Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #26 Skrevet 5. februar 2015 MELD!! Hvis han faktisk blir slått og du ikke gjør noe er du med og dekker over barnemishandling! Kan du leve med det? Enn om det lille barnet dør før du sier noe? Nei, ring og meld med en gang, hvis du tar feil er heldigvis barnet ikke i fare men hvis du tar feil.. Anonymous poster hash: 7759c...a1f
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #27 Skrevet 5. februar 2015 Du må da for svarte ikke si noe til noen, er du helt idiot? Du ringer barnevernet og sier det du så, og at du vet far slår mor.den ungen skal IKKE bo et sekund lenger i det huset, og om du ikke skjønner det av deg selv er du jaggu ikke særlig intelligent. Ta ansvar, mora velger selv å bo med den dritten, velger hun ham over ungen sin sier det ALT om henne. Fatter ikke at du engang må spørre hva du børgjøre, skam deg! Anonymous poster hash: 7cbae...e06
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #28 Skrevet 5. februar 2015 Meld! Er da ikke normalt at små barn har blåmerker over hele kroppen?? Mi har aldri hatt andre steder enn leggene og noen få ganger i ansiktet hvis hun har falt Anonymous poster hash: 43a4c...243
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #29 Skrevet 5. februar 2015 Du er pliktig til å være barnets stemme!! Får du virkelig sove om natta dersom du lar være?? Anonymous poster hash: 61c45...34a
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #30 Skrevet 5. februar 2015 Jeg har svart deg før, og desto mer du forteller.. Så meld i fra. Her er det mange ting som ikke stemmer! Anonymous poster hash: 95953...f13
skinnfilla Skrevet 5. februar 2015 #31 Skrevet 5. februar 2015 Ingen av mine barn var fulle av blåmerker da de var 1 år! Om du tror han blir mishandlet, melder du fra i morgen.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #32 Skrevet 5. februar 2015 Jeg pleier vanligvis ikke å kommentere så mye her, men denne traff meg midt i magen! Har et barn på snart ett år selv, og jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å forklare så mange blåmerker på et lite barn. Meld! Anonymous poster hash: c6a72...49e
Superdolly Skrevet 5. februar 2015 #33 Skrevet 5. februar 2015 Du bør ringe barnevernet og du skal IKKE si noe til venninnen din eller barnets far! Seriøst, hva tror du faren kommer til å gjøre? Lene seg tilbake og si: Å, ja, det er nok best at du varsler barnevernet ja, så venter jeg hef så lenge. Hvis det finnes noe som helst snev av menneskelig følelser kommer far til å troppe opp på døra til din venninne, fortelle hva du har sagt og prøve å ta med seg barnet. Vil det gå bra tror du? Du skal varsle barnevernet fordi du er bekymret, og så skal de kontakte foreldrene og undersøke saken. Du skal IKKE sjekke hvordan hun reagerer hvis du sier noe, eller fortelle det til bf fordi han "fortjener å få vite det". Du skal være BARNETS stemme her! Vær så snill og hjelp dette barnet!
*Miss Marple* Skrevet 5. februar 2015 #34 Skrevet 5. februar 2015 Spørsmålet er vel om du kan leve med deg selv hvis du ikke gjør noe? Og du bør IKKE snakke med noen av foreldrene først, det kan gjøre alt tusen ganger verre.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 5. februar 2015 #35 Skrevet 5. februar 2015 Du er medskyldig hvis du vet om et barn som blir mishandlet og ikke gjør noe med det.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #36 Skrevet 5. februar 2015 Du skal melde fra til barnevern og til politi. Om ikke det å redde både barnet og din venninne er grunn god nok kan du jo tenke på at du kan straffes som medskyldig om du ikke gjør det. Anonymous poster hash: 227ee...421
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #37 Skrevet 5. februar 2015 Du bør ringe barnevernet og du skal IKKE si noe til venninnen din eller barnets far! Seriøst, hva tror du faren kommer til å gjøre? Lene seg tilbake og si: Å, ja, det er nok best at du varsler barnevernet ja, så venter jeg hef så lenge. Hvis det finnes noe som helst snev av menneskelig følelser kommer far til å troppe opp på døra til din venninne, fortelle hva du har sagt og prøve å ta med seg barnet. Vil det gå bra tror du? Du skal varsle barnevernet fordi du er bekymret, og så skal de kontakte foreldrene og undersøke saken. Du skal IKKE sjekke hvordan hun reagerer hvis du sier noe, eller fortelle det til bf fordi han "fortjener å få vite det". Du skal være BARNETS stemme her! Vær så snill og hjelp dette barnet! D var vel barnets STEfar d var snakk om, og hun vil informere biopappa om saken. Som jeg forstod d.... Men melde MÅ hun!! D er plikt!!!! Anonymous poster hash: 61c45...34a
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #38 Skrevet 5. februar 2015 Kjære vene! Jeg hadde ringt politivakta når jeg hadde satt meg i bilen! HÅPER VIRKELIG DU TAR RIKTIG AVGJØRELSE HER! Ikke ta det opp med noen andre enn BV eller Politi. Hva tror du skjer om bio.far drar dit i raseri og skal ta stefar? Hva tror du stefar gjør mot mor om hun sier at du er bekymret og vil melde? Her må rette instanser gripe inn først, deretter kan du støtte din vennine. Anonymous poster hash: 28c1a...766
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #39 Skrevet 5. februar 2015 Samboeren slår mor sier du? Ring barnevernet i morgen. Ble skikkelig dårlig her. Er mange tragiske historier om onde stefedre😔 Anonymous poster hash: 7b506...104
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #40 Skrevet 5. februar 2015 Jeg har bestemt meg for og melde til bv og blir det mye trøbbel etterhvert,får jeg i alle fall sikre mitt egent barn ved og sende han ut av landet til besteforeldrene.. og jeg har bestemt meg for og ringe og være anonym så får vi tar det derfra. Er stefaren som slår. mor og far til barnet, mor og far gikk fra hverandre når gutten var 1mnd. og det kan være at det er hun som er slem mot ungen,men det vet jeg jo ikke,men er i alle fall veldig redd for gutten så bør bare gjøre det og bli ferdig Anonymous poster hash: c3c15...ebf
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #41 Skrevet 5. februar 2015 Mine barn hadde ikke blåmerker som du beskriver Gjør noe NÅ Anonymous poster hash: 79182...c88
februarprins2013 Skrevet 5. februar 2015 #42 Skrevet 5. februar 2015 Vær så snill og ikke overse dette stakkars lille gutt.. min gutt hadde aldri masse blåmerker i den alderen, bare litt som sikker var naturlig,men er ikke naturlig at et så lite barn så ha så mye blåmerker hvis det ikke er vold
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #43 Skrevet 5. februar 2015 Ingen av mine 3 hadde eller har hatt så mye blåmerker. Ring i morgen denne gutten har det nok ikke godt. Anonymous poster hash: e72e6...3ac
aurore Skrevet 5. februar 2015 #44 Skrevet 5. februar 2015 Hei, det du beskriver er bekymringsfullt, både blåmerkene og barnets reaksjon mot mor. Hvis barnets stefar slår mor er dette alvorlig. Du må ta ANSVAR for din bekymring. Selv om du opplever det skummelt å skulle ta kontakt med bv så BØR du ringe. Du skal IKKE snakke med barnets biologisk far i forkant. Jeg syns helle ikke at du skal snakke med mor. Ring til bv og drøfte dette med de. Kjære deg, jeg håper inderlig at du ringer i morgen.
Jippipippi Skrevet 6. februar 2015 #45 Skrevet 6. februar 2015 Min gutt var full av blåmerker når han var 1 år! Han begynte å gå når han var 10 mnd. Var flau hver gang vi skulle på helsestasjonen. Jeg er mer bekymret for at 1 åringen heller vil ha din hjelp. Røde varselslamper! Meld!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #46 Skrevet 6. februar 2015 Da har jeg meldt til bv, sagt at jeg er redd den vesle gutten blir slått, gitt navn på moren og stefaren, og fødselnr og navn på gutten. de sa ikke at de skal følge opp,men de gir kanskje ikke beskjed om det? Har ikke sagt noe til far eller mor Anonymous poster hash: c3c15...ebf
aurore Skrevet 6. februar 2015 #47 Skrevet 6. februar 2015 Så bra!! Jeg har tenkt på det du skrev og dine tanker rundt dette. Du har tatt ansvar og bringt din bekymring videre. Bv skal innen en uke vurdere om meldingen skal undersøkes nærmere. Du som melder vil kun få tilbakemelding på at meldingen er mottatt. Du vil ikke bli orientert videre med tanke på en eventuell undersøkelse.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #48 Skrevet 6. februar 2015 Ser at du har meldt i fra til bv nå. Personlig ville jeg tatt bilder av barnet, og kontaktet helsesøster først. Hun har bred erfaring, og ville med en gang sett om det var normale blåmerker fra lek. Tror ikke bv har samme kompetansen akkurat der. Helsesøster ville så ha meldt videre til bv, om det var mishandling. Tror helt klart det hadde vært tryggest for barnet å gå den veien. Når det er sagt, venninne eller ikke, er dette et miljø du vil ditt barn skal vokse opp i? Tipper dere er veldig unge. Anonymous poster hash: 48ad7...0c9
skjotta Skrevet 6. februar 2015 #49 Skrevet 6. februar 2015 Ser at du har meldt i fra til bv nå. Personlig ville jeg tatt bilder av barnet, og kontaktet helsesøster først. Hun har bred erfaring, og ville med en gang sett om det var normale blåmerker fra lek. Tror ikke bv har samme kompetansen akkurat der. Helsesøster ville så ha meldt videre til bv, om det var mishandling. Tror helt klart det hadde vært tryggest for barnet å gå den veien. Når det er sagt, venninne eller ikke, er dette et miljø du vil ditt barn skal vokse opp i? Tipper dere er veldig unge. Anonymous poster hash: 48ad7...0c9 Hvorfor? Helsesøster kan ikke, utfra noen bilder, si hvor blåmerker kommer fra. Ingen kan det, ikke engang leger. Hvorfor skal dere absolutt være etterforskere? Man trenger ikke bevis for å melde sin bekymring, man trenger bare en bekymring. Det er barnevernet som avgjør om bekymringen er begrunnet, ikke helsesøster og ikke oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå