Gå til innhold

Er det greit om ditt barn på 4-5 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

som skal være med en venn hjem fra barnehagen sitter 10-12 minutter på pute i bilen?

Anonymous poster hash: f9a96...1f7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei! Om de bare hadde hatt en pute, så håper jeg de er voksne nok til å spørre meg om å få låne setet vårt.

Anonymous poster hash: 2fa40...d7c
Skrevet

Nei! Om de bare hadde hatt en pute, så håper jeg de er voksne nok til å spørre meg om å få låne setet vårt.

Ikke plass til 3 seter i baksetet... 

Skrevet

Ikke plass til 3 seter i baksetet... 

Da hadde jeg foretrukket å kjøre selv. Med mindre det er 30-sone hele veien, da hadde det vært greit.

Anonymous poster hash: 93425...9ce

Skrevet

Nei, absolutt ikke! At det bare er 10-12 min gjør det ikke tryggere enn om det hadde vært 30 min, ulykker kan skje etter 1 min!

Skrevet

Et sete for eldre barn (sete nr 3) kan umulig være såå mye større enn en pute.. Da hadde jeg ikke tatt med ett ekstra barn hjem!

Kunne du levd med deg selv om noe hadde skjedd?

og til deg over her, det kan skje like mye skade i en 30sone.. Plutselig kommer det en fyr i 100 og helvete, selv om det er en 30sone.

Skrevet

Er det bilpute eller vanlig pute du mener????

Hvis det er bilpute du mener:

Kommer det seg ikke an på lengden på barnet?

Gutten min på 5 bruker bilpute en sjelden gang. Han er høy og sitter like høyt på bilpute som i bilsetet.

Men foretrekker sete pga støtteputene på siden av hodet og hoftene.

Anonymous poster hash: fc479...ff3
Skrevet

Nå har jeg brukt pute når vi har vært i utlandet på ferie og bilstol ikke til å oppspore. Men, her hjemme kunne vi jo levert barnet til dere, og det føles mye tryggere. Så hadde nok foreslått det. 

Anonymous poster hash: d321d...e23
Skrevet

Nei.

Anonymous poster hash: 51474...0b2

Skrevet

Ja, så lenge det ikke er motorvei, men kun landeveg (60 km Max)

Anonymous poster hash: ea55d...e28

Skrevet

Et sete for eldre barn (sete nr 3) kan umulig være såå mye større enn en pute.. Da hadde jeg ikke tatt med ett ekstra barn hjem!

Kunne du levd med deg selv om noe hadde skjedd?

og til deg over her, det kan skje like mye skade i en 30sone.. Plutselig kommer det en fyr i 100 og helvete, selv om det er en 30sone.

Det vet jeg, jeg er ikke dum. Men i en 30-sone er risikoen så liten at jeg hadde vært villig til å ta den.

Anonymous poster hash: 93425...9ce

Skrevet

Gutten min på 5 bruker bilpute en sjelden gang. Han er høy og sitter like høyt på bilpute som i bilsetet.

Bilpute selvsagt :)

Skrevet

Ja, så lenge det ikke er motorvei, men kun landeveg (60 km Max)

Anonymous poster hash: ea55d...e28

Skrevet

Det står at bilputen er godkjent fra 15-36 kilo, så ja, det ville jeg gjort. Hadde nok foretrukket at det ikke var lang vei fra bhg og hjem.

Anonymous poster hash: b9663...4b0
Skrevet

Bilpute selvsagt :)

Bilpute i 3 punktssele er ok, over en kort strekning.

Skrevet

Hvis du synes bilpute er bra nok for gjesten kan du jo heller sette ditt eget barn på pute også kan gjesten låne bilsete. 

Som du skjønner hadde det vært uaktuelt å la mitt barn sitte på kun pute, selv korte strekninger. 

Anonymous poster hash: 2f11c...ebc
Skrevet

Ja!

Og hvis vi har med ekstra barn hjem da barnehagen setter jeg mitt barn på pute og gjesten i beltestolen!

Anonymous poster hash: caeba...24b

Skrevet

Ja det er greit

Skrevet

Hvis du synes bilpute er bra nok for gjesten kan du jo heller sette ditt eget barn på pute også kan gjesten låne bilsete. 

Som du skjønner hadde det vært uaktuelt å la mitt barn sitte på kun pute, selv korte strekninger. 

Anonymous poster hash: 2f11c...ebc

Joda, det er en god idè. Besteforeldrene til vår på 4,5 år har pute. Nettopp for de dagene de henter i barnehagen, så det er ikke noe problem for oss :) HI

Skrevet

Nei det ville jeg ikke ha godtatt, ville heller ha levert selv. 

Skrevet

Forutsatt at barnet er over 15 kg (mitt var ikke det før hun nærmet seg fem) er det helt i orden, ja.

Pute er betraktelig sikrere enn ingenting selv om sete gir noe bedre sidebeskyttelse. Det er lovlig og "greit nok" sikkerhetsmessig.

Anonymous poster hash: 42e37...e39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...