Gå til innhold

Noen prøvere som skal til Riga i nærmeste fremtid?


snartvårtur

Anbefalte innlegg

Hei. Beklager sent svar.. Hatt bursdagshelg, så det har gått i ett fra morgen til kveld...

Oj.. Det hørtes spennendes ut, det må vi prøve :o) St.Peters kirke? hmm, der tror jeg vi var.. Vi måtte ta heis helt til toppen? Det var ganske tåkete når vi var der, men selv om det var tåke så var det jo fantastisk utsikt :o) Hadde vært gøy å prøvd det helikopteret, så det må vi finne :o)

Gøy å prøve litt forskjellige restauranter ;o) Så tusen takk for tips :)

Håper dere koser dere og været er bra :o)

Her i Vestfold hvor vi bor har det vært helt fantastisk hele helgen, skikkelig vårvær.

Nå ser jeg virkelig frem i mot litt varmere vær :o)

 

Nå nærmer det seg innsett for dere, kan tenke meg dere er spente :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann. Da var vi vel hjemme i Bergen igjen, etter en fantastisk uke i Riga.kom hjem i går. vart ikke rare søvnen i går natt nei.hehehehe. og fikk knapt med meg alt som ble fortalt i morges men det var hvertfall 6 veldig gode embryoer. . Hvor jeg nå ruger på mitt 1. var så spent og så nervøs! Ikke for selve prosedyren, men redd for nedslående beskjed eg fikk glukosedrypp før avreise fra klinikken. visste ikke det var vanlig etter innsett? hvilke medisiner har du fått etter innsett? Jeg fortsetter med estrofem og økt dose utrogest natt.starter med prednisoLon, fragmIn.og vitaminene foLyre, Omega3 , magnesium. .

 

Det helikopteret.. det var mer som en kino.. varte ikke så mange minuttene. . Men eg syns nå d var kjekt hvertfall.. å se Riga i mer farger ☺vi brukte trapp opp i kirketårnet ?eg blander sikkert navna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig og komme hjem igjen da :Nikke:

Hahah ja, nå bærer du på gullegget :) Det er en rar følelse :)

Ja jeg å fikk glukose drypp rett etter vi hadde satt inn egget..

Jeg gikk på fragmin, prednisol,utrogest, folsyre og omega 3- Jeg tror det var alt ;)

Hihi, nei man får ikke med seg så mye, så jeg sa til samboeren min at han fikk følge ekstra godt med tilfelle jeg ikke fikk med meg ting.

 

Nei, det kan nok hende jeg ikke husker riktig altså ;) Vi kikka på så mye rundt i gamlebyen, så går nok litt i surr ;)

Skal se om vi finner det "helikoteret"

 

Nå får du nyte tiden frem til du skal ta test :) Det blir nok litt lange dager.. Men veldig spennendes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh tida går så seint!!! og eg har så mange spørsmål?! er blitt så oppblåst.. vart du også det?Når vil egget feste seg etter innsett Tro? hadde dere også 5 dagers kultivering? vil så gjerne gjøre fysiske aktiviteter. .men så tørr eg Ikkje. . har fått sykemelding for neste uke.. tror d E lurt siden jeg jobber 100% i eldreomsorgen med hektiske dager .. og sette sprøyten.. auuu. . Svir jo slik? Hvor lenge skal en måtte bruke fragmIn? Vet du noe om det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er helt grusomt... Nei, hvis jeg husker riktig var det 3 dager.. Hihi, ja de første dagene var jeg veldig oppblåst..

Litt usikker på hvor lang tid det tar før egget fester seg.. Jeg trodde kanskje ca 3-4 dager, men søkte litt på nettet og da var det alt fra 3 dager til 9 dager..

Ja lurt med sykemelding.. Jeg var også sykemeldt etter innsett.. Jeg tar ingen sjanser.. Jobber i bhg med mye løft og stress..

Det er viktig at vi tar vare på oss selv <3

Off de sprøytene gruer jeg meg til :(

Den første uka gikk det fint men så synes jeg det bare ble vondere og vondere.. Jeg hadde jo regnbuens farger på magen...

Jeg gikk på den frem til jeg tok test.. Hadde jeg blitt gravid så tror jeg kanskje måtte fortsette på den.. Tror noen går på den helt til like før fødsel.. Uff så fælt..

Du får passe på deg selv nå frem til du tar blodprøve.. Veldig spennendes  :):danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fann meg en god teknikk i går kveld i å sette sprøyten jeg hadde kalde hender for å holde opp huden (noe som ikke er veldig enkelt når en er så oppblåst) og så satte eg på skrått raskt inn kanylen. Satte ikke kanylen helt inn. Sprøytet inn fragmIn i ett trykk.. Og dro den raskt ut igjen.. No pain!! litt sår og øm etterpå..men masserte lett over i stikkstedet i ett lite minutt. Det hjalp

 

Kjenner på noe ved symfysen i dag? Press/stramming?håper det er et godt tegn.. eller kanskje ikkje ett tegn på noe i det hele tatt.. hehehehe.

 

Kjenner det er en tolmodighetstest å måtte ta ting så rolig. . Hatt snart 2 uker ferie.. og neste uke vert d jo sykemelding. .viktig ta hensyn t seg sjøl nå . , men tida går jo så seint.. hehehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var lurt :)

Setter du sprøyta like ved navlen, eller litt lenger ut?

 

Hahaha ja, man kjenner alle slags mulige "tegn"

 

Ja, det er viktig og ta ting med ro. Kjøp deg er bok, eller last ned noen serier :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg setter sprøyten litt lenger ut. . Litt bekymret i dag.. etter dusj i morges opplevde eg en bitte liten rød klump. Men det var som en HEL klump.som en liten koagel? Knapphulshode stort. trenger ikke bety noe.. men.. .. hm. . Jaja.. Vi får se hva fremtiden bringer.. mens bruker å komme nå i månedskiftet. Så. . Får krysse fingre at den ikke dukker opp. og ta det med roo

klarer du holde roen i ventetida?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ok.. Jeg satt mine neste helt ved navlen men nå skal jeg prøve å sette de litt lengre ut :)

Den blødningen kan jo være et godt tegn :D  Festeblødning :)

Når skal du inn å ta blodprøve da? Forrige gang begynte jeg vel å ta tester etter 1 uke bare, ble helt rar i huet :bond:

Det er jo ikke helt sundt :sjokkbla:  Man blir helt oppsatt i det..

Uff det er ekstremt laange dager :unsure: Kan ikke si jeg gleder meg til det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha. . En kan virkelig bli sprø og overanalysere. Det eg trodde var blod.. har tydeligvis berre lo fra det røde handkle mitt.hehehehe E d muuuuuulig

 

Eg ska ta blpr den 9. Og 11. Men er ikke mens kommet til den 2. Så tar eg en test.. tror eg.. ☺

 

Min kjære mener vi ikke skal ta.. men eg kan jo lure meg t å ta en likevel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahha jeg må lee   :ler:  :hoppendeglad:

Godt det bare var lo da :) hihihihi

 

Ja, jeg å begynte tidlig med å ta test.. Men man blir jo veldig lei seg hvis den er negativ.. Jeg tror jeg tok test annenhver dag 1 uke etter innsett..

Ja min å mente at jeg ikke måtte ta tester så tidlig, men jeg tok de når han hadde reist på jobb :=)

 

Veldig spennende.. Håper du får positiv test :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jaaaa.måtte flire godt når eg forstod det bare var lo. hehehehe.

I morgen er det den 2. Mon tro om mensen kommer. . Bruker jo komme i månedskiftet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De rådet MEG til ikke ta selvtest før den 9. Men hjeeelpes. KAN da ikke klare vente SÅååååååh lenge? ?

Hcg og progesteRon. .kan de tas hos fastlege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi det skjønner godt du gjorde

Ja, jeg var hos fastlegen, men måtte vente en dag på svaret..

Nei det er ikke lett å vente helt til man skal ta blodprøve.. Vent ett par dager da vettu, før du begynner testingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. klarte ikke vente .. var på senteret og tok en test etter lunch imens eg ventet på bilen som var på service.. DEN var jo så klart negativ. . såå eg angre jo på at eg tok han komme ikkje t å ta flere tester før den 9. Nå.. men siden d var neg. resultat i dag. . Så e eg innstilt på at det vert nok både mens og ny tur til Riga. Håper vi slipper å måtte vente lenge til neste gang. Må en ta zoladex sprøyten igjen da tro.. DA ska eg forsikre meg om å få bedøvelse først

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff så kjedelig.. MEN det betyr jo ikke at du IKKE er gravid, det er jo enda mange dager til du skal ta blod prøve.. Anbefaler deg å ta testen på morgenen.. Så det er morgenurin... Ta en test fredagsmorgenen så tenker jeg den viser positiv :o)

Jeg krysser fingrene for at den er positiv ;)

 

ps. Jeg har vel kanskje ikke spurt.. Men har dere barn fra før av?

Vi har ingen barn.. Han har en fra før av. Har prøvd i snart 9 år, så dette blir siste forsøk. Tror ikke psyken tåler mere.. Hvor gammel er du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann . Har en test liggende hjemme. . Men valgt ikke å ta den.. vente t mandag morgen når eg ska ta blpr.så ikke eg ødelegger helgen har ikke fått mens enda.. med det er kanskje normalt under denne behandlingen...? Jeg er HELDIG. Jeg har et velskapt og flott sønnen født i -97, ved hjelp av pergotime. Siden den gang har jeg måttet fjerne ene eggstokken og litt av livmorhalsen. Det har d i for gått en del år før eg turte tenke tanken på å bli gravid igjen. Jeg har i de siste snart 7 årene hatt ny samboer. Han har ikke barn fra før. VI har forsøkt i ett år, men fann ut at grunnet alder så er nok vårt alternativ å få litt hjelp. etter eggstimulering viste det seg at jeg hadde kanskje to egg. Vi avtalte derfor å forsøke eggdonasjon. Min alder? Født helt på tampen i -73, men føler meg som eg e 30 -33 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alderen din da? Huff.. så trasig at du ikke har fått opplevd å bære et barn før. Så håper og krysser alle fingre og tær for deg du e Heldig som har bonusbarn. Men helt det samme vert det jo ikke. forstår veeeeldig godt at det må gå på psyken!! har dere hatt mange forsøk med assistert befruktning? har dere prøvd 5-dagers kultivering? hvilken aldersgruppe valgte dere.. i forhold til donoregg.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa.. Da kan det ut til at det må nytt forsøk til her i huset også var rødbrunt spor på papiret isted..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Krysser fingra for at spira sitter!!


Ja, det er jo velig trist.. Man føler seg jo litt mislykket som ikke får det til.. Men NÅ håper jeg på et lite mirakel ;)


Ja jeg er heldig som har bonusbarn.. Vi bor et stykke unna han, så det blir jo bare annen hver helg og ferier.. Men er veldig kos ;)


Vi har hatt 4 forsøk med prøverør og 12 aborter, så det er jo klart det tærer på.., Men jeg har fått beskjed om at jeg har lite og dårlige egg, så da var jo valget lett på å prøve eggdonasjon ;)


Jeg er født i -80.


Jeg mener jeg valgte ganske ung donor. Var det mellom 20-25 år da tro... Dere da?


 


Krysserfingra for dere og håper det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi sann. Må si du har en stor styrke i deg da!! SOM til tross for alle de tidligere forsøk.. ikke har gitt opp håpet! Heier på dere!! Nærmer seg snart Riga tur på dere nå.. ska sende de varmeste tanker og krysse fingre og tær for dere. Hvor mange ED-FORSØK har dere hatt? Alle prøverørs vert vert ED? kjenner igjen følelsen av å føle seg mislykket. . Da e d viktig å minnes på hvor mirakuløs hver unnfangelse er.og at kroppen e slik laget.. at selv om et egg befruktes er det ikke sikkert det vil utvikle seg til et liv.. min gynekolog fortalte meg det billedlig at det var som en prøvde et lykkehjul.noen ganger full klaff ved første forsøk, andre ganger måtte en gjennom mange runder før en fikk "lyketallet" men dersom man ikke gav opp.. ville det gå bra til slutt. At d var viktig å tenke d som skjer d skjer.. og leve tilnærmet normalt. . Ikke akkurat enkel oppskrift!! vi valgte også ung donor. Huske ikke alderen.. men 20+ hvertfall. 5-dagers kultivering og embryoglue. .. har jo 5 forsøk igjen vi da.. og tenke som så.. at har vi ikke gått det til frem til den tid,da får jeg slå meg tiltro med at vi prøvde det som prøvdes kunne, så da var det vel ikke meningen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så er eg litt eldre enn deg også da.. og tenker at eg må få det til i løpet av dette året..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...