Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #1 Skrevet 2. februar 2015 Henta lille mann i barnehagen og han var i strålende humør. Vi reiste hjem. Kosa oss med å lage middag sammen, fortalte vitser og dikta historier. Vi lo og kosa oss masse. Så ville han se barnetv, så vi satte oss til i sofaen. Han satt en stund i fanget og kosa, men satte seg lenger bort etterhvert. Da la jeg meg delvis ned på ryggen og ante fred og ingen fare. Og vips, helt ut av det blå hopper han på meg med hele tyngden og knea først i magen på meg. Fy fader å vondt det var, kvalm ble jeg også. Etter å ha kvalt det værste smertehylet og fått mage innholde på vei nedover igjen sier jeg klar i fra at sånn MÅ han IKKE gjøre, det gjør vondt. Nei, det var ikke vondt sier han og ler. JO jeg fikk vondt sier jeg. Jeg fikk ikke vondt kommer det fra han. Nei, men det gjorde jeg, du må ikke gjøre sånn. Men da kommer han like brått, slår alt han makte med knyttneven i magen på meg og ler. Forklarer på nytt at hvorfor han ikke må gjøre sånn og at nå får han ikke se mer barnetv. Da klikker han og dæljer løs på meg. Får kontroll over armer og bein og roa han til slutt. Når vi går på bade må alt gjøres med tvang, han nekter å kle av seg, nekter å ta på pysj, nekter å pusse tenner. Er 1 time siden han la seg og nekter å legge seg til å sove. Hver gang jeg går opp å ber han legge seg får jeg beskjed om hvor dum jeg er, han hater meg, hvis ikke jeg slutter å si sånne dumme ting så skal han drepe meg. Og så klart jeg vil ikke bo her mer. Kjenner jeg var overhode ikke forberedt på dette i dag, så her sitter jeg å føler meg som verdens verste mor. Kjenner meg så ufattelig maktesløs. Helt fra han var året har jeg fulgt alle råd jeg har fått for å få slutt på volden, men ingenting ser ut til å nå inn. Nå er han 4 år og blir bare verre. Anonymous poster hash: cc0bd...cc8
Sint naken biltyv Skrevet 2. februar 2015 #2 Skrevet 2. februar 2015 Hva har du gjort for å stoppe det? Er du sammen med pappaen?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #3 Skrevet 2. februar 2015 Dette er overhodet ikke normalt. Ta kontakt med lege eller helsesøster. Anonymous poster hash: 609d8...dad
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #4 Skrevet 2. februar 2015 Ja bor med pappan. Tenker du på alt fra 1 års alder til nå? For da har jeg prøvd sette han ned på gulvet og så overse han til han roer seg, Sette i time out i trappa Frata han leker/ goder ( da klikker han mer) Stenge inne på rommet hans ( da kaster han vilt rundt seg med leker) Prate , prate og prate, men når ikke inn, så lenge ikke han får vondt får ikke jeg vondt. Ta det opp når han er rolig, men da blir han bare fortvila for han har ikke gjort det. Holde han fast til han roer seg, det mest effektive der og da så sant jeg får ett skikkelig tak så han ikke kommer til å får bite når armer og bein holdes fast. Det er det jeg kommer på nå i farta som er testa i løpet av en 3 års periode Anonymous poster hash: cc0bd...cc8
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #5 Skrevet 2. februar 2015 Har du blitt forbanna? Har du virkelig skremt ham slik at han virkelig forstår at man ikke kan gjøre sånn? Anonymous poster hash: d119b...605
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #6 Skrevet 2. februar 2015 Dette er overhodet ikke normalt. Ta kontakt med lege eller helsesøster. Anonymous poster hash: 609d8...dad Har gjort det, venter på time hos bup, brevet burde komme når som helst nå siden han har krav på time innen 19 februar Anonymous poster hash: cc0bd...cc8
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #7 Skrevet 2. februar 2015 Dette er ikke normalt i denne alderen! Ta kontakt med bhg og hør hva de tenker. Dere må få profesjonell hjelp før dette eskalerer. Anonymous poster hash: e3f37...723
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #8 Skrevet 2. februar 2015 Har du blitt forbanna? Har du virkelig skremt ham slik at han virkelig forstår at man ikke kan gjøre sånn? Anonymous poster hash: d119b...605 Ja har mista besinnelsen og blitt forbanna og brølt, har og løfte han brått og hardt bort i refleks, da blir han kjempe lei seg. Men glemmer igjen like fort. Anonymous poster hash: cc0bd...cc8
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #9 Skrevet 2. februar 2015 Dette er overhodet ikke normalt. Ta kontakt med lege eller helsesøster. Anonymous poster hash: 609d8...dad Har gjort det, venter på time hos bup, brevet burde komme når som helst nå siden han har krav på time innen 19 februar Anonymous poster hash: cc0bd...cc8 Ring og mas. Dette må du ta tak i. Anonymous poster hash: 609d8...dad
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #10 Skrevet 2. februar 2015 Jeg vil ikke si at dette ikke er normalt.. Eller.. Det er ikke normalt at han slår slik nå når han er blitt så stor. Men at han sier i sinne at han hater deg og at han ikke vil bo ilamme dere etc. Er vel ganske så normalt til tider. De kan si mye i sinne. Men tror det viktigste når det blir slik er at du beholder roen, og ikke agerer med dine følelser. Av og til kan de virkelig strekke strikken og få oss til å tvile på en selv. Men vær konsekvent, vis at du er der, ikke bli fly forbanna. Gi han litt rom hvis han trenger det.. Anonymous poster hash: 1f6a3...8c4
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #11 Skrevet 2. februar 2015 Dette er overhodet ikke normalt. Ta kontakt med lege eller helsesøster. Anonymous poster hash: 609d8...dad Har gjort det, venter på time hos bup, brevet burde komme når som helst nå siden han har krav på time innen 19 februar Anonymous poster hash: cc0bd...cc8 Ring og mas. Dette må du ta tak i. Anonymous poster hash: 609d8...dad Burde jeg ikke la det gå til fristen før jeg maser og etterlyser time? Anonymous poster hash: cc0bd...cc8
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #12 Skrevet 2. februar 2015 Det er en ting når de er små, men når han blir en stor ,sterk gutt på 12-15 år da? Det er ikke normalt å slå og påføre andre smerter på den måten han gjør. Det er heller ikke normalt og si så stygge ting og lage et helvete om ikke det ligger noe bak. Ring i morgen og si dere trenger hjelp nå! Anonymous poster hash: dcb06...c8f
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #13 Skrevet 2. februar 2015 Det er en ting når de er små, men når han blir en stor ,sterk gutt på 12-15 år da? Det er ikke normalt å slå og påføre andre smerter på den måten han gjør. Det er heller ikke normalt og si så stygge ting og lage et helvete om ikke det ligger noe bak. Ring i morgen og si dere trenger hjelp nå! Anonymous poster hash: dcb06...c8f Det er mye av grunnen til at vi har fått han henvist videre, fordi når han blir eldre, større og sterkere vil det være enda vanskligere om ikke umulig å få kontroll under disse utbrudda. Hva som ligger bak aner vi ikke, Men han har endel andre ting også som han sliter med. Anonymous poster hash: cc0bd...cc8
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #14 Skrevet 2. februar 2015 Ja bor med pappan. Tenker du på alt fra 1 års alder til nå? For da har jeg prøvd sette han ned på gulvet og så overse han til han roer seg, Sette i time out i trappa Frata han leker/ goder ( da klikker han mer) Stenge inne på rommet hans ( da kaster han vilt rundt seg med leker) Prate , prate og prate, men når ikke inn, så lenge ikke han får vondt får ikke jeg vondt. Ta det opp når han er rolig, men da blir han bare fortvila for han har ikke gjort det. Holde han fast til han roer seg, det mest effektive der og da så sant jeg får ett skikkelig tak så han ikke kommer til å får bite når armer og bein holdes fast. Det er det jeg kommer på nå i farta som er testa i løpet av en 3 års periode Anonymous poster hash: cc0bd...cc8 Glemte belønnings system for bra adferd, både i form av klistremerker og stjernedryss tavle, men han bryr seg ikke om det heller. Anonymous poster hash: cc0bd...cc8
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #15 Skrevet 2. februar 2015 Mitt barn gjør også mye av det du beskriver, men så vidt jeg vet er det innenfor normalen. Hai ikke hoppa på magen og ledd, men kan i sinne slå, sparke og klype. Ingen i barnehagen som har reagert på det annet enn at barnet har temperament. Anonymous poster hash: 4ab2b...d31
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #16 Skrevet 2. februar 2015 Oi dette høres virkelig ikke normalt ut :/ Ser du venter på brev fra bup. Må nesten bare ønske deg lykke til! Anonymous poster hash: 7d58e...b7d
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #17 Skrevet 2. februar 2015 Vil påstå det ikke er normalt nei. Viser han empati for andre i det hele tatt? For dyr? Kjempebra at dere tar tak i dette. Høres ut som dere har prøvd alt, grunnen til at jeg spurte om dere har blitt forbanna er fordi noen unger reagerer stikk motsatt på pedagogikk, og en god gammeldags kjefterunde kan på noen være veldig effektivt. Når det er sagt er min femåring også sånn at han glemmer med en gang vi har sagt noe, han må minnes på ting hundre ganger daglig, og jeg ser jo for meg at om han hadde hatt et heftig sinne i tillegg til den vimsete oppførselen femåringer gjerne har hadde det vært et helvete her og. Så kontroll over sinnet og impulskontroll er noe han må få hjelp med, for alles del. Anonymous poster hash: d119b...605
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #18 Skrevet 2. februar 2015 Jeg er veldig spent på hva bup kommer frem til og om de har noe tips som kan hjelpe oss. Han er svak på empati overfor alle, gjør det ikke vondt for han gjør det ikke vondt for andre heller. Impuls kontroll er manglevare dessverre. Ellers har han mange typiske høy sensetive trekk. Anonymous poster hash: cc0bd...cc8
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #19 Skrevet 2. februar 2015 Vår sønn var og er slik di beskriver han har etter 2 runder med Bup fått ADHD diagnose med adferdsforstyrrelse og utviklingsforstyrrelse. Vi måtte igjennom 2 utredninger for første gangen var han bare 4 år og da ville de ikke sette diagnose for de mente at han var for ung. ADHD diagnoser settes ikke før i 6-7 års alderen. Gutten vår fikk diagnosen når han var 5 år og 10 mnd. Han begynne på medisiner og mye har løst seg pga medisinering. Nå har han venner og fungere sosialt. Tidligere så ble han sint, voldelig og aggressiv i sosiale sammenhenger. Her er vi veldig glade for at han fikk diagnose før han begynne på skolen. Herlig :-) jeg og mannen ser frem til 2 uker på Gran Canaria i april <3Anonymous poster hash: 9ea57...c7a Anonymous poster hash: 4d3b4...bd1
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #20 Skrevet 2. februar 2015 Jeg er veldig spent på hva bup kommer frem til og om de har noe tips som kan hjelpe oss. Han er svak på empati overfor alle, gjør det ikke vondt for han gjør det ikke vondt for andre heller. Impuls kontroll er manglevare dessverre. Ellers har han mange typiske høy sensetive trekk. Anonymous poster hash: cc0bd...cc8 Har hatt dette vi også, fikk egen veileder fra pmto(?), som kom to dager i uka der vi prata om hvordan ting har vært, og hun gav oss helt konkrete planer for hva vi skulle gjøre når ting ble ille. Det tar tid å lære seg rekkefølgen på alt, derfor kom hun så ofte for å "passe på oss" så vi ikke glemte det😊 dette virka veldig bra!! Anonymous poster hash: e6f30...9c1
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #21 Skrevet 2. februar 2015 Det er kansje tidlig å sette en diagnose, hvis han skulle ha en, men håper uansett å få noen svar og forhåpentligvis noen tips og råd på veien som kan hjelpe med å bedre situasjonen. Anonymous poster hash: cc0bd...cc8
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #22 Skrevet 2. februar 2015 Jeg er veldig spent på hva bup kommer frem til og om de har noe tips som kan hjelpe oss. Han er svak på empati overfor alle, gjør det ikke vondt for han gjør det ikke vondt for andre heller. Impuls kontroll er manglevare dessverre. Ellers har han mange typiske høy sensetive trekk. Anonymous poster hash: cc0bd...cc8 Har hatt dette vi også, fikk egen veileder fra pmto(?), som kom to dager i uka der vi prata om hvordan ting har vært, og hun gav oss helt konkrete planer for hva vi skulle gjøre når ting ble ille. Det tar tid å lære seg rekkefølgen på alt, derfor kom hun så ofte for å "passe på oss" så vi ikke glemte det dette virka veldig bra!! Anonymous poster hash: e6f30...9c1 Hva er pmto? Anonymous poster hash: cc0bd...cc8
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #23 Skrevet 2. februar 2015 Henta lille mann i barnehagen og han var i strålende humør. Vi reiste hjem. Kosa oss med å lage middag sammen, fortalte vitser og dikta historier. Vi lo og kosa oss masse. Så ville han se barnetv, så vi satte oss til i sofaen. Han satt en stund i fanget og kosa, men satte seg lenger bort etterhvert. Da la jeg meg delvis ned på ryggen og ante fred og ingen fare. Og vips, helt ut av det blå hopper han på meg med hele tyngden og knea først i magen på meg. Fy fader å vondt det var, kvalm ble jeg også. Etter å ha kvalt det værste smertehylet og fått mage innholde på vei nedover igjen sier jeg klar i fra at sånn MÅ han IKKE gjøre, det gjør vondt. Nei, det var ikke vondt sier han og ler. JO jeg fikk vondt sier jeg. Jeg fikk ikke vondt kommer det fra han. Nei, men det gjorde jeg, du må ikke gjøre sånn. Men da kommer han like brått, slår alt han makte med knyttneven i magen på meg og ler. Forklarer på nytt at hvorfor han ikke må gjøre sånn og at nå får han ikke se mer barnetv. Da klikker han og dæljer løs på meg. Får kontroll over armer og bein og roa han til slutt. Når vi går på bade må alt gjøres med tvang, han nekter å kle av seg, nekter å ta på pysj, nekter å pusse tenner. Er 1 time siden han la seg og nekter å legge seg til å sove. Hver gang jeg går opp å ber han legge seg får jeg beskjed om hvor dum jeg er, han hater meg, hvis ikke jeg slutter å si sånne dumme ting så skal han drepe meg. Og så klart jeg vil ikke bo her mer. Kjenner jeg var overhode ikke forberedt på dette i dag, så her sitter jeg å føler meg som verdens verste mor. Kjenner meg så ufattelig maktesløs. Helt fra han var året har jeg fulgt alle råd jeg har fått for å få slutt på volden, men ingenting ser ut til å nå inn. Nå er han 4 år og blir bare verre. Anonymous poster hash: cc0bd...cc8 Hei, herligfred som folk blusser opp det her!!! Han prøver få MER opp merksomhet, nærhet med deg! Det er jeg sikker på, har ikke noe med ondhet å gjøre!!! Når han trasser, så bruke noen minutter på å kose skikkelig med han, si du er glad i han, at du er så glad for at du fikk en så fin gutt, og at du synes det er så koselig å være sammen med han og så avslutter du med at oiiiii nå må vi jo få kledd deg Anonymous poster hash: a4c7f...648
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #24 Skrevet 2. februar 2015 Har han normal smerteopplevelse selv? Altså, får han normalt vondt om han slår seg, faller etc.? Selv om det er sjeldent så er det jo noen som ikke kjenner smerte slik de fleste andre. I så fall er det kanskje vanskelig å forstå smerte for han. Har han normal smertefølelse så er det nok noe annet, men kan være verdt å vurdere. Vil ellers bare ønske deg lykke til videre! Håper dere finner ut av det, for ingen av dere har det bra når han er slik. Og ja, når det er frist for time 19. februar så kan du godt ringe og høre om de har satt opp time nå. Anonymous poster hash: 024e0...f93
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #25 Skrevet 2. februar 2015 Har han normal smerteopplevelse selv? Altså, får han normalt vondt om han slår seg, faller etc.? Selv om det er sjeldent så er det jo noen som ikke kjenner smerte slik de fleste andre. I så fall er det kanskje vanskelig å forstå smerte for han. Har han normal smertefølelse så er det nok noe annet, men kan være verdt å vurdere. Vil ellers bare ønske deg lykke til videre! Håper dere finner ut av det, for ingen av dere har det bra når han er slik. Og ja, når det er frist for time 19. februar så kan du godt ringe og høre om de har satt opp time nå. Anonymous poster hash: 024e0...f93 Han er veldig sensetiv på egen smerte. I gymen med barnehagen skal alle barna ligge på gulvet og slappe av med musikk for å roe ned før mat. Han må ha pute fordi han får så vondt i hode av å ligge rett på gulvet. Det var de ansatte som valgte å prøve med pute fordi han gråt av smerter i hode hver gang. Anonymous poster hash: cc0bd...cc8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå