash: 9c5f8...dcc
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #29 Skrevet 9. februar 2015 Ja, en åtteåring. Det er selvfølgelig håp om at hun vil bli bedre med tiden, men intil videre er det best for alle å holde seg unna. Anonymous poster hash: f0d7c...e2b En åtteåring??? Kan du utbrodere litt, jeg har problemer med å tro på at en åtteåring er ond. Anonymous poster hash: 2e06a...704 Slår barn som er yngre, lyver veldig bevist, manipulerer og truer dem i klassen, ølegger med vilje ting for å såre andre og ler av dem når de blir lei seg osv. Anonymous poster hash: f0d7c...e2b Har en 12 åring i gata som er slik. Hun har vist tegn som du beskriver lenge. Lyver, smisker med voksne, er utrolig frempå. Stakkars lillesøstra som bare er "med". Foreldrene ser jo selvsagt ikke dette. HUn har et godt hjem med foreldre som ser det beste i sitt barn og er utrolig stolt av den hun er Anonymous poster hash: 04daf...e05
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #30 Skrevet 9. februar 2015 Og hadde svigermor fått vite om jeg hadde blitt påkjørt av en buss og dødd, hadde hun jubla (Y) - Ikke KØDD. Møtt dama 4 ganger og hun har dannet seg et bilde av meg. Og hun håper det blir slutt mellom meg og sønnen hennes, og ønsker meg alt vondt. Jaaaaajaaaaa, hu kan dra tilbake til helvete hvor hun kom fra. Anonymous poster hash: 8273e...ecb
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #31 Skrevet 10. februar 2015 Ja, en åtteåring. Det er selvfølgelig håp om at hun vil bli bedre med tiden, men intil videre er det best for alle å holde seg unna. Anonymous poster hash: f0d7c...e2b En åtteåring??? Kan du utbrodere litt, jeg har problemer med å tro på at en åtteåring er ond. Anonymous poster hash: 2e06a...704 Slår barn som er yngre, lyver veldig bevist, manipulerer og truer dem i klassen, ølegger med vilje ting for å såre andre og ler av dem når de blir lei seg osv. Anonymous poster hash: f0d7c...e2b Høres ut som en 4 åring jeg har i nær krets. Jeg har ikke barna mine i nærheten av denne 4 åringen, og unngår å ha de rundt hun. Hun ler og smiler når andre får vondt, ødelegger ting, smiler og ler ved tilsnakk eller "kjeft", veldig lite som skal til for sjalusi, veldig selvsentrert (meg, meg, meg, meg), virker nesten litt eiersyk (hvis det er 1 person da, så tar hun over hele denne personen, tåler ikke at søsken får oppmerksomhet av denne personen osv). Kunne remset opp en hel masse! Skal sies at moren er psykisk syk da, og kan ligne mye en psykopat. Anonymous poster hash: 05421...069
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #32 Skrevet 10. februar 2015 Jeg tror ingen mennesker er gjennomført onde. Jeg tror noen er mer egosentriske fra fødselen av og også at noen mangler empati. Med manglende oppfølging når det gjelder sosial kompetanse, å være utsatt for overgrep av ulike slag, kan i tillegg en sterk krenkbarhet og raseri bygge seg opp. Onde handlinger har ofte en "god" hensikt. Det er vel ikke for ingenting at man sier at veien til Helvete er fylt med gode intensjoner. Jeg kan ikke se hvordan systematisk mobbing, baksnakking og ønske om å ødelegge en person kan være gjort med god hensikt... Anonymous poster hash: 07d97...3ce
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #33 Skrevet 10. februar 2015 Tenker at det er mer normalt at 4 åring oppfører seg sånn..En som er så liten har fortsatt mye å lære å kan fort snu i væremåte. At en på 8 åring er sånn derimot,er veldig beskymringsfullt. Anonymous poster hash: 08a5e...f52
Iiiiik Skrevet 10. februar 2015 #34 Skrevet 10. februar 2015 Jeg tror ingen mennesker er gjennomført onde. Jeg tror noen er mer egosentriske fra fødselen av og også at noen mangler empati. Med manglende oppfølging når det gjelder sosial kompetanse, å være utsatt for overgrep av ulike slag, kan i tillegg en sterk krenkbarhet og raseri bygge seg opp. Onde handlinger har ofte en "god" hensikt. Det er vel ikke for ingenting at man sier at veien til Helvete er fylt med gode intensjoner. Jeg kan ikke se hvordan systematisk mobbing, baksnakking og ønske om å ødelegge en person kan være gjort med god hensikt... Anonymous poster hash: 07d97...3ce Nei, sikkert ikke med god hensikt. Men kanskje heller ikke med ond hensikt. Hensikten er vel å fremheve seg selv, skaffe seg en posisjon, ofte "glemmer" mobberen at offeret er et reelt menneske med følelser og tanker. Eller man rasjonaliserer det ved å tenke at den andre tilhører en utgruppe som ikke fortjener bedre.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #35 Skrevet 10. februar 2015 Jeg tror ingen mennesker er gjennomført onde. Jeg tror noen er mer egosentriske fra fødselen av og også at noen mangler empati. Med manglende oppfølging når det gjelder sosial kompetanse, å være utsatt for overgrep av ulike slag, kan i tillegg en sterk krenkbarhet og raseri bygge seg opp. Onde handlinger har ofte en "god" hensikt. Det er vel ikke for ingenting at man sier at veien til Helvete er fylt med gode intensjoner. Jeg kan ikke se hvordan systematisk mobbing, baksnakking og ønske om å ødelegge en person kan være gjort med god hensikt... Anonymous poster hash: 07d97...3ce Nei, sikkert ikke med god hensikt. Men kanskje heller ikke med ond hensikt. Hensikten er vel å fremheve seg selv, skaffe seg en posisjon, ofte "glemmer" mobberen at offeret er et reelt menneske med følelser og tanker. Eller man rasjonaliserer det ved å tenke at den andre tilhører en utgruppe som ikke fortjener bedre. Vel, fra ei av disse ondskapsfulle damene fikk jeg beskjed (via ei venninne) at hun skulle gjøre alt for å ødelegge meg, ødelegge mellom meg og mannen og kjøre meg ned i grøfta slik at jeg flyttet langt vekk, fordi hun ikke synes noe om meg. Greit at man ikke liker andre mennesker, men å si at du skal ødelegge livet deres kan ikke ha annet enn ond hensikt. Anonymous poster hash: 07d97...3ce
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #36 Skrevet 10. februar 2015 Tenker at det er mer normalt at 4 åring oppfører seg sånn..En som er så liten har fortsatt mye å lære å kan fort snu i væremåte. At en på 8 åring er sånn derimot,er veldig beskymringsfullt. Anonymous poster hash: 08a5e...f52 Hadde jo vært flott om 4 åringen hadde snudd i væremåte, men har mine tvil mtp at moren ikke er noe bedre. Anonymous poster hash: 05421...069
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå