Gå til innhold

Leser deres 1 klassinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min har ikke knekt koden helt enda, kan alle bokstavene og kan trekke bokstaver sammen til ord men leser ikke enda... Hva med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.

Anonymous poster hash: 43c72...ab7
Skrevet

Ja, min yngste gjør det. Hun kan lese nesten hva som helst, men det går sakte. Akkurat som hos deg kunne ikke eldste det like godt på tilsvarende alder.

Anonymous poster hash: e799a...bc8
Skrevet

Ja :)

Anonymous poster hash: 7f9e8...445

Skrevet

Ja, min førsteklassing leser. Eldstemann her var ikke tilsvarende god  på samme alder, men er allikevel en av de beste faglige i klassen nå i 4 klasse. 

Anonymous poster hash: f896e...b28
Skrevet

Nei leser ikke

Merkelig, han kan bokstavene og skriver uten problemer. (Ser på bilde og skriver hva han ser, eller vi sier hva han skal skrive også gjør han det)

Men det å lese en tekst får han ikke til

Anonymous poster hash: 0552b...b7f

Skrevet

Ja, hun leser. Veldig overrasket da de fikk sin første leselekse før høstferien,og hun leste iveg...

Skrevet

Ja, det gjør hun. Nesten flytende med store bokstaver, litt saktere med små bokstaver.

Skrevet

nei,har ikkje noko interesse for det enda.nett fylt 6 år..kan heller ikkje alle bokstavene meeen det ordner seg vell etterkvart

Anonymous poster hash: 2254e...0e9
Skrevet

Ja. Han har kunnet det siden skolestart. Alle barna i klassen kan lese.

Anonymous poster hash: 5409f...cbf
Skrevet

Ja, han leser både store og små bokstaver. Litt sen enda, men veldig flink! Ille ofte jeg må rette eller hjelpe han, så fremst har får bruke litt tid 😊

Anonymous poster hash: ed3fd...310

Skrevet

Ja begge leste på det tidspunktet. Målet er vel å lese innen utgangen av året. Ta det opp med lærer om du er bekymret.

Anonymous poster hash: 6d716...27c

Skrevet

Ja, ho les godt. Har lært det på skulen.

Anonymous poster hash: 4a2af...f7b
Skrevet

Ja, hun leser både store og små bokstaver. Hun kunne bokstavene da hun startet i høst og nå leser hun stort sett hva som helst. Går riktignok ikke så fort, men det kommer seg uke for uke :)

Anonymous poster hash: 9752b...4b1

Skrevet

Ja begge leste på det tidspunktet. Målet er vel å lese innen utgangen av året. Ta det opp med lærer om du er bekymret.

Anonymous poster hash: 6d716...27c

Er i utgangspunktet ikke bekymret. Hadde samtale med lærer rett før jul og lærer sa han er der han skal være. Han skriver ord rett og regner egentlig med at det løsner av seg selv snart 😊 lærer sa at før jul var det 50/50 i klassen om de leste eller ikke.

Skrevet

Har så smått begynt å knekke koden, Leser sakte korte ord.

Anonymous poster hash: ce12c...6c9
Skrevet

Ja, knakk koden i oktober. Leser de fleste ord, men går litt saktere med små bokstaver. Nå er det lesekonkurranse på skolen så vi leser veldig mye og merker hvor fort hun har begynt å lese nå. Kjenner igjen de vanligste ordene med en gang.

Anonymous poster hash: 2924e...40a

Skrevet

Ja, han er en god leser.

Skrevet

Ja. Knakk lesekoden i løpet av august.

Anonymous poster hash: 186c9...30f

Skrevet

Vesla her leste før hun begynte på skolen. Leser nå bøker med store og små bokstaver uten problemer. Leser bedre enn broren i 3. klasse.

Anonymous poster hash: 6890e...20b
Skrevet

Min 4-åring leser. Har gjort det i noen måneder allerede.

Anonymous poster hash: d6ba5...975

Skrevet

Min øver på alle bokstavene og leser enkle ord.

Anonymous poster hash: 799f9...ab5

Skrevet

Leser sakte, men får helt fint med seg meningen i en lengre tekst som er selvlest.

Noen i klassen er flinkere, andre har ikke sjans i det hele tatt foreløpig.

Anonymous poster hash: cd231...385
Skrevet

Har fire barn, eldste lærte å lese mot våren i 1.klasse, andre leste siste året i barnehagen, tredje leste til jul i 1.klasse og yngste leste nest siste året i barnehagen.

Anonymous poster hash: 0b32a...8e8

Skrevet

Ja. Kunne lese før han begynte på skolen

Anonymous poster hash: 3e5b2...577

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...