Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #1 Skrevet 7. februar 2015 Det blir ingen vinterferie i år, jeg har ikke mulighet til å ta fri fra jobb da jeg er alene sekretær på legekontoret siden min kollega skal legges inn på sykehus den uken. Her om dagen begynte 6 åringen å gråte når jeg sa at hun måtte på sfo. Blir å stå opp tidlig og stresse av gårde som en vanlig dag. Fikk vondt av henne. Har og ei i bhg. Vi drar på hytta i helgen så gjør jo koe, men blir ikke fri. Kan hende mannen kan ta et par dager, men litt usikkert enda. Flere som må jobbe? Hadde gladelig tatt ut dager uten lønn, men lehekontoret stenger ikke. Anonymous poster hash: 44d3f...cfd
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #2 Skrevet 7. februar 2015 Sånn er livet av og til. Jeg har aldri hatt fri i vinterferien. Mannen har sjeldent hatt mulighet til det heller, så ingen familieferie på oss på den tiden nei. Anonymous poster hash: 835ba...257
SuperFries Skrevet 7. februar 2015 #3 Skrevet 7. februar 2015 Vi jobber begge turnus, og har ikke hatt vinterferie siden vi selv gikk på skolen. Sånn er det bare.
Gjest Skrevet 7. februar 2015 #4 Skrevet 7. februar 2015 Ser ikke problemet jeg. Har alltid jobbet når det er vinterferie og ingen unger har klaget over å være på SFO. Siden de ikke har vært fulltallige, så har SFO dratt på kino, svømmehallen, akebakken og liknende
petite fleur Skrevet 7. februar 2015 #5 Skrevet 7. februar 2015 Har aldri fri i vinterferien. Jeg jobber i barnehage, og den stenger jo ikke. Bhg er stengt på fredagen, men vi ansatte har fagdag.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #6 Skrevet 7. februar 2015 Jeg skal ha to stk i bhg hele uken. Mannen skal jobbe,og jeg er hjemme med knekt legg og ankel. Dårlig samvittighet har jeg, men ser at de har det kjekkere der . Samtidig som jeg vil slite med å finne på noe her hjemme Anonymous poster hash: 2db1b...02d
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #7 Skrevet 7. februar 2015 Jeg skal ha to stk i bhg hele uken. Mannen skal jobbe,og jeg er hjemme med knekt legg og ankel. Dårlig samvittighet har jeg, men ser at de har det kjekkere der . Samtidig som jeg vil slite med å finne på noe her hjemme Anonymous poster hash: 2db1b...02d
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #8 Skrevet 7. februar 2015 Jeg skal ha to stk i bhg hele uken. Mannen skal jobbe,og jeg er hjemme med knekt legg og ankel. Dårlig samvittighet har jeg, men ser at de har det kjekkere der . Samtidig som jeg vil slite med å finne på noe her hjemme Anonymous poster hash: 2db1b...02d
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #9 Skrevet 7. februar 2015 Ingen ferie her i vinterferien, det har vi aldri. Anonymous poster hash: db698...359
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #10 Skrevet 7. februar 2015 Jeg har ferie og hadde krysset av på fri på ungene. Men da jeg fortalt ungene det ble det protester! Det var jo aktivitetsdag, film og popkorn og ski og skøytedager etc, og DET ville de jo være med på! Det måtte jeg jo skjønne! Så de endte med å sette seg opp på sfo i 3 dager i ferien Så ikke ha dårlig samvittighet, hi, det er noe helt annet med sfo i ferien enn i hverdagen, har jeg forstått Anonymous poster hash: 50ed6...f2e
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #11 Skrevet 7. februar 2015 Har en mann som heldigvis har veldig fleksibel jobb. Han tar fri hele vinterferien. Jeg har ikke krav på lønnet ferie enda, så jeg har søkt om ulønnet siste dag av ferien. Jeg har en forståelse av at de færreste har mulighet til å ta fri hele vinterferien. Anonymous poster hash: a2a91...aee
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #12 Skrevet 7. februar 2015 På jobben min blir vi med små barn prioritet til slike ferier, men ingen selvfølge. Dette er første året og kun på grunn av at vi skal reise bort i dåp. Hadde det ikke vært det så hadde ferien blitt spart til sommer og begge ungene hadde vært på SFO. Anonymous poster hash: f869d...154
Puppen og lillemor Skrevet 7. februar 2015 #13 Skrevet 7. februar 2015 Vi har aldri vinterferie eller høstferie!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #14 Skrevet 7. februar 2015 Vi har ikke SFO i feriene.. Så vi har ikke noe valg... Anonymous poster hash: 90d89...3c1
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #15 Skrevet 7. februar 2015 Fælt at barn ikke skal få oppleve å hett og slett bare ha ferie i vinter- og høstferie. Misforstå meg rett, her jobber vi også, og har dårlig samvittighet for det. Vi prøver å kose oss ekstra om ettermiddagene da. Anonymous poster hash: 918f1...804
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #16 Skrevet 7. februar 2015 Her skal guttungen i bhg. Jeg skal selv jobbe. Satser på noen fridager før påske. Ellers så går feriedagene til sommerferie, planleggingsdager og noen fridager i jula. Anonymous poster hash: 0dcad...102
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #17 Skrevet 7. februar 2015 Her har alle 3 barna vinterferie og skal på Hafjell. Anonymous poster hash: 7eb85...dc7
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #18 Skrevet 7. februar 2015 Jeg har flexitid og skal avspasere 3 dager i vinterferien slik at jeg slipper bruke av feriedager. Men hadde jeg ikke fått fri/kunnet ta fri, så hadde jeg ikke hatt dårlig samvittighet for det. Har aldri tatt vinterferie før største begynte på skolen heller. Mannen min skal ikke ha fri fordi han er opptatt med skolearbeid, men jeg gleder meg skikkelig til å ha fri og finne på noe med barna bare vi tre. Anonymous poster hash: c8c53...ecd
stjertløvetann Skrevet 7. februar 2015 #19 Skrevet 7. februar 2015 Har 50/50, og vinterferien er min uke med barna. Eldste begynte å sutre litt når jeg sa at jeg måtte jobbe, men når jeg minnet henne på hva de gjorde på sfo i juleferien sist (bl.a. skøyter, grilling, film, og kos) så var det greit allikevel. Alle vennene hennes er jo på ferie-sfo uansett, så hu har det kjekkere der enn hjemme alene hver dag med meg. Skulle selvfølgelig gjerne hatt fri i vinterferien, men det har jeg altså ikke, og det har jeg overhodet ikke dårlig samvittighet for.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #20 Skrevet 7. februar 2015 Ikke ha vondt av det, de aller fleste har ikke mulighet til full vinter/påske/sommer/hørst og juleferie. Her blir minste i barnehagen mens vi voksne jobber, og skolebarnet skal reise til besteforeldrene for vinterferie i år. Han får det knallfint han med ski og full oppvarting av besteforeldre, tanter og onkler. Hadde det ikke vært mulig hadde eldste vært på SFO. Anonymous poster hash: f4d20...313
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #21 Skrevet 8. februar 2015 I barnehagen der jeg jobber er det bare 3 av 25 barn som skal ha vinterferie, alle har søsken på skolen. Ikke ha dårlig samvittighet, det er ikke vanlig å ha vinterferie lengre. Det er uansett ikke lenge til påskeferie Anonymous poster hash: d2ffc...25c
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #22 Skrevet 8. februar 2015 Vi har ikke vinterferie vi heller, men jobber skift og ungene er hjemme stort sett. Men det blir ikke reist noen plasser. Ikke har vi økonomi til å reise avgårde hver gang skolen har ferie heller. Nå er jeg sykemeldt da, så det blir nok ikke så mange opplevelser her hjemme heller (hyperemesis, så orker ingenting) men de er jo flere søsken og får underholde hverandre Anonymous poster hash: 013a9...dd2
Chl85 Skrevet 8. februar 2015 #23 Skrevet 8. februar 2015 Har ikke hatt vinterferie siden ungdomsskolen jeg? Og da jobbet foreldrene mine, så sjeldent vi har gjort noe akkurat da Prioriterer heller sommer, jul og påske og tar fri de inneklemte dagene som eventuelt oppstår i løpet av året. Har hendt jeg har tatt 1 eller 2 dager fri i vinterferien slik at det har blitt langhelg... Men dårlig samvittighet? Nei. Vi har bare 5 uker ferie i løpet av året og da må man prioritere og lønn må man ha Det blir sikkert litt ekstra kos i sfo den uka:) Hva med besteforeldre? Ingen av dem som har litt ekstra fri og skal på hytta eller noe, som 6 åringen kunne blitt med på? Uansett, ikke gå rundt å føl så mye på det. Sånn er det noen ganger og det må jo barna lære etterhvert
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #24 Skrevet 8. februar 2015 Aldri hatt vinterferie. Akkurat vært juleferie jo!! Men påsken derimot, den er hellig Anonymous poster hash: 6716c...9c4
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #25 Skrevet 8. februar 2015 Vi har aldri vinterferie eller høstferie! Aldri her heller Anonymous poster hash: 553c2...233
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå