Gå til innhold

Kan leietakeren gjøre dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

HI her

Takk for svar alle sammen. Leiligheten er en del av vår bolig, vi har generasjonsbolig. Vi satt opp leien, da den var "snill" i utgangspunktet, men etter så lang tid økte vi den nærmere det de andre på markedet blir leiet ut for.

Jeg ser jo nå at det var skikkelig sløvt av oss å ikke fornye kontrakten, men lite å gjøre med det nå dessverre....

Dere som sier at det er én mnd oppsigelse hvis det er leilighet i samme hus, har dere noen linker?

Det blir nok ikke noen problem å få leiet den ut igjen, men jeg ville høre med andre om jeg er vanskelig om jeg tviholder på tre mnd oppsigelse.

Anonymous poster hash: 64188...050

Du lurer på om du er vanskelig hvis du holder på tre måneders oppsigelse selv om det ikke er et problem å få ny leietaker i løpet av seks uker? Virkelig? 

Anonymous poster hash: e9160...c0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kan jo bare nekte å betale. Du har jo ikke et depositum å holde på heller. 

Og ja, du er vanskelig, og du er heldig om du finner en slik leietaker igjen.

Anonymous poster hash: 897ea...daf
Skrevet

fikk han 6 mnd varsel før dere sette opp leigen?

Anonymous poster hash: 89a69...fc1
Skrevet

Du høres ut som en mareritt utleier

Anonymous poster hash: 4eaea...035

Skrevet

Oppsigelse av tidsubestemt leieavtale
Oppsigelsesfristen kan avtales fritt mellom partene. Det er viktig å merke seg at man også kan avtale hvordan fristen skal beregnes. For eksempel kan det avtales to måneders oppsigelsesfrist, og at fristen skal gjelde fra dato til dato. Har man ikke avtalt en særskilt oppsigelsesfrist, må man følge lovens regler, som sier at oppsigelsesfristen skal være tre måneder. For enkle beboelsesrom med adgang til annens bolig (hybel) er oppsigelsesfristen en måned, regnet fra dato til dato dersom ikke annet er avtalt. Fristens lengde vil derfor kunne variere mellom tre til fire måneder, avhengig av når i måneden oppsigelsen kom frem. Er oppsigelsen kommet frem 12. oktober, løper ikke fristen ut 12. januar, men 31. januar.
For enkle beboelsesrom(hybler) er oppsigelsesfristen en måned, regnet fra dato til dato dersom ikke annet er avtalt. Er oppsigelsen kommet frem 7. januar løper fristen ut 7. februar. De lovbestemte fristene er de samme enten det er leietakeren eller utleieren som sier opp.

http://bolighjelpa-no.dev2.ramsalt.com/leieutleie-av-bolig-dine-rettigheter-og-plikter

Skrevet

Hvis du mener det er lett å leie ut skjønner jeg ikke poenget med å gjøre seg vanskelig??

Anonymous poster hash: 7b0a7...f1e

Skrevet

Trenger ikke være økt husleie som får han til å ville flytte, kanskje kjæresten har større og finere leilighet eller et hus.

Men en mnd oppsigelse er nok om det er lett å finne en ny leieboer.

Anonymous poster hash: 31ad5...a7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...