Gå til innhold

Hva har dere på i vognposen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oi, vet dere hvor varmt det blir i en slik pose? Har, hold dere fast, bomullsbody og strømpebukse + ulldress og lue/votter på min på 4 mnd. Han har helt fin temp, bruker en voksi city.

Anonymous poster hash: e704d...0bc

Det er jo bare tull å si at det er best med bomull innerst. En tynn ullbody er jo uendelig mange hakk bedre enn en tilsvarende i bomull. ..

Anonymous poster hash: 11939...14e

Hvis ungene reagerer på ull, så er bomull uendelig mange hakk bedre enn ull.
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sunn fornuft kommer man jaggu langt med. Det er faktisk ikke verre enn å kle på ungen, og etter et kvarter kjenner du etter, og er den kald kler du på mer. Er jo bare å ta med litt ekstra. Er ungen svett kler man av litt. Voila! Anonymous poster hash: e704d...0bc

Neidu, jeg har allerede med en hund, to bager, en stellebag, har ikke plass til "sånn i tilfelle"-tøy. Vi skal ut og reise.Anonymous poster hash: 965ac...63d

Du har vel med ekstra skift uansett hvis du skal på reise? Hva om det plutselig blir mye kaldere? Skjønner ikke hvorfor det skulle være så veldig vanskelig. Men hvis du ikke har mulighet til det, kan du jo ta en testtur nå? Så finner du ut omtrent hva som passer i forkant av turen?

Anonymous poster hash: 6f604...895

Skrevet

Rundt 0 til -3 bruker jeg bare lue, fleecesmekke og en tynngenser over body og Strømpebukse. Blir det kaldere bytter jeg ut genseren med en strikket dress. Kommer jo selvsagt an på posen og hvor lun vogna di er, men har du samme type som meg, så holder det lenge. Har forresten en emmaljungavogn og en voksi city pose.

Men sitter din da med armene utenfor? Det er dét jeg tenker på. Hun vil absolutt ha armene utenfor. Har emmaljunga og easygrow.

Tror jeg lander på ullundertøy, sparkebukse og evt. en fleecejakke utenpå hvis hun vil ha armene utenfor.

Anonymous poster hash: 965ac...63d

Skrevet

Sunn fornuft kommer man jaggu langt med. Det er faktisk ikke verre enn å kle på ungen, og etter et kvarter kjenner du etter, og er den kald kler du på mer. Er jo bare å ta med litt ekstra. Er ungen svett kler man av litt. Voila! Anonymous poster hash: e704d...0bc

Neidu, jeg har allerede med en hund, to bager, en stellebag, har ikke plass til "sånn i tilfelle"-tøy. Vi skal ut og reise.Anonymous poster hash: 965ac...63d

Du har vel med ekstra skift uansett hvis du skal på reise? Hva om det plutselig blir mye kaldere? Skjønner ikke hvorfor det skulle være så veldig vanskelig. Men hvis du ikke har mulighet til det, kan du jo ta en testtur nå? Så finner du ut omtrent hva som passer i forkant av turen?Anonymous poster hash: 6f604...895

Nei, ikke ekstra yttertøy nei. Men jeg tar nok med ullfleecedressen fra Nøstebarn.

Skrevet

Ok :) men hun vil gjerne sitte med armene utenfor, burde vel ha noe vindtett på overkroppen.. Tenkte å ha på ullbody, ulltights, ullsokker, sparkebukse i tykkere ull utenpå og sånne vintertøfler fra Reima. Blir det passe å ha en vinterjakke utenpå der igjen, siden overkroppen er utenfor? Har ikke vindtett balaclava, men kan vel ha en tynnere balaclava under lua kanskje. Skal trille utendørs ca 1 time - 1,5 timer.Anonymous poster hash: 965ac...63d

Stakkars unge, hun kommer til å koke over. Dropp i det minste sparkebukse, balaclava og sånne reimasokker
Ja, huff, stakkars unge assa. Kan ikke droppe sparkebuksen, det blir for tynt med bare ullundertøy i posen tror jeg. Det er tynn, gulhvit pierre robert-ull, hvis noen har den? Veldig tynn. Anonymous poster hash: 965ac...63d
Her kjører vi tynn ull (som Pierre Robert), balaklava og votter. Hadde krepert om jeg hadde kledd på mer!

Anonymous poster hash: 4bc8d...56a

Skrevet

Vi bruker fremdeles bagdelen til babyen på 7 mnd. Hun ligger ute å sover nå og har et lammeskinn nedi voksiposen. Har på en tynn heldress i ull, tynne ullsokker, tynn ullue med hals og votter. Stormtrekk og regntrekk over. Er ca -3 ute nå. Dette er mer enn nok her, for hun er på grensa til svett når jeg tar henne opp. Hvis hun skal sitte i vogna har jeg akkurat det samme på, bare med en litt tykkere ulldress over, tykkere lue og slik kreppullvotter. Pakker heller ikke igjen posen på samme viset som når hun skal sove.

Anonymous poster hash: e5dda...383

Skrevet

Rundt 0 til -3 bruker jeg bare lue, fleecesmekke og en tynngenser over body og Strømpebukse. Blir det kaldere bytter jeg ut genseren med en strikket dress. Kommer jo selvsagt an på posen og hvor lun vogna di er, men har du samme type som meg, så holder det lenge. Har forresten en emmaljungavogn og en voksi city pose.

Men sitter din da med armene utenfor? Det er dét jeg tenker på. Hun vil absolutt ha armene utenfor. Har emmaljunga og easygrow.

Tror jeg lander på ullundertøy, sparkebukse og evt. en fleecejakke utenpå hvis hun vil ha armene utenfor.

Om min skulle sittet med armene over ville jeg tatt på en tykk genser, evnt en tykk jakke på.

Skrevet

Ullbody og ullstrømpebukse. Ullfleecedress med hette. That's it. Har dunpose.

Skrevet

Ok :) men hun vil gjerne sitte med armene utenfor, burde vel ha noe vindtett på overkroppen.. Tenkte å ha på ullbody, ulltights, ullsokker, sparkebukse i tykkere ull utenpå og sånne vintertøfler fra Reima. Blir det passe å ha en vinterjakke utenpå der igjen, siden overkroppen er utenfor? Har ikke vindtett balaclava, men kan vel ha en tynnere balaclava under lua kanskje. Skal trille utendørs ca 1 time - 1,5 timer.Anonymous poster hash: 965ac...63d

Stakkars unge, hun kommer til å koke over. Dropp i det minste sparkebukse, balaclava og sånne reimasokker
Ja, huff, stakkars unge assa. Kan ikke droppe sparkebuksen, det blir for tynt med bare ullundertøy i posen tror jeg. Det er tynn, gulhvit pierre robert-ull, hvis noen har den? Veldig tynn.

Assa, jeg har tre barn så jeg vet litt om påkledning assa. Hvorfor spør du om du ikke vil ha svar? Teit assa
Skrevet

Drar på henne ullfleece dress, ullfleece sokker pluss lue og votter.

Har pose i lammeskinn. Varm og god etter 2-3 timer ute.

Skrevet

Ullbody oh ullsrrømpis, lillelam ulldress og posen. Pluss lillelam sokker, votter og ulllue.

Anonymous poster hash: f381c...612

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...