Gå til innhold

Hva har dere på i vognposen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis det er 0 til -3 gr ute? Ungen er 1,5. Bor på østlandet

Anonymous poster hash: 965ac...63d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes også det er veldig vanskelig! Jeg bor i Bergen og her har det vært et par minusgrader de siste dagene. Jeg har lammeskinnspose som blir veldig varm. Da har jeg på ullbody, ullbukse og strikkejakke i tillegg til ullvotter, ullsokker og ullue med hals. Det har vært mer enn nok i hvert fall. Min er 5 mndr 😊

Anonymous poster hash: 6035b...7fd

Skrevet

Tynn ull innerst, og så et lag med tykkere ull, og ullsokker. Bruker lue med hals.

Skrevet

Ok :) men hun vil gjerne sitte med armene utenfor, burde vel ha noe vindtett på overkroppen.. Tenkte å ha på ullbody, ulltights, ullsokker, sparkebukse i tykkere ull utenpå og sånne vintertøfler fra Reima. Blir det passe å ha en vinterjakke utenpå der igjen, siden overkroppen er utenfor? Har ikke vindtett balaclava, men kan vel ha en tynnere balaclava under lua kanskje. Skal trille utendørs ca 1 time - 1,5 timer.

Skrevet

Ok :) men hun vil gjerne sitte med armene utenfor, burde vel ha noe vindtett på overkroppen.. Tenkte å ha på ullbody, ulltights, ullsokker, sparkebukse i tykkere ull utenpå og sånne vintertøfler fra Reima. Blir det passe å ha en vinterjakke utenpå der igjen, siden overkroppen er utenfor? Har ikke vindtett balaclava, men kan vel ha en tynnere balaclava under lua kanskje. Skal trille utendørs ca 1 time - 1,5 timer.

Stakkars unge, hun kommer til å koke over. Dropp i det minste sparkebukse, balaclava og sånne reimasokker
Skrevet

ville satt på jakke da, ja. :) og votter. jeg hadde nok satt på en ullgenser i tillegg, spørs på hvor tykk jakken er.

Skrevet (endret)

Ville forresten ikke brukt reima tøfler inni vognposen, 

Endret av Salvador
Skrevet

Oi, vet dere hvor varmt det blir i en slik pose? Har, hold dere fast, bomullsbody og strømpebukse + ulldress og lue/votter på min på 4 mnd. Han har helt fin temp, bruker en voksi city.

Anonymous poster hash: e704d...0bc
Skrevet

Ok :) men hun vil gjerne sitte med armene utenfor, burde vel ha noe vindtett på overkroppen.. Tenkte å ha på ullbody, ulltights, ullsokker, sparkebukse i tykkere ull utenpå og sånne vintertøfler fra Reima. Blir det passe å ha en vinterjakke utenpå der igjen, siden overkroppen er utenfor? Har ikke vindtett balaclava, men kan vel ha en tynnere balaclava under lua kanskje. Skal trille utendørs ca 1 time - 1,5 timer.Anonymous poster hash: 965ac...63d

Stakkars unge, hun kommer til å koke over. Dropp i det minste sparkebukse, balaclava og sånne reimasokker
Ja, huff, stakkars unge assa. Kan ikke droppe sparkebuksen, det blir for tynt med bare ullundertøy i posen tror jeg. Det er tynn, gulhvit pierre robert-ull, hvis noen har den? Veldig tynn.

Skrevet

Oi, vet dere hvor varmt det blir i en slik pose? Har, hold dere fast, bomullsbody og strømpebukse + ulldress og lue/votter på min på 4 mnd. Han har helt fin temp, bruker en voksi city. Anonymous poster hash: e704d...0bc

Og da sitter han med overkroppen utenfor? Høres kaldt ut ;)

Skrevet

Kjære vene....sa du 0 til -3 eller -30 grader??

Husk at posen i seg selv er veldig varm. Det du kler på er hinsides MYE!!

Anonymous poster hash: 8c138...a41

Skrevet

ville satt på jakke da, ja. :) og votter. jeg hadde nok satt på en ullgenser i tillegg, spørs på hvor tykk jakken er.

Den er ganske tykk egentlig! Hadde nok holdt bare med ullundertøy under akkurat den.. Sparkebuksen er hjemmestrikket, så den er ganske hullete. Ikke så varm som dere ser for dere.

Synes det er vanskelig. Triller ikke mye ute, men må det i dette tilfellet. Kan droppe reimasokkene :) men hun pleier å være ganske kald på hendene og føttene, tross votter og ullsokker... Derfor jeg tenkte tøfler.

Skrevet

Ok :) men hun vil gjerne sitte med armene utenfor, burde vel ha noe vindtett på overkroppen.. Tenkte å ha på ullbody, ulltights, ullsokker, sparkebukse i tykkere ull utenpå og sånne vintertøfler fra Reima. Blir det passe å ha en vinterjakke utenpå der igjen, siden overkroppen er utenfor? Har ikke vindtett balaclava, men kan vel ha en tynnere balaclava under lua kanskje. Skal trille utendørs ca 1 time - 1,5 timer.Anonymous poster hash: 965ac...63d

Kjære vene....sa du 0 til -3 eller -30 grader??

Husk at posen i seg selv er veldig varm. Det du kler på er hinsides MYE!!Anonymous poster hash: 8c138...a41

Javel?

Skrevet

Oi, vet dere hvor varmt det blir i en slik pose? Har, hold dere fast, bomullsbody og strømpebukse + ulldress og lue/votter på min på 4 mnd. Han har helt fin temp, bruker en voksi city. Anonymous poster hash: e704d...0bc

Og da sitter han med overkroppen utenfor? Høres kaldt ut ;)

Når du leser at han er 4 mnd skjønner du nok av deg selv at han ligger i bagen. Poenget er at HI listet opp en haug ting hun vil putte på ungen på de delene av kroppen som er INNI vognposen. To lag ull + reimasokker osv er for mye, vi hadde jo krepert av varme selv med en slik påkledning. Hadde det vært -20/-30 grader, ok. Men her er det snakk om rett under null. 

Skrevet

Og da sitter han med overkroppen utenfor? Høres kaldt ut ;)Anonymous poster hash: 965ac...63d

Når du leser at han er 4 mnd skjønner du nok av deg selv at han ligger i bagen. Poenget er at HI listet opp en haug ting hun vil putte på ungen på de delene av kroppen som er INNI vognposen. To lag ull + reimasokker osv er for mye, vi hadde jo krepert av varme selv med en slik påkledning. Hadde det vært -20/-30 grader, ok. Men her er det snakk om rett under null.  Anonymous poster hash: e704d...0bc
Jeg er HI... Og nei, det er kun snakk om meldte grader, følte grader vil jeg tro er -6 til -7 grader.

Her er det -7 idag, men føles -11. Så jeg tror det kan føles -6 når vi skal ut..

Skrevet

Linken virker ikke :o

Skrevet

Sunn fornuft kommer man jaggu langt med. Det er faktisk ikke verre enn å kle på ungen, og etter et kvarter kjenner du etter, og er den kald kler du på mer. Er jo bare å ta med litt ekstra. Er ungen svett kler man av litt. Voila!

Skrevet

Sunn fornuft kommer man jaggu langt med. Det er faktisk ikke verre enn å kle på ungen, og etter et kvarter kjenner du etter, og er den kald kler du på mer. Er jo bare å ta med litt ekstra. Er ungen svett kler man av litt. Voila! Anonymous poster hash: e704d...0bc

Neidu, jeg har allerede med en hund, to bager, en stellebag, har ikke plass til "sånn i tilfelle"-tøy. Vi skal ut og reise.

Skrevet

Jeg bor i østfold selv, og de i barnehagen kler på han: ullstrømpebukse, ullbody, ulldress, ullsokker, votter og lue med hals når han skal legges i vognen (med vognpose) for å sove ute. Da ligger han med hele seg nedi vognposen, og har derfor ikke på seg jakke. Hvis jeg skulle ut og trille med han nå, hadde jeg satt på han det samme, pluss en jakke, siden han da vil bli sittende utenfor vognposen med overkroppen. Vanligvis setter jeg på han vinterdress og vintersko i tillegg, og dropper hele posen. 

Skrevet

søk på google: gode råd i forhold til påkledning, det er det veiledningen heter. 

Skrevet

Oi, vet dere hvor varmt det blir i en slik pose? Har, hold dere fast, bomullsbody og strømpebukse + ulldress og lue/votter på min på 4 mnd. Han har helt fin temp, bruker en voksi city.

Det er jo bare tull å si at det er best med bomull innerst. En tynn ullbody er jo uendelig mange hakk bedre enn en tilsvarende i bomull. ..

Anonymous poster hash: 11939...14e

Skrevet

Det er jo bare tull å si at det er best med bomull innerst. En tynn ullbody er jo uendelig mange hakk bedre enn en tilsvarende i bomull. ..

Anonymous poster hash: 11939...14e

Jeg sa ikke det var best, jeg sa at det er det jeg har på min baby for tiden. Han reagerer på ull mot kroppen, så da blir det sånn. Ser ikke problemet så lenge ungen er varm og har det bra? Nordmenn er så hysteriske på ull, her vi bor blir det sjeldent under -5 grader maks en eller to uker på vinteren. 

Skrevet

Rundt 0 til -3 bruker jeg bare lue, fleecesmekke og en tynngenser over body og Strømpebukse. Blir det kaldere bytter jeg ut genseren med en strikket dress. Kommer jo selvsagt an på posen og hvor lun vogna di er, men har du samme type som meg, så holder det lenge. Har forresten en emmaljungavogn og en voksi city pose.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...