Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #26 Skrevet 31. januar 2015 Vi trenger aldri å lade helt fullt, så hadde ikke merket store forskjellen her om vi hadde betalt det selv (nå lader vi på fellesstrømmen til borettslaget 😜). De regner at hvis du kjører 10 000 km i året bruker du ca 2000 kr i strøm per år inkl. nettleie. Kanskje du kan lade på jobb også? Nå har forøvrig service-prisene til Leafen gått ned, vi hadde nettopp vår inne for første året og betalte 3000 kr. Vi har elbil som eneste bil og stortrives med det! Anonymous poster hash: d940b...4b6
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #27 Skrevet 31. januar 2015 Vi har Leaf. Koster ca 10kr å lade opp. Vi lader mye borte. ( jobb) For oss lønner det seg. Mye bomstasjoner og gratis parkering på jobben. Vi bruker leafen som bil 1. Bil 2 står mye stille. Bruker den mest til lengre turer. Og når vi må ha bil begge 2 . Anonymous poster hash: 5e763...fea
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #28 Skrevet 31. januar 2015 Har du en bil med 24kwh og du må fulladde den hver dag koster det deg ca 24kr for dag. I tillegg er veiavgiften billigere. Men, en ting som kan lønne seg å ha i bakhodet er at estimert levetid på batteripakken er på 10 år. Ny batteripakken koster ca 180-220 000kr. Med andre ord så er bilen verdiløs etter 10 år. Men, teknologien går fremover. Så forhåpentligvis så har de da mulighet til å få åpnet batteriet og byttet ødelagte celler ol til en mye rimeligere pris når den tid kommer. Det er likefullt en faktor man bør ta med i beregningen når man kjøper el-bil. For min del så sparer jeg ca 9000kr i året på drivstoff (3mil hver vei på jobb), 2500kr i året på veiavgift og billigere forsikring (usikker på pris her). Så ser man på dette samt vetditapet på bil og el-bil så tror jeg nok det lønner seg med el-bil på tross av batteripakken ol. Anonymous poster hash: 0fecf...352 Denne påstanden må du dokumentere. 220000 for en batteripakke kan umulig stemme. Det er jo det samme som bilen min (e-up fullt utstyrt) koster ny,uten mva som det er fritak for. VW gir også 8 års garanti på batteri. (ikke under 70% etter 8 år). At batteri går i 0% 2 år etter det tviler jeg på. Anonymous poster hash: 6ff85...e9e
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #29 Skrevet 31. januar 2015 Har du en bil med 24kwh og du må fulladde den hver dag koster det deg ca 24kr for dag. I tillegg er veiavgiften billigere. Men, en ting som kan lønne seg å ha i bakhodet er at estimert levetid på batteripakken er på 10 år. Ny batteripakken koster ca 180-220 000kr. Med andre ord så er bilen verdiløs etter 10 år. Men, teknologien går fremover. Så forhåpentligvis så har de da mulighet til å få åpnet batteriet og byttet ødelagte celler ol til en mye rimeligere pris når den tid kommer. Det er likefullt en faktor man bør ta med i beregningen når man kjøper el-bil. For min del så sparer jeg ca 9000kr i året på drivstoff (3mil hver vei på jobb), 2500kr i året på veiavgift og billigere forsikring (usikker på pris her). Så ser man på dette samt vetditapet på bil og el-bil så tror jeg nok det lønner seg med el-bil på tross av batteripakken ol. Anonymous poster hash: 0fecf...352 Denne påstanden må du dokumentere. 220000 for en batteripakke kan umulig stemme. Det er jo det samme som bilen min (e-up fullt utstyrt) koster ny,uten mva som det er fritak for. VW gir også 8 års garanti på batteri. (ikke under 70% etter 8 år). At batteri går i 0% 2 år etter det tviler jeg på. Anonymous poster hash: 6ff85...e9e Ja dette er bare tull. Vi fikk beskjed for ikke så lenge siden at batteripakka koster 45.000 når den må byttes Anonymous poster hash: 06d40...519
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #30 Skrevet 31. januar 2015 http://m.dinside.no/929402/offisiell-pris-paa-batteripakken-i-nissan-leaf Anonymous poster hash: 06d40...519
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #31 Skrevet 31. januar 2015 HIKanskje dumt spørsmål, men jeg regner med det lønner seg med tanke på bom og drivstoffutgifter?Anonymous poster hash: f83cc...77e Absolutt!! Og ikke minst det du sparer inn på service av bilen.. Anonymous poster hash: b6889...7ff Ikke akkurat gratis de årlige servicene på vår Leaf altså...Anonymous poster hash: 22276...99d Hvor mye betaler dere årlig per service da? Regner med det er variabelt, men... Anonymous poster hash: f83cc...77e Kosta 3900kr for den vi tok da bilen var ett år. 4200kr på de årlige framover. Men det er på Leaf da, vil nok variere fra merke til merke. Anonymous poster hash: 22276...99d Det synes ikke jeg er så ille altså..Sånn i forhold til hva andre må betale får å reparere alt mulig i sine diesel/bensinbiler.. Anonymous poster hash: b6889...7ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå