Gå til innhold

Har jeg lov til å være skuffet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen har aldri hatt tradisjon for å feire morsdag, og det har ikke blitt gjort de 20 årene vi har vært sammen, greit nok. Fredag fikk jeg vite at han hadde invitert sin mor og søsken hit på kaffe og kaker i dag, for det var så viktig å skape nye og egne tradisjoner. Han har til og med kjøpt gave til henne for første gang, også greit nok.

Jeg spør på spøk (med litt undertoner) om han har kjøpt noe til meg, men nei jeg var ikke hans mor så det fikk ungene ordne selv....de er fire år og ni år, så hvordan de skal få til det på egenhånd lurer virkelig jeg på :(

Han sa i går at det er han som burde stå for kakebakingen, og da svarte jeg ja det er det, men da ble han sur.

Han kan ikke bake så det er det jeg som må gjøre, så i dag står vasking og kakebaking på programmet...god morsdag til meg.....:P

Anonymous poster hash: 95d48...6e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At du ikke er hans mor er sant nok. Men en kake burde han bake siden det er han som har invitert gjester. Jeg hadde iallfall ikke bakt noe

Anonymous poster hash: e7953...819
Skrevet

Ja du all rett til å Være skuffet.

Hadde det vært meg hadde jeg latt han stå for kakebaking osv. Så barnslig er jeg. Er jo han som synes det er så viktig plutselig.

Skrevet

Ja, du har grunn til å bli skuffa! Gave til mor og ikke til deg??...-og hvis han ikke klarer å bake selv burde han i det minste kjøpe en kake så du slapp å bruke din dag på å bake til degselv....

Anonymous poster hash: bb6b2...e54

Skrevet

Du er jo mor til det kjæreste han har, og SELVFØLGELIG burde han og barna feire deg.

Jeg hadde blitt kjempeskuffet!

Be han kjøpe en ferdigkake på søndagsåpen, og ta med seg barna så de får kjøpt en liten ting til SIN mamma.

Stakkars barna, de er jo så store at de kan føle det vondt å ikke feire sin mamma...spesielt når pappaen gnir det inn med å feire farmor foran ansiktene deres.

Anonymous poster hash: c0d70...906

Skrevet

Herlighet..."God morsdag kjære, nå skal du få tilbringe den med å vaske og bake til svigermor kommer på besøk...."

Tror det hadde klikket for meg. Hadde rett og slett tatt med meg ungene på kafe også kunne han fått hatt selskapet sitt i fred sammen med mammaen sin.

Skrevet

Ja, du har lov til å være skuffet. Her har mannen laget kake, men sannsynligvis hadde ikke det skjedd uten relativt klar tale om at det er morsdag "i morgen" (i går).

Men det jeg synes er mest trist er at ungene sannsynligvis ikke har kjøpt noe til meg. Ikke at det skal være rare greiene, men vise at dem har tenkt på meg. De eldste er rundt myndighetsalder, og jeg pushet dem når det var farsdag. Men nå, når det er morsdag har nok ingen sagt noe. Det synes jeg er litt sårt. Jeg prøver å oppdra dem til å huske slike dager. Fødselsdager, kjøpe julegaver, morsdag, farsdag. Jeg vil de skal bli gode kjærester en gang. Slike dager er viktige for mange...

Anonymous poster hash: b1968...012

Skrevet

Du har all grunn til og bli skuffet. Og jeg hadde aldri funnet meg i det. Jeg hadde tatt med meg barn ut på noe, og hatt en veldig koselig dag. Gått på cafe og kost oss med kaka.

Skrevet

Du er jo mor til det kjæreste han har, og SELVFØLGELIG burde han og barna feire deg.

Be han kjøpe en ferdigkake på søndagsåpen, og ta med seg barna så de får kjøpt en liten ting til SIN mamma.

Stakkars barna, de er jo så store at de kan føle det vondt å ikke feire sin mamma...spesielt når pappaen gnir det inn med å feire farmor foran ansiktene deres.

Ærlig talt! Her er det ikke stakkars barn, det er stakkars mor!

Makan

Skrevet

Jeg må si jeg hadde blitt skikkelig snurt. Hos oss er det veldig stas med mors og farsdag. Og her er det jeg som er mor. Vi kjøper blomster til mødrene våre og, men feirer hhv meg eller min mann:)

Skrevet

Si det til ham - rett ut:

Jeg er skuffet. Jeg håpet du hadde funnet på noe!

Og overlat selvsagt til ham å vaske og bake - IKKE ta den jobben, den er hans! Det er jo han som har invitert. Håper du går på cafe, eller gjør noe annet hyggelig for deg 😊

Skrevet

Ærlig talt! Her er det ikke stakkars barn, det er stakkars mor!

Makan

Som jeg skrev ville jeg blitt veldig skuffet, og synes i tillegg synd på barna som ikke får feire SIN mamma!

Skrevet

Jeg hadde IKKE bakt noe.

Inviterer han på bakst før han spør deg kan han fikse det selv.

Og hvorfor begynner han med dette nå? Er moren syk eller noe?

Anonymous poster hash: d246b...a79

Skrevet

Skjønner du er skuffet ja!! Glad jeg slipp å ha forventninger.... Skal fortsette å være singelmamna en stund til tror jeg;)

Anonymous poster hash: 736ba...9a7

Skrevet

Takk for støtte damer :) Det som er sårt er at han egentlig er omsorgsfull og god, men dette stakk litt. Jeg har alltid om ikke annet passet på at ungene har tegnet en fin tegning, laget noe eller tegnet kort til farsdag, og bakt kake ;)

Hans mor stiller veldig lite opp for oss, og de synes alltid det er såååååå stas å komme hit siden jeg er så flink til å lage mat og bake.......De få gangene de er her i løpet av året er de veldig flinke med ungene, og ungene er veldig glad i farmor. Kommer derfor til å bite det i meg til de har vært her, så skal mannen få en liten "tale" når de har reist ;)

Greit å høre at jeg ikke er kravstor i hvertfall, hadde holdt lenge med en liten blomsterkvast og et kort :P

HI

Skrevet

Jeg hadde IKKE bakt noe.

Inviterer han på bakst før han spør deg kan han fikse det selv.

Og hvorfor begynner han med dette nå? Er moren syk eller noe?Anonymous poster hash: d246b...a79

Moren er alltid "syk", eller som jeg ville sagt LAT!!!!

Tanken hans er egentlig god siden hun ikke er flink til å komme seg ut (eller ser barnebarn så ofte) så prøver han å skape anledninger. Det som blir ekstra teit er at jeg nå fikk vite at hun har invitert seg selv hit for å feire morsdag.... han sa det var en god ide, så de er litt dumme begge to :P

Skrevet

Hadde blitt skikkelig sur for at han hadde invitert uten å spørre meg, og forlangte at jeg skulle bake og vaske. Men at han eventuelt ikke hadde tenkt på å feire meg, blåser jeg i :) Jeg trenger ingen morsdag for å vite at mannen min og barnet mitt elsker meg, det føler jeg hver dag.

Anonymous poster hash: bbdc4...534

Skrevet

Hadde blitt skikkelig sur for at han hadde invitert uten å spørre meg, og forlangte at jeg skulle bake og vaske. Men at han eventuelt ikke hadde tenkt på å feire meg, blåser jeg i :) Jeg trenger ingen morsdag for å vite at mannen min og barnet mitt elsker meg, det føler jeg hver dag.Anonymous poster hash: bbdc4...534

Det hadde vært greit hvis vi ikke gjorde noe voldsomt ut av det her hjemme, siden han stort sett er god i hverdagen ;) Det jeg blir skuffet over er at han inviterer til kaffe og kaker for å feire sin mor, kjøper gave og skal starte en ny tradisjon som jeg ikke skal være en del av....annet enn at det er jeg som må bake og underholde gjester....

HI

Skrevet

Hadde tatt med meg ungene og dratt til min egen mor.

Ikke finn deg i dette, det er jo bare å gni det enda mer inn "jeg setter ikke pris på deg".

Anonymous poster hash: 303c2...667
Skrevet

Hadde tatt med meg ungene og dratt til min egen mor.Ikke finn deg i dette, det er jo bare å gni det enda mer inn "jeg setter ikke pris på deg". Anonymous poster hash: 303c2...667

Hadde reist til min egen mor (som vanlig) hadde det ikke vært for at vi har flyttet 9 timer unna ;)

HI

Skrevet

Men protester da dame! Si fra!!!

Skrevet

Men protester da dame! Si fra!!!

Jepp, han skal få høre det, men tar det ikke foran ungene. Venter til vi har hatt besøk, så skal han få beskjed om at slik skal det ikke være.

HI

Skrevet

Hadde aldri i verden vasket huset! Virkelig. Hadde min mann tatt med alle ungene ut av huset kunne jeg laget kake, men bare fordi jeg liker å lage kake. Gave er ikke vanlig hos oss, så det reagerer ikke jeg på. Din mann bommet kraftig her, det må jeg si.

Anonymous poster hash: 65da5...100

Skrevet

Ja, du har lov til å være skuffet. Her har mannen laget kake, men sannsynligvis hadde ikke det skjedd uten relativt klar tale om at det er morsdag "i morgen" (i går).

Men det jeg synes er mest trist er at ungene sannsynligvis ikke har kjøpt noe til meg. Ikke at det skal være rare greiene, men vise at dem har tenkt på meg. De eldste er rundt myndighetsalder, og jeg pushet dem når det var farsdag. Men nå, når det er morsdag har nok ingen sagt noe. Det synes jeg er litt sårt. Jeg prøver å oppdra dem til å huske slike dager. Fødselsdager, kjøpe julegaver, morsdag, farsdag. Jeg vil de skal bli gode kjærester en gang. Slike dager er viktige for mange...

Anonymous poster hash: b1968...012

Bør ikke så store barn få velge selv om de skal gi gaver eller ikke? Nå vet jeg jo ikke hvordan situasjonen er hos dere, om de bare er distré eller noe, men her hadde ingen av oss tenkt å gi gave på farsdagen fordi faren vår rett og slett ikke har gjort seg fortjent til det. Han har aldri vært noen god far, og vi omgås bare for syns skyld, eller mest pga mamma egentlig.

Men så begynte mamma å "pushe" og "minne oss på" det, og da ble det jo litt vanskelig... så måtte vi gi noe likevel, men det kom ikke fra hjertet for å si det sånn.

Anonymous poster hash: 6d94c...a1c

Skrevet

For å svare HI også: Du bør ikke bare være skuffet, men sint også! Jeg hadde aldri i verden gjort det han krever av deg for så å la ham høre det etterpå... da har han jo allerede fått det som han vil!

Her er det litt omvendt, mannen baker kake og kjøper gave til meg, også må jeg minne ham på å i det minste sende en sms til moren sin. :P

Anonymous poster hash: 6d94c...a1c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...