Gå til innhold

Kjenner du noen ondskapsfulle mennesker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner du noen gjennomført ondskapsfulle mennesker? På hvilken måte er de onde på? Er dette noe flere enn deg merker? Hva tror du er grunnen til at de har blitt slik de har blitt?

Anonymous poster hash: 31876...abf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.

Aner ikke grunnen, mest sannsynlig psykiatri.

Skrevet

Ondskapsfull, tja.. Manipulerende og kalkulerende , ja. Det går litt i samme gate for min del. Sannsynligvis på grunn av en personlighetsforstyrrelse, men årsaken til det vet jeg ikke. Jeg kan ikke nok om vedkommendes bakgrunn. 

Personen er ond fordi han er manipulerende og stygg mot andre. Lyver for å fremme seg selv, og tråkker bevisst på andre ved å være usannsynlig frekk. Slu, sleip og kalkulerende, alt for å vinne til seg fordeler. Gjerne litt i det skjulte, han ønsker nok ikke å bli fersket. Men det er likevel ganske åpenbart, jeg ikke er alene om å oppfatte det. Nesten alle som omgås vedkommende har samme oppfatning som meg, ihvertfall de som kommer tett nok på. Jeg grøsser av hele fyren. 

Jeg snakket med en fagperson om dette, og hun mente at denne oppførselen kan henge sammen med arv, miljø eller en kombinasjon. Altså, at en person kan ha blitt undertrykket som barn og dermed utviklet en overlevelsesteknikk som innebærer å trykke andre ned for å hevde seg selv. Hun sa at man i noen tilfeller kan finne avvik på hjernen hos mennesker med avvikende personlighetstrekk, altså i form av en hjerneskade. 

Hvorfor spør du?

Anonymous poster hash: bc844...a3b
Skrevet

Ja, kjenner både ondskapsfulle mennesker og mennesker som følger i deres fotspor for å ikke bli utestengt fra "gjengen". Min samboers søster er et slik tilfelle, synes det grenser mot psykiatri der. Hun har brukt FEM ÅR på å prøve å splitte oss, spre syke rykter om meg, sette oss opp mot hverandre, spleise samboer med 3 forskjellige venninner og få svigers til å hate meg. I dag har vi ingen kontakt, til tross for flere "forsoningsforsøk" fra hennes side etterfulgt av dolking i ryggen. Hun har 3-4 venninner som følger etter henne og er med på jævelskapet hun gjør, fordi ellers havner de "utenfor" damegjengen der hun regjerer. Det rareste er at både hun og venninnene er over 40 år hele gjengen og oppfører seg som ungdomsskoledrittunger.

Anonymous poster hash: 07d97...3ce
Skrevet

Ja, en åtteåring. Det er selvfølgelig håp om at hun vil bli bedre med tiden, men intil videre er det best for alle å holde seg unna.

Anonymous poster hash: f0d7c...e2b
Skrevet

Ja.. Dessverre i nærmeste familie (søster). Er etter samlivsbrudd blitt et troll.. Jeg mener, vi har forståelse for at det er tøft å gå gjennom noe sånt, men det er snart fire år siden og hun er virkelig ikke "i lodd". Vi har flere ganger prøvd å få henne innlagt, men hun "feiler jo ingenting". Hun er manipulerende, slenger med kjeften om / til alt og alle, hvis noen ikke har det så bra så har uansett hun der verre, hun slenger utav seg trusler osv for så å glemme det noen dager senere og late som ingenting. Tja, om hun er ondskapsfull eller "bare" psykisk syk? Adferdsmønsteret hennes er uansett opprivende og hensynsløst overfor omgivelsene..

Anonymous poster hash: 4a531...a9a

Skrevet

Ei "venninne" fra barndommen/ungdomstida er og var ondskapsfull.. mye mobbing og dolking i ryggen. Manipulering og hadde psykisk overtaket på meg og andre.

Kom meg heldigvis bort fra henne ved å velge vgs som var langt unna det hun søkte.

Hører at hun fortsatt er sånn mot folk men har fått utrolig snever omgangskrets etter at vi ble voksne.

Det verste av alt er at hun i dag jobber med barn!

Anonymous poster hash: 14fe0...cc0

Skrevet

Ja, en åtteåring. Det er selvfølgelig håp om at hun vil bli bedre med tiden, men intil videre er det best for alle å holde seg unna.

En åtteåring??? Kan du utbrodere litt, jeg har problemer med å tro på at en åtteåring er ond.

Anonymous poster hash: 2e06a...704

Skrevet

Ja, ei i nærmeste familie. Vi har kuttet all kontakt, da noe annet ikke gikk lenger..

Lyver, manipulerer, styrer folk rundt seg med sinne, kutter ut mennesker hvis de konfronterer henne, skriver/sier svært stygge ting (også til sine aller nærmeste), later som ingenting etterpå så umulig å komme til bunns i noe da hun smetter unna, ingen empati, svært selvsentrert osv..

Snakket med en fagperson om henne, da hun skapte så mye konflikter og uhygge, og han mente hun var en psykopat.

Nå har de fleste i familien samt mange venner kuttet ut. Hun skaffer seg nye venner da..

Men vi andre har fått det mye bedre!

Anonymous poster hash: 0742c...cf7

Skrevet

Ja, ei i nærmeste familie. Vi har kuttet all kontakt, da noe annet ikke gikk lenger..

Lyver, manipulerer, styrer folk rundt seg med sinne, kutter ut mennesker hvis de konfronterer henne, skriver/sier svært stygge ting (også til sine aller nærmeste), later som ingenting etterpå så umulig å komme til bunns i noe da hun smetter unna, ingen empati, svært selvsentrert osv..

Snakket med en fagperson om henne, da hun skapte så mye konflikter og uhygge, og han mente hun var en psykopat.

Nå har de fleste i familien samt mange venner kuttet ut. Hun skaffer seg nye venner da..

Men vi andre har fått det mye bedre!

Har foreldrene vurdert en utredning hos Bup? Få fastlegen til å henvise henne.. Jeg tenker kanskje litt mer i bane av ODD..? Jenta kan jo heller ikke ha det spesielt bra med seg selv. Jeg har en nevø som høres veldig lik ut, og han fikk denne diagnosen for en tid tilbake (som niåring). Han har hatt godt utbytte av adferdsterapi!

Skrevet

Nå er "jenta" godt over 40...

Skrevet

Nei ingen.nde fleste jeg kjenner er mer eller mindre greie mennesker men ingen er onde eller noe i nærheten av det

Skrevet

Nå er "jenta" godt over 40...

Jeg quotes feil.. Trodde den var i sammenheng med den åtteåringen ;-)

Skrevet

En åtteåring??? Kan du utbrodere litt, jeg har problemer med å tro på at en åtteåring er ond.

Anonymous poster hash: 2e06a...704

Slår barn som er yngre, lyver veldig bevist, manipulerer og truer dem i klassen, ølegger med vilje ting for å såre andre og ler av dem når de blir lei seg osv.

Skrevet

For meg betyr "ond" at personen gjør forferdelige handlinger for egen glede. Altså ikke motivert av overbevisning. Synes ikke det kvalifiserer til "ond" at en person prøver å gjøre det slutt mellom et par eller at de lyver og setter ut rykter.

Skrevet

Yup. Min egen søster- hun vil alle vondt, og storgodter seg om noen nær henne sliter med mye. Og eksen til gubben min, for et forferdelig og grusomt menneske.

Anonymous poster hash: 8273e...ecb
Skrevet

Ja, kjenner både ondskapsfulle mennesker og mennesker som følger i deres fotspor for å ikke bli utestengt fra "gjengen". Min samboers søster er et slik tilfelle, synes det grenser mot psykiatri der. Hun har brukt FEM ÅR på å prøve å splitte oss, spre syke rykter om meg, sette oss opp mot hverandre, spleise samboer med 3 forskjellige venninner og få svigers til å hate meg. I dag har vi ingen kontakt, til tross for flere "forsoningsforsøk" fra hennes side etterfulgt av dolking i ryggen. Hun har 3-4 venninner som følger etter henne og er med på jævelskapet hun gjør, fordi ellers havner de "utenfor" damegjengen der hun regjerer. Det rareste er at både hun og venninnene er over 40 år hele gjengen og oppfører seg som ungdomsskoledrittunger. Anonymous poster hash: 07d97...3ce

Oj, har du overtatt min eks pluss svigersøster?

I mitt tilfelle kan jeg også føre på å ta kontakt med min eks for å gi mistanker om omsorgssvikt - var en hårsbredd fra å ende med at han tok kontakt med barnevernet. I tillegg ble mine svigerforeldre nektet å ha kontakt med meg og mine barn.

Hun forlangte alikevel at min eks måtte komme og måke snø, hogge ved etc. for henne - noe han gjorde!

Noe som igjen er grunnen til at det ble slutt mellom oss, altså at han ikke klarte/ville stå opp mot henne.

Ja, de fleste i bygda er enige om at hun er både gal og ond, men hun har et skremmende tak på folk og de tørr ikke stå opp mot henne. Tror det har med at folk vet hun er i stand til å gå over lik for å brøyte gjennom sin vilje.

Anonymous poster hash: 37fb9...3c4

Skrevet

Min svigermor. Gjennomført ondskapsfull mot de som ikke danser etter hennes pipe.Stygg i kommenterene,sprer løgn osv,også til barnebarna (ikke våre barn da vi har null kontakt ).

Anonymous poster hash: 63902...7a4

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg kan si at jeg kjenner noen som er direkte ondskapsfulle, men at jeg kjenner enkelte som har ondskapsfulle tilbøyeligheter.

Skrevet

Nei, men jeg kjenner ulykkelige og usikre mennesker som er avhengige av å nedgradere andre for å føle seg ok selv.

Skrevet

Ja barnefaren!

Han bruker jenter kun for sex å sårer damene veldig.

Han er veldig ofte utro å dette gjør han uten dårlig samvitighet i det hele tatt!

Han er heller ikke noe god far for barnet,likevel truer han med å ta fra meg omsorgen for barnet eller truer med barnevernet,bare fordi vi har kranglet.

En kamerat av han har en teori om at han er blitt så kald som person ettersom han var sammen med en dame som var utro mot han,å at han aldri helt ble seg selv igjen etter det..

Anonymous poster hash: 08a5e...f52

Skrevet

Tror ikke jeg kjenner noen som er ondskapsfulle hele tiden.

Og min far misbrukte meg fra jeg var 3 år, voldtok meg fra jeg var 6 år. Men han var jo ikke ond hele tiden, og han var jo ikke sånn mot andre enn meg.

Min mor har slått og holdt på med psykisk terror hele barndommen min. Men igjen hun var ikke sånn mot andre.

Anonymous poster hash: b6f20...684
Skrevet

Jeg har vokst opp med en gutt, nå mann som er tvers igjennom jævlig.

Han ruser seg , har gjort det siden han var 13, vært så utrolig stygg med foreldrene sine, banket opp både mor og far. Brukt huset deres til oppbevaring av tjuvgods og dop.

Han kjører seg full av steroider og amfetamin og går løs på de som han møter på.

Nå har han akkurat sluppet ut av fengsel igjen, for å nesten ha slått ihjel en mann.

"Mangel på bevis" den jævla kødden løp hjem og gjemte seg på badet og offeret hadde hatt en krangel med en annen tidligere på kvelden.

Han har ødelagt livet til flere han har slått sønder og sammen ,bare for gøy...

3 er blitt uføre, en har sterk angst og depresjon .

Han selger dop til barn, stjeler, ødelegger og er bare full av faen .

Han fortjener det verste og jeg håper virkelig noen kan få tatt han skikkelig, ønsker ham virkelig alt vondt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...