Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #26 Skrevet 30. januar 2015 Er jeg veldig heldig med jenta mi eller? Hun ble flytta over da hun fylte 2 år og det gikk smertefritt. Anonymous poster hash: 86ba6...08a Nei, du er ikke det. Pedagoger er fagfolk, de klarer å legge til rette og møte barnas behov så lenge rammevilkårene ikke er alt for dårlige. Anonymous poster hash: a4d7a...3f1 Høres virkelig ikke slik ut i denne tråden. Anonymous poster hash: 86ba6...08a
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #27 Skrevet 30. januar 2015 Tror at de i utgangspunktet kan flytte barn over i storbarnsavd det året barnet fyller 3 år, men ingen seriøs barnehage vil finne på å gjøre dette uten at foreldrene er enige. Hvis de presser på for å flytte ham, ville jeg søkt en annen barnehage til ham. Anonymous poster hash: 44dd7...ece Så du tror det vil være mindre belastende for gutten å bytte barnehage enn avdeling? Anonymous poster hash: 753f9...cdb For vår del er det ikke aktuelt å bytte barnehage! Men jeg kommer til å kjempe med nebb og klør for å utsette dette til høsten.. HI Anonymous poster hash: 32db5...889
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #28 Skrevet 30. januar 2015 De har lov å flytte over på storbarn det året barnet fyller tre. Galskap. Nekt, det er for tidlig. Barnet trenger å lære språk bedre først ut fra det du skriver. Anonymous poster hash: 3bc20...2f8
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #29 Skrevet 30. januar 2015 Høres merkelig ut at de ønsker å flytte gutten din på bakgrunn av de opplysningene du gir her, har de gitt en god begrunnelse? Jeg ville uttrykt min uenighet med dette ganske sterkt. Jeg jobber som ped.leder i bhg og har barn som går første året på stor avdeling og siste på småbarn, yngste født i november og selv om hun prater godt og leker hadde jeg ikke ønsket overflytting til stor avdeling nå! Eldste som er født i mai brukte 2-3 måneder på å bli varm i trøya og trygg på stor og hun er av den ganske trygge typen. Er det fordi andre foreldre har nektet at ikke eldre barn er aktuelt for overflytting? Vi flyttet over ei jente fra min avdeling nå i januar, men hun rakk fylle 3 år før overgangen! Anonymous poster hash: 8c446...76f
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #30 Skrevet 30. januar 2015 Høres merkelig ut at de ønsker å flytte gutten din på bakgrunn av de opplysningene du gir her, har de gitt en god begrunnelse? Jeg ville uttrykt min uenighet med dette ganske sterkt. Jeg jobber som ped.leder i bhg og har barn som går første året på stor avdeling og siste på småbarn, yngste født i november og selv om hun prater godt og leker hadde jeg ikke ønsket overflytting til stor avdeling nå! Eldste som er født i mai brukte 2-3 måneder på å bli varm i trøya og trygg på stor og hun er av den ganske trygge typen. Er det fordi andre foreldre har nektet at ikke eldre barn er aktuelt for overflytting? Vi flyttet over ei jente fra min avdeling nå i januar, men hun rakk fylle 3 år før overgangen! Anonymous poster hash: 8c446...76f Vet ikke helt grunnen - eneste som ble sagt er at det er ledige plasser på stor avd! Jeg sa umiddelbart at det er for tidlig! Min teori er at dette skyldes: - de har venteliste på småbarnsplasser - de ønsker å flytte 'bestevennen' hans, og dermed synes de det er fornuftig å flytte gutten vår også - han har en søster på stor avd Jeg skal snakke med foreldrene til vennen + at jeg ikke kommer til å godta overflytting uten kamp!! Anonymous poster hash: 32db5...889
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #31 Skrevet 30. januar 2015 Barna regnes som "store" fra det året de fyller 3. Dette handler om bemanningsnorm. Du har antagelig helt rett i at det er plassmangel på småbarnsavd som gjør at de ønsker å flytte over. Du kan protestere, men har ingen vetorett. Sørg for å få en god overgang med muligheter for mange besøk i forkant og at barnet kan få "rømme" litt over til småbarnsavdelingen i starten. Anonymous poster hash: 80779...6c6
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #32 Skrevet 30. januar 2015 De har lov ja. Selv om det mange steder er det konsekvent slik at barna flyttes i august det året de fyller tre, har barnehagen frihet til å flytte/omrokkere på barn også utenom dette. De kan f.eks. med loven i hånd omrokkere hele barnehagens struktur, endre på avdelingssammensetninger osv.. Men du bør selvsagt være tydelig på hva du mener. Er du heldig kan du jo i alle fall trenere det litt. Det er ganske vanlig at det HI opplever gjøres på steder der det er større press på småbarnsplasser enn storbarnsplasser. Anonymous poster hash: 4e5d1...3c1
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #33 Skrevet 30. januar 2015 Høres merkelig ut at de ønsker å flytte gutten din på bakgrunn av de opplysningene du gir her, har de gitt en god begrunnelse? Jeg ville uttrykt min uenighet med dette ganske sterkt. Jeg jobber som ped.leder i bhg og har barn som går første året på stor avdeling og siste på småbarn, yngste født i november og selv om hun prater godt og leker hadde jeg ikke ønsket overflytting til stor avdeling nå! Eldste som er født i mai brukte 2-3 måneder på å bli varm i trøya og trygg på stor og hun er av den ganske trygge typen. Er det fordi andre foreldre har nektet at ikke eldre barn er aktuelt for overflytting? Vi flyttet over ei jente fra min avdeling nå i januar, men hun rakk fylle 3 år før overgangen! Anonymous poster hash: 8c446...76f Vet ikke helt grunnen - eneste som ble sagt er at det er ledige plasser på stor avd! Jeg sa umiddelbart at det er for tidlig! Min teori er at dette skyldes: - de har venteliste på småbarnsplasser - de ønsker å flytte 'bestevennen' hans, og dermed synes de det er fornuftig å flytte gutten vår også - han har en søster på stor avd Jeg skal snakke med foreldrene til vennen + at jeg ikke kommer til å godta overflytting uten kamp!! Anonymous poster hash: 32db5...889 Det vil jo være enklere for gutten din siden han blir flyttet sammen med bestekompisen. Anonymous poster hash: e1dd2...cb9
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #34 Skrevet 30. januar 2015 I barnehagen jeg jobbet før flyttet vi ofte barn over til stor avdeling da de var rundt 2 år - og det gikk alltid helt fint Men vi brukte tid på det, barnet/barna var ofte på besøk; de spiste der, var med på tur og aktiviteter og ble kjent med både barn og voksne. Opplevde aldri at det var noe problem. Vi så jo selvfølgelig an barnet/barna, og de som absolutt ikke var klare for det fikk være igjen på småbarn til de var klare. Nå jobber jeg i en 1-6 årsgruppe og ser daglig hvor fint det er for de små og få være sammen med de store. De har alltid noen å strekke seg etter og lærer masse. De store er veldig gode på å ta hensyn til de små, de passer på de, hjelper de osv. Ser ofte de eldste jentene sammen med de minste øve på å gå Kanskje gutten din har stort utbytte av å få gå på stor avdeling? Det er en liten tilvenningsprosess, men det betyr ikke at det ikke kan bli bra for han. Anonymous poster hash: 5721f...15b
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #35 Skrevet 30. januar 2015 Jeg har større barn, men jeg ville faktisk syntes det var negativt dersom en som nylig hadde fylt to år ble flyttet inn på storebarndavd der min 5-åring går. Hvordan skal en 2-åring følge med i opplegget de har, om f.ex trafikksikkerhet, barn i andre land etc? Og toåringen kommer garantert til å redusere muligheten for at avdelingen går på tur. Anonymous poster hash: a53dd...d48
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #36 Skrevet 30. januar 2015 Jeg tenker også at de velger å flytte sønnen sin av de grunnene du nevner. han har 1. søster på stor avdeling, 2. de ønsker å flytte bestekompisen (som kanskje er veldig klar for det?) og 3. de har venteliste på småbarnsplasser. For meg gir det mening å flytte han. Det er engang slik at det er småbarnsplassene det er mest press på, så jeg kan forstå at dersom det åpner seg en plass på stor avdeling så ønsker man å være behjelpelig når man får så mange telefoner fra fortvilte foreldre uten barnehageplass, særlig om dere har barnehage i storbyene. Jeg er enig med deg at det er bedre å flytte en eldre unge, men det kan jo være at din sønn blir svært skadelidense av å være igjen om de flytter bestevennen? Ut i fra det du skriver om din sønn, så tenker jeg at det høres ut som om han ikke er moden, men kan det være at de i barnehage ser en annen side av an der som du ikke ser? Det er jo ofte slik at barna er "yngre" hjemme med mamma og pappa i nærheten Jeg har forøvrig hatt min unge i en blandet gruppe fra 1-6 år og ser det som den absolutt beste løsningen. Blandede aldersgrupper fungerer så fint, og de små lærer av de store, og de store lærer både til de små og de lærer å ta hensyn. vinn-vinn! Så tar man å deler innimellom når man skal på tur osv, slik at de store får gjøre storebarnting og de små småbarnting Da han byttet barnehage til kun stor avdeling forsvant mye av denne fine dynamikken..... Anonymous poster hash: 6cffe...995
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #37 Skrevet 30. januar 2015 Høres merkelig ut at de ønsker å flytte gutten din på bakgrunn av de opplysningene du gir her, har de gitt en god begrunnelse? Jeg ville uttrykt min uenighet med dette ganske sterkt. Jeg jobber som ped.leder i bhg og har barn som går første året på stor avdeling og siste på småbarn, yngste født i november og selv om hun prater godt og leker hadde jeg ikke ønsket overflytting til stor avdeling nå! Eldste som er født i mai brukte 2-3 måneder på å bli varm i trøya og trygg på stor og hun er av den ganske trygge typen. Er det fordi andre foreldre har nektet at ikke eldre barn er aktuelt for overflytting? Vi flyttet over ei jente fra min avdeling nå i januar, men hun rakk fylle 3 år før overgangen! Anonymous poster hash: 8c446...76f Vet ikke helt grunnen - eneste som ble sagt er at det er ledige plasser på stor avd! Jeg sa umiddelbart at det er for tidlig! Min teori er at dette skyldes: - de har venteliste på småbarnsplasser - de ønsker å flytte 'bestevennen' hans, og dermed synes de det er fornuftig å flytte gutten vår også - han har en søster på stor avd Jeg skal snakke med foreldrene til vennen + at jeg ikke kommer til å godta overflytting uten kamp!! Anonymous poster hash: 32db5...889 - de har venteliste på småbarnsplasser - de ønsker å flytte 'bestevennen' hans, og dermed synes de det er fornuftig å flytte gutten vår også - han har en søster på stor avd Du mener de tre tingene her er negative. jeg mener at det er gode grunner for å flytte han. Har du tenkt på hvordan det vil bli for gutten din hvis bestevennen flytter over på storbarnsavdelingen? Det kan virke som de ansatte ser noe i gutten din som du ikke ser. Tviler på at de hadde foreslått å flytte han hvis de mente han absolutt ikke var klar for det Anonymous poster hash: 0ed49...1e1
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #38 Skrevet 30. januar 2015 I barnehagen her har de delt opp avdelingene i 0-2 år, 2-4 år og ren 5 års gruppe. Den største gruppen går mye med å forberede til skolestart. Dette fungerer veldig bra. Vår 2 åring flytter til stor mellomavdeling nå til våren ca, denne barnehagen tar og inn barn flere ganger i året. Verdt å nevne at den er privat og en fantastisk barnehage! Anonymous poster hash: 85c05...67f
ulenissen Skrevet 30. januar 2015 #39 Skrevet 30. januar 2015 http://www.bt.no/nyheter/valg/Tjener-pa-a-trikse-med-alderen-2569249.html Her kan du lese om treårstrikset! Artikkelen er gammel, og jeg mener det er kommet endringer siden da... Men ja, der handler om økonomi og ikke pedagogik!
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #40 Skrevet 30. januar 2015 Jeg tenker også at de velger å flytte sønnen sin av de grunnene du nevner. han har 1. søster på stor avdeling, 2. de ønsker å flytte bestekompisen (som kanskje er veldig klar for det?) og 3. de har venteliste på småbarnsplasser. For meg gir det mening å flytte han. Det er engang slik at det er småbarnsplassene det er mest press på, så jeg kan forstå at dersom det åpner seg en plass på stor avdeling så ønsker man å være behjelpelig når man får så mange telefoner fra fortvilte foreldre uten barnehageplass, særlig om dere har barnehage i storbyene. Jeg er enig med deg at det er bedre å flytte en eldre unge, men det kan jo være at din sønn blir svært skadelidense av å være igjen om de flytter bestevennen? Ut i fra det du skriver om din sønn, så tenker jeg at det høres ut som om han ikke er moden, men kan det være at de i barnehage ser en annen side av an der som du ikke ser? Det er jo ofte slik at barna er "yngre" hjemme med mamma og pappa i nærheten Jeg har forøvrig hatt min unge i en blandet gruppe fra 1-6 år og ser det som den absolutt beste løsningen. Blandede aldersgrupper fungerer så fint, og de små lærer av de store, og de store lærer både til de små og de lærer å ta hensyn. vinn-vinn! Så tar man å deler innimellom når man skal på tur osv, slik at de store får gjøre storebarnting og de små småbarnting Da han byttet barnehage til kun stor avdeling forsvant mye av denne fine dynamikken..... Anonymous poster hash: 6cffe...995 Søsken avdelinger kan være fint når det er en pedagogisk tanke bak, ikke når der blir tvunget på både ansatte, foreldre og barn grunnet økonomi. Det er jo over 50 unger på storbarn i følge hi. Det er ikke trygt for en liten gutt som såvidt er fylt 2år, selv om bestevennen følger med på lasset! I tillegg er det ferre voksne pr barn, da disse toåringene blir regnet som 3 åringer! Anonymous poster hash: efd00...7c7
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #41 Skrevet 30. januar 2015 Hvis du føler det er for tidlig så syns jeg di skal stå på ditt. Min datter ble flyttet over alene da hun var 2,5 og det gikk kjempebra. Men hun kjedet seg på småavdelingen og ville selv flytte over. Syns ikke det var noe skummelt. En annen i bhg ble også flyttet over tidlig, men han var nok ikke klar for det og slet lenge. Selv om han hadde eldre søsken på storavd. Anonymous poster hash: f5145...563
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #42 Skrevet 31. januar 2015 Jeg har ikke lest svarene, men - det året de fyller 3, blir de rennet som store. Anonymous poster hash: a0600...771
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #43 Skrevet 31. januar 2015 Barnehagen leverer en tjeneste dom du står fritt til å velge å la være å benytte deg av. Hva står i barnehagens vedtekter om bytte/overgang? Mest sannsynlig har du skrevet under på noen papirer om dette. At du ikke føler han er klar er selvsagt noe som barnehagen skal møte deg på, og ta dialogen på alvor, samtidig som det noen ganger er slik det er. Selvsagt er det økonomi i bildet, det å flytte de som fyller tre dette året så lenge det er ledig plass, gir rom for yngre barn, noe som gir nok tilskudd så barnehagen slipper å kutte bemanning eller legge ned. Tror ikke dere har forstått hvor trange rammer kommunene gir barnehagene. (Og ja, de private får også tilskudd fra kommunen.) Denne politikken er det ikke bhg som bestemmer, så om alle stemmer litt mer fornuftig ved neste stortingsvalg, så kanskje det blir bedre bemanning, romsligere økonomi og større lokalt handlingsrom uten at det går ut over barna i barnehagen. Anonymous poster hash: 753f9...cdb
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #44 Skrevet 31. januar 2015 Gutten vår er 2 år og 3 måneder - har gått i barnehagen siden han var 22 måneder! I dag sa ped.leder at de har lyst til å flytte han + en gutt han eller mye sammen med til stor avdeling! Jeg mistenker at dette dreier seg om at de har venteliste på småbarnsavd - men jeg føler absolutt ikke han er klar! Har sagt dette klart og tydelig fra til ped.leder! Men har de lov til å tvinge det gjennom? Jeg vil bare være forberedt hvis det blir tatt opp igjen.. Anonymous poster hash: 32db5...889 Han har gåttt i barnehagen i 5 mnd. og de vil bytte avdeling på ham? Det er verken stabilt eller barnets beste. Når han i tillegg er som en vanlig 2åring og det er eldre barn på avdelingen så skjønner jeg ikke hvorfor de vil flytte gutten. Jeg er pedagog og for meg høres det ut som et veldig merkelig valg. Anonymous poster hash: 177e0...3e4
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #45 Skrevet 31. januar 2015 Jeg tenker også at de velger å flytte sønnen sin av de grunnene du nevner. han har 1. søster på stor avdeling, 2. de ønsker å flytte bestekompisen (som kanskje er veldig klar for det?) og 3. de har venteliste på småbarnsplasser. For meg gir det mening å flytte han. Det er engang slik at det er småbarnsplassene det er mest press på, så jeg kan forstå at dersom det åpner seg en plass på stor avdeling så ønsker man å være behjelpelig når man får så mange telefoner fra fortvilte foreldre uten barnehageplass, særlig om dere har barnehage i storbyene. Jeg er enig med deg at det er bedre å flytte en eldre unge, men det kan jo være at din sønn blir svært skadelidense av å være igjen om de flytter bestevennen? Ut i fra det du skriver om din sønn, så tenker jeg at det høres ut som om han ikke er moden, men kan det være at de i barnehage ser en annen side av an der som du ikke ser? Det er jo ofte slik at barna er "yngre" hjemme med mamma og pappa i nærheten Jeg har forøvrig hatt min unge i en blandet gruppe fra 1-6 år og ser det som den absolutt beste løsningen. Blandede aldersgrupper fungerer så fint, og de små lærer av de store, og de store lærer både til de små og de lærer å ta hensyn. vinn-vinn! Så tar man å deler innimellom når man skal på tur osv, slik at de store får gjøre storebarnting og de små småbarnting Da han byttet barnehage til kun stor avdeling forsvant mye av denne fine dynamikken..... Anonymous poster hash: 6cffe...995 Søsken avdelinger kan være fint når det er en pedagogisk tanke bak, ikke når der blir tvunget på både ansatte, foreldre og barn grunnet økonomi. Det er jo over 50 unger på storbarn i følge hi. Det er ikke trygt for en liten gutt som såvidt er fylt 2år, selv om bestevennen følger med på lasset! I tillegg er det ferre voksne pr barn, da disse toåringene blir regnet som 3 åringer! Anonymous poster hash: efd00...7c7 Her er storbarnsavdelingen på over 80 barn, og det går veldig fint når 2 åringer flyttes dit. Det er jo ikke sånn at alle barn er sammen i fri flyt hele tiden, noe de neppe er i hi sin barnehage heller. 2 åringer blir regnet som store det året de fyller tre. Lovverket sier at det skal være 1 barnehagelærer pr.14-18 barn når barna er over 3 år og det skal være 1 barnehagelærer pr. 7-9 barn når barna er under 3år. Utover det så finnes det ingen regel på hvor mange barn det kan være pr voksen, det finnes kun en norm og så er det opp til barnehagene og følge den eller ikke. I min kommune er normen nå 7 store pr voksen, og 4 små pr voksen. Og dere som mener at barnet flyttes på grunn av økonomi har nok helt rett. Alt handler jo om økonomi, den som tror noe annet er naiv. Barnehagene lar jo ikke plasser stå tomme hvis de kan fylle de opp. Og da er det jo gjerne de aller minste som står på venteliste midt i året. Anonymous poster hash: 0ed49...1e1
Mamma_til_2 Skrevet 31. januar 2015 #46 Skrevet 31. januar 2015 Jeg har større barn, men jeg ville faktisk syntes det var negativt dersom en som nylig hadde fylt to år ble flyttet inn på storebarndavd der min 5-åring går. Hvordan skal en 2-åring følge med i opplegget de har, om f.ex trafikksikkerhet, barn i andre land etc? Og toåringen kommer garantert til å redusere muligheten for at avdelingen går på tur. Anonymous poster hash: a53dd...d48 Dette er tull, så lenge barnehagen og ped har ett godt opplegg rundt temaer så klarer en på 2-3 år fint og følge med, og turer er ikke noe problem!min jente har vært i bhg siden hun var 2.5 år går sammen med 2-6åringer, og de er alle på turer overalt dagsturer, overnatting (uten foreldre) bussturer og tog turer, så ikke Vær redd for at ditt barn skal få en dårligere bhg tilbud pga at det kommer små barn på avd!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #47 Skrevet 31. januar 2015 Det er stor forskjell på barn. Min var godt utviklet og lengtet etter å få flytte over til storbarn. Han alle de han lekte med gikk der også.. Pga mange storbarn ble han 3,5 år før han fikk flytte. Han hatet til slutt barnehagen, for han gadd ikke være sammen med babyene.. Lykken var stor da han endelig fikk være med de store. Men mange av vennene var da skolebarn, så det var litt trist også. Men etter to mndr hadde han funnet sin plass. Hvordan er din gutt? Hvordan ligger han an i utviklingen? Hvilken aldersgruppe leker han med? Anonymous poster hash: 4f042...ede
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #48 Skrevet 31. januar 2015 Høres merkelig ut at de ønsker å flytte gutten din på bakgrunn av de opplysningene du gir her, har de gitt en god begrunnelse? Jeg ville uttrykt min uenighet med dette ganske sterkt. Jeg jobber som ped.leder i bhg og har barn som går første året på stor avdeling og siste på småbarn, yngste født i november og selv om hun prater godt og leker hadde jeg ikke ønsket overflytting til stor avdeling nå! Eldste som er født i mai brukte 2-3 måneder på å bli varm i trøya og trygg på stor og hun er av den ganske trygge typen. Er det fordi andre foreldre har nektet at ikke eldre barn er aktuelt for overflytting? Vi flyttet over ei jente fra min avdeling nå i januar, men hun rakk fylle 3 år før overgangen! Anonymous poster hash: 8c446...76f Vet ikke helt grunnen - eneste som ble sagt er at det er ledige plasser på stor avd! Jeg sa umiddelbart at det er for tidlig! Min teori er at dette skyldes: - de har venteliste på småbarnsplasser - de ønsker å flytte 'bestevennen' hans, og dermed synes de det er fornuftig å flytte gutten vår også - han har en søster på stor avd Jeg skal snakke med foreldrene til vennen + at jeg ikke kommer til å godta overflytting uten kamp!! Anonymous poster hash: 32db5...889 - de har venteliste på småbarnsplasser- de ønsker å flytte 'bestevennen' hans, og dermed synes de det er fornuftig å flytte gutten vår også - han har en søster på stor avd Du mener de tre tingene her er negative. jeg mener at det er gode grunner for å flytte han. Har du tenkt på hvordan det vil bli for gutten din hvis bestevennen flytter over på storbarnsavdelingen? Det kan virke som de ansatte ser noe i gutten din som du ikke ser. Tviler på at de hadde foreslått å flytte han hvis de mente han absolutt ikke var klar for det Anonymous poster hash: 0ed49...1e1 Gode grunner kanskje sånn generelt - men ikke for han personlig!! Og det er, og skal være, mitt hovedfokus!! Full sympati med de som venter på småbarnsplass.. Vi ventet selv i 8 måneder på plass til han - men likevel må jeg ha fokus på hva som er best for han! Og jeg er 100 % sikker på at det IKKE er å bli flyttet til en avdeling med 54 3-6-åringer, som har masse utfordringer med mobbing, utestenging osv (som datteren vår står midt oppi) Anonymous poster hash: 32db5...889
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #49 Skrevet 31. januar 2015 Gutten vår er 2 år og 3 måneder - har gått i barnehagen siden han var 22 måneder! I dag sa ped.leder at de har lyst til å flytte han + en gutt han eller mye sammen med til stor avdeling! Jeg mistenker at dette dreier seg om at de har venteliste på småbarnsavd - men jeg føler absolutt ikke han er klar! Har sagt dette klart og tydelig fra til ped.leder! Men har de lov til å tvinge det gjennom? Jeg vil bare være forberedt hvis det blir tatt opp igjen.. Anonymous poster hash: 32db5...889 Han har gåttt i barnehagen i 5 mnd. og de vil bytte avdeling på ham? Det er verken stabilt eller barnets beste. Når han i tillegg er som en vanlig 2åring og det er eldre barn på avdelingen så skjønner jeg ikke hvorfor de vil flytte gutten. Jeg er pedagog og for meg høres det ut som et veldig merkelig valg. Anonymous poster hash: 177e0...3e4 Han har gått i Bhg i ca 5 mndr ja.. Fikk ikke plass før! Han har vært litt sen med språket.. Og det er nå nettopp (siste ukene) at vi virkelig har sett en positiv utvikling - noe jeg tenker skyldes barnehagen og at han begynner å bli ordentlig trygg der! Og nå vil de flytte han til en avdeling med over 50 store barn! Jeg merker at hver eneste celle i kroppen min protesterer - og at det bare ikke er aktuelt!!! Anonymous poster hash: 32db5...889
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå