Gå til innhold

Elsker hjemmedager!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fri hver onsdag, og er hjemme med ungene på 5 og 7. Det er altså helt nydelig. Vi står opp klokken 7, spiser deilig, lang frokost, nå leker de i 2. etasje, mens jeg har skiftet sengetøy, vasket bad og støvsuget huset. Etter lunsj (hjemmebakte grove scones) skal vi ut på skitur.. Så lager vi middag sammen, men vi venter på at verdens beste pappa skal komme hjem fra jobb.

Jeg føler meg virkelig privilegert, som har mulighet til å jobbe deltid, og får masse tid med barna en ekstra dag i uken!

Anonymous poster hash: 58440...9ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så heldig

Kos dere 💟

Anonymous poster hash: c9eef...bc2

Skrevet

Høres fantastisk ut :-)

Anonymous poster hash: 48f29...ddd

Skrevet

Hjemmedager er fantastisk😃

Skrevet

Er ikke 7 åringen på skole?

Anonymous poster hash: ea51a...1c2

Skrevet

Har fri hver onsdag, og er hjemme med ungene på 5 og 7. Det er altså helt nydelig. Vi står opp klokken 7, spiser deilig, lang frokost, nå leker de i 2. etasje, mens jeg har skiftet sengetøy, vasket bad og støvsuget huset. Etter lunsj (hjemmebakte grove scones) skal vi ut på skitur.. Så lager vi middag sammen, men vi venter på at verdens beste pappa skal komme hjem fra jobb.

Jeg føler meg virkelig privilegert, som har mulighet til å jobbe deltid, og får masse tid med barna en ekstra dag i uken!

Har du en 7 åring som ikke går på skolen? Spesielt er det hvertfall, men jeg tror du lyver som det renner av deg.
Skrevet

Her har skoleungene lenger dager, og fri en dag i uken.

Skrevet

Høres veldig slitsomt ut med lange skoledager og en hel dag på sfo for de som ikke har foreldre som kan jobbe deltid.

Anonymous poster hash: ce6b7...875

Skrevet

Det tror jeg ingenting på! Hva med de barna som ikke har mulighet til å være hjemme en dag i uken. Skal de være på SFO en hel dag i tillegg til lange dager de andre dagene? Ingen skoler er lagt opp sånn?

Anonymous poster hash: 1a39e...c80

Skrevet

Nei vel... Du får bare fortsette å tro at jeg triller, så skal jeg fortsette å kose meg hjemme med både 5 og 7 åringen min.

Det blir jo ikke lenger dager totalt, det blir bare mindre tid på SFO i hverdagen...

Men det er jammen godt at dere finne noe å sette fingen på..

Skrevet

Nei vel... Du får bare fortsette å tro at jeg triller, så skal jeg fortsette å kose meg hjemme med både 5 og 7 åringen min.

Det blir jo ikke lenger dager totalt, det blir bare mindre tid på SFO i hverdagen...

Men det er jammen godt at dere finne noe å sette fingen på..

Så koselig da. Liker best hjemme dager uten barn jeg siden da får jeg egentid, men du har vel ikke noe valg der...

så rart med fri 1 gang per uke. Hva gjør de som ikke har fri? Tar barnet med på jobb?

Anonymous poster hash: c2f24...3e8

Skrevet

De har barna på SFO. Egentid får jeg i kveld, når pappaen kommer hjem. Da skal jeg ut på lang skitur med hodelykt :)

Har aldri tenkt over at det er rart, det har liksom bare vært sånn...

Skrevet

Sånn har jeg det nesten hver dag, jeg 😀

Skrevet

Det høres koselig ut. Jeg tror egentlig jeg hadde taklet det dårlig hvis det var oftere. Jeg trenger andre impulser også, og jobbe 80 % er midt i blinken. Jeg er veldig glad i jobben min og er flink til det jeg driver med. Jeg hadde nok savnet det veldig hvis jeg måtte gi slipp på det.

Nå føler jeg at jeg får et lite pusterom o hverdagsmaset :)

Vi er i hvert fall heldige som kan velge!!

Skrevet

Det høres koselig ut. Jeg tror egentlig jeg hadde taklet det dårlig hvis det var oftere. Jeg trenger andre impulser også, og jobbe 80 % er midt i blinken. Jeg er veldig glad i jobben min og er flink til det jeg driver med. Jeg hadde nok savnet det veldig hvis jeg måtte gi slipp på det.

Nå føler jeg at jeg får et lite pusterom o hverdagsmaset :)

Vi er i hvert fall heldige som kan velge!!

Jeg jobber 60% natt, så får andre impulser også. Vi er heldige, ja. Kunne aldri tenke meg en jobb som gjorde at vi måtte starte hver dag med stress. 😀

Skrevet

Herlig at du får tid med barna :) Det høres ut som en vinn-vinn-vinn situasjon :)

Anonymous poster hash: d93f0...3ca
Skrevet

Dette hørtes veldig veldig deilig ut! :) Kos deg :)

Skrevet

Det tror jeg ingenting på! Hva med de barna som ikke har mulighet til å være hjemme en dag i uken. Skal de være på SFO en hel dag i tillegg til lange dager de andre dagene? Ingen skoler er lagt opp sånn?

Vel, den skolen jeg jobber på er lagt opp sånn... 1.-3. klasse har fri hver onsdag og seks timer de andre dagene. Er ikke likt overalt, vet du... Hvor heldig akkurat dette er for barna er en helt annen diskusjon...

Anonymous poster hash: 44ab3...f9d

Skrevet

Er ikke en 7åring på skolen?

Anonymous poster hash: da69f...bd6

Skrevet

Da jeg også gikk i sånn, tja, 2. klasse - 5. klasse så hadde vi også fri hver onsdag :)

Anonymous poster hash: e4d5b...e09
Skrevet

Hvor i landet er dette?

Anonymous poster hash: 22cdd...817

Skrevet

Hå kommune på Jæren har fri hver onsdag 1-4. Klasse (tror jeg det er).

Lurer på om jeg leste at ordningen skulle slutte til høsten 2015.

Anonymous poster hash: 4ee69...1a0

Skrevet

Slik er det i nabokommunen vår også. Småklassene har fri hver onsdag.

Anonymous poster hash: b6e22...aaf

Skrevet

Her hadde 1.-5. Klasse fri hver onsdag før, men i fjor begynte 2.-5. klasse med halv skoledag hver onsdag. Alternativet for foreldrene er SFO eller å jobbe deltid.

Skrevet

er hjemme hver dag jeg, vært det i 20 år nå....skulle ønske jeg kunne jobbe, og ha slike fridager hjemme med barna...

kos deg, ungene blir fort nok store :-)

Anonymous poster hash: c2f33...8b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...