MammaStine91 Skrevet 7. februar 2015 #26 Skrevet 7. februar 2015 I barnehagen til gutten min så får de velge mellom fire dyr de kan være, også får de ansiktsmaling. Trenger ikke å ha kostyme:-)
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #27 Skrevet 7. februar 2015 3-åringen er meget bestemt på at hun skal være prinsesse. Anonymous poster hash: 2aa19...8e7
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #28 Skrevet 7. februar 2015 Jeg synes det høres flott ut med de barnehagene som lager kostymer sammen med barna :-) Det gjør de ikke i vår barnehage. Jeg liker ikke å bruke mye penger på kostymer og synes ikke de ferdige kostymene i f.eks. lekebutikkene er noe fine. Fireåringen her har fått velge mellom å være brannmann, sjørøver, klovn eller cowboy. De to første har vi utstyr til. Klovn var han i fjor og foreslo det selv som et alternativ i år. Da fikk han på en parykk og rød nese vi hadde liggende, vanlige fargerike klær og to forskjellige sokker. Valget hans falt på cowboy i år. Cowboyvesten er snart ferdig sydd av stoff vi hadde liggende (foret er f.eks klippet av en utslitt bukse). Dongeribukse, rutete skjorte og tørkle har han. Har kjøpt revolverbelte og skal bruke en plastbanan som revolver (vil ikke sende "skytevåpen" med i bhg). Han er kjempefornøyd og blir kjempetøff! Anonymous poster hash: 74542...e86
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #29 Skrevet 7. februar 2015 hva skal barna deres kle seg ut som? og hva skal dere som jobber i bhg kle dere ut som? (regner med og håper at dere gjør det) er en glede å levere barna i bhg og se reaksjonen deres når det kommer en pusekatt og tar imot dem! Anonymous poster hash: e6293...c9a Vurderer sterkt å droppe hele spetakkelet, og ha med Nurket på jobb den dagen. Fryktelig masete dag i barnehagen, og nei ... jeg kledde meg ikke ut da jeg jobbet i barnehage - tåpelig. Jammen bra du fant deg en annen jobb!! Anonymous poster hash: ae1c7...f4c
*Miss Marple* Skrevet 7. februar 2015 #30 Skrevet 7. februar 2015 Karneval har det vært tradisjon for å feire i barnehagene siden jeg var liten, og jeg syns det er trist at alt skal bli vridd til noe negativt og at det hyles opp om kjøpepress hver gang det er tid for noe morsomt for barna. Ikke kan man feire halloween, ikke mors/farsdag, ikke temabursdager og nå altså heller ikke karneval - fordi man da støtter handelsstanden og kjøpepresset! Med litt planlegging går det fint an å få tak i kostymer som ikke koster mye (er det ikke snakk om 2-300 kr da?), og ikke minst varer de jo mer enn et karneval, så om man har flere barn er det ikke mange årene før man har et lite utvalg som man kan velge i, både til Halloween og karneval. Og at det skal være under en barnehagelærer sin verdighet å kle seg ut på jobb er vel noe av det tristeste og dummeste jeg har lest! Hva tenkte dere at dere signet opp for mens dere satt og lagde fingerdukker og spilte musevisa på blokkfløyte under utdannelsen da? At man skulle sitte på et kontor og være pedagogisk? Liker man ikke leke med barn, er det andre (akademiske) utdannelser man kan ta. Nei, la barna kle seg ut og ikke vær så politisk korrekt hele tiden jeg Jar store barn og de husker karneval i bhg med glede, enten de hadde kjøpekostyme eller ikke (selv jeg med null håndarbeidsevner klarte å lage fler kostymer opp gjennom årene).
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #31 Skrevet 7. februar 2015 Jeg er utdannet førskolelærer, skal jeg da kalle meg en akademiker?? Hahahaha tidenes. Så til karnevalet, karneval er kjempe gøy!! Anonymous poster hash: d0985...5d6
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #32 Skrevet 7. februar 2015 Jeg er utdannet førskolelærer, skal jeg da kalle meg en akademiker?? Hahahaha tidenes. Så til karnevalet, karneval er kjempe gøy!! Anonymous poster hash: d0985...5d6 Det er vel høyskoleutdannelse. Ergo ikke akademisk Anonymous poster hash: 27e04...942
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #33 Skrevet 7. februar 2015 hva skal barna deres kle seg ut som? og hva skal dere som jobber i bhg kle dere ut som? (regner med og håper at dere gjør det) er en glede å levere barna i bhg og se reaksjonen deres når det kommer en pusekatt og tar imot dem! Anonymous poster hash: e6293...c9a Vurderer sterkt å droppe hele spetakkelet, og ha med Nurket på jobb den dagen. Fryktelig masete dag i barnehagen, og nei ... jeg kledde meg ikke ut da jeg jobbet i barnehage - tåpelig. noe så gøy som om kle seg ut er tåpelig? det sier vell litt om hvorfor du ikke jobber i barnehage mer heller!har du ikke en barnslig og kreativ side? tenker at du må være kreativ, gøyal og tørre å "drite seg ut" litt når en jobber i bhg Anonymous poster hash: e6293...c9a Joda ... på fritiden min kan jeg være riktig så festelig. For meg dreier det seg om profesjonalitet. Jeg er akademiker - ikke klovn. Strever litt med å se hvilken sammenheng dette har med skaperevne. Det har vel med å la barn være barn og at ikke alt trenger å være så pedagogisk riktig for dem hele tiden. Det og ha det gøy sammen både voksne og barn kan skape mye magi! Det kan oppstå nye leker, nye vennskap, de skaper noe sammen.. Om du ikke ser det er det vel like greit om du ikke jobber i barnehage lenger.. Hilsen pedagogisk leder som elsker alle slike temadager og opplegg som gir et avbrekk i hverdagens mas og krav! Anonymous poster hash: 60532...5a9
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #34 Skrevet 7. februar 2015 Kjøpepresset blir hva en gjør det til selv. Jeg har sydd et Olafkostyme, det kan fint fikses med et hvitt laken, noen sorte knapper, strikk og stålvaier. De syntetiske kostymene i lekebutikken er ofte av sinnsykt dårlig kvalitet. I fjor var sønnen indianer, frynset opp en gammel brun bukse, sydde fjær på et bånd som hodeplagg og fikset en provisorisk tunika med ulike bånd i ulike farger. Det trenger ikke være så avansert. Hvor gøy er det egentlig når alle de eldste guttene er ninjaturtles eller spiderman? I fjor telte jeg 8 ninjaturtles, året før 8 spiderman.... Anonymous poster hash: efba0...44c
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #35 Skrevet 7. februar 2015 skal på torsdag - skal kle seg ut som drage Anonymous poster hash: e1abd...535
februarprins2013 Skrevet 7. februar 2015 #36 Skrevet 7. februar 2015 (endret) min lille er 2 år dagen etter det er karneval, de skal ha den 12, han skal være supermann tror han vil kose seg masse. og trenger ikke bruke noe penger på det selv, ønsket det i bursdagsgave, bare at han får det på onsdagen i stedenfor bursdagen sin Endret 7. februar 2015 av Blair Waldorf
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #37 Skrevet 7. februar 2015 Spidermann... Anonymous poster hash: e0b23...1c0
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #38 Skrevet 7. februar 2015 Joa, det høres så politisk korrekt og fint ut å si at kjøpepresset blir hva du gjør det til selv!! Men du skal være passe tøff som mor når du sier til jenta på 4 at hun får velge mellom å være ninja eller spiderman isteden for Elsa eller Anna (som aaaaaaalle de andre jentene i barnehagen skal være!!) Fordi det er de antrekkene dere har liggende etter storebror! Ikke alle er like kapable til å sy prinsessekjoler selv. Eller har råd til å kjøpe årets hippe karnevals- eller halloweenantrekk! Anonymous poster hash: 71c2b...d48
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 7. februar 2015 #39 Skrevet 7. februar 2015 Her lager de kostymer selv. Vi har med hvite t-shorter og så skal barna male de selv. Tema i år er dyrene i afrika. Jenta mi gleder seg villt og jeg gleder meg med henne. Og så vet jeg at de ansatte, både pedagoger og assistenter, møter oss i garderoben med et smil med sine egne t-shorter og ansiktsmaling. DET er jeg glad for 😉
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #40 Skrevet 7. februar 2015 Joa, det høres så politisk korrekt og fint ut å si at kjøpepresset blir hva du gjør det til selv!! Men du skal være passe tøff som mor når du sier til jenta på 4 at hun får velge mellom å være ninja eller spiderman isteden for Elsa eller Anna (som aaaaaaalle de andre jentene i barnehagen skal være!!) Fordi det er de antrekkene dere har liggende etter storebror! Ikke alle er like kapable til å sy prinsessekjoler selv. Eller har råd til å kjøpe årets hippe karnevals- eller halloweenantrekk! Anonymous poster hash: 71c2b...d48 Man trenger ikke å kunne sy for å få et laken til å ligne på en kjole.. Eller ta en kjole hun har fra før og knyt på et slep.. Nå er du bare kverulant. Man kan kjøpe brukt for en veldig billig penge også. Man MÅ ikke gi etter for kjøpepresset.. Anonymous poster hash: 8495e...245
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #41 Skrevet 7. februar 2015 Postmann pat:) Og som førskolelærer går jeg foran med et godt eksempel og viser at det er helt trygt og moro og kunne kle seg ut. Skal være en gris jeg:) Anonymous poster hash: 3bc8b...c02
MammantilNurket Skrevet 7. februar 2015 #42 Skrevet 7. februar 2015 (endret) Mamma til Nurket har et lite barn. Men fortsetter hun med de holdningene og meningene sine - mener generelt, ikke bare karneval - så medvirker hun til st ungen ikke blir en del av venneegjengen i klassen. Ungen får ikke engang spille fotball hvis han vil og vennene går der. Det var nytt for meg i dag at ungen hennes blir holdt hjemme når det er karneval. Anonymous poster hash: 1cae4...37f Jeg har aldri sagt noe om at han ikke får lov til å spille fotball - vi håper bare i det lengste på at vi kan unngå det.Vi ser at han er en rolig gutt som misliker kaos og bråk. Karneval er en kaotisk dag i barnehagen. Luciafeiringen droppet vi på grunn av logistikk og at han hadde fått en kjempelang dag i barnehagen (7.30-17.00 er litt i overkant når man er så liten). Vi gikk tidlig hjem fra markeringen av FN-dagen vi da det var kaotisk, dårlig organisert, trangt og i grunnen ganske kjipt. Jeg stiller meg forøvrig tvilende hvor stort utbytte et så lite barn har av å bli kledd opp i et tacky og klamt nylonkostyme som skriker dårlig smak lang vei. Et spørsmål vi bør stille oss er: hvem er egentlig slike dager for? De voksne eller barna? Min erfaring er at slike dager er preget av sutring, smårollinger som blir redde, mas, bråk, voksne som oppfører seg som idioterfordi de har fått på seg et kostyme og ekstrem synliggjøring av sosiale forskjeller. For ordens skyld: det er ikke snakk om å holde barnet hjemme, men å ev. ta ham med på jobb - noe han synes er kjempegøy. Endret 7. februar 2015 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #43 Skrevet 7. februar 2015 Mamma til Nurket har et lite barn. Men fortsetter hun med de holdningene og meningene sine - mener generelt, ikke bare karneval - så medvirker hun til st ungen ikke blir en del av venneegjengen i klassen. Ungen får ikke engang spille fotball hvis han vil og vennene går der. Det var nytt for meg i dag at ungen hennes blir holdt hjemme når det er karneval. Anonymous poster hash: 1cae4...37f Jeg har aldri sagt noe om at han ikke får lov til å spille fotball - vi håper bare i det lengste på at vi kan unngå det.Vi ser at han er en rolig gutt som misliker kaos og bråk. Karneval er en kaotisk dag i barnehagen. Luciafeiringen droppet vi på grunn av logistikk og at han hadde fått en kjempeleng dag i barnehagen (7.30-17.00 er litt i overkant når man er så liten). Jeg stiller meg også tvilende hvor stort utbytte et så lite barn har av å bli kledd opp i et tacky og klamt nylonkostyme som skriker dårlig smak lang vei. Et spørsmål vi bør stille oss er: hvem er egentlig slike dager for? De voksne eller barna? Min erfaring er at slike dager er preget av sutring, smårollinger som blir redde, mas, bråk, voksne som oppfører seg som idioterfordi de har fått på seg et kostyme og ekstrem synliggjøring av sosiale forskjeller. For ordens skyld: det er ikke snakk om å holde barnet hjemme, men å ev. ta ham med på jobb - noe han synes er kjempegøy. Hvor gøy vil han synes det er å være med deg på jobb i 8 timer da? Selvfølgelig er ungen rolig. Du tar han jo ikke med ut engang, han vet jo ikke om annet Anonymous poster hash: 38030...e98
MammantilNurket Skrevet 7. februar 2015 #44 Skrevet 7. februar 2015 (endret) Mamma til Nurket har et lite barn. Men fortsetter hun med de holdningene og meningene sine - mener generelt, ikke bare karneval - så medvirker hun til st ungen ikke blir en del av venneegjengen i klassen. Ungen får ikke engang spille fotball hvis han vil og vennene går der. Det var nytt for meg i dag at ungen hennes blir holdt hjemme når det er karneval. Anonymous poster hash: 1cae4...37f Jeg har aldri sagt noe om at han ikke får lov til å spille fotball - vi håper bare i det lengste på at vi kan unngå det.Vi ser at han er en rolig gutt som misliker kaos og bråk. Karneval er en kaotisk dag i barnehagen. Luciafeiringen droppet vi på grunn av logistikk og at han hadde fått en kjempeleng dag i barnehagen (7.30-17.00 er litt i overkant når man er så liten). Jeg stiller meg også tvilende hvor stort utbytte et så lite barn har av å bli kledd opp i et tacky og klamt nylonkostyme som skriker dårlig smak lang vei. Et spørsmål vi bør stille oss er: hvem er egentlig slike dager for? De voksne eller barna? Min erfaring er at slike dager er preget av sutring, smårollinger som blir redde, mas, bråk, voksne som oppfører seg som idioterfordi de har fått på seg et kostyme og ekstrem synliggjøring av sosiale forskjeller. For ordens skyld: det er ikke snakk om å holde barnet hjemme, men å ev. ta ham med på jobb - noe han synes er kjempegøy. Hvor gøy vil han synes det er å være med deg på jobb i 8 timer da? Selvfølgelig er ungen rolig. Du tar han jo ikke med ut engang, han vet jo ikke om annet Anonymous poster hash: 38030...e98 Jeg har bare et par undervisningstimer den dagen. Det er siste dag før vinterferien, så vi skal gjøre noe hyggelig. Han vil ikke forringe kvaliteten på undervisningen. Jobber inn de resterende timene i helgen. Blir ev. bytur eller hjemmekos resten av dagen, muligens besøk. Endret 7. februar 2015 av MammantilNurket
*Miss Marple* Skrevet 7. februar 2015 #45 Skrevet 7. februar 2015 Mamma til Nurket har et lite barn. Men fortsetter hun med de holdningene og meningene sine - mener generelt, ikke bare karneval - så medvirker hun til st ungen ikke blir en del av venneegjengen i klassen. Ungen får ikke engang spille fotball hvis han vil og vennene går der. Det var nytt for meg i dag at ungen hennes blir holdt hjemme når det er karneval. Anonymous poster hash: 1cae4...37f Jeg har aldri sagt noe om at han ikke får lov til å spille fotball - vi håper bare i det lengste på at vi kan unngå det.Vi ser at han er en rolig gutt som misliker kaos og bråk. Karneval er en kaotisk dag i barnehagen. Luciafeiringen droppet vi på grunn av logistikk og at han hadde fått en kjempelang dag i barnehagen (7.30-17.00 er litt i overkant når man er så liten). Vi gikk tidlig hjem fra markeringen av FN-dagen vi da det var kaotisk, dårlig organisert, trangt og i grunnen ganske kjipt. Jeg stiller meg forøvrig tvilende hvor stort utbytte et så lite barn har av å bli kledd opp i et tacky og klamt nylonkostyme som skriker dårlig smak lang vei. Et spørsmål vi bør stille oss er: hvem er egentlig slike dager for? De voksne eller barna? Min erfaring er at slike dager er preget av sutring, smårollinger som blir redde, mas, bråk, voksne som oppfører seg som idioterfordi de har fått på seg et kostyme og ekstrem synliggjøring av sosiale forskjeller. For ordens skyld: det er ikke snakk om å holde barnet hjemme, men å ev. ta ham med på jobb - noe han synes er kjempegøy. Små barn et nok ikke veldig opptatt av å flashe god smak, for dem er det viktig å identifisere seg med figurene de kler seg ut som, enten det er en fullsyntetisk prinsessekjole eller hjemmelaget indianerkostyme. Jeg er enig i at det er tvilsomt om en 1-2 åring får veldig mye ut av å kle seg ut, men skal det være fest i bhg må jo også de minste inkluderes. I vår bhg blir de minste tatt med inn på avdelingen når/om det blir for mye ståk. Når det er sagt tror jeg også at våre små enebarn har godt av å få utfordret seg litt, det er klart at det er stor overgang fra å komme fra et hjem med stort sett voksne personer rundt seg til det kaoset som kan råde i bhg og da er det viktig at de trygges på at det også er ok. Skal man delta i samfunnet kan man ikke skjerme dem fra alt.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #46 Skrevet 7. februar 2015 Joa, det høres så politisk korrekt og fint ut å si at kjøpepresset blir hva du gjør det til selv!! Men du skal være passe tøff som mor når du sier til jenta på 4 at hun får velge mellom å være ninja eller spiderman isteden for Elsa eller Anna (som aaaaaaalle de andre jentene i barnehagen skal være!!) Fordi det er de antrekkene dere har liggende etter storebror! Ikke alle er like kapable til å sy prinsessekjoler selv. Eller har råd til å kjøpe årets hippe karnevals- eller halloweenantrekk!Anonymous poster hash: 71c2b...d48 Man trenger ikke å kunne sy for å få et laken til å ligne på en kjole.. Eller ta en kjole hun har fra før og knyt på et slep.. Nå er du bare kverulant. Man kan kjøpe brukt for en veldig billig penge også. Man MÅ ikke gi etter for kjøpepresset..Anonymous poster hash: 8495e...245 Ja mulig jeg er kverulant! Spesielt fordi jeg jobber mye med foreldre som ikke har mulighet til å henge med på denne kjøpskarrusellen, som gjerne skulle gitt bort dagens middag for å se unge sine fornøyde i en Elsa-kjole eller et Olaf- kostyme på karneval, eller som stjerne skulle kjøpt året mest populære monsterdrakt til Halloween.......osv. Men som ikke klarer det!! Og nei, det er IKKE det samme å bruke et laken. Ingen klarer å overbevise en 4-åring at lakenet som mor har tegnet på eller knytt bånd på er like fin som Elsa-kjolen til naboungen! Anonymous poster hash: 71c2b...d48
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #47 Skrevet 7. februar 2015 her har vi kjøpt brukt på finn.no i år. har gledet seg til å være prinsesse siden i fjor. da var hun sjørøver. hun snakker også fortsatt om den ansatte som var snekker i fjor, og lurer veldig på hva hun finner på i år. Anonymous poster hash: 67534...0a3
¤Hippie¤ Skrevet 7. februar 2015 #48 Skrevet 7. februar 2015 Tiger fra liberoklubnen👍 enkelt og greit.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #49 Skrevet 7. februar 2015 Joa, det høres så politisk korrekt og fint ut å si at kjøpepresset blir hva du gjør det til selv!! Men du skal være passe tøff som mor når du sier til jenta på 4 at hun får velge mellom å være ninja eller spiderman isteden for Elsa eller Anna (som aaaaaaalle de andre jentene i barnehagen skal være!!) Fordi det er de antrekkene dere har liggende etter storebror! Ikke alle er like kapable til å sy prinsessekjoler selv. Eller har råd til å kjøpe årets hippe karnevals- eller halloweenantrekk!Anonymous poster hash: 71c2b...d48 Man trenger ikke å kunne sy for å få et laken til å ligne på en kjole.. Eller ta en kjole hun har fra før og knyt på et slep.. Nå er du bare kverulant.Man kan kjøpe brukt for en veldig billig penge også. Man MÅ ikke gi etter for kjøpepresset..Anonymous poster hash: 8495e...245 Ja mulig jeg er kverulant!Spesielt fordi jeg jobber mye med foreldre som ikke har mulighet til å henge med på denne kjøpskarrusellen, som gjerne skulle gitt bort dagens middag for å se unge sine fornøyde i en Elsa-kjole eller et Olaf- kostyme på karneval, eller som stjerne skulle kjøpt året mest populære monsterdrakt til Halloween.......osv. Men som ikke klarer det!! Og nei, det er IKKE det samme å bruke et laken. Ingen klarer å overbevise en 4-åring at lakenet som mor har tegnet på eller knytt bånd på er like fin som Elsa-kjolen til naboungen! Anonymous poster hash: 71c2b...d48 Jeg kjøpte Elsa-kjole på Ebay, kostet 50 kr inkl frakt. Det var ikke en original Elsa-kjole, men den var lyseblå med chiffongslør så datteren min var superfornøyd. En venninne av meg la inn et spørsmål på den lokale kjøp-salg-gi bort siden på facebook og ønsket rosa prinsessekjole ca str 3 år (det ønsket datteren å være). Hun fikk 13 svar, dyreste bruktprisen var 100 kr, flere ville gi bort ting deres barn hadde vokst fra. Hun kjøpte en kjole for noen tiere som hadde revnet litt under den ene armen. Hun fikset det og datteren stråler over sin "nye" kjole! Anonymous poster hash: 5ffbd...af0
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #50 Skrevet 7. februar 2015 Her skal mini være noe. Hjemmelaget kostyme og stor stas. De ansatte kler seg også ut, men ikke til det ugjenkjennelige kjenneøige pga det er småbarnsavdeling. Anonymous poster hash: d2ec2...1c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå