Gå til innhold

Elsker hjemmedager!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

 

 

Her har skoleungene lenger dager, og fri en dag i uken.

 

Anonymous poster hash: 58440...9ae

Det tror jeg ingenting på! Hva med de barna som ikke har mulighet til å være hjemme en dag i uken. Skal de være på SFO en hel dag i tillegg til lange dager de andre dagene? Ingen skoler er lagt opp sånn?

 

Anonymous poster hash: 1a39e...c80

Vel, den skolen jeg jobber på er lagt opp sånn... 1.-3. klasse har fri hver onsdag og seks timer de andre dagene. Er ikke likt overalt, vet du... Hvor heldig akkurat dette er for barna er en helt annen diskusjon...

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 44ab3...f9d

Fantastisk! Skulle ønske det var sånn her også. Det hadde vært perfekt!

 

 

Anonymous poster hash: ba87f...00f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

 

Her har skoleungene lenger dager, og fri en dag i uken.

 

Anonymous poster hash: 58440...9ae

Det tror jeg ingenting på! Hva med de barna som ikke har mulighet til å være hjemme en dag i uken. Skal de være på SFO en hel dag i tillegg til lange dager de andre dagene? Ingen skoler er lagt opp sånn?

 

Anonymous poster hash: 1a39e...c80

Det er faktisk ganske mange skoler som er lagt opp sånn. Mest på mindre plasser tror jeg.

 

Har du for vane å påstå at ting du ikke kjenner til er løgn?

 

Det høres ut som dere har noen flotte fridager, hi, dere er heldige!

Skrevet

Jeg har fri hver mandag og hver torsdag. Digg! Mandager er barnas dag, torsdager er dagen for husvask og diverse gjøremål...

Skrevet

Her er det også fridag for de minste trinnene en dag i uka. Men fra neste år skal de over til hver dag. SFO er stengt på fridagen fordi det kun har vært 1 eller ingen søkere. De har da tilbudet om å levere barnet på SFO på en annen skole i kommunen, men det er det ingen som har gjort enda, de har klart å ordne seg på ett eller annet vis. Det er få familier med to voksne og små barn der begge jobber full stilling.

Skrevet

Her er det også fridag for de minste trinnene en dag i uka. Men fra neste år skal de over til hver dag. SFO er stengt på fridagen fordi det kun har vært 1 eller ingen søkere. De har da tilbudet om å levere barnet på SFO på en annen skole i kommunen, men det er det ingen som har gjort enda, de har klart å ordne seg på ett eller annet vis. Det er få familier med to voksne og små barn der begge jobber full stilling.

Oi! Ingen søkere? Da kan da ikke skolen være særlig stor? Bor du på et sted der ingen skulle tru at nokon kunne bu?  ;)

Skrevet

 

Her er det også fridag for de minste trinnene en dag i uka. Men fra neste år skal de over til hver dag. SFO er stengt på fridagen fordi det kun har vært 1 eller ingen søkere. De har da tilbudet om å levere barnet på SFO på en annen skole i kommunen, men det er det ingen som har gjort enda, de har klart å ordne seg på ett eller annet vis. Det er få familier med to voksne og små barn der begge jobber full stilling.

Oi! Ingen søkere? Da kan da ikke skolen være særlig stor? Bor du på et sted der ingen skulle tru at nokon kunne bu?  ;)

 

Det er rett under 100 elever siste jeg sjekket. Bygda er ikke slik at ingen skulle tru at nokon kunne bu. Men akkurat der vi bor er føles det slik. Jeg har alltid sagt jeg må bo langs kysten et sted, og dette er mer som å bo til skogs. De andre dagene er det mange barn som går på SFO, dette med ingen eller 1 søker gjelder bare fridagen. Hele kommunen er preget av å gå for halv maskin denne dagen, og slik har det vært i årevis.

Skrevet

Jeg har også fri hver onsdag å jeg elsker det! :)

Jeg og småen sov til halv ni idag å det var deilig :)

Men jeg velger å ha småen i barnehagen på den eneste fridagen min ettersom jeg aldri har barnefri ellers,å uansett har masse jeg skulle gjort i huset når jeg først har en dag hjemme uansett.

Var deilig å kunne se litt på tv sammen med litt god mat :)

Å deilig å unna litt husarbeid i fred og ro syns jeg.

 

 



Anonymous poster hash: b7593...67e
Skrevet

 

Her har skoleungene lenger dager, og fri en dag i uken.

 

Anonymous poster hash: 58440...9ae

Det tror jeg ingenting på! Hva med de barna som ikke har mulighet til å være hjemme en dag i uken. Skal de være på SFO en hel dag i tillegg til lange dager de andre dagene? Ingen skoler er lagt opp sånn?

 

Anonymous poster hash: 1a39e...c80

Jeg er ikke hi. Men vår skole er sånn.

Halv ni til to mandag/tirsdag og torsdag/fredag. Fri hver onsdag. Dette er første til fjerde klasse. Fra fjerde til sjuende har de halv dag på onsdag. Dvs de slutter halv tolv.

SFO på onsdag for de som trenger det i småskolen.

 

 

Anonymous poster hash: 4b951...118

Skrevet

Skulle mer enn gjerne hatt det slik her, men 7åringen har skole hver dag fra halv 9 til halv 2, eneste "fordelen" er at hun har hele uker med vinter ferie ol.

 

En venninne av meg har en gutt på skole i 4kl de har fri annenhver fredag.

Skrevet

Da jeg gikk i barneskolen hadde vi fri hver tirsdag og hver torsdag. Og SFO fantes ikke. Vi var hos mormor når mamma ikke hadde fri (jobbet 100%, men turnus) 

 

Skulle ønske det var sånn idag også, jeg jobber som lærer på barnetrinnet og for de minste er det alt for mye skole etter min mening. Seksåringer burde ikke sitte på rumpa 5 timer for dag. Barn idag leker mindre og mindre fritt. 

 

Merkelig at det ble folk av oss egentlig, idag skal alle inn i samme boksen fra de er født. Og ja, oppdragelsen foregår i stor grad utenfor hjemmet. 

 

 



Anonymous poster hash: 74199...5a3
Skrevet

 

Her har skoleungene lenger dager, og fri en dag i uken.

 

Anonymous poster hash: 58440...9ae

Det tror jeg ingenting på! Hva med de barna som ikke har mulighet til å være hjemme en dag i uken. Skal de være på SFO en hel dag i tillegg til lange dager de andre dagene? Ingen skoler er lagt opp sånn?

 

Anonymous poster hash: 1a39e...c80

Slik var d når jeg gikk på skolen også - til og med 4.klasse. Liten skole i liten bygd, SFO fantes ikke. Ikke vet jeg hva enkelte foreldre gjorde..

 

 

Anonymous poster hash: a968d...b1c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...