Gå til innhold

Har jeg lov til å være skuffet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du er ikke hans mor-barna får finne på noe selv. Ergo; moren hans er IKKE din mor, og da får han bake kake SELV. HANS mor!! Dette går rett inn i definisjonen møkkamann!!

Du har ikke bare lov til å være skuffet, du har lov til å være fly forbanna over de holdningene der. Snakk om å si i mot seg selv 😂

Anonymous poster hash: f01f4...763

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lov til å være skuffet? Klart det, det er jo kun du som "bestemmer" over egne følelser. 

Jeg for min del er ikke opptatt av morsdag og forventer ikke at andre skal være det heller. Hadde kanskje blitt irritert over at mannen inviterte til noe som jeg hadde følt ansvar for å gjennomføre, men ville nok mest ha syntes det var fint at han tok vare på moren sin. Signaliserer noe til barna det også. 

Skrevet

Det blir litt for dumt å skrive her inne hvor skuffet du er, og samtidig si at du både har tenkt å bake og å vaske...

Ærlig talt synes jeg du ikke skal gjøre noen av delene!

Sett deg med ei bok i fred og ro og vent på kake og kaffe, du som den andre mora!

Hvorfor i all verden skal du "redde" han?

Man får det man ber om, og jeg synes ikke du skal bli overrasket om det samme skjer til neste år.

Anonymous poster hash: 8c29f...416
Skrevet

Ja, du har lov til å være skuffet. Her har mannen laget kake, men sannsynligvis hadde ikke det skjedd uten relativt klar tale om at det er morsdag "i morgen" (i går).Men det jeg synes er mest trist er at ungene sannsynligvis ikke har kjøpt noe til meg. Ikke at det skal være rare greiene, men vise at dem har tenkt på meg. De eldste er rundt myndighetsalder, og jeg pushet dem når det var farsdag. Men nå, når det er morsdag har nok ingen sagt noe. Det synes jeg er litt sårt. Jeg prøver å oppdra dem til å huske slike dager. Fødselsdager, kjøpe julegaver, morsdag, farsdag. Jeg vil de skal bli gode kjærester en gang. Slike dager er viktige for mange...Anonymous poster hash: b1968...012

Bør ikke så store barn få velge selv om de skal gi gaver eller ikke? Nå vet jeg jo ikke hvordan situasjonen er hos dere, om de bare er distré eller noe, men her hadde ingen av oss tenkt å gi gave på farsdagen fordi faren vår rett og slett ikke har gjort seg fortjent til det. Han har aldri vært noen god far, og vi omgås bare for syns skyld, eller mest pga mamma egentlig. Men så begynte mamma å "pushe" og "minne oss på" det, og da ble det jo litt vanskelig... så måtte vi gi noe likevel, men det kom ikke fra hjertet for å si det sånn. Anonymous poster hash: 6d94c...a1c

Jeg tror ikke det er noen grunn til at ungene skal tenke at hverken jeg eller far fortjener å ikke bli husket på på ulike merkedager. Å være litt oppmerksom mot sine nærmeste synes jeg faktisk er på sin plass. Det er mange her inne som sier de er skuffet over sine menn som ikke husker på dem på dagene deres. Vel, jeg ønsker at mine sønner skal bli en manns om husker sine kjære (kanskje din datter?) på deres merkedager...

Anonymous poster hash: b1968...012

Skrevet

Har ikke tenkt til å vaske og rydde, det får han gjøre selv ;) Bake synes jeg er moro, så ei kake skal jeg alltids få slengt sammen. Det jeg ble mest skuffet over var at han kjøpt gave til sin mor, men til meg fikk ungene ordne selv. De er 4 og 9, og trenger faktisk hjelp til dette.

Hadde holdt lenge om de hadde laget en tegning til meg, er ikke veldig storkrevende ;)

HI

Anonymous poster hash: 95d48...6e4

Skrevet

Har ikke tenkt til å vaske og rydde, det får han gjøre selv ;) Bake synes jeg er moro, så ei kake skal jeg alltids få slengt sammen. Det jeg ble mest skuffet over var at han kjøpt gave til sin mor, men til meg fikk ungene ordne selv. De er 4 og 9, og trenger faktisk hjelp til dette.

Hadde holdt lenge om de hadde laget en tegning til meg, er ikke veldig storkrevende ;)

HI

En niåring klarer sikkert å finne frem tegnesaker selv? Jeg hadde heller ikke vasket noe særlig hvis mannen plutselig hadde invitert slik. Mulig jeg hadde bakt, men kun fordi jeg er som deg og liker å bake. Når det er sagt ville jeg satt stor pris på en kake jeg selv ikke hadde bakt også. De fleste klarer å røre sammen en torokake eller lignende. Hjemme hos oss er vi av den oppfatning at mor- og farsdag feires etter evt initiativ fra barna. Vi pleier å besøke svigers på slike dager (mine foreldre bor langt unna og har aldri vært opptatt av å feire mors- og farsdag). Det betyr mye for svigers at vi feirer dem, så da gjør vi gjerne det :) Jeg fikk en fin lysestake fireåringen hadde laget i bhg, men ellers ingen hilsen fra mann eller noen av de andre tre barna.

Anonymous poster hash: f1083...6d8

Skrevet

Eldste er veldig klar over at det er morsdag (har sagt det flere ganger i dag), men tror ikke han tenker over at en tegning er noe jeg ville satt pris på ;) Det er her jeg mener mannen kunne tatt litt ansvar og tatt initiativ til at ungene hadde tegnet litt, blir ikke helt det samme om jeg ber om det liksom ;)

Helt greit at svigermor kommer og at jeg baker en kake. Reagerer som sagt på at han vil lage nye tradisjoner og "hedre" sin mor, men ikke inkludere meg som mor til sine barn. Føler meg bare litt lite verdsatt, og blir litt lei meg. Tidligere år har vi ikke gjort noe særlig ut av det annet enn at jeg har bakt en kake, og det har vært helt greit :)

HI

Skrevet

La oss få høre hvordan det gikk med oppgjøret med mannen i kveld da, HI!

Synes også det er skikkelig dårlig gjort av mannen din, dette. Ungene vet ikke at det er morsdag av seg selv, jeg pleier å si at det er morsdag på søndag, hadde vært hyggelig å få en tegning eller en liten gave. Sier dette til ungene foran mannen, og foreslår at han tar med barna på butikke så de kan plukke ut noe til meg. Da roper ungene jaaa, for de blir så stolte over å få velge ut gaver. Da blir det vanskelig for mannen å overse det...

Anonymous poster hash: c026c...738

Skrevet

La oss få høre hvordan det gikk med oppgjøret med mannen i kveld da, HI!

Synes også det er skikkelig dårlig gjort av mannen din, dette. Ungene vet ikke at det er morsdag av seg selv, jeg pleier å si at det er morsdag på søndag, hadde vært hyggelig å få en tegning eller en liten gave. Sier dette til ungene foran mannen, og foreslår at han tar med barna på butikke så de kan plukke ut noe til meg. Da roper ungene jaaa, for de blir så stolte over å få velge ut gaver. Da blir det vanskelig for mannen å overse det...Anonymous poster hash: c026c...738

Skal oppdatere ;) Nå har niåringen stolt bakt kake sammen med mamma, og mannen har bannet og støvsugd mens jeg satt godt plantet i sofaen ;)

Får prøve den taktikken neste år, han tar nok også ganske garantert med seg ungene for å kjøpe gave da :)

HI

Skrevet

Vi har nå hatt veldig hyggelig besøk av svigermor :) Hun hadde med konfekt og blomster til meg, og jeg sa da til mannen at det var hyggelig at noen var oppmerksomme ;) Mannen beklaget veldig, og sa han ikke hadde hatt tid til å finne noe (?). Han gjorde det godt igjen ved å faktisk (for første gang) be om barnevakt på Valentinsdagen, slik at vi kan gå ut å spise. Dette er forøvrig en dag vi heller aldri har feiret, så han skjønner virkelig at han dreit på leggen ;) Kanskje han glimter til med gave da :P

HI

Skrevet

Så bra at det ordnet seg da :-)

Anonymous poster hash: c026c...738

Skrevet

Så bra at det ordnet seg da :-)Anonymous poster hash: c026c...738

Jepp, han er heldigvis ikke helt ubrukelig ;)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...