Gå til innhold

Er det greit om ditt barn på 4-5 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forutsatt at barnet er over 15 kg (mitt var ikke det før hun nærmet seg fem) er det helt i orden, ja.

Pute er betraktelig sikrere enn ingenting selv om sete gir noe bedre sidebeskyttelse. Det er lovlig og "greit nok" sikkerhetsmessig.

Anonymous poster hash: 42e37...e39

Barnet er over 15 kilo  :) 

Anonymous poster hash: f9a96...1f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei!

Jeg hadde faktisk blitt sint!

Skrevet

Nei!

Vil du ikke at barnet ditt skal tilbringe tid med venner utenom barnehagen?

Skrevet

Nei, men mine barn har ikke blitt kjørt av andre enn meg og min mann. De er nå 4 og 5 år, har aldri vært behov for det. Tor ikke det vil hende de først årene heller. Stoler ikke på at andre fester bilbeltet bra nok . Ja, jeg er litt hysterisk på bilsikkerhet. Dét komme av at i øysamfunnet her er det veldig mye uvettig kjøring . . Desverre.

Anonymous poster hash: 9c9e5...23c

Skrevet

Mine barn besøker barn etter barnehagen, men jeg kjører de dit etter vi har spist middag og hente de før kveldsmat.

Skrevet

Ja det hadde vært helt greit for meg så lenge barnet er 15 kg!

Skrevet

Har vi små gjester får de bilsetet og vår 5-åring tar bilputen. Han er 22 kg og over 125 cm lang og har lenge vært over vektgrensen for bilpute.

Anser det som normal høflighet at gjesten skal få det beste setet med mindre det er snakk om et barn som er mye eldre/større enn mitt eget.

Anonymous poster hash: f064c...8a1

Skrevet

Sikkerhetsmessig er det ikke så stor forskjell på pute og beltestol! Sitter deres 4-5 åringer i fempunktsele? Mine var vokst ut av de rett før de ble fire!

Skrevet

Nei, det er ikke greit. Men det er tydeligvis greit for alle andre foreldre i barnas barnehage. Det er kun jeg som kommer drassende på hele bilstolen når de skal på en utflukt. De andre barna har kun pute med seg, og det er også det barnehagen skriver i meldingen. "Ta med bilpute".

Skrevet

Sett ditt barn på puta og la gjesten låne bilstolen.

Anonymous poster hash: 31906...8f3

Skrevet

Nei, men mine barn har ikke blitt kjørt av andre enn meg og min mann. De er nå 4 og 5 år, har aldri vært behov for det. Tor ikke det vil hende de først årene heller. Stoler ikke på at andre fester bilbeltet bra nok . Ja, jeg er litt hysterisk på bilsikkerhet. Dét komme av at i øysamfunnet her er det veldig mye uvettig kjøring . . Desverre.

Har du litt problemer med å slippe kontrollen? Har barna dine noen gang vært noe sted uten deg?

Anonymous poster hash: f4e1a...920

Skrevet

Ja, jeg tror nok jeg hadde godtatt det. Er jo trossalt lovlig, og dette er vel ikke aktuelt så ofte (og kun én vei). Hjemme sitter hun fortsatt bakovervendt i 5-punkts sele. Dere som ikke godtar det og mener ethvert minutt på veien uten aller beste sikring er et must... Hva gjør dere på ferie? Når vi var i Tyrkia med ettåringen måtte jeg sette ettåringen i vanlig sele på en taxitur som tok 15 min, med uvettig kjøring fra en tyrkisk sjåfør. Ikke optimalt, men det var den eneste muligheten for å komme oss inn til byen, som vi hadde lyst til å se en gang mens vi var der. Datteren hans på to-tre år satt forøvrig helt usikret i passasjersetet foran (mens hun satt/sto motsatt vei for å titte på oss hele turen).

Anonymous poster hash: 4272c...4b1

Skrevet

Til deg som lurte på om ikke barnet ikke skulle besøke venner utenom barnehagen? Nei ! Ikke om ikke han sitter sikkert nok, da kjører og henter jeg han hos dem heller selv. Eller han besøker ikke venner utenom bhg. Huff stakkars mange barn som ser vennene sine i bhg 6-9 timer hver dag og så må dra hjem til foreldrene for å se dem litt og.... At det går ann....

Anonymous poster hash: b71c8...dfb

Skrevet (endret)

Til deg som lurte på om ikke barnet ikke skulle besøke venner utenom barnehagen? Nei ! Ikke om ikke han sitter sikkert nok, da kjører og henter jeg han hos dem heller selv. Eller han besøker ikke venner utenom bhg. Huff stakkars mange barn som ser vennene sine i bhg 6-9 timer hver dag og så må dra hjem til foreldrene for å se dem litt og.... At det går ann....

Anonymous poster hash: b71c8...dfb

Hæ?? Barna elsker jo å være med hverandre hjem :)

Endret av Puppen og lillemor
Skrevet

Nei!

Vil du ikke at barnet ditt skal tilbringe tid med venner utenom barnehagen?

Det får vi helt fint til samtidig som de sikres skikkelig i bil, gitt. Merkelig problemstilling!

Skrevet

Det LillaGorilla sa, som om det er enten eller?

Skrevet

Ja. Vi har pute i bilen. Hvis vi har med barn hjem, setter jeg det barnet i bilstolen, og mitt barn på pute foran i bilen. Kobler ut air-bagen. Han er 5 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...