Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #1 Skrevet 7. februar 2015 Ikke har førerkort? Anonymous poster hash: 3da58...425
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #3 Skrevet 7. februar 2015 At de ikke har hatt bruk for det, kanskje, men at de vil få et problem så snart de flytter utenfor den innerste bykjernen, når barn skal transporteres til fotballtrening og -kamper, til skitrening og til venner. Anonymous poster hash: 81dc4...f59
*Miss Marple* Skrevet 7. februar 2015 #4 Skrevet 7. februar 2015 At de er litt tiltaksløse, for å være helt ærlig. Selv om jeg vet at det kan være andre, gode grunner til det, så er nok det min første tanke. Det gjelder forsåvid begge kjønn.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #5 Skrevet 7. februar 2015 Håper det er en naturlig forklaring for det så som: ikke hatt behov for å ha der før og derfor nedprioritert å bruke penger på det, vil leve miljøvennlig og bruke kollektivt, bor midt i by som gjør det upraktisk med bil. Håper ikke fordi man har fyllekjørt eller gjort noe annet alvorlig i trafikken slik at han har mistet lappen. Anonymous poster hash: 3df80...0fb
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #6 Skrevet 7. februar 2015 At det er upraktisk Her i huset er det kun jeg som har lappen, mannen føler han ikke har hatt behov.... Han tok noen kjøretimer for et par år siden, men sier selv han ikke har noe på veien å gjøre. Jeg har øvelseskjørt med han flere ganger, men han er utrolig uoppmerksom og klønete, så jeg er egentlig enig med han Foreldrene hans er elendige sjåfører, og det samme er broren hans Anonymous poster hash: 18374...694
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #7 Skrevet 7. februar 2015 Har aldri tenkt noe på det. Ikke noe jeg har noe med hvordan de kommer seg rundt. Anonymous poster hash: 6bdb8...a74
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #8 Skrevet 7. februar 2015 At det er upraktisk Her i huset er det kun jeg som har lappen, mannen føler han ikke har hatt behov.... Han tok noen kjøretimer for et par år siden, men sier selv han ikke har noe på veien å gjøre. Jeg har øvelseskjørt med han flere ganger, men han er utrolig uoppmerksom og klønete, så jeg er egentlig enig med han Foreldrene hans er elendige sjåfører, og det samme er broren hans Anonymous poster hash: 18374...694 Er man unnskyldt hvis man er uoppmerksom og klønete? Det er nemlig jeg også, og jeg har ikke førerkort. Jeg har øvelseskjørt en del, men jeg synes det er dritskummelt å kjøre bil. Jeg sliter med å ha oversikt og gjøre flere ting på en gang, det blir for mye for meg, og jeg får panikk av den minste ting. Det er altså ikke fordi jeg er tiltaksløs, blakk, har fyllekjørt eller annet. Men det er nok tryggere for både meg og dere om jeg ikke kjører. Anonymous poster hash: 5d146...89c
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #9 Skrevet 7. februar 2015 Det er da helt opp til dem.. Vet flere menn i 30+ alderen som ikke har førerkort. De alle bor midt i byen og har rett og slett ikke behov for det. Anonymous poster hash: b5b3d...271
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #10 Skrevet 7. februar 2015 Upraktisk! Mannen min fikk ikke førerkort før han var 27 siden vi ikke hadde hatt råd tidligere. Det var slitsomt for meg! Anonymous poster hash: d639b...a98
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #11 Skrevet 7. februar 2015 At det er upraktisk Her i huset er det kun jeg som har lappen, mannen føler han ikke har hatt behov.... Han tok noen kjøretimer for et par år siden, men sier selv han ikke har noe på veien å gjøre. Jeg har øvelseskjørt med han flere ganger, men han er utrolig uoppmerksom og klønete, så jeg er egentlig enig med han Foreldrene hans er elendige sjåfører, og det samme er broren hans Anonymous poster hash: 18374...694 Er man unnskyldt hvis man er uoppmerksom og klønete? Det er nemlig jeg også, og jeg har ikke førerkort. Jeg har øvelseskjørt en del, men jeg synes det er dritskummelt å kjøre bil. Jeg sliter med å ha oversikt og gjøre flere ting på en gang, det blir for mye for meg, og jeg får panikk av den minste ting. Det er altså ikke fordi jeg er tiltaksløs, blakk, har fyllekjørt eller annet. Men det er nok tryggere for både meg og dere om jeg ikke kjører. Anonymous poster hash: 5d146...89c Jepp, da er man unnskyldt Føler det er myyyye tryggere å ha mannen som passasjer Anonymous poster hash: 18374...694
Miamimom Skrevet 7. februar 2015 #12 Skrevet 7. februar 2015 Jeg tok ikke lappen før jeg var 29. Til da hadde jeg vært barnløs og bodde i Oslo sentrum - så da hadde jeg ikke behovet. Når jeg fikk barn og flyttet ut av sentrum fikk jeg behovet og tok da lappen. Mannen hadde, ellers hadde jeg nok tatt den før.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #13 Skrevet 7. februar 2015 Han kan ha epilepsi eller lignende. Eller så er han et bymenneske. Jeg er ikke fra storby,men etter at jeg flyttet til sentrum har jeg aldri hatt bruk for å kjøre. Har ikke bil, det ville Vært upraktisk med parkering,mindre effektivt enn ved kollektivt og ikke minst dyrt. Jeg har ikke kjørt på mange år og nå tror jeg faktisk ikke jeg bør heller. Anonymous poster hash: 389df...bf1
Lykken_er_tre Skrevet 7. februar 2015 #14 Skrevet 7. februar 2015 Selv så jeg aldri et behov før jeg fikk barn og flyttet ut av byen. Så om en mann kunne har tenkt samme tanken muligens vet jeg ikke, er jo ikke noe stress å fikse om behovet melder seg. Jeg var den ringe alder av 31 da jeg fikk lappen, er glad for den nå men var aldri et tema tidligere..
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #15 Skrevet 7. februar 2015 Der jeg bor er et utenkelig å ikke ha lappen, dem som ikke har lappen her er det noe alvorlig galt med.. Men skjønner det er annerledes fo dem som bor i det siviliserte samfunnet:) Anonymous poster hash: 6cd47...0f2
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #16 Skrevet 7. februar 2015 Jeg er 36 og har ikke førerkort. Vi bor midt i en millionby, eier ikke bil, hadde ikke hatt parkering hvis vi hadde hatt en bil, har godt kollektivsystem og derfor ser jeg ikke behovet. Hvorfor bruke masse penger på å lære meg noe som jeg ikke har nytte av å kunne? Anonymous poster hash: 70779...8fc
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #17 Skrevet 7. februar 2015 Jeg er 36 og har ikke førerkort. Vi bor midt i en millionby, eier ikke bil, hadde ikke hatt parkering hvis vi hadde hatt en bil, har godt kollektivsystem og derfor ser jeg ikke behovet. Hvorfor bruke masse penger på å lære meg noe som jeg ikke har nytte av å kunne?Anonymous poster hash: 70779...8fc Siste setninga ble visst ikke med: Min mann, også 36 har heller ikke førerkort. Jeg har aldri tenkt på det som annerledes enn at jeg ikke har det. Anonymous poster hash: 70779...8fc
Pobie Skrevet 7. februar 2015 #18 Skrevet 7. februar 2015 Hvorfor spesielt menn? Jeg synes alle som ikke har tatt lappen innen de er 25 er litt giddalause og tenker lite praktisk. Jeg tok lappen da jeg var 20, men trengte den egentlig ikke før jeg var 26-27. Før det tok jeg buss til skole og jobb, eide ikke bil fordi jeg ikke hadde råd. Da jeg fikk råd til bil, og samtidig flyttet litt mindre sentralt slik at det ville tatt over en time med buss, kjøpte jeg bil og er sjeleglad for at jeg slipper å sitte på buss/tog i timesvis hver dag. Finnes jo unntak hvor man ikke trenger lappen fordi man bor så sentralt da. Men jeg tenker at det er veldig praktisk å kunne kjøre bil hvis man må, hvis man f eks må låne eller leie en bil av en eller annen grunn, eller noe skjer slik at man heller burde kjøre enn å ta bussen, da er det greit å kunne hive seg i bilen. Hvis man ikke har lappen er man begrenset slik, og jeg tror de som ikke har lappen som voksne ikke vet hvor begrenset det er fordi de ikke har opplevd noe annet.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #19 Skrevet 7. februar 2015 Jeg kunne i utgangspunktet aldri vært sammen med en mann uten førerkort. Her jeg bor, og livet jeg lever, gjør at jeg er avhengig av bilen. Men nå har jeg faktisk aldri møtt en mann uten førerkort, så det har ikke vært en reel problemstilling ennå. Kanskje jeg tenker annerledes om jeg møter en førerkortløs mr. Right Jeg har i utgangspunktet 3 krav til en mann; -må ha førerkort, jeg gidder ikke fungere som taxi eller alltid være den som må kjøre -må ha egen inntekt, sier seg kanskje selv -kan ikke ha kontantkort, så kjipt med "kan ikke ringe deg, har ikke penger på kortet Ellers er jeg ikke spesielt kravstor, krever bare at han oppfører seg ordentlig Anonymous poster hash: 24d92...516
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #20 Skrevet 7. februar 2015 Tenker ikke så mye. Bodde selv sentralt i Oslo, og så virkelig ikke behovet for førerkort. Så fikk jeg barn og flyttet landlig. Da fikk jeg førerkort raskt da. Anonymous poster hash: 5b5a6...75c
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #21 Skrevet 7. februar 2015 Hvorfor spesielt menn? Jeg synes alle som ikke har tatt lappen innen de er 25 er litt giddalause og tenker lite praktisk. Jeg tok lappen da jeg var 20, men trengte den egentlig ikke før jeg var 26-27. Før det tok jeg buss til skole og jobb, eide ikke bil fordi jeg ikke hadde råd. Da jeg fikk råd til bil, og samtidig flyttet litt mindre sentralt slik at det ville tatt over en time med buss, kjøpte jeg bil og er sjeleglad for at jeg slipper å sitte på buss/tog i timesvis hver dag. Finnes jo unntak hvor man ikke trenger lappen fordi man bor så sentralt da. Men jeg tenker at det er veldig praktisk å kunne kjøre bil hvis man må, hvis man f eks må låne eller leie en bil av en eller annen grunn, eller noe skjer slik at man heller burde kjøre enn å ta bussen, da er det greit å kunne hive seg i bilen. Hvis man ikke har lappen er man begrenset slik, og jeg tror de som ikke har lappen som voksne ikke vet hvor begrenset det er fordi de ikke har opplevd noe annet. Giddalause og lite praktiske, virkelig? Og at vi som ikke har lappen ikke forstår hvor begrenset vi er? Jeg forstår at det kan være nødvendig med bil mange steder, men jeg synes også at arrogansen i uttalelser som de over vitner om en manglende evne til å se utenfor seg selv og forstå at folk lever forskjellige liv, med forskjellige behov og forskjellige prioriteter. Anonymous poster hash: 70779...8fc
Helene Harepus Skrevet 7. februar 2015 #22 Skrevet 7. februar 2015 At de er oppvokst i en by med bra offentlig transport og har ikke hatt behov for å ta lappen.
Superdolly Skrevet 7. februar 2015 #23 Skrevet 7. februar 2015 Jeg ser ikke helt hvorfor det skal være forskjell på en mann og en kvinne når det gjelder førerkort eller ikke. Sånn bortsett fra det ville jeg ha tenkt at han sikkert hadde en grunn til at han ikke hadde lappen. Jeg bor på landet med et særdeles dårlig kollektivtilbud, så hvis han hadde bodd her i området ville jeg tenkt at grunnen var at han hadde mistet lappen eller hadde en diagnose eller et problem som gjorde at han ikke kunne ta førerkort. Hadde han bodd i et bysentrum ville jeg sikkert tenkt at grunnen var at han ikke trengte lappen, at han var litt ekstra miljøbevisst eller noe slikt. Altså litt mer positivt.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #24 Skrevet 7. februar 2015 min mann har ikke lappen. var ikke noe problem da vi bodde i by, uten unger. nå er det stress for meg å alltid måtte kjøre. og når ungene blir større blir det enda mer stress. han derimot, liker å være passasjer.. har ihvertfall ingen planer om å ta lappen. irriterer meg helt fryktelig. i hans tilfelle er det latskap, og sannsynligvis at han er redd for at han ikke skal få det til. det siste innrømmer han selvfølgelig ikke. Anonymous poster hash: 8f39a...3fe
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #25 Skrevet 7. februar 2015 Jeg finner det faktisk litt usexy... Anonymous poster hash: 78c63...c92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå